Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1 minuut geleden zei Steels:

In principe wel en ze zullen wel een invloed uitoefenen maar hoe meer competities in full detail draaien, hoe meer transfers er bijvoorbeeld zullen gebeuren. Dusja, als je niets van invloed merkt in je game kan het mss liggen omdat je te weinig competities op full detail hebt draaien.

Maar wat bedoel je nou precies met 'full detail' ? :P Ik laad bijvoorbeeld bij elke save zo'n 30 competities (incl lagere klasses) en ook allemaal op speelbaar. Ik zie nergens een optie met 'full detail' ?

4 minuten geleden zei Jotew:

Maar wat bedoel je nou precies met 'full detail' ? :P Ik laad bijvoorbeeld bij elke save zo'n 30 competities (incl lagere klasses) en ook allemaal op speelbaar. Ik zie nergens een optie met 'full detail' ?

Nation playable

• League-schedule
  • League table
  • Full Squads
  • Existing Staff
  • Realistic transfer-activity
  • Some games will be simulated with the Full Match Engine.
  • Slightly increase in the number of injuries

Nation playable + full detail

• League-schedule
  • League table
  • Full Squads
  • Existing Staff
  • Realistic transfer-activity
  • Games will be fully simulated
  • More injuries than only playable – The amount of injuries are more realistic in regard to the percentage of injuries happening within the leagues

7 minuten geleden zei Jotew:

Ik ben fout, moet idd speelbaar zijn ;)

Het geen waar ik over sprak was 'Detail Level' die je onder het 'FM'-logo'tje vind. Hierin kan je dan kiezen in welke mate wedstrijden in full detail worden gesimuleerd of niet. Vaak als je een nieuwe save start zijn enkel de competities in het actieve land in full detail en de rest van de game wereld zo goed als niet, waardoor bv. uitslagen van wedstrijden vooral op basis van reputatie bepaald zullen worden, maar verder ook geen blessures tijdens wedstrijden kunnen voorvallen..

EDIT: @rich ruzzian was me voor. Het meest realistische is dan natuurlijk zoveel mogelijk landen en competities speelbaar en full detail..maarja je pc moet het ook aankunnen natuurlijk!

Edited by Steels

1 minuut geleden zei Jotew:

@Steels

Als je ze allemaal op 'Speelbaar' hebt staan is het dus in feite full detail? De andere optie is 'Alleen kijken', en dat is dan weer half gesimuleerd en op basis van reputatie wat jij zegt, toch?

Neen. Als je game is aangemaakt FM-logo > Detail Niveau (in het nederlands denk ik) en daar kan je dat wijzigen per competities/land

Zojuist zei Steels:

Neen. Als je game is aangemaakt FM-logo > Detail Niveau (in het nederlands denk ik) en daar kan je dat wijzigen per competities/land

@rich ruzzian @Steels

Dit is het eerste wat ik hoor na al die jaren FM, nooit geweten ;e. Het meest realistische is dus alle geladen landen dan op full detail te zetten dus? Keerzijde is dan weer dat het spel trager kan worden en simuleren langer kan duren, toch?

Zelf heb ik altijd een database met +/- 350K spelers en 30 landen geladen op speelbaar.

1 uur geleden zei rich ruzzian:

Dan zou ik gaan voor Nation playable + full detail

Je kan het dus nog wel veranderen, oftewel terugzetten naar de standaard waarden wanneer je naar een paar maanden in-game denkt van: dit gaat me te langzaam? :)  @Steels

Edited by Jotew

1 uur geleden zei Jotew:

Je kan het dus nog wel veranderen, oftewel terugzetten naar de standaard waarden wanneer je naar een paar maanden in-game denkt van: dit gaat me te langzaam? :)  @Steels

Geen idee of je dat terug naar default kan zetten..

