Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

8 minuten geleden zei FCGPeter:

Toen bekend werd dat de basisscholen(ik sta voor de klas) een week eerder dicht gingen, toch maar besloten om FM weer aan te schaffen. Eens kijken hoe het de komende weken gaat met m'n relatie, hygiëne en slaapritme gaat.. Carrière begonnen met Olbia in de serie C. Doelstelling is om grootste club van het eiland(Sardinië) te worden. Dat gaat wel even duren vrees ik. Kan me niet herinneren dat ik ooit in Italië gespeeld heb in FM, omdat het me nooit zo trok. Nu toch maar een poging doen daar.

Eerste wedstrijd uitgesteld vanwege de vele regen. Kelderklasse;e

@Karlo @Jotew heb het nu zo, zou nu filosofie/idee er achter toelichten in detail:

Om te beginnen Float Crosses. Daar staat bij in de Engelse tekst ''player who has a height advantage over their marker'' Haaland is 1.94 en Lukaku is 1.91. Dus ik denk dat dat wel goed zit. Work ball into box en play out of defence passen goed bij elkaar beide op balbezit spelen net als de lower passing. Spel controleren/domineren. We rollen vanuit de keeper Mendy de balll uit naar de CV's Gvardiol of Marquinhos, In transition doen we counter en counter press. Zodat de tegenstander hopelijk geen tijd krijgt om ons pijn te doen en snelle aanval te beginnen. Willen bal snel terug hebben en meteen toeslaan. Verder spelen we met HLE en  MHDL. Nou de rollen van de middenvelders met name. Mount/Kante BWM op defensief. Youri Tielemans of Billy Gilmour ernaast op Mezalla met shoot more often. Ik ben er achter gekomen dat Bennacer op mezalla attack geen zin had en Shoot more often ook niet. Want helaas heeft Bennacer de player trait ''Comes deep to get Ball''. Bennacer zijn beste rollen zijn Deep Lying Playmaker Defend of Advanced Playmaker Support. Bij nader inzien Mezalla attack is voor Tielemans pas zijn 3e of 4e best rol. Zijn beste rol is Advanced Playmaker Support als 1e keus en dat is bij Bennacer zijn 2e best rol/keuze. Dus EDIT mezalla gaat niet door maar de man naast Kante of Mount wordt Advanced Playmaker support. AML Diaz is nu Inside Foward, AMR Dybala is Inverted Winger. En CAM Havertz staat nu op Shadow Striker Attack ter ondersteuning van Haaland tussen die twee is er ook een pijl naar voren die ze verbindt. De tweede screren laat nu zien hoe het nu al is met mijn eigen aanpassingen. Ik zeg eerlijk dat ik TWIJFEL of counter press en counter wel samen gaat met  lower tempo en shorter passing maar ik ga het om te testen komende paar potjes maar gewoon proberen. Ik heb nu voor de verandering zowel geen stay on feet of get stuck ingezet omdat we al 3 seizoenen bijna amper tot geen gele kaarten laat staan rode kaarten pakken. Dus ik laat spelers dat op hun eigen gevoel invullen.

20211219121121_1.jpg

20211219122028_1.jpg

55 minuten geleden zei Kyrill:

Om te beginnen Float Crosses. Daar staat bij in de Engelse tekst ''player who has a height advantage over their marker'' Haaland is 1.94 en Lukaku is 1.91. Dus ik denk dat dat wel goed zit. Work ball into box en play out of defence passen goed bij elkaar beide op balbezit spelen net als de lower passing. Spel controleren/domineren.

Prima keuzes (y)

56 minuten geleden zei Kyrill:

We rollen vanuit de keeper Mendy de balll uit naar de CV's Gvardiol of Marquinhos, In transition doen we counter en counter press. Zodat de tegenstander hopelijk geen tijd krijgt om ons pijn te doen en snelle aanval te beginnen. Willen bal snel terug hebben en meteen toeslaan.

Ook prima. Besef wel dat counter-press een hoge intensiteit vraagt van je spelers. Heb je veel spelers na 60 min in het rood?

57 minuten geleden zei Kyrill:

Verder spelen we met HLE en  MHDL.

Wat is je idee hier achter? Much higher D-line omdat Gvardiol en Marquinhos snel zijn bijvoorbeeld? Dit nodigt de tegenstander namelijk wel uit om de bal achter je verdediging te leggen.

