Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

Op 28-1-2022 om 00:14 zei Steels:

Bij welke clubs heb je dan gesolliciteerd en hoe is je reputatie?

Mijn eerste drie wedstrijden als de nieuwe manager van Aris zijn in ieder geval niet eenvoudig AEK Athene, Olympiakos en Panathinaikos..hopelijk kan ik wat punten sprokkelen om op te klimmen in de stand.

Voorlopig 3-1 verlies tegen leider AEK (gelijk opgaande wedstrijd) en een zoutloos 1-1 gelijkspel tegen de 3e in de stand Olympiakos. Moet nog iets meer evenwicht vinden in mijn 4-3-3 voorlopig zit er iets te weinig bite in.

Die eerste ster is na dit duel wel een stuk dichterbij gekomen..

image.thumb.png.52ff680a970030e8afed3bec8908e27a.png

Seizoen 3.. (1: promotie, 2: 7e)....... Spannend :classic_ohmy: nog 4 duels te gaan.

image.png.35749ab6e8982bb9e4b94fa43a2c6908.png

Feest! Verloor nog wel met 1-3 van Bodø/Glimt, dus het werd heel spannend, maar maakte daarna gelukkig geen fout meer.

Rosenborg maakte het wel heel bond in de slotfase van het seizoen.

Edited by neva

We staan er beter voor dan ik gedacht had en dit komt met name door onze verdediging. We zijn namelijk het minst gepasseerd in de competitie tot nu toe. Meeste clean sheets en scoren doen we elke wedstrijd :D #seizoen2.

Toch verwacht ik Liverpool nog steeds als winnaar, mijn selectie begint nu tegen problemen aan te lopen dmv schorsingen en blessures en heb beduidend minder kwaliteit in de breedte als hun. Ook hebben zij nog 2 inhaal wedstrijden te goed.

Maar deze winst tegen City was wel lekker :D

20220201095336_1.jpg

Ik ben met Stoke City begonnen, doelstelling van het bestuur is/was volgens mij middenmoot eindigen. Ik wil zelf eigenlijk nét niet promoveren, de uitdaging zit 'm namelijk hierin:

- veel spelers einde contract

- €0 transferbudget en salarisbudget wordt volledig benut bij aanvang

- veel spelers met een flink maandsalaris

- spelers verhuurd waarvan wij een groot deel van het salaris betalen en je de huur niet kan beëindigen

Spelers einde contract die nog een jaar meekunnen --> voor een jaar proberen te verlengen.

Dure spelers uit hun contract laten lopen --> creëren salarisbudget jaar erop.

Alvast voorsorteren op volgend seizoen met het transfervrij aantrekken van spelers (maar dit alles zónder salarisbudget) én het verkopen van oudere, dure spelers.

En met dit alles wel dusdanig willen presteren dat het jaar erop mogelijk wel promotie plaatsvindt (inclusief: ontwikkelen van spelers die potentie hebben en zo waarde creëren). 

Dit seizoen is 13 wedstrijden onderweg, sta nu volgens mij 4e. Pak relatief veel punten vind ik, maar een aantal teams steken er wel echt bovenuit: SU, Bournemouth, WBA, Fulham en nog een aantal goede teams.

Al met al, leuke uitdaging al zeg ik het zelf haha!

Die persconferenties zijn ook altijd top he. Huur je een paar jaar achter elkaar een speler. Komt hij definitief naar je club. Vraag van de journalisten: "Hoe goed hebben jullie deze speler gescout". ;c

9 minutes ago, MarcFM1993 said:

Dit is echt bizar voor een 15-jarige! 

Wat is je plan van aanpak?

Tot begin nieuwe seizoen speelt hij in de jeugd, daarna haal ik hem naar het 1e waarbij hij wedstrijdtijd bij onder 23 of 18 krijgt *(moet ff kijken of hij speelgerechtigd kan zijn voor 23). Heel misschien een debuut in een wedstrijd die nergens over gaat (beker/oefenpot). Wil hem iig wel snel vlieguren gaan geven voor zijn ontwikkeling.

Overigens, volgens mij mijn langste penaltyserie die ikzelf meegemaakt heb. (van wat ik me kan herinneren iig)

We traden overigens aan met de reservebank, aangezien de basis 3dagen eerder nog CH hebben gespeeld.

