Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei Bazoer:

Weet niet of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar waar kan ik het beste/goedkoopste FM 22 kopen. Die online wel een aantal sites waar het goedkoper is dan op steam, maar zijn deze betrouwbaar?

https://manutd.nl/football-manager-2022-kopen/

Zijn misschien wel goedkopere opties. CDKeys is ook betrouwbaar vgm. 

4 minuten geleden zei putdus:

Zouden jullie ook zo spelen?

opstelling.png

Lekker elftal heb je staan zeg :< Ik vind de formatie zeker oké, maar 3 spelverdelers op het middenveld vind ik wat teveel van het goede. Ik zou werken met één SVD, één balveroverende middenvelder en één dynamische middenvelder/centrale middenvelder of iets dergelijks. 

Zijn er nog mensen die in de lagere regionen in Engeland spelen? Waarom spelen ze in de Vanarama League de eerste competitiewedstrijd pas op 02-10, terwijl ze in het echt eind augustus al gestart zijn? Iemand enig idee? 

Had even een test save aangemaakt met enkel Engeland geladen, spelers zijn ook nog eens op vakantie tot eind augustus ;e

Edited by Jotew

Tweede seizoen met Zawisza in Ekstraklasa. Net voor de winterstop tactiek omgegooid en met drie gerichte aankopen dit voor elkaar gekregen op de laatste speeldag.. Moet wel wat doen aan de verdediging, want bijna net zoveel doelpunten tegen als het gedegradeerde Widzéw haha

competitie.png

Wedstrijden.png

6 minuten geleden zei jevedeve:

Hoe denken jullie over een rechtspoot, links in het centrum van de verdediging?

Niet ideaal maar bijna onvermijdelijk gezien het aanbod aan linksbenige centrale verdedigers. Om heel eerlijk te zijn kijk ik eerst altijd naar de kwaliteiten van de speler, als hij ontzettend goed kan verdedigen en de attributen heeft die ik van een centrale verdediger verlang dan maakt het mij niet uit of ie links of rechts is.

2 uur geleden zei Nummerke10:

Niet ideaal maar bijna onvermijdelijk gezien het aanbod aan linksbenige centrale verdedigers. Om heel eerlijk te zijn kijk ik eerst altijd naar de kwaliteiten van de speler, als hij ontzettend goed kan verdedigen en de attributen heeft die ik van een centrale verdediger verlang dan maakt het mij niet uit of ie links of rechts is.

Zijn er idd niet veel maar Gvardiol en Gabriel Malgahaes beide iig linksbenig misschien als ik meer onderzoek doe er nog meer vindt :) 

15 uur geleden zei jevedeve:

Hoe denken jullie over een rechtspoot, links in het centrum van de verdediging?

Ik probeer altijd een linksvoetige links te hebben en een rechtsvoetige rechts, maar bizar genoeg raadt mijn assistent altijd aan om de linksvoetige rechts te zetten en andersom. Geen idee of daar iets achter zit of het gewoon tegendraadsheid is van mijn assistent. Is Nicky Butt, dus zou wel kunnen.

Is er hier al iemand begonnen met een nationale ploeg? Ik vond dat de vorige jaren echt moeilijk speelbaar omdat bij een WK je spelers qua conditie helemaal vermoeid waren bij een halve finale of finale. Er was ook geen trainingoptie of mogelijkheid om spelers rust te geven tijdens trainingen. En spelers sparen in een kwartfinale is natuurlijk ook niet echt realistisch. 

Is dat al opgelost ondertussen? 

Als ik kijk in het future screenshot topic zijn sommige spelers bij mij toch een stuk minder. Terwijl ik alles op zijn top heb ( trainers, trainersfaciliteiten enz. Hoe kan dat?

Ook heb ik jeugdscoutingsnetwerk enz het hoogst, maar mijn jeugdinstroom is ook elk jaar belabberd.

22 uur geleden zei Jotew:

Zijn er nog mensen die in de lagere regionen in Engeland spelen? Waarom spelen ze in de Vanarama League de eerste competitiewedstrijd pas op 02-10, terwijl ze in het echt eind augustus al gestart zijn? Iemand enig idee? 

Had even een test save aangemaakt met enkel Engeland geladen, spelers zijn ook nog eens op vakantie tot eind augustus ;e

misschien eens controleren of dat elk seizoen zo is? wellicht fout overgenomen door SI vanuit fm21, waar het seizoen wel pas rond die datum begon door covid. 

Kleine update over mijn Aziatische journeyman; 

Begonnen bij Ateneo, een voetbalschool op de Filippijnen die geen spelers ouder dan 19 mag halen. Daarmee in drie seizoenen bijna gepromoveerd naar het hoogste niveau ondanks een totaal gebrek aan kwaliteit, maar op twee punten tekortgeschoten. De goede prestaties daar leverden een transfer naar de Filippijnse topclub Ceres op, waar ik twee keer op rij kampioen werd, het laatste seizoen zelfs ongeslagen. De grote uitdaging was om ook mee te doen om de prijzen op continentaal niveau, maar omdat de oproepperiodes van internationals meerdere malen samenviel met continentale wedstrijden heb ik besloten die droom te laten varen. Als je met alleen je reserves en onder-19 spelers de halve finale moet aantreden, is de lol er wel snel af.

Na het ongeslagen seizoen dus opgestapt en gezocht naar een leuke club om mee door te groeien. Er was wat interesse uit Iran, maar daar werd ik ondanks een goed gesprek niet aangenomen, waarna ik na zes maanden werkloosheid eindelijk een nieuwe club vond in SC Sagamihara. Positie halverwege: één plek boven de streep in de J2-League. Korte termijn-doelstelling: Niet degraderen. Mijn doelstelling; binnen 3 jaar naar de J-League. 

SC_Sagamihara_club_logo.png

Edited by PJHoutman

3 uur geleden zei putdus:

Als ik kijk in het future screenshot topic zijn sommige spelers bij mij toch een stuk minder. Terwijl ik alles op zijn top heb ( trainers, trainersfaciliteiten enz. Hoe kan dat?

Ook heb ik jeugdscoutingsnetwerk enz het hoogst, maar mijn jeugdinstroom is ook elk jaar belabberd.

Zeker jongere spelers hebben over het algemeen een variabele PA wat betekend dat ze een range hebben hoe goed ze kunnen worden. In sommige gevallen zullen ze richting het max daarvan zitten terwijl andere op hun bodem zitten. En kwa jeugdinstroom is het zelfs met alles op zijn hoogst nog steeds een gooi van de dobbelsteen. En zeker als je een topclub heb met goede spelers is het vrij zeldzaam dat je spelers op dat niveau krijgt. Een speler die max 140 PA heeft is afhankelijk van de distributie van attributen een bruikbare speler voor topclubs(zeg drie sterren ong.) Maar zal als jeugdspeler vaak niet echt opvallen tenzij ze al hoge CA hebben.