Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

1 uur geleden zei Daniell:

Bijzonder om al die clubs in de PL te zien en geen enkele van de huidige grootmachten in de tabel te bekennen, zeker volgend seizoen als Man Utd er ook niet meer tussen staat. Kun je (als je tijd hebt etc.) ook eens wat screentjes plaatsen van de leagues daaronder? Ben wel benieuwd hoe de Championship eruit ziet bijvoorbeeld. @NicoHaak

Ja zal ik de volgende keer doen als ik weer speel. Weet niet of ik die standen kan bekijken, maar als het lukt dan zal ik de screens maken :D 

2 minuten geleden zei Bogatyr:

Overgenomen op speeldag 34 en een 12de plaats.

Nu mag ik het gaan opnemen tegen Portsmouth in de eerste wedstrijd van de  playoffs.

knipsel stand.PNG

Succes, zou prachtig mooi zijn als je naar de Premier League kan promoveren 😃

Gepost (edited)

Geïnspireerd door @Nom de Guerre om eens verdedigend voetbal te spelen in plaats van aanvallend. Ik ben opzoek gegaan naar een club uit een grote competitie die als prognose laatste heeft maar wel degelijke centrum verdedigers, targetman en snelle spits. Vervolgens ben ik uitgekomen bij Salernitana(serie A) prognose 20e. Heel het seizoen gespeeld met een 5-3-2 of 3-5-2 hoe je het wil noemen. Waarbij ik ook de focus heb gelegd op dode spelsituaties. 

In het begin ging het wat stroef en moest ik nog wat finetunen. Uiteindelijk een mooie 10e plek behaald en in speelronde 32 al veilig. Doelstelling was degradatie proberen te voorkomen. 

Stand:

Spoiler

image.thumb.png.15047916a51620c2d572c829cb8d9b53.png

Selectie:

Spoiler

image.thumb.png.4d1874c617b3715f00c8f16750c932cf.png

Edited by cairo

2 minuten geleden zei cairo:

Geïnspireerd door @Nom de Guerre om eens verdedigend voetbal te spelen in plaats van aanvallend. Ik ben opzoek gegaan naar een club uit een grote competitie die als prognose laatste heeft meer wel degelijke centrum verdedigers, targetman en snelle spits. Vervolgens ben ik uitgekomen bij Salernitana(serie A) prognose 20e. Heel het seizoen gespeeld met een 5-3-2 of 3-5-2 hoe je het wil noemen. Waarbij ik ook de focus heb gelegd op dode spelsituaties. 

In het begin ging het wat stroef en moest ik nog wat finetunen. Uiteindelijk een mooie 10e plek behaald en in speelronde 32 al veilig. Doelstelling was degradatie proberen te voorkomen. 

Stand:

Inhoud verbergen

image.thumb.png.15047916a51620c2d572c829cb8d9b53.png

Selectie:

Inhoud verbergen

image.thumb.png.4d1874c617b3715f00c8f16750c932cf.png

Knappe prestatie. Veel gescoord uit dode spelmomenten? Hoe presteerden je aanvallers uiteindelijk? Zie dat ze niet zo best met elkaar samen konden werken?

12 minuten geleden zei Mordurette:

Knappe prestatie. Veel gescoord uit dode spelmomenten? Hoe presteerden je aanvallers uiteindelijk? Zie dat ze niet zo best met elkaar samen konden werken?

Beide 9 goals gemaakt. Ribery viel wat tegen maar zijn fysiek is ook niet meer best. Hij had voornamelijk assists door corners. Duric is nog 3 maanden geblesseerd geweest en hij is wel heel belangrijk voor ons spel met zijn kracht en lengte. Een goede vervanger had ik niet mede door de beperkte financiële mogelijkheden. Mousset heeft nog redelijk wat 1 op 1 kansen gemist. 

image.thumb.png.04363ee2aa8b621ba37d51f28b6c5917.png

@MorduretteWaar kan ik precies terug vinden hoeveel goals ik heb gemaakt uit dode spelmomenten?

8 minuten geleden zei cairo:

Beide 9 goals gemaakt. Ribery viel wat tegen maar zijn fysiek is ook niet meer best. Hij had voornamelijk assists door corners. Duric is nog 3 maanden geblesseerd geweest en hij is wel heel belangrijk voor ons spel met zijn kracht en lengte. Een goede vervanger had ik niet mede door de beperkte financiële mogelijkheden. Mousset heeft nog redelijk wat 1 op 1 kansen gemist. 

image.thumb.png.04363ee2aa8b621ba37d51f28b6c5917.png

@MorduretteWaar kan ik precies terug vinden hoeveel goals ik heb gemaakt uit dode spelmomenten?