1-1 stand, 15-16 verloren met penalty`s :5

20220201133225_1.jpg

2 minuten geleden zei DutchDoofus:

Tot begin nieuwe seizoen speelt hij in de jeugd, daarna haal ik hem naar het 1e waarbij hij wedstrijdtijd bij onder 23 of 18 krijgt *(moet ff kijken of hij speelgerechtigd kan zijn voor 23). Heel misschien een debuut in een wedstrijd die nergens over gaat (beker/oefenpot). Wil hem iig wel snel vlieguren gaan geven voor zijn ontwikkeling.

Overigens, volgens mij mijn langste penaltyserie die ikzelf meegemaakt heb. (van wat ik me kan herinneren iig)

We traden overigens aan met de reservebank, aangezien de basis 3dagen eerder nog CH hebben gespeeld.

1-1 stand, 15-16 verloren met penalty`s :5

20220201133225_1.jpg

Ah ja, ik snap 'm! Ik zou zelf ook zoiets doen inderdaad! Ben heel benieuwd op welke leeftijd je hem in de basis zou zetten bij het 1e? 

5 minutes ago, MarcFM1993 said:

Ah ja, ik snap 'm! Ik zou zelf ook zoiets doen inderdaad! Ben heel benieuwd op welke leeftijd je hem in de basis zou zetten bij het 1e? 

Zelf schat ik in na aankomende seizoen.(voor op de bank als reserve, en als roulatie) Als k hem vergelijk met eerdere talenten uit de vorige versie`s die ik speelde. Zeker omdat ik geloof dat potentie belangrijker is als huidige stats, en in hem een grote speler zie. Die overigens ook nog eens perfect past in mijn tactiek en op een positie die versterking van echte top nodig heeft. Aangezien dat teveel gaat kosten zal ik geen problemen hebben om hem vroeg erin te zetten zodat hij naar dat niveau groeit.

Weet niet of het klopt maar voor mijn gevoel maakt leeftijd niet veel uit zodra een speler goed is/hoort te zijn en zal hij vaak gewoon goed spelen op t niveau waarop je team zit. Dat is iig mijn ervaring.

Edited by DutchDoofus

2 minuten geleden zei DutchDoofus:

Zelf schat ik in na aankomende seizoen.(voor op de bank als reserve, en als roulatie) Als k hem vergelijk met eerdere talenten uit de vorige versie`s die ik speelde. Zeker omdat ik geloof dat potentie belangrijker is als huidige stats, en in hem een grote speler zie. Die overigens ook nog eens perfect past in mijn tactiek en op een positie die versterking van echte top nodig heeft. Aangezien dat teveel gaat kosten zal ik geen problemen hebben om hem vroeg erin te zetten zodat hij naar dat niveau groeit.

Weet niet of het klopt maar voor mijn gevoel maakt leeftijd niet veel uit zodra een speler goed is/hoort te zijn en zal hij vaak gewoon goed spelen op t niveau waarop je team zit. Dat is iig mijn ervaring.

Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen! 

Ik vind wel dat jeugdige spelers zo nu en dan een off-day hebben, zich niet herpakken na een foutje (cv's bijv) of gewoon totaal niet in de wedstrijd voorkomen (wingers bijv). Maar goed, of dit nou per se ligt aan de leeftijd... geen idee.

1 minute ago, MarcFM1993 said:

Ben benieuwd hoe die zich gaat ontwikkelen! 

Ik vind wel dat jeugdige spelers zo nu en dan een off-day hebben, zich niet herpakken na een foutje (cv's bijv) of gewoon totaal niet in de wedstrijd voorkomen (wingers bijv). Maar goed, of dit nou per se ligt aan de leeftijd... geen idee.

Gebeurt ook wel, daarom ook altijd een backup met ervaring achter de hand zodat je in de rust kan wisselen als hij rond een 6 hang. Maar wel met 45min in de benen ;) en dan moet de rest van het team maar ff wat harder lopen haha

Doe een Youth only challenge. Ben semi-prof dus kan geen contracten aanbieden. Sta ik er super goed voor in de winterstop gebeurd dit: keeper, topscoorder, meeste assists en mijn wingback kwijt ;c. Eigenlijk helemaal klaar mee nu

spit.png

2 uur geleden zei Satyr:

@Lazy wat hebben jullie met Greenwood gedaan in de update?

Ik had hem een global ban gegeven in de update van 50 jaar. Maar om de één of andere manier heeft hij die niet overgenomen.

Ben zelf niet helemaal voor verwijderen (nog).