Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

42 minuten geleden zei neva:

Probleem is alleen het land zelf. In Indonesië lopen de contracten tot 31/12. De transferperiode opent 1/2. Ook transfervrije spelers krijgen geen toestemming om de transfereren. 

Te herkenbaar :-D Of je huurspelers zijn vertrokken voor het einde van de play-offs (tweede niveau). Ook prachtig dat je soms spelers kunt aantrekken, maar ze niet kunt inschrijven, terwijl er wel wedstrijden aankomen.

FM 22 ook maar aangeschaft. Begonnen met Derby. -12 punten, veel veteranen ala Jagielka(38), Geen rooie cent op de bank, en een voorlopig transferverbod door de financiële onrust. En ook de eerste transferperiode uitstaan trouwens.. Maar nu na 4 wedstrijden sta ik op 0 punten dus een betere start kan niet. Nu zo doorgaan en van die 24e plaats afkomen..  :D

1 uur geleden zei Superboeren:

FM 22 ook maar aangeschaft. Begonnen met Derby. -12 punten, veel veteranen ala Jagielka(38), Geen rooie cent op de bank, en een voorlopig transferverbod door de financiële onrust. En ook de eerste transferperiode uitstaan trouwens.. Maar nu na 4 wedstrijden sta ik op 0 punten dus een betere start kan niet. Nu zo doorgaan en van die 24e plaats afkomen..  :D

Ben je net op tijd begonnen, ze hebben er zojuist in het echt nog eens -9 punten bij gekregen, -21 dus in totaal ;e

21 uur geleden zei Bingbangboem:

f3a5e1122fb3d5fb226290f00c14151e.png

Dit moet een bug zijn... In de voorbereiding van seizoen twee heeft KRC Genk gewoon het voltallige elftal op de transferlijst gezet :classic_blink:

EDIT: vreemd, zou door hun financiële situatie zijn. Nochtans is Genk zowat de rijkste ploeg in België 

Bij mij hadden ze dit ook, niet zo extreem, maar dan omdat de contracten afliepen. Is het nog een beta game? Daarin waren de financiën wel wat minder als in de full release.

Begonnen met Antwerp. Met Man Utd was maar saai, wist toch dat ik daar niet lang zou blijven.

Ben benieuwd hoe lang het leuk blijft met Antwerp, vermits de Belgische competitie al snel te gemakkelijk zal worden waarschijnlijk.

In de Europa League relatief eenvoudig weten kwalificeren door Celtic uit te schakelen. De groep zal niet makkelijk worden.

848997526_EuropaLeague.thumb.png.5dcd53b714ce7e0d6f1b9e86c510bbf8.png

Jij met een ploeg bezig? @Glenn08

Edited by Michiel RAFC

57 minuten geleden zei Michiel RAFC:

Begonnen met Antwerp. Met Man Utd was maar saai, wist toch dat ik daar niet lang zou blijven.

Ben benieuwd hoe lang het leuk blijft met Antwerp, vermits de Belgische competitie al snel te gemakkelijk zal worden waarschijnlijk.

In de Europa League relatief eenvoudig weten kwalificeren door Celtic uit te schakelen. De groep zal niet makkelijk worden.

848997526_EuropaLeague.thumb.png.5dcd53b714ce7e0d6f1b9e86c510bbf8.png

Jij met een ploeg bezig? @Glenn08

Yes, met Thes Sport, ook een novelle van lopen ;c Toeval wil wel dat in seizoen 3, Antwerp op de laatste speeldag won van Oostende, en Brugge verloor op het veld van Gent, waardoor Antwerp kampioen werd.

Heb ook een beta save gedaan met Genk, 1ste seizoen simpel kampioen, en in loop van seizoen 2 gestopt. Als je af en toe eens op twitch kijkt, DemandMoreFM is er met een Belgian Dynasty save begonnen, met zowel Genk, als België.

8 uur geleden zei DavyDepuydt:

M'n carrière op FM21 kunnen afsluiten in stijl, Quadruple gedaan met Liverpool (nadat ik met Winkel Sport was gestart in belgische derde klasse) in het seizoen 30/31... was eerste keer in jaren dat ik erin geslaagd ben Premier League te winnen en champions league.

Eindelijk tijd voor m'n FM22 carrière te starten dus, Een hele hoop europese + enkele amerikaanse landen geladen, unemployed gestart, "go on holiday" gedaan met "apply at any club" en terechtgekomen in Ierse tweede klasse bij "Treaty" die spelen in het welombekende stadje Limerick.

