Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Oei, zowel Tomori als Neves is ongelukkig omdat ik ze teveel gerouleerd heb. Normaal gesproken is dan de belofte om ze vaker op te stellen genoeg maar aangezien ik dat bij enkele spelers vanwege blessures niet ben nagekomen geloven ze mij niet meer ;e Lekker wat belangrijke spelers ongelukkig om een bullshit reden.

13 minuten geleden zei MNie:

Iemand toevallig de competities van qwert2 uitgeprobeerd via de stemworkshop?

Werken deze goed?

Iets meer keuze nu, ben benieuwd of ze allemaal goed werken, maar tot nu toe lijkt het er wel op.

Citaat

Azië

64539529_1.1Azie.thumb.png.a092707e099bcd7815bf6153b87d5d82.png

Afrika

950306743_1.2Afrika.png.2d6ce1952edabfe0e8fbca732f7bfadb.png

Europa

1835215639_1.3Europa.thumb.png.83b8419436ff7086654db02d7fc95684.png

Noord Amerika

1063868877_1.4NoordAmerika.png.cd393c6d6346869685303bd40ee91cd8.png

Zuid Amerika

1987516160_1.5ZuidAmerika.png.0a241b6d4b3273d2d496ad0ec2c9f0df.png

Oceanië

512941319_1.6Oceani.thumb.png.02d98a38691ede426d6689328f30ddc1.png

Op 14-11-2021 om 22:39 zei FMHero:

ik zal eens beginnen met naar grote regios ook 2 scouts te sturen. wat ik merk is dat men scouts da veel landen leren kennen voor 30 % gaat dit na een tijdje ook omhoog ofniet ?

Vooral in grote regio's met veel landen zal dat niet snel omhoog gaan. Dan reizen ze te snel door naar een ander land waardoor ze niet veel kennis opdoen. Als je twee scouts in één regio gaat zetten kan je beter de landen apart verdelen. Bijv. in Zuid Amerika dat de één Venezuela, Bolivia, Paraguay etc. doet en de ander Brazilië, Argentinië, Uruguay etc.

Hier zie je de landen die onder zo'n regio vallen, vooral Oost-Europa is flink in kwantiteit.

https://www.passion4fm.com/football-manager-scouting-regions-nations-youth-rating/

Achter het land staat de mate van belangrijkheid, ik kijk hier zelf nooit naar omdat ik zo'n jojo ben die net het grootste talent van de Faeroër, Montserrat of de Amerikaanse Maagdeneilanden wil halen.

Het beste wat je dus kan doen is scouts aannemen die al bekend zijn in het gebied en die dus meer kennis op te laten doen. Het helpt natuurlijk als een scout al 100% kennis van Brazilië en Argentinië heeft als hij in die regio gaat scouten.

Let daar dus ook op als je een scout of trainer aanneemt, zou naast dat hij goed z'n werk kan doen ook mooi meegenomen zijn als het scoutingspercentage omhoog schiet.

M'n carrière op FM21 kunnen afsluiten in stijl, Quadruple gedaan met Liverpool (nadat ik met Winkel Sport was gestart in belgische derde klasse) in het seizoen 30/31... was eerste keer in jaren dat ik erin geslaagd ben Premier League te winnen en champions league.

Eindelijk tijd voor m'n FM22 carrière te starten dus, Een hele hoop europese + enkele amerikaanse landen geladen, unemployed gestart, "go on holiday" gedaan met "apply at any club" en terechtgekomen in Ierse tweede klasse bij "Treaty" die spelen in het welombekende stadje Limerick.

Om het dit keer wat meer "verhaalachtig" te maken heb ik er "Red Bull Limerick" van gemaakt, affiliate met Salzburg & Leipzig ingesteld en huidige finances maal 2 gedaan (niet spectaculair dus, van 80.000 euro naar 160.000 euro balance gegaan, 5.000 € wage budget en 1000 € transfer budget)

Het club logo en de kit wat aangepast om de immersion wat te vergroten.

Alvast onze eerste wedstrijd onder mijn bewind gewonnen, we spelen een 4-2-3-1 die een soort hybride is tussen Vertical Tiki Taka & Gegenpress

image.thumb.png.d2eb538ae15c5a35f9e3cd2d59485826.png

image.png.5033cfa4207e23c471d64232a4d4d3e4.png

Edited by DavyDepuydt

Super. Heb het derde seizoen bij Badak Lampung afgerond. Helaas zijn we er niet in geslaagd kampioen te worden; we werden op twee punten achterstand tweede. Wel werd dus de AFC Cup gewonnen, waardoor we ons plaatsen voor de Champions League Playoffs. Daarnaast werd er prijzengeld verdiend, dus ging de balans van +/- een ton naar ruim een miljoen euro en het salarisbudget van 6 naar 9 ton per jaar. 

Klinkt hartstikke leuk. De kans dat ik de CL win met deze ploeg is erg klein natuurlijk, maar ik kan het 1 poging geven, zeker omdat ik nu toch toestemming heb gekregen om op te gaan voor mijn trainersdiploma's.

Probleem is alleen het land zelf. In Indonesië lopen de contracten tot 31/12. De transferperiode opent 1/2. Ook transfervrije spelers krijgen geen toestemming om de transfereren. 

Dus ik heb een hoop contracten laten verlopen (vrijwel alle bankzitters, omdat ik daar nu significant betere spelers voor terug kan halen). Ik heb ook een aantal spelers aangetrokken, met het idee om dus alles of niets te spelen voor de CL. Die jongens komen dus op 1/2.

De CL playoff is op 31/1. Spelersregistratie een aantal dagen daarvóór.

Bedankt, ik ga met 12 echte spelers (heb wel m'n reservekeeper gehouden), aangevuld met grijze spelers, de allerbelangrijkste wedstrijd van het jaar in zo'n beetje.

Spoiler

image.png.9078efdfe1fd5ab1d26242e07349fcfd.png

;e 

Edited by neva