Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

2 uur geleden zei putdus:

hoe bedoel je dat?

Ik heb vier Indonesische talenten gekocht. Omdat mijn club betere faciliteiten heeft en op een hoger niveau speelt, zullen ze zich bij mij beter ontwikkelen, zelfs als ze nooit het eerste halen.

Daarnaast pomp ik op die manier wat geld in de competitie daar. Hopelijk investeren ze die transfersommen in de faciliteiten.

11 minuten geleden zei Arezo:

Bedankt voor je idee, maar ik doe  er ff niks mee (HAHA grapje). Laatste 2 wedstrijden 433 vm. Waarvan de allerlaatste met jou tips. Lek lijkt boven. Is het nadeel van een spelmaker niet dat het spel teveel naar hem toegetrokken wordt? 11 van de 12 goals zijn trouwens gemaakt door Lukaku in de laatste 2 wedstrijden . 

Defensieve lijn ben ik wel zeker van ja, deels voor Silva maar ik heb altijd het gevoel alsof het minder gaat als ik dat doe.

Wat gaan jullie trouwens centraal achterin doen? Met al die aflopende contracten? @Kyrill @Karlo @ iedereen die met Chelsea speelt. Rudiger, Silva en Christensen gaan hier allemaal weg. Heb een oogje op Fofana,  Skriniar en Kounde onder andere.

resultaten.png

Ik had al Retsos, Sule gehaald en Pavard. Nu net na EL winst bezig met Gvardidol die rond is voor 68M.En gratis gaat hopelijk nog Zagadou en Dennis Zakaria komen. 

2 uur geleden zei Nom de Guerre:

Ik heb vier Indonesische talenten gekocht. Omdat mijn club betere faciliteiten heeft en op een hoger niveau speelt, zullen ze zich bij mij beter ontwikkelen, zelfs als ze nooit het eerste halen.

Daarnaast pomp ik op die manier wat geld in de competitie daar. Hopelijk investeren ze die transfersommen in de faciliteiten.

Maar wat is daar "sjmoelen" aan dan zoals je zelf zei? Niks toch? 

26 minuten geleden zei Kyrill:

Maar wat is daar "sjmoelen" aan dan zoals je zelf zei? Niks toch? 

Mwah, in principe koop ik die talenten niet omdat Dynamo er beter van wordt. Dergelijk altruïsme komt in de voetbalwereld niet voor; andermans talenten ontwikkelen. Vandaar dat ik het een beetje sjoemelen noem.

Zojuist zei Nom de Guerre:

Mwah, in principe koop ik die talenten niet omdat Dynamo er beter van wordt. Dergelijk altruïsme komt in de voetbalwereld niet voor; andermans talenten ontwikkelen. Vandaar dat ik het een beetje sjoemelen noem.

Jij bent de manager toch? Dynamo Kiev is toch een bedrijf? Als jij denkt geld/winst met ze binnen te halen voor het bestuur/club/penningmeester dan is dat prima toch?

2119777032_EastAsianCup_Profile.png.17f2a47f02b371584118aef464cb46e3.png

Helaas, in de finale ronde waren we kansloos. Mochten alleen spelers selecteren die actief zijn in Azië en de enige speler in onze selectie die wat verstand heeft van voetbal is actief in  in Europa. We konden daardoor alleen tegenhouden, want voor de rest valt mijn selectie erg tegen met amateurs uit Mongolië.  

Voor de rest natuurlijk trots op onze prestaties, want normaal gesproken mag deze ploeg de finale ronde nooit bereiken. Nog een kleine kans op deelname aan de Azië Cup en inmiddels al op plek 145 van de FIFA ranking!

25 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Ja, maar ik ga geen geld verdienen aan die gasten. Althans, niet veel. Misschien dat ik quite speel.

Eens zien of het niveau van je nationale ploeg dan ook omhoog gaat. Probeer nu ook zoiets uit met Mongolië. Haal met Ajax wat talenten en zie wel wat er gebeurd. Helaas, is de competitie van Mongolië niet speelbaar in de standaard FM-database en ik probeer met één ploeg een samenwerkingsverband aan te gaan. Dat lukt ook nog niet :5

3 uur geleden zei Arezo:

Bedankt voor je idee, maar ik doe  er ff niks mee (HAHA grapje).

:mrgy:

3 uur geleden zei Arezo:

Is het nadeel van een spelmaker niet dat het spel teveel naar hem toegetrokken wordt?

Ik lees goede dingen over een AP op attack in FM22. Sowieso kan een AP wel mooi als draaischijf dienen om snel de aanvallers te bedienen, maar dit was tot nu toe minder goed uitgewerkt zo leek het. Een MEZat of CMat werkte vaak beter. Alleen die twee rollen zijn eigenlijk pure 'runners' waarvan de MEZ dan nog uitwijkt naar de flank. En Havertz kan wel iets meer dan dat, hij is qua attributen en role suitability enorm geschikt als AP.

Ga je merken dat-ie inderdaad teveel in de bal komt, kun je nog altijd nog een trait aanleren (even uit mijn hoofd get further forward? in ieder geval die ene waardoor ze de zestien induiken) of toch als CM of MEZ proberen.

Een kleine update met betrekking tot Indonesië. Met deze ploeg zijn we begonnen aan de Asian Cup.

c48eb09d586a269a7e20a1ecb565b2a7.png

Relatief veel jeugd, omdat veel newgens nu al gelijkwaardig zijn aan de oude rotten. Nou ja, dan liever een talentje van 17 dan een meer ervaren prutser. 

2caa1b546fa57b28a8216a5574ae898c.png

Het toernooi zelf was fun on a bun. Achterin blijft het penibel, zeker tegen sterkere tegenstanders. Het scheelt dat we wel vrij makkelijk scoren. De eindzege was enigszins onverdiend, but fuck that.

2fa9217d1a225e097ac2be275ec3f2f1.png

Oetoehganal en Hilgers hebben besloten om voor Indonesië uit te komen, dus dat zijn weer twee waardevolle expats extra.

43 minuten geleden zei FMNOOB:

Eens zien of het niveau van je nationale ploeg dan ook omhoog gaat. Probeer nu ook zoiets uit met Mongolië. Haal met Ajax wat talenten en zie wel wat er gebeurd. Helaas, is de competitie van Mongolië niet speelbaar in de standaard FM-database en ik probeer met één ploeg een samenwerkingsverband aan te gaan. Dat lukt ook nog niet :5

Dat is in de toekomst inderdaad ook een optie, een samenwerkingsverband met een Indonesische club, zodat ik newgens in de Oekraïne krijg.

1 minuut geleden zei Kyrill:

Voor een sterveling wel ja, voor jou niet :classic_ninja:;)

Stacked qualifiers.

In de eerste ronde spelen de kleintjes een knockout. In de tweede ronde spelen we in een groep van vijf. Jordanië, Noord-Korea, Oost-Timor en de Verenigde Arabische Emiraten. Alleen de groepswinnaar kwalificeert zich voor de volgende ronde. Dat is inderdaad te doen.

Al die groepswinnaars plaatsen zich vervolgens voor een grote poule, waarin de eerste drie of vier zich plaatsen. Dat is waar shit gets real. Dan treed je aan tegen ploegen als Japan, Zuid-Korea, China, Australië, Qatar, Saoedi-Arabië, Iran... Die hebben verdomme prima spelers, dan is het nog geen ABC'tje dat je bij de eerste vier komt.