Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

8 uur geleden zei tommyboy82:

blijkbaar niet want Adriano rendeert bij mij even goed op 3 posities en is toch ongelukkig dat ik hem niet op zijn favoriete positie laat spelen :s

Heb je die speler gekocht? Zo ja, dan heb je waarschijnlijk ingestemd dat je hem op een bepaalde plek en in een bepaalde rol zou gaan laten spelen. Even kijken bij de beloftes welke rol dag is, dat is namelijk zijn favoriete positie. 

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me nooit heel erg verdiept heb in jeugdontwikkeling. Nou is het zo dat ik momenteel strikerless speel zonder wingers maar in mijn youth intake vrijwel alleen maar spelers krijg op posities die ik momenteel niet gebruik. Veranderd dat naarmate ik langer in een bepaald systeem speel of moet ik zelf ergens op letten om dat te bevorderen?

12 minuten geleden zei Jann:

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me nooit heel erg verdiept heb in jeugdontwikkeling. Nou is het zo dat ik momenteel strikerless speel zonder wingers maar in mijn youth intake vrijwel alleen maar spelers krijg op posities die ik momenteel niet gebruik. Veranderd dat naarmate ik langer in een bepaald systeem speel of moet ik zelf ergens op letten om dat te bevorderen?

Een HoYD aanstellen die een formatie aanhangt die soort van matcht met je eigen.

Het heeft volgens FM meer dan 203 dagen 'echte' tijd geduurd, maar ik heb de Champions League gewonnen met een team uit Noord-Ierland. Save begonnen op 1 juli 2017, meer dan vier jaar later zijn we in 2071 aanbeland. 

Een zware weg naar de finale, hoewel we het in de groep sterk deden; Manchester City twee keer verslagen (4-0, 4-1), Porto met maarliefst 0-6 geklopt in Do Dragaõ, en groepswinnaar met maar één nederlaag (1-4 tegen Shakhtar, nadat we in de 30e minuut met tien kwamen te staan). 

Daarna volgde Hibernian, dat in 2050 de Europa League had gewonnen en ondertussen een Europese subtopper is. Uit bleef het 1-1 en thuis kwamen we pas laat op gang, maar wonnen we met 2-1. 

In de kwartfinale, het verste dat we tot nu toe waren gekomen, kwam Real Madrid op bezoek. We waren de betere ploeg maar kwamen 1-0 achter, en toen middenvelder Timo Flugel met zijn tweede gele kaart eraf moest dacht ik dat het een walkover zou worden. Maar we maakte zowaar gelijk en misten zelfs kansen op de winst. Uit bij de Madrilenen kwamen we er niet aan te pas en leken we op uitdoelpunten te gaan verliezen. Onze linksback, Muller Té, kreeg direct rood voor een tackle met twee benen. Maar wederom waren we beter met tien en toen Daniel Mbassi in de 92e minuut alleen voor de keeper kwam maakte hij geen fout - op naar de halve finale. 

Wederom eerst een thuiswedstrijd en wederom was het 1-1. Dit keer kwamen we vroeg op voorsprong door een vrije trap. In de blessuretijd maakte Manchester United gelijk met het gevreesde uitdoelpunt, waardoor de situatie er plots een stuk minder rooskleurig uitzag. 

De terugwedstrijd begon met hetzelfde scenario; een vroege voorsprong door een vrije trap, waarna onze topschutter Denis Wasswa (13 goals en 9 assists in dit CL-seizoen) de 0-2 binnen legde. Een eigen goal van Akin Kula veranderde niets meer aan het resultaat en we stonden zowaar in de finale! 

In de finale, in het Estadio de Madrid, wachtte Liverpool op ons. Bij Liverpool spelen de beste speler ter wereld (Dusan Raduski) en de beste spits ter wereld (Marlon Thomas), dus ik vreesde wederom voor een walk-over. Niets was minder waar. Denis Wasswa opende de score in de 20e minuut en die voorsprong hielden we vast tot vlak na rust toen een scrimmage voor de voetbal van de linksbuiten van Liverpool viel. Dat was niet overdiend, want de Reds waren al de hele wedstrijd voor ons doel bezig. 

Desondanks hielden we stand tot de verlenging, waarin we wederom op voorsprong kwamen. Wasswa was ditmaal aangever op George Mahangwayaha die oog in oog met de keeper niet twijfelde. Raduski verstoorde het feestgedruis echter met een goal 8 seconden na de aftrap, waarmee alles weer gelijk stond. Uiteindelijk kwam het aan op strafschoppen, waarin Liverpool twee keer miste en wij geen fouten maakte. 

Onderaan in een spoiler de screens van onze basisspelers met bij elk een klein verhaaltje. Nu ga ik met pensioen, ik ben fucking 81. ( @Sophomore @Nom de Guerre)

cl.png

Keeper: 1. Charabolos Anastapoulos 

Vorig jaar voor 7,5M gekomen van Olympiakos. Dit jaar de gok genomen hem de voorkeur te geven boven onze wat oudere en niet véél betere eerste keeper Alejandro Soria, en dat is de juiste keuze gebleken. Enkele uitstekende reddingen. 

