Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei Kyrill:

Is er inmiddels al wat meer tempo in de nettie's? In mijn ervaring van vroeger was je 5-8 uur in het echt verder en in de game amper 2 speeldagen? Is de ratio nog steeds zo erg?

Hangt er ook wel vanaf denk ik met wie je speelt, zo een Stefanpunt is alleen maar bezig met zijn opstellingen 10 uur lang.

Nee het tempo zit er wel lekker in, nu het WK in Qatar volgen.

Overigens een nieuwe TD bij Ajax, zou die beter zijn dan Overmars?

image.thumb.png.8e48da3dce3ef37cf4adae16785f1158.png

En wat betekend dit achter Tadic zijn naam?

image.png.20a991a8b6b6b6d2930dc24e336c10d0.png

Edited by La Pulga

2 minuten geleden zei Brozai:

In de editor staat een nieuwe optie genaamd: ''Piek Huidig Niveau en Piek Potentieel Niveau'' Wat doet dit?

Dat is het hoogste CA en PA dat er in eerdere games aan spelers is gegeven. Heeft helaas niets met dynamische PA's te maken of iets dergelijks.

Dus als iemand in FM19 een PA van 170 had en nu van 138, is zijn piek PA 170.

4 uur geleden zei La Pulga:

Man man man, wat had jij een geluk dat Witry gelijk geel pakte en hij niet meer goed in de wedstrijd zat.

Overigens was de penalty ook geen penalty maar neem aan dat je een bepaalde cheatcode heb gebruikt.

Jouw spelers begonnen trouwens wel erg fit, staat de ingame editor aan ofzo?

grapje, gefeliciteerd. leuk dat wij hetzelfde aantal punten nu hebben samen met Ajax.

Spelers zij zo fit door goede rotatie, dat kan je regelen als je zelf je opstellingen maakt ;c

Editor staat wel aan trouwens. Aan het einde van onze game wil ik wel even de PA van Nshi checken. Gok dat die 100 CA/120 PA zit of zo, helaas geen mega talent. 

39 minuten geleden zei Stefan.:

Spelers zij zo fit door goede rotatie, dat kan je regelen als je zelf je opstellingen maakt ;c

Editor staat wel aan trouwens. Aan het einde van onze game wil ik wel even de PA van Nshi checken. Gok dat die 100 CA/120 PA zit of zo, helaas geen mega talent. 

Ik ben benieuwd wat jij allemaal doet na een paar wijntjes.

Newcastle is trouwens wel een lekkere club om geld van te ontvangen, 45 millies voor Klaassen en 40 millies voor Tadic. Ook wilde ze Nico voor 45 miljoen maar die koos voor Real.

8 uur geleden zei MarcFR:

https://community.sigames.com/forums/topic/545609-fm21-increase-realism-megapack-october-update-by-daveincid-01102021/page/11/#comment-13309324

Halverwege december pas te downloaden. Tenzij je nu een klein bedrag betaald, dan kun je 'm al downloaden.

Thanks Marc, ben eigenlijk principieel tegen die patreon's. Maarja is een fijn bestand en die knakker zal er genoeg tijd in gestoken hebben gok ik zomaar. 

5 minuten geleden zei Stefan.:

Hoezo principieel tegen patreon? 

Met FM geen ervaring mee.

Maar met FIFA zag je behoorlijk wat patreon's die een flink maandbedrag vroegen voor wat 'tradingtips'. Ja, dat besluit maak je zelf maar voor mij leek dat behoorlijk op scam. 

Op 16-11-2021 om 20:59 zei T10:

Ik heb misschien een lastige vraag maar ik ga het toch proberen. Zoals de meeste mensen wel weten mag Athletic Bilbao alleen jeugd of Spaanse of Franse Basken aantrekken en er is ook een Turkse club geloof ik die ook zoiets heeft?

Nu zag ik op youtube dat Morecambe Foot 63 in Frankrijk in het echt geen transfersommen betaald maar alleen maar transfervrije spelers ophaalt/vastlegt. Helaas is dit niet in het spel verwerkt. Mijn vraag is dus, weet iemand een club waar wel restricties zijn in Football Manager? En dan bedoel ik niet dat er maar 4 buitenlanders of niet EU spelers in de selectie mogen zitten.

Want ik kan mijzelf wel een doel stellen te willen nationaliseren bij een club bijvoorbeeld. Maarja dan komt er weer een toptalent met een andere nationaliteit voorbij en ga ik toch overstag.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en ben benieuwd of iemand een club weet die dit heeft?

In real life doet Altinordu dit dus, zoals @Mordurette aangaf. @Daniell heeft je op Chivas gewezen. Allow me to point out a few others.