Om het dit keer wat meer "verhaalachtig" te maken heb ik er "Red Bull Limerick" van gemaakt, affiliate met Salzburg & Leipzig ingesteld en huidige finances maal 2 gedaan (niet spectaculair dus, van 80.000 euro naar 160.000 euro balance gegaan, 5.000 € wage budget en 1000 € transfer budget)

Het club logo en de kit wat aangepast om de immersion wat te vergroten.

Alvast onze eerste wedstrijd onder mijn bewind gewonnen, we spelen een 4-2-3-1 die een soort hybride is tussen Vertical Tiki Taka & Gegenpress

image.thumb.png.d2eb538ae15c5a35f9e3cd2d59485826.png

image.png.5033cfa4207e23c471d64232a4d4d3e4.png

Nice! Hopelijk is dit weer zo’n geweldige tactiek zoals met FM21, die gebruik ik in FM22 ook nog steeds met veel succes. Laat maar weten of je ‘m gaat delen t.z.t. 

45 minuten geleden zei Glenn08:

Yes, met Thes Sport, ook een novelle van lopen ;c Toeval wil wel dat in seizoen 3, Antwerp op de laatste speeldag won van Oostende, en Brugge verloor op het veld van Gent, waardoor Antwerp kampioen werd.

Heb ook een beta save gedaan met Genk, 1ste seizoen simpel kampioen, en in loop van seizoen 2 gestopt. Als je af en toe eens op twitch kijkt, DemandMoreFM is er met een Belgian Dynasty save begonnen, met zowel Genk, als België.

Geef mij maar een tag in die novelle ;) 

Ik heb misschien een lastige vraag maar ik ga het toch proberen. Zoals de meeste mensen wel weten mag Athletic Bilbao alleen jeugd of Spaanse of Franse Basken aantrekken en er is ook een Turkse club geloof ik die ook zoiets heeft?

Nu zag ik op youtube dat Morecambe Foot 63 in Frankrijk in het echt geen transfersommen betaald maar alleen maar transfervrije spelers ophaalt/vastlegt. Helaas is dit niet in het spel verwerkt. Mijn vraag is dus, weet iemand een club waar wel restricties zijn in Football Manager? En dan bedoel ik niet dat er maar 4 buitenlanders of niet EU spelers in de selectie mogen zitten.

Want ik kan mijzelf wel een doel stellen te willen nationaliseren bij een club bijvoorbeeld. Maarja dan komt er weer een toptalent met een andere nationaliteit voorbij en ga ik toch overstag.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en ben benieuwd of iemand een club weet die dit heeft?

Edited by T10

10 uur geleden zei T10:

Ik heb misschien een lastige vraag maar ik ga het toch proberen. Zoals de meeste mensen wel weten mag Athletic Bilbao alleen jeugd of Spaanse of Franse Basken aantrekken en er is ook een Turkse club geloof ik die ook zoiets heeft?

Nu zag ik op youtube dat Morecambe Foot 63 in Frankrijk in het echt geen transfersommen betaald maar alleen maar transfervrije spelers ophaalt/vastlegt. Helaas is dit niet in het spel verwerkt. Mijn vraag is dus, weet iemand een club waar wel restricties zijn in Football Manager? En dan bedoel ik niet dat er maar 4 buitenlanders of niet EU spelers in de selectie mogen zitten.

Want ik kan mijzelf wel een doel stellen te willen nationaliseren bij een club bijvoorbeeld. Maarja dan komt er weer een toptalent met een andere nationaliteit voorbij en ga ik toch overstag.

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is en ben benieuwd of iemand een club weet die dit heeft?

Altinordu heet in ieder geval de Turkse club, maar dat is geen antwoord op je vraag. In Mexico heb je Chivas die ook enkel Mexicaanse spelers mag/kan kopen en ook in Ecuador heb je zo'n club, namelijk Club Deportivo El Nacional. 

In Europa heb je, zover ik weet, geen andere club dat hard coded is met de restricties. 

13 uur geleden zei T10:

Zoals @Mordurette al aangaf is Club Deportivo Guadalajara (Chivas) in Mexico een optie en ik kan je die zeker aanraden! De club mag alleen spelers contracteren met de Mexicaanse nationaliteit. In de intakes krijg je ook echt alleen Mexicanen door en je zult hier dus niet in de verleiding komen om van het beleid af te stappen, je krijgt niet eens de mogelijkheid om te bieden op buitelanders. Ik heb er een novelle mee lopen waarin ik in de eerste updates uitgebreid verteld heb over de competitie opzet en dergelijke, wellicht interessant voor je. Competitie is ook echt leuk en zeer competitief. Clubs als América, Pumas, Tigres, Club León, Santos Laguna, Monterrey en Chivas kunnen in potentie allemaal meedoen om de titel. 

Verder heb je inderdaad alleen Altinordu en Athletic Club in Europa die dergelijke regels hanteren volgens mij.