Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

1 uur geleden zei rink_hsv:

Ik ben vandaag begonnen bij Dorking Wanderers, nu wil ik 5-3-2 spelen alleen heb ik 2 goede afmakers.

Zou het slim zijn om de 2 spitsen ook allebei in die rol te laten spelen of zou dat teveel zijn van het goede?

Slim durf ik niet te zeggen maar het zou kunnen werken. Zolang de rest de bal voldoende bij die twee kan bezorgen in het strafschopgebied zullen ze hun doelpunten maken maar verder zullen ze relatief weinig in het spel voorkomen.

1 minuut geleden zei Jeroen.:

Slim durf ik niet te zeggen maar het zou kunnen werken. Zolang de rest de bal voldoende bij die twee kan bezorgen in het strafschopgebied zullen ze hun doelpunten maken maar verder zullen ze relatief weinig in het spel voorkomen.

Op het moment lijkt het in de oefenduels goed te gaan, vooral omdat er voorzetten de 16 in worden geslingerd en er meerder mensen in de 16 staan. Ik weet wel zeker dat het op een hoger niveau niet werkt, maar mijn beste spits is 33 dus zou wel niet heel lang meer mee gaan

Op 3-12-2021 om 11:47 zei Nom de Guerre:

Ik ga een beetje sjoemelen. Ik ga de financiële slagkracht van Dynamo gebruiken om jonge Indonesische talenten te kopen, zodat ze zich beter en sneller kunnen ontwikkelen. Een extra boost geven, if you will. Bovendien komt er zo wat geld binnen in de competitie, zodat de clubs (hopelijk) hun faciliteiten kunnen moderniseren.

hoe bedoel je dat?

26 minuten geleden zei putdus:

Aaron Ramsdale van arsenal halen voor 77 miljoen? Ik ben newcastle, begin seizoen 4.

Nee teveel geld. Ik zou eerder kijken naar Nick Pope, Jordan Pickford of Dean Henderson. Of als je niet uitmaakt of Engelsman is of niet: Alex Meret, Maarten VandeVoordt etc

Reece James was man van de wedstrijd in de 2e halve finale van de EL tegen United wat ons de EL finale bezorgde. En zijn huidige contract zat hij al 2 jaar in zowat en gemiddelde van 7.03 over heel het seizoen, 22 jaar pas ik vond het tijd om eens lekker nieuw contract te geven :)

20211205124021_1.jpg

20211205124033_1.jpg

@Kyrill kan je er een ontsnappingsclausule inzetten? Dan kan ik hem wegkapen met Spurs. Doe maar iets van 80 miljoen ;c

@rink_hsv In mijn BFC Dynamo save ben ik uitgegaan van de grote kwaliteiten van mijn aanvallers en de rest er maar redelijk op aangevuld. Hoe meer je scoort hoe groter de kans om te winnen dus als het werkt op dat niveau dan gewoon lekker volhouden.

Zoals eerder in het jouw laatste transfer topic Lorenzo Lucca verkocht voor 184 miljoen +50% doorverkoop.

Kunnen we stellen dat hij niet gemist wordt? :P 

Esposito heb ik gehaald als vervanger voor 12,75 miljoen.

image.thumb.png.34b62c0ea3a1d0bd080417c9f3c95641.png

Edited by Brozai

37 minuten geleden zei Brozai:

Zoals eerder in het jouw laatste transfer topic Lorenzo Lucca verkocht voor 184 miljoen +50% doorverkoop.

Kunnen we stellen dat hij niet gemist wordt? :P 

Esposito heb ik gehaald als vervanger voor 12,75 miljoen.

image.thumb.png.34b62c0ea3a1d0bd080417c9f3c95641.png

You had my curioisty at Lorenzo Lucca and you had my atention at 184M +50%. Voor als nog geen work permit maar das prima zijn oude club leent hem nog een jaar. Ik weet niet of ook 184M ga pakken gezien ik hier oa ook Lukaku, Dybala en Havertz heb en Belotti zelfs on loan wil om kans te maken op WK 2022... Maar is gokje waard voor zo weinig geld :) Thnx!!

20211205135917_1.jpg

20211205135926_1.jpg

Zojuist zei putdus:

Lorenzo Lucca kreeg geen werkvergunning bij mij met newcastle en geen 1 club wilde hem huren.

Mag ik je dan bij deze Sebastiano Esposito aanbevelen :) Kopt de ballen werkelijk vanuit alle hoeken erin. Scoort zojuist weer een hattrick tegen Celtic in de CL.

2 minuten geleden zei putdus:

Lorenzo Lucca kreeg geen werkvergunning bij mij met newcastle en geen 1 club wilde hem huren.

Vriend gewoon bij de selectie houden dan dan na 3-4 maandjes opnieuw work permit aanvragen. Zo gewoon blijven proberen ik nu met Paniagatos Retsos bij de 2e of max 3e poging als nog work permit.

4 minuten geleden zei Arezo:

Absoluut. Het gaat trouwens helemaal ruk. Ik ben geswitched naar mijn oude vertrouwde 433 VM. Zou jij dan adviseren om de hele boel om te gooien?