CD Nacional in Ecuador, al zul je er dan een aparte pack bij moeten pakken.

Chertanovo Moskou, in de Russische tweede divisie.

Gimcheon Sangmu FC, in Zuid-Korea.

Young Lions in Maleisië.

43 minuten geleden zei Brozai:

In welk seizoen zit je? En hoe hebben de talenten zich ontwikkeld? Zie dat Hartjes heeft gescoord!

Zit in seizoen 1, loop nu richting het eind van het seizoen. Net de bekerfinale bijzonder zuur verloren van PSV (zie hieronder). Heb nog wel de koppositie te verdedigen de komende weken, terwijl Stade Rennes ook nog eens in de halve finale Conference League wacht. 

Spoiler

ayfAvcy.png

Ik ben wel van plan om zoveel mogelijk jong talent te laten spelen, waardoor Hartjes bijvoorbeeld vaak de voorkeur krijgt boven Aursnes ondanks dat laatstgenoemde eigenlijk beter is. Milambo staat in de competitie inmiddels op 12 wedstrijden, waarin hij 6x scoorde. Erg netjes dus. Heeft wel voornamelijk tegen laagvliegers gespeeld. Hoop in de voorbereiding op komend seizoen spelers als 't Zand, Kleijn, Candelaria en Owusu mee te laten spelen om te kijken of ze rijp zijn voor een seizoen zoals Hartjes en Milambo (zie spoiler voor stats) dat dit jaar hebben gehad. 

Spoiler

qWq3Z8r.png

mIXzrHP.png

1 uur geleden zei Mordurette:

980e2d8c80bc5a51d27af13f475b20d1.png

Ongelooflijk prachtig dit. Op het laatst echt nog billenknijpen, maar een bal op de paal (Abraham) zorgt ervoor dat we de Europa League weten te winnen en daarbij onszelf plaatsen voor de Champions League volgend seizoen.

Gefeliciteerd, lekker zeg! Chelsea is voor mij altijd bitch om te verslaan, Doe me hoefd af voor je!:chief:

13 uur geleden zei Markuss:

Thanks Marc, ben eigenlijk principieel tegen die patreon's. Maarja is een fijn bestand en die knakker zal er genoeg tijd in gestoken hebben gok ik zomaar. 

Gebruik jij alleen zijn bestand of in combinatie met bijvoorbeeld een andere database?

Ik vind Guus Til in FM zo'n speler die talent in de weg staat. 

image.png.adb231b0839365ee2c591ecb71f15ace.png

Nu kan ik helaas niet meer om hem heen.. 

Ik heb Jong Feyenoord in de KKD laten instromen en heb de ambitie om Feyenoord de grootste club en de Eredivisie de grootste competitie ter wereld te maken. 

Talenten als Mike Kleijn, Lennard Hartjes, Antoni Milambo, Jaden Slory, Mimeirhel Benita, Shiloh 't Zand,  Jayden Candelaria eigenlijk iedereen met talent maken al minuten en spelen verder bij O18 en Jong. 

Een aantal jonge talenten en good old Willem Janssen gekocht:

image.thumb.png.859ef95de724d074ac07e8c90d9d7ead.png

image.thumb.png.251e93026029cc87584027157da7e0d0.png

Zojuist RKC binnen gekregen als satelietclub, dat wordt talenten rijpen in de Eredivisie :)  Staan nu op degradatie, maar dat ga ik wel even voorkomen. In het verleden was een samenwerking in dezelfde divisie niet mogelijk kan ik me herinneren. 

Edited by Brozai

3 minuten geleden zei Brozai:

Ik vind Guus Til in FM zo'n speler die talent in de weg staat. 

image.png.adb231b0839365ee2c591ecb71f15ace.png

Nu kan ik helaas niet meer om hem heen.. 

Ik heb Jong Feyenoord in de KKD laten instromen en heb de ambitie om Feyenoord de grootste club en de Eredivisie de grootste competitie ter wereld te maken. 

Talenten als Mike Kleijn, Lennard Hartjes, Antoni Milambo, Jaden Slory, Mimeirhel Benita, Shiloh 't Zand,  Jayden Candelaria eigenlijk iedereen met talent maken al minuten en spelen verder bij O18 en Jong. 

Een aantal jonge talenten en good old Willem Janssen gekocht:

image.thumb.png.859ef95de724d074ac07e8c90d9d7ead.png

image.thumb.png.251e93026029cc87584027157da7e0d0.png

Hoe krijg je Jong Feyenoord in de KKD? Dat zou ik ook wel graag willen. Is daar een aangepaste database voor beschikbaar oid?