Aangezien 4-2-3-1 behoorlijk top heavy is qua formatie, zou ik persoonlijk kiezen voor higher D-line en standard LOE. Zo laat je voorin ook nog wat ruimte over voor je aanvallers om in te duiken, want je hebt nu higher LOE + counter-press + much more often pressing = overkill.

1 uur geleden zei Kyrill:

Nou de rollen van de middenvelders met name. Mount/Kante BWM op defensief. Youri Tielemans of Billy Gilmour ernaast op Mezalla met shoot more often. Ik ben er achter gekomen dat Bennacer op mezalla attack geen zin had en Shoot more often ook niet. Want helaas heeft Bennacer de player trait ''Comes deep to get Ball''. Bennacer zijn beste rollen zijn Deep Lying Playmaker Defend of Advanced Playmaker Support. Bij nader inzien Mezalla attack is voor Tielemans pas zijn 3e of 4e best rol. Zijn beste rol is Advanced Playmaker Support als 1e keus en dat is bij Bennacer zijn 2e best rol/keuze. Dus EDIT mezalla gaat niet door maar de man naast Kante of Mount wordt Advanced Playmaker support. AML Diaz is nu Inside Foward, AMR Dybala is Inverted Winger.

Je kijkt veel naar de sterren en preferred roles, merk ik. Dat zegt niet alles. Hoe lastig dit misschien ook is zou ik je willen vragen om dit los te laten. Selecteer eens een andere rol bij een speler in zijn profiel en kijk naar de highlighted attributes, op basis daarvan zou je een inschatting kunnen proberen te maken.

De twee centrale middenvelders in een 4-2-3-1 zijn waarschijnlijk de belangrijkste posities. Ze moeten in ieder geval genoeg stabiliteit geven, zodat de aanvallers hun werk kunnen doen. Ik zou dus nooit kiezen voor een attack duty hier, maar altijd eentje op defend en één op support. BWMde en DLPsu kan prima, evenals DLPde en BBM bijvoorbeeld. En vergeet de ogenschijnlijke simpele CM-rol niet die - desnoods met extra spelerinstructies - heel goed kan werken.

En CAM Havertz staat nu op Shadow Striker Attack ter ondersteuning van Haaland tussen die twee is er ook een pijl naar voren die ze verbindt.

Hou je muis eens op die pijl en kijk wat er staat. Heeft niks met verbinding te maken namelijk, maar puur dat ze een goed partnership hebben en hun rollen bij elkaar passen.

Ik zeg eerlijk dat ik TWIJFEL of counter press en counter wel samen gaat met  lower tempo en shorter passing maar ik ga het om te testen komende paar potjes maar gewoon proberen.

Probeer het inderdaad uit (y) ik ben zelf geen fan van lower tempo, tenzij je een vorm van tiki-taka-achtige Barça 2012-stijl wilt zien. 

Ik heb nu voor de verandering zowel geen stay on feet of get stuck ingezet omdat we al 3 seizoenen bijna amper tot geen gele kaarten laat staan rode kaarten pakken. Dus ik laat spelers dat op hun eigen gevoel invullen.

Top.

20211219122028_1.jpg

Qua rollen ziet het er al beter uit, en qua instructies helemaal. Als je wilt weten hoe ik het met deze spelers neer zou zetten, dan hoor ik het wel. 

4 minuten geleden zei Karlo:

Oeps. Te gezellige nieuwjaarsborrel gehad?

Zonder gekheid, spelers vermoeid? Even weekje (of twee) op vakantie sturen doet soms wonderen.

Teveel oliebollen. Er stonden er 11 op het veld. Denk het. Gebruik de 3 bekerwedstrijden om te roteren (eigenlijk gewoon 3x B keus). Wie weet mogen er wat een weekje op vakantie. Denk het. Het liep als een trein namelijk.

1 uur geleden zei Karlo:

Prima keuzes (y)

Ook prima. Besef wel dat counter-press een hoge intensiteit vraagt van je spelers. Heb je veel spelers na 60 min in het rood?

Wat is je idee hier achter? Much higher D-line omdat Gvardiol en Marquinhos snel zijn bijvoorbeeld? Dit nodigt de tegenstander namelijk wel uit om de bal achter je verdediging te leggen.