Als in? AM terughalen naar CM en een VM vooruitschuiven naar MC is niet de hele boel omgooien, toch? Of bedoel je ook andere rollen en instructies?

1 minuut geleden zei Karlo:

Als in? AM terughalen naar CM en een VM vooruitschuiven naar MC is niet de hele boel omgooien, toch? Of bedoel je ook andere rollen en instructies?

Nee precies dat. Het voelde voor mij als redelijk omgooien. Heb de rollen nu VM (v) en daarvoor Cm (o) en CM (a) (daar gaat Havertz spelen, wil daar misschien een vooruitgeschoven spelmaker van maken).  De rest is min of meer nog zoals jij paar dagen geleden hebt aangegeven. Heb wel op advies van assist de defensieve lijn op 'normaal' staan en buitenspelval uit. 

edit: toch maar screentje erbij gevoegd. Doel is dominant en aanvallend voetbal spelen, gezien de club waarmee ik speel.

tactiek1.png

8 minuten geleden zei putdus:

drie jaar lang gedaan.

Dat is wel lang ja . Had ik ook met Papetti. Dan moet je wel echt kijken wel echt de moeite waard is. Uiteindelik kwam het rond maar ik snap dat je niet met elke speler 3 jaar wilt wachten nee, heel begrijpelijk.

@Nummerke10 Tomori wou na veel pijnlijke onderhandelen Ac Milan nog steeds 85 mijoen voor. Fofana niet eens geprobeerd volgens de Agent 196-221 miljoen haha. De Ligt ook onbetaalbaar. Gvardiol overeen gekomen met Leipzig voor 68M Leipzig wou loan back maar voor eerst ooit op zoiets nee gezegd. Hopelijk komt het rondt :)

Edited by Kyrill

23 minuten geleden zei Arezo:

Nee precies dat. Het voelde voor mij als redelijk omgooien. Heb de rollen nu VM (v) en daarvoor Cm (o) en CM (a) (daar gaat Havertz spelen, wil daar misschien een vooruitgeschoven spelmaker van maken).  De rest is min of meer nog zoals jij paar dagen geleden hebt aangegeven. Heb wel op advies van assist de defensieve lijn op 'normaal' staan en buitenspelval uit. 

edit: toch maar screentje erbij gevoegd. Doel is dominant en aanvallend voetbal spelen, gezien de club waarmee ik speel.

tactiek1.png

Kan wel werken, maar voor dominant en aanvallend voetbal willen spelen mag het misschien qua rollen nog wel een beetje agressiever.

James > WBsu

Havertz > APat

Elke schietkans benutten was zeker op advies van je assistent? Gebeurt bijna standaard in FM. Die instructie + vroege voorzetten passen beide ook minder goed bij dat type voetbal en is meer bedoelt voor verdedigend en (directe) counter, dus die zou ik weghalen. 

En weet je zeker dat je de lijnen op standaard wilt? De defensieve lijn op standaard kan ik nog inkomen vanwege het gebrek aan snelheid bij Thiago Silva? maar Rudiger is dan wel weer rap genoeg.

Misschien zou ik dan eens een hogere interventielijn de kans geven, in combinatie met kort afspelen gk voorkomen, zodat je de tegenstander echt zo vroeg mogelijk probeert vast te zetten. 

14 minuten geleden zei Karlo:

Kan wel werken, maar voor dominant en aanvallend voetbal willen spelen mag het misschien qua rollen nog wel een beetje agressiever.

James > WBsu

Havertz > APat

Elke schietkans benutten was zeker op advies van je assistent? Gebeurt bijna standaard in FM. Die instructie + vroege voorzetten passen beide ook minder goed bij dat type voetbal en is meer bedoelt voor verdedigend en (directe) counter, dus die zou ik weghalen. 

En weet je zeker dat je de lijnen op standaard wilt? De defensieve lijn op standaard kan ik nog inkomen vanwege het gebrek aan snelheid bij Thiago Silva? maar Rudiger is dan wel weer rap genoeg.

Misschien zou ik dan eens een hogere interventielijn de kans geven, in combinatie met kort afspelen gk voorkomen, zodat je de tegenstander echt zo vroeg mogelijk probeert vast te zetten. 

Bedankt voor je idee, maar ik doe  er ff niks mee (HAHA grapje). Laatste 2 wedstrijden 433 vm. Waarvan de allerlaatste met jou tips. Lek lijkt boven. Is het nadeel van een spelmaker niet dat het spel teveel naar hem toegetrokken wordt? 11 van de 12 goals zijn trouwens gemaakt door Lukaku in de laatste 2 wedstrijden . 

Defensieve lijn ben ik wel zeker van ja, deels voor Silva maar ik heb altijd het gevoel alsof het minder gaat als ik dat doe.

Wat gaan jullie trouwens centraal achterin doen? Met al die aflopende contracten? @Kyrill @Karlo @ iedereen die met Chelsea speelt. Rudiger, Silva en Christensen gaan hier allemaal weg. Heb een oogje op Fofana,  Skriniar en Kounde onder andere.

resultaten.png

Edited by Arezo