Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

Het leek me eens interessant hoeveel winst en rendement ik in mijn game met PSV tot nu toe heb gehaald uit transfers. Met winst bedoel ik het verschil in inkoop en verkoop, met rendement het percentage van de verkoop opleverde ten opzichte van de inkoop. Ik heb hier niet zoals @JordiW. in zijn Salzburg-game de doorverkooppercentages meegerekend maar echt gekeken naar de transfersommen zoals ze in het transferoverzicht staan.

In absolute zin hebben Moukoko en Nkem met 195 miljoen ieder het meeste opgeleverd bij een uitgaande transfer. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij de grootste winst hebben opgeleverd. Alle zes de hoogste verkopen hebben ook de meeste winst opgeleverd. Logisch ook want de 7e hoogst ontvangen transfersom is lager dan de winst van Scamacca.

image.png.4fa1d27e0e819451e1840f86391f02cd.png

Als we naar percentages kijken houden we Hlozek even buiten beschouwing, hij kwam voor 76K en vertrok voor 63 miljoen maar eigenlijk is hij een vrije transfer geweest. Ahmedhodzic is hierna de grote man in deze lijst. In de zomer van 2022 gekomen, zeven seizoenen een belangrijke speler geweest en voor het 20-voudige doorverkocht aan PSG. Voor Onana geldt eigenlijk iets soortgelijks als voor Hlozek, we betaalden een kleine som voor hem omdat hij dan wel interesse had om te praten en niet als hij transfervrij was.

De transfers van Ahmedhodzic en Kalulu zijn de transfers waar ik misschien nog wel het meeste plezier uit haal. Goedkoop binnengehaald, de speeltijd gegeven om zich door te ontwikkelen om ze daarna voor een absoluut topbedrag af te zetten bij de Europese top. Vooral Kalulu, die bij AC Milan geen minuten kreeg, is hier een goed voorbeeld van.

image.png.a8a6978035fa24918e982c1b8f233a8c.png

Onderin dit lijstje zien we de spelers die geen rendement hebben opgeleverd. Hier zien we vier spelers die al over hun piek waren maar bij ons kwamen vanwege kwaliteit en nationaliteit. WeghorstZiyech en Van de Beek speelden niet al te lang bij ons en mochten met een verlies vertrekken, Van Dijk zette na de CL-winst met ons en EK-winst een punt achter zijn carrière. Biro heeft het als back-up nooit kunnen maken en Traverso was een gok die niet goed uitpakte. Dit zijn meteen de enige spelers van 1 miljoen of meer die niet met winst zijn doorverkocht of nog bij ons rondlopen.

image.png.3034eff022e68e48f419b8c8d7d3a567.png

Uiteindelijk heb ik 46 spelers gekocht voor (bijna) 1 miljoen en intussen weer doorverkocht. Voor die spelers hebben we in totaal 560M uitgegeven en 1680M ontvangen, een winst van 1120M en een rendement van 300%. Dat betekent dus dat in principe elke speler die het Philips Stadion binnenkomt voor drie keer zoveel de club heeft verlaten :D

Edited by Nummerke10

3 uur geleden zei Nummerke10:

Het leek me eens interessant hoeveel winst en rendement ik in mijn game met PSV tot nu toe heb gehaald uit transfers. Met winst bedoel ik het verschil in inkoop en verkoop, met rendement het percentage van de verkoop opleverde ten opzichte van de inkoop. Ik heb hier niet zoals @JordiW. in zijn Salzburg-game de doorverkooppercentages meegerekend maar echt gekeken naar de transfersommen zoals ze in het transferoverzicht staan.

In absolute zin hebben Moukoko en Nkem met 195 miljoen ieder het meeste opgeleverd bij een uitgaande transfer. Het is dan ook niet verwonderlijk dat zij de grootste winst hebben opgeleverd. Alle zes de hoogste verkopen hebben ook de meeste winst opgeleverd. Logisch ook want de 7e hoogst ontvangen transfersom is lager dan de winst van Scamacca.

image.png.4fa1d27e0e819451e1840f86391f02cd.png

Als we naar percentages kijken houden we Hlozek even buiten beschouwing, hij kwam voor 76K en vertrok voor 63 miljoen maar eigenlijk is hij een vrije transfer geweest. Ahmedhodzic is hierna de grote man in deze lijst. In de zomer van 2022 gekomen, zeven seizoenen een belangrijke speler geweest en voor het 20-voudige doorverkocht aan PSG. Voor Onana geldt eigenlijk iets soortgelijks als voor Hlozek, we betaalden een kleine som voor hem omdat hij dan wel interesse had om te praten en niet als hij transfervrij was.

De transfers van Ahmedhodzic en Kalulu zijn de transfers waar ik misschien nog wel het meeste plezier uit haal. Goedkoop binnengehaald, de speeltijd gegeven om zich door te ontwikkelen om ze daarna voor een absoluut topbedrag af te zetten bij de Europese top. Vooral Kalulu, die bij AC Milan geen minuten kreeg, is hier een goed voorbeeld van.

image.png.a8a6978035fa24918e982c1b8f233a8c.png

Onderin dit lijstje zien we de spelers die geen rendement hebben opgeleverd. Hier zien we vier spelers die al over hun piek waren maar bij ons kwamen vanwege kwaliteit en nationaliteit. WeghorstZiyech en Van de Beek speelden niet al te lang bij ons en mochten met een verlies vertrekken, Van Dijk zette na de CL-winst met ons en EK-winst een punt achter zijn carrière. Biro heeft het als back-up nooit kunnen maken en Traverso was een gok die niet goed uitpakte. Dit zijn meteen de enige spelers van 1 miljoen of meer die niet met winst zijn doorverkocht of nog bij ons rondlopen.

image.png.3034eff022e68e48f419b8c8d7d3a567.png

Uiteindelijk heb ik 46 spelers gekocht voor (bijna) 1 miljoen en intussen weer doorverkocht. Voor die spelers hebben we in totaal 560M uitgegeven en 1680M ontvangen, een winst van 1120M en een rendement van 300%. Dat betekent dus dat in principe elke speler die het Philips Stadion binnenkomt voor drie keer zoveel de club heeft verlaten :D

b2c24d8ba72d75f919f36481ee49f7b7.png

Dit is ook altijd leuk :D 

@MisterX Daarom had ik ook bij Onana de opmerking gezet en Hlozek uit de vergelijking gehaald. Hij kostte 76K maar was eigenlijk transfervrij en ging voor 63M weg. Dat zou een rendement zijn van 82895% ;c Als je het echt goed wilt doen moet je ook nog tekenpremie etc meenemen natuurlijk en de verkopen misschien ook nog inschalen in categorieën, status van je eigen club op dat moment, rol van de speler, kosten vervanger etc. Ik heb nu spelers rondlopen die 96 en 120 miljoen kostten. Dat zijn opvolgers van vertrokken spelers dus daar zou je ook rekening mee moeten houden. Maar hé, het is maar voor de lol :D 

image.png.6a3747d951bf26ec39b1d79758208e96.png

Edit: Kon het niet laten:

image.png.8c9500fdadf3703d7e0c90c320591776.png

Dit is dus alweer een stapje verder. Bij Bijlow zou het negatief worden omdat zijn opvolger 71 miljoen kostte. Rendement Onana zakt op deze manier van 1696% naar 768%.

Edited by Nummerke10

image.png.6ac52680c47dfba7f5fd63b9967c79