Aangezien 4-2-3-1 behoorlijk top heavy is qua formatie, zou ik persoonlijk kiezen voor higher D-line en standard LOE. Zo laat je voorin ook nog wat ruimte over voor je aanvallers om in te duiken, want je hebt nu higher LOE + counter-press + much more often pressing = overkill.

Je kijkt veel naar de sterren en preferred roles, merk ik. Dat zegt niet alles. Hoe lastig dit misschien ook is zou ik je willen vragen om dit los te laten. Selecteer eens een andere rol bij een speler in zijn profiel en kijk naar de highlighted attributes, op basis daarvan zou je een inschatting kunnen proberen te maken.

De twee centrale middenvelders in een 4-2-3-1 zijn waarschijnlijk de belangrijkste posities. Ze moeten in ieder geval genoeg stabiliteit geven, zodat de aanvallers hun werk kunnen doen. Ik zou dus nooit kiezen voor een attack duty hier, maar altijd eentje op defend en één op support. BWMde en DLPsu kan prima, evenals DLPde en BBM bijvoorbeeld. En vergeet de ogenschijnlijke simpele CM-rol niet die - desnoods met extra spelerinstructies - heel goed kan werken.

Hou je muis eens op die pijl en kijk wat er staat. Heeft niks met verbinding te maken namelijk, maar puur dat ze een goed partnership hebben en hun rollen bij elkaar passen.

Probeer het inderdaad uit (y) ik ben zelf geen fan van lower tempo, tenzij je een vorm van tiki-taka-achtige Barça 2012-stijl wilt zien. 

Top.

Qua rollen ziet het er al beter uit, en qua instructies helemaal. Als je wilt weten hoe ik het met deze spelers neer zou zetten, dan hoor ik het wel. 

Geweldig dit!:classic_love::checkit:Ik merk idd veel rode balkjes vanaf minuut 65 en later in de wedstrijd klopt idd. Ik heb je tekst goed gelezen, doorgenomen en dingen aangepast.

Ik heb nu het volgende aangepast wat niet al zo was:

Higher tempo

Niks bij when possesion is lost zowel hold shape als counter press niet aangevinkt

Higher Defensive line

Standard Line of Engagement

De balk/pijl tussen Haaland en Havertz is weg dus kon helaas niet meer zien wat er stond qua tekst

Heb gekeken naar profielen van de CM's Kante en Mount  en de high lighted attributes ik heb voor nu Kante Central midfielder defensive en Mount Box to Box Midfielder support zo vind ik ze beide best uit de verf komen, hopelijk ook op het veld zometeen.

Ik heb het omgekeerd Gvardiol is nu ncb defence en Marquinhos BPD cover.

Op die eerste vier screens heb ik mijn selectie gefiltered op Stamina en Natural Fitness. Wat daarbij opvalt is dat we beide categorieen tussen 12-15 spelers hebben die 14 en of hoger hebben voor Stamina en Natural Fitness. De  allerlaatste screen is de exact juiste en zoals alles nu staat. En daarmee ga ik nu Southampton thuis spelen en erna As Roma uit maar we zijn al door in de CL na 4 duels met 10 punten na 4-0 en 0-4 winst tegen Club Brugge.20211219153302_1.thumb.jpg.702bf10e93dfab64818b8184b6de684c.jpg20211219153154_1.thumb.jpg.96b9b14dfbcd2690c64a427aa7a0d77d.jpg

20211219151754_1.jpg

20211219151804_1.jpg

20211219151813_1.jpg

20211219151820_1.jpg

20211219153947_1.jpg

45 minuten geleden zei Kyrill:

Geweldig dit!:classic_love::checkit:Ik merk idd veel rode balkjes vanaf minuut 65 en later in de wedstrijd klopt idd. Ik heb je tekst goed gelezen, doorgenomen en dingen aangepast.

Ik heb nu het volgende aangepast wat niet al zo was:

Higher tempo

Niks bij when possesion is lost zowel hold shape als counter press niet aangevinkt

Higher Defensive line

Standard Line of Engagement

De balk/pijl tussen Haaland en Havertz is weg dus kon helaas niet meer zien wat er stond qua tekst

Heb gekeken naar profielen van de CM's Kante en Mount  en de high lighted attributes ik heb voor nu Kante Central midfielder defensive en Mount Box to Box Midfielder support zo vind ik ze beide best uit de verf komen, hopelijk ook op het veld zometeen.