Maar ik kies er persoonlijk voor om alle wedstrijden uit de hoogste divisie van een speelbaar land op full detail te zetten. Samen met alle belangrijke internationale en continentale wedstrijden en dan nog de latere fases van de nationale bekertoernooien + supercup. Ik heb zelf de hoogste twee competities speelbaar uit de top 25 van Europa + Argentinië en Brazilië. En zit aan zo'n 110k spelers in mijn database. Spel gaat niet zo bijzonder snel, maar daar heb ik geen probleem mee..op langere termijn geen ervaring aangezien ik nooit heel ver geraak :-D

14 uur geleden zei MarcFM1993:

Weet iemand, of staat er ergens duidelijk, aan welke vereisten een speler moet voldoen om een werkvergunning in ENG te krijgen? Volgens mij was het nooit helemaal strikt, maar ik wil nu voor zijn dat ik spelers wil aantrekken die uiteindelijk niet kunnen spelen/komen. 

Bij voorbaat dank!

He vriend, ten eerste ik kan aanraden gewoon als nog te kopen ongeacht of die work permit wel of niet rondkomt. In het ergste geval gaat er 2-3 seizoenen overheen, in sommig gevallen is het bij de 2e of 3e poging al raak en krijgen ze work permit als nog. Die eisen zijn volgens mij iig oa dat ze 70% van interlands van nationale 1e team of -23 gespeeld moeten hebben en nog aantal dingen.

8 uur geleden zei Kyrill:

He vriend, ten eerste ik kan aanraden gewoon als nog te kopen ongeacht of die work permit wel of niet rondkomt. In het ergste geval gaat er 2-3 seizoenen overheen, in sommig gevallen is het bij de 2e of 3e poging al raak en krijgen ze work permit als nog. Die eisen zijn volgens mij iig oa dat ze 70% van interlands van nationale 1e team of -23 gespeeld moeten hebben en nog aantal dingen.

Kijk eens, dank voor het beginnetje mbt de vereisten. Ben benieuwd wat er nog meer bij hoort!

Haha, nou ik zit bij Soton niet zo in de slappe was dat ik het kan permitteren om spelers te kopen die ik niet meteen kan gebruiken helaas. 

1 uur geleden zei MarcFM1993:

Kijk eens, dank voor het beginnetje mbt de vereisten. Ben benieuwd wat er nog meer bij hoort!

Haha, nou ik zit bij Soton niet zo in de slappe was dat ik het kan permitteren om spelers te kopen die ik niet meteen kan gebruiken helaas. 

Als je een zaakwaarnemer benadert voor het kopen van een speler geven zij een indicatie of de speler kans maakt op een werkvergunning, zoals hieronder vermeld staat:

image.png.3fe44b2f29a9cf05168d3e0656fdcdfd.png

Voor de rest is er een puntensysteem waarbij wordt besloten of een speler wel of geen werkvergunning krijg. Iemand die dus genoeg interlands heeft gespeeld voor een goed voetballand krijgt dus altijd een werkvergunning maar stel je haalt een goede Braziliaan die al jaren basisspeler is bij een Bundesliga-team maar geen interlands heeft gespeeld dan zal deze ook in aanmerking komen. Echt strakke regels staan er niet volgens mij.

image.png.e3a36040ca1f060db01c76196e23e1a2.png

2 minuten geleden zei Nummerke10:

Als je een zaakwaarnemer benadert voor het kopen van een speler geven zij een indicatie of de speler kans maakt op een werkvergunning, zoals hieronder vermeld staat:

image.png.3fe44b2f29a9cf05168d3e0656fdcdfd.png

Voor de rest is er een puntensysteem waarbij wordt besloten of een speler wel of geen werkvergunning krijg. Iemand die dus genoeg interlands heeft gespeeld voor een goed voetballand krijgt dus altijd een werkvergunning maar stel je haalt een goede Braziliaan die al jaren basisspeler is bij een Bundesliga-team maar geen interlands heeft gespeeld dan zal deze ook in aanmerking komen. Echt strakke regels staan er niet volgens mij.

image.png.e3a36040ca1f060db01c76196e23e1a2.png

Super, dankjewel! 

De stand voor de laatste wedstrijd, Ik moet tegen Spurs en Chelsea tegen Southampton. Bij winst pak ik CH op doelsaldo als zij ook winnen. Maar waar mij oog op viel... het laatste plekje voor degredatie... Ook dat is behoorlijk spannend zo.

Zal zo de uitkomst bij de post bijwerken.

20220121192347_1.jpg

EDIT:

4e plek veilig gesteld in de 1e helft :D Chelsea had overigens verloren.

20220121193740_1.jpg

Edited by DutchDoofus