Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

5 minuten geleden zei Nummerke10:

@MisterX Ik heb het gevoel dat het aanbieden van spelers vaak averechts werkt op de vraagprijs. Misschien ook wel logisch omdat clubs dan merken dat je wel wil praten over een verkoop van een speler. In mijn PSV-game heb ik de echt grote verkopen behaald door een speler juist totaal niet aan te bieden. Als dan een club zoals bij jou Nice meerdere keren met die speler in verband wordt gebracht zullen ze in mijn ervaring vanzelf met een goed bod komen.

Ik weet niet hoe anderen hier hun spelers verkopen maar het is mijn idee dat het dit jaar dus niet heel veel oplevert om een speler aan te bieden.

RT

Dit hierboven inderdaad. Aanbieden levert lang niet altijd hogere boden op. Juist wanneer een ploeg een bod uitbrengt zonder dat je de speler specifiek hebt aangeboden, is dat vaak een (te) hoog bod. Zo heb ik al heel wat middelmatige pareltjes voor heel wat miljoenen weten te slijten inmiddels. Althans, middelmatig.. Bij mij was bijv. Molberg op linksback top, maar die was echt geen 70 miljoen waard. Maar dat legde Aston Villa er wel voor neer :D 

15 minuten geleden zei Nummerke10:

@MisterX Ik heb het gevoel dat het aanbieden van spelers vaak averechts werkt op de vraagprijs. Misschien ook wel logisch omdat clubs dan merken dat je wel wil praten over een verkoop van een speler. In mijn PSV-game heb ik de echt grote verkopen behaald door een speler juist totaal niet aan te bieden. Als dan een club zoals bij jou Nice meerdere keren met die speler in verband wordt gebracht zullen ze in mijn ervaring vanzelf met een goed bod komen.

Ik weet niet hoe anderen hier hun spelers verkopen maar het is mijn idee dat het dit jaar dus niet heel veel oplevert om een speler aan te bieden.

Dit. Aanbieden leidt tot lowballing. 

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Dit. Aanbieden leidt tot lowballing. 

Dus gewoon op transferlijst zetten en afwachten? Ik bied spelers namelijk ook aan, zeker als ik net begin bij een club en ik van ze af wil.

@Vreven In dit geval gaat het om een speler die je in principe niet kwijt hoeft. In dat geval is het het beste om af te wachten tot een club zelf de eerste move maakt. Beetje hard-to-get spelen dus, dan wordt er automatisch meer moeite gedaan :D

Als je echt een speler kwijt wilt  zal je wel tot actie moeten overgaan als deze nog niet gewild is door een club. Hierbij weet ik niet wat de beste methode is, hoewel de manier waarbij je een speler aanbiedt voor een bepaalde prijs, van 1 club het bod accepteert, dan de prijs omhoog gooit in de hoop dat er een nieuw bod binnenkomt en dit blijft herhalen soms goed werkt.

12 minuten geleden zei Vreven:

Dus gewoon op transferlijst zetten en afwachten? Ik bied spelers namelijk ook aan, zeker als ik net begin bij een club en ik van ze af wil.

Context. Als je een speler wil dumpen en je niet direct de hoofdprijs verlangt, dan kan het prima. 

19 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Context. Als je een speler wil dumpen en je niet direct de hoofdprijs verlangt, dan kan het prima. 

Hierbij is het vaak ook slim om Wage Contribution by selling club te verwijderen bij het aanbieden of onderhandelen van een bod. Vooral bij oudere overbodige spelers lozen is ruimte maken in het salarisbudget vaak belangrijker dan de transfersom die je ontvangt.

7 minuten geleden zei MisterX:

Ik vind het vervelend dat heel veel clubs meteen komen met een niet onderhandelbaar bod. Er is dus vaak geen eens ruimte voor onderhandelingen. Dat vind ik niet bepaald realistisch. 

Mwah, dat is het spel he. Als je het gevoel hebt dat de tegenpartij wanhopig is, kun je zo extra druk zetten. 

32 minuten geleden zei Nummerke10:

Hierbij is het vaak ook slim om Wage Contribution by selling club te verwijderen bij het aanbieden of onderhandelen van een bod. Vooral bij oudere overbodige spelers lozen is ruimte maken in het salarisbudget vaak belangrijker dan de transfersom die je ontvangt.

