Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

Begin seizoen 2. Haller mag weg van mij, krijg biedingen van 40 miljoen. Is dit goed of is er nog veel meer uit te halen?

Opzich doet die het niet slecht. 16 wedstrijden 16 goals. Maar hij verdient heel veel en heb Karim Adeyemi wat mijn eerste spits is.

47 minuten geleden zei putdus:

Begin seizoen 2. Haller mag weg van mij, krijg biedingen van 40 miljoen. Is dit goed of is er nog veel meer uit te halen?

Opzich doet die het niet slecht. 16 wedstrijden 16 goals. Maar hij verdient heel veel en heb Karim Adeyemi wat mijn eerste spits is.

Edit: heb hem verkocht voor 67 miljoen aan Spurs

Gepost (edited)

Ben bezig met een mooie cup run met Sheffield FC (in mijn FM20 game waar ik in 2055 zit) . Na 2 promoties spelen we in de National League North en hebben we de 3e ronde van de FA cup  gehaald waar de premier league clubs er ook bij komen.

Ik hoopte even op Manchester die als eerste uit de hoed kwam en thuis speelde maar helaas hebben we "maar" watford uit geloot. Zal hopelijk alsnog wat geld opleveren aan toeschouwers. Wat ook mooi zou zijn geweest was stadsgenoot Sheffield United die sub top zijn in de premier league en wel elk seizoen europees spelen. 

Had vorige seizoen 160k verlies gemaakt maar met 50k aan spelers verkopen, 124k aan prijzengeld in de FA cup tot nu toe ziet het er financieel iig een klein beetje beter uit

Football Manager 2020 2022-05-26 20.57.39.png

Edited by bobjuh

Is een laptop met onderstaande specificaties geschikt om FM22 op te spelen? Ook qua snelheid etc. Ik heb de minimale vereisten voor FM22 wel gezien maar ik ben niet dusdanig technisch onderlegt dat ik weet of deze specs ook goed genoeg zijn ;e

Processor    Intel(R) Core(TM) i7-8650U CPU @ 1.90GHz   2.11 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    16,0 GB

2 minuten geleden zei Nummerke10:

Volgens mij zit je zo ruim boven de minimale vereisten dat dat wel goed moet komen  Deze specs zijn beter dan die van mij en ik draai het zonder problemen.

Naja ik speelde het op een Oude Macbook Pro uit 2010, maar met bijv. de grootste database aan spelers (+/- 340K) en 30 landen geselecteerd duurt het laden van de dagen tergend langzaam wat het spelplezier niet ten goede komt.

Nou kan ik inderdaad met lagere aantallen gaan spelen maar ik wil het graag zo realistisch mogelijk in-game. Dus was benieuwd of het dan op een laptop met die specs wel beter zal gaan dan mijn oude Macbook Pro..

1 uur geleden zei Jotew:

Is een laptop met onderstaande specificaties geschikt om FM22 op te spelen? Ook qua snelheid etc. Ik heb de minimale vereisten voor FM22 wel gezien maar ik ben niet dusdanig technisch onderlegt dat ik weet of deze specs ook goed genoeg zijn ;e

Processor    Intel(R) Core(TM) i7-8650U CPU @ 1.90GHz   2.11 GHz
Geïnstalleerd RAM-geheugen    16,0 GB

Zou zelf voor een wat hogere kloksnelheid gaan, 1.8GHz is het minimum. Ik zou toch een processor met minimaal 2.1GHz gaan ook in verband met komende versies. Met 16GB RAM zit je voorlopig wel goed wat betreft FM.

Op 26-5-2022 om 10:36 zei putdus:

Gezien zijn leeftijd, opzouten. Voor 40 miljoen (of de helft) vind je in Zuid-Amerika wel wat leuks en jongers. Of je laat de jeugd doorstromen als Adeyemi toch je eerste spits is.

Ik zag net mijn basiself en het viel me op dat ik best fan ben van lange spelers :D Gemiddeld 1,90 lang dit team. Na 23 wedstrijden 19 goals uit corners en indirecte vrije trappen.

image.png.abb1ee3fd3133af6d2c839eee88979e6.png

Ook in de algemene tactiek komt naar voren dat het wel handig is om met lange spelers te spelen, veel voorzetten die ook nog eens vaak aankomen :classic_love:

image.png.23e7da28925c6b95c7665ebd28c43361.png

Spoiler

b83fd5030f115d8e535fc084cac9c626.png

c407f0deadee710ba50f6d06d386e73b.png

3730fb89f82d316277bfdbaef1ec6c2c.png

9fa5b5cab4b4d499cce7322f2ff40038.png

Ik word echt strontberoerd van deze schijtbug. Elke wedstrijd een penalty tegen en allemaal op dezelfde manier. Duwen van een tegenstander in het strafschopgebied. Dit heeft niks met tactiek te maken, dit is gewoon een bug, niemand gaat mij van gedachten kunnen laten veranderen

Hele spelplezier naar de kloten zo ;e 

Hier zit mijn debuut in de premier league erop in Pm2 en dat ging boven verwachting :)

pm2_045.png.1c5a6ee1509cb12b60dad7f1a5fdf425.png

We werden 2e met een puntje achterstand op nummer 1 Crystal Palace. Dat geeft wel goede hoop met het oog op volgend jaar. Hopelijk dan kampioen worden. League cup ging wel naar ons:

pm2_046.png.abed72c7a5ecd692f9a42a2bcd795e77.png

Verder heb ik voor het eerst een speler gekocht, namelijk Shearer. Normaal haal ik allen transfervrije spelers, want van clubs kopen is zonde geld. Maar Shearer was te goed om niet te halen. Kreeg voor het eerst dit soort meldingen:

pm2_042.png.badce5ca50744e34d66923c7bbee23e1.png

Dan ben je em ook direct een wedstrijd of 3 kwijt, wat ook wel bijzonder is.

Midden in het seizoen stopte nog een basisspeler. Gaat ie lekker voor de TV werken:

pm2_043.png.d0885c4422cd67964fcaa1aa7f26fdf8.png

Maargoed tussen het PCM-en ook nog maar weer een seizoentje verder spelen met deze save.

Bijzonder om al die clubs in de PL te zien en geen enkele van de huidige grootmachten in de tabel te bekennen, zeker volgend seizoen als Man Utd er ook niet meer tussen staat. Kun je (als je tijd hebt etc.) ook eens wat screentjes plaatsen van de leagues daaronder? Ben wel benieuwd hoe de Championship eruit ziet bijvoorbeeld. @NicoHaak