9 goals is niet slecht nee. 

Heb helaas m'n laptop niet aan staan en durf zo uit m'n hoofd niet te zeggen waar het staat. Volgens mij bij de competitie en dan ergens bovenin kan je teamprestaties vinden, geloof ik.

7 minuten geleden zei Mordurette:

9 goals is niet slecht nee. 

Heb helaas m'n laptop niet aan staan en durf zo uit m'n hoofd niet te zeggen waar het staat. Volgens mij bij de competitie en dan ergens bovenin kan je teamprestaties vinden, geloof ik.

Ik heb het gevonden. 4 uit corners neem daar een 7e positie mee in. Ik krijg natuurlijk niet heel veel corners per wedstrijd. 

Uit indirecte vrije trap 1 goal.  Ik heb in totaal maar 32 doelpunten voor. 

Ik ben nu ook bezig om mijn back lange strakke inworp aan te leren. Heeft voor verre inworpen 14.

4 uur geleden zei Superboeren:

Redelijk team ook zo te zien..

Mwah, zo goed zijn Ederson, Davies, Dias, Tomori, Kimmich, Rice, Mbappé, Foden, Musiala, Haaland en Mbappé toch niet? ;c 

1 uur geleden zei delichris:

Hier zit duidelijk de Maffia achter.

Zeker een lekker verdedigertje, was hiervoor verhuurd aan achtereenvolgens AS Roma en Internazionale.

Spoiler

3c5b6c7258f5383dc0fc082349f4f3d0.png

14 minuten geleden zei Tim':

Mwah, zo goed zijn Ederson, Davies, Dias, Tomori, Kimmich, Rice, Mbappé, Foden, Musiala, Haaland en Mbappé toch niet? ;c 

Zeker een lekker verdedigertje, was hiervoor verhuurd aan achtereenvolgens AS Roma en Internazionale.

Toon verborgen inhoud

3c5b6c7258f5383dc0fc082349f4f3d0.png

Speel je met Kylian's broertje?

Ik ben over de jaren FM heen zo nu en dan wel eens een regen tegengekomen met de naam 'Bixente Van Inzerillen'. Het is een Italiaan met Ajax onder zijn favoriete clubs. En in iedere game kan hij dus best wel degelijk voetballen. 

Is dit puur toeval, of komt het ergens vandaan? :cab:

1 uur geleden zei TheRealOne:

Ik ben over de jaren FM heen zo nu en dan wel eens een regen tegengekomen met de naam 'Bixente Van Inzerillen'. Het is een Italiaan met Ajax onder zijn favoriete clubs. En in iedere game kan hij dus best wel degelijk voetballen. 

Is dit puur toeval, of komt het ergens vandaan? :cab:

Dat is een 'SI Face in the Game Player'. 

Afgelopen week ben ik een game begonnen met AS Sassuolo. Ik mag alleen maar Italianen kopen en verder spelers uit eigen jeugd opleiden. Weet iemand nog goedkope Italiaanse pareltjes? De eerste speler die ik heb binnengehaald zijn Papetti van Brescia en Carboni van Cagliari. 

Ik zoek met name nog een goede keeper en een rechter wingback, maar andere opties zijn ook welkom.

57 minuten geleden zei Rob1981:

Afgelopen week ben ik een game begonnen met AS Sassuolo. Ik mag alleen maar Italianen kopen en verder spelers uit eigen jeugd opleiden. Weet iemand nog goedkope Italiaanse pareltjes? De eerste speler die ik heb binnengehaald zijn Papetti van Brescia en Carboni van Cagliari. 

Ik zoek met name nog een goede keeper en een rechter wingback, maar andere opties zijn ook welkom.

Ik speel met Cagliari en Zappa is als rechtsachter echt top. Birindelle als plan B eventueel. Als keeper zou ik bij de groten eens rondneuzen. Die hebben vaak wel goede keepers als tweede doelman of in hun reserve teams. Of Audero misschien?

Je kan eens kijken naar Scalvini, Calafiori, Esposito, Lovato, Meret, Raspadori, Lucca (echt een zotte aanrader, heb ik kunnen halen voor 2.5M), Maggiore, Khephren Thuram

Op 25-5-2022 om 20:42 zei TheRealOne:

Dat is precies degene waar ik op doelde :D vorig jaar ook gebruikt, maar nu pas de tijd voor genomen om het ook op FM22 toe te passen

Vraagje over deze faces. Ik heb net heel die handleiding doorgelezen, maar moet je nu die stappen doorlopen voor elke youth intake die je binnen krijgt? Dus elk jaar weer opnieuw? Want dan vind ik het wel iets te veel moeite.