Precies, je wil ze van de loonlijst schrappen. Soms is het dan zelfs de moeite waard om een bijdrage te blijven betalen, als je daarmee 70k per week kunt besparen.

33 minuten geleden zei MisterX:

Ik vind het vervelend dat heel veel clubs meteen komen met een niet onderhandelbaar bod. Er is dus vaak geen eens ruimte voor onderhandelingen. Dat vind ik niet bepaald realistisch. 

Als je zo'n bod afwijst betekent dat niet dat er geen 2e bod meer komt. Het is dus misschien ook en soort van onderhandelingsteckniek, beetje bluffen als het ware ;) 

12 minuten geleden zei Satyr:

Hoe krijg ik die editor databases weer speelbaar?

Een oude versie van het 'normale FM selecteren' . De meeste editor-databases zijn niet speelbaar met het nieuwste update van FM.  Of is dit dan ook het geval?

1 minuut geleden zei FMNOOB:

Een oude versie van het 'normale FM selecteren' . De meeste editor-databases zijn niet speelbaar met het nieuwste update van FM.  Of is dit dan ook het geval?

Ik heb even een 22.0.1 database getest in de editor en dat werkt dus ook. Dan krijg je een update naar 22.0.4

Edited by Satyr

48 minuten geleden zei FlyD:

Als je zo'n bod afwijst betekent dat niet dat er geen 2e bod meer komt. Het is dus misschien ook en soort van onderhandelingsteckniek, beetje bluffen als het ware ;) 

Nou ja, soms krijg ik ook gewoon boden op spelers die niet te koop zijn en die ik ook niet echt weg wil doen. Tenzij echt de max wordt geboden. Ik mis het hele onderhandelingsaspect hierdoor juist. 

44 minuten geleden zei MisterX:

Nou ja, soms krijg ik ook gewoon boden op spelers die niet te koop zijn en die ik ook niet echt weg wil doen. Tenzij echt de max wordt geboden. Ik mis het hele onderhandelingsaspect hierdoor juist. 

Geef het een paar transferwindows en je krijgt er handigheid in. Wanneer hap je, wanneer denk je dat er meer te halen valt.

Een trucje dat ik zelf geinig vindt is een relatief laag bod accepteren, daarna aanbieden voor meer dan dat geaccepteerde bod. Als er nieuwe aanbiedingen komen, ga je onderhandelen en cancel je het eerste bod.

9 uur geleden zei Thomassje123:

647988d5b49b6ba052da67348bcc55aa.png

Ik word hier echt helemaal gek van, 3 jaar achter elkaar is dit mijn intake. Deze is zelfs zo zielig dat ik geen enkele speler een contract heb aangeboden ;e

6e7a3b11181c95dd93bc376e4c1db59e.png

Is mijn hoofd jeugdopleidingen zo slecht dan??

Qua stats zou je inderdaad zeggen van niet. Maar uit eerdere versies herinner ik me eigenlijk ook alleen maar tegenvallende intakes ;c

@Thomassje123 Het heeft nog steeds grotendeels met geluk te maken. Je maakt de kans op een gouden lichting groter als de voorwaarden beter zijn maar het blijft een loterij. Met BFC Dynamo had ik alle randvoorwaarden perfect en kwam er amper iemand door, nu met PSV zijn die ook goed en heb ik al enkele spelers die écht door kunnen groeien tot de top. 

Als jullie een goede jeugdspeler hebben, hoe pakken jullie dat aan? stel hij is nog maar 16 en is gewoon goed genoeg zet je hem dan gelijk in het eerste? Of laat je hem sowieso tot zijn 18e in het tweede nog spelen?

1 uur geleden zei ELHenry:

Als jullie een goede jeugdspeler hebben, hoe pakken jullie dat aan? stel hij is nog maar 16 en is gewoon goed genoeg zet je hem dan gelijk in het eerste? Of laat je hem sowieso tot zijn 18e in het tweede nog spelen?

Ligt vooral aan de fysieke gesteldheid. Als ze hem alle kanten uitschoppen, dan heb ik er niks aan dat hij in het eerste meedoet.