Rechtsback: 2. Niklas Niklasson 

Vanaf zijn 18e al bij Newry, nadat we hem voor 3,2M losweekten bij Kalmar FF. Groeide uit aanvoerder, jeugdmentor en sterkhouder. Meer dan 250 competitiewedstrijden (in de competitie gebruik ik meestal andere spelers, omdat het niveau van de tegenstanders zo laag is) en meer dan 150 Europese wedstrijden. 

Centraal rechts: 3. Akin Kula

Had in het begin wat twijfels bij Kula, maar de scouts bleven overtuigd dat hij gigantisch potentieel heeft. Dat heeft hij ondertussen absoluut waargemaakt en het bedrag van 4,2M dat naar Besiktas ging was dan ook een schijntje. Niet alleen op clubniveau een geweldenaar, hij werd ook wereldkampioen 2070 met Turkije en stond in het team van het toernooi. 

Centraal links: 20. Ibrahim Mtupah

Mtupah was gratis op te pikken bij FC Lupopo in de DR Congo. Op zijn 18e naar ons gekomen, verhuurd aan Malmö en Lille tot hij genoeg interlands had om bij ons te spelen, en daarna eigenlijk altijd roulatiespeler geweest. Pas dit jaar definitief doorgestoten naar de basis. 

Linksback: 25. José Carlos

Ik had niet verwacht dat hij hiertussen zou staan. Voor 6,5M opgehaald bij Steaua Boekarest, waar hij als Spanjaard door de jeugdopleiding kwam. Groot talent, maar heeft zich in zijn eerste jaar al zeer sterk ontwikkeld. Kreeg de kans in de eerste halve finale door de rode kaart van Muller Té tegen Real, en deed het zo goed dat ik hem gewoon liet staan. Gaat een grote toekomst tegemoet.

Verdedigend middenveld: 6. Christer Bergholtz

Bergholtz is net als Niklasson al op zijn 18e vanuit Zweden naar Noord-Ierland gekomen. Koste ons 1,9M, wat we in de volksmond "een koopje" noemen. Reserve-aanvoerder en mentor van Flügel en O'Neil. Speelt normaal als spelmaker, maar in de CL speelt hij VM als Regista. 

Centraal middenveld rechts: 9. Timo Flügel

Allround middenvelder die als spelmaker maar ook als breker kan fungeren. Mijn eerste 'echt' dure aankoop, 13,5M van Hoffenheim. Begon zwak en leek een miskoop te worden, maar heeft zich geweldig hersteld. Speelt vaak als meest verdedigende centrale middenvelder, maar heeft een dijk van een lange pass in huis en creëert daarmee vaak de aanvallen. 

Centraal middenveld links: 16. Barry O'Neil

Als gokje voor 6,5M bij Crystal Palace weggehaald. Had toen nog heel veel gaten in zijn spel, maar heeft zich sterk ontwikkeld. Ondertussen international en in de belangstelling van alle grote Engelse clubs. Wil zelf ook vertrekken, maar hopelijk draait hij bij na deze overwinning. 

Rechtsbuiten: 17. George Mahangwayaha  

Ook weer een tropische verrassing; voor 300K overgekomen van Mamelodi Sundowns en na twee Duitse verhuurbeurten uitgegroeid tot een dragende kracht. Stoomt iedereen voorbij en doet er dan vaak iets goed mee, wat best fijn is. 

Linksbuiten: 11. Francsico Olcina

De minst sterke speler van het team en dan ook vaak de eerste wissel, Olcina is best blessuregevoelig maar zit al lang bij de club. Kwam op zijn 18e van Valencia voor 2,2M en telt nu als 'home-grown', wat feitelijk de enige reden is dat hij nog niet met winst is verkocht. Achter hem breken er ondertussen twee jonge linksbuitens door en lijkt zijn tijd dan ook wel gekomen. 

Spits 8. Denis Wasswa

Wat een genie van een speler. Had hem al vroeg op de radar maar Aalborg bleef maar 10M (afkoopsom) vragen. Twijfelde lang of hij het waard was. Uiteindelijk de gok toch genomen en die is volop terugbetaald. Topscorer en assistkoning van de Champions League, Afrikaans voetballer van het jaar, gemiddeld een 8.08 in zijn wedstrijd dit jaar en loyaal aan de club.

Spoiler

Akin Kula.png

Barry ONeil.png

charabolos anastasapoulos.png

Christer Bergholtz.png

Denis Wasswa.png

Francsico Olcina.png

George Mahangwayaha.png

Ibrahim Mtupah.png

Jose Carlos.png

niklasson.png

Timo Flugel.png