Ik heb het omgekeerd Gvardiol is nu ncb defence en Marquinhos BPD cover.

Op die eerste vier screens heb ik mijn selectie gefiltered op Stamina en Natural Fitness. Wat daarbij opvalt is dat we beide categorieen tussen 12-15 spelers hebben die 14 en of hoger hebben voor Stamina en Natural Fitness. De  allerlaatste screen is de exact juiste en zoals alles nu staat. En daarmee ga ik nu Southampton thuis spelen en erna As Roma uit maar we zijn al door in de CL na 4 duels met 10 punten na 4-0 en 0-4 winst tegen Club Brugge.20211219153302_1.thumb.jpg.702bf10e93dfab64818b8184b6de684c.jpg20211219153154_1.thumb.jpg.96b9b14dfbcd2690c64a427aa7a0d77d.jpg

20211219151754_1.jpg

20211219151804_1.jpg

20211219151813_1.jpg

20211219151820_1.jpg

20211219153947_1.jpg

Klasse :) Goed ermee bezig! Ben benieuwd (y)

@Nom de Guerre @Karlo @Arezo @JordiW. er staat op de screens dat we on course zijn om FFP te passen voor zowel CL als PL maar toch maak ik me zorgen. Er wordt voor dit seizoen 558 miljoen aan inkomsten verwacht en kosten maar liefst 664 miljoen dan zou ik op verlies van 106 miljoen afgaan...

Buiten allicht nog keer CL winnen of misschien eindelijk de PL titel we staan 1e na 19 duels met 42 punten is het misschien beter om wat spelers proberen te verkopen met mega contracten? Ik ga niet aanbieden want dan krijg je niks maar ik overweeg wel vertrek van Lukaku en Havertz bijvoorbeeld als er goede boden binnen komen komende januari. Kante is iig al verkocht voor 15.5M aan United

20211220103600_1.jpg

20211220103610_1.jpg

20211220103618_1.jpg

20211220103629_1.jpg

20211220103821_1.jpg

20211220104105_1.jpg

Zo te zien heb je een probleem met je uitgaven. Salarissen en spelersbonussen, schat ik zo. Incidenteel verlies (zoals in de transferperiode) is geen ramp, maar jij maakt elke maand verlies. Dan heb je wel een structureel probleem. Je reserves verdampen op deze manier en binnen twee seizoenen haal je de FFP niet meer.

Zojuist zei Nom de Guerre:

Zo te zien heb je een probleem met je uitgaven. Salarissen en spelersbonussen, schat ik zo. Incidenteel verlies (zoals in de transferperiode) is geen ramp, maar jij maakt elke maand verlies. Dan heb je wel een structureel probleem. Je reserves verdampen op deze manier en binnen twee seizoenen haal je de FFP niet meer.

Wat kan ik eraan doen buiten wat ik al doe veel spelers verkopen en zo min mogelijk spelers kopen? Helpt tv gelden, prijzen gelden e.d of is dat symptoom bestrijding? Haaland is fenomeen en zijn we erg afhankelijk van. Maar misschien Lukaku toch maar te koop aanbieden? 

5 minuten geleden zei Kyrill:

Wat kan ik eraan doen buiten wat ik al doe veel spelers verkopen en zo min mogelijk spelers kopen? Helpt tv gelden, prijzen gelden e.d of is dat symptoom bestrijding? Haaland is fenomeen en zijn we erg afhankelijk van. Maar misschien Lukaku toch maar te koop aanbieden? 

Probeer eens te kijken vanaf welk punt je ongeveer quitte speelt. Daar kun je dan rekening mee houden bij eventuele nieuwe aankopen of bij het verlengen van contracten. 

14 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Probeer eens te kijken vanaf welk punt je ongeveer quitte speelt. Daar kun je dan rekening mee houden bij eventuele nieuwe aankopen of bij het verlengen van contracten. 

Thnx bro ga ermee aan de slag! We hebben dit seizoen al voor 363M aan spelers verkocht maar gaat iig rond de 400 of meer worden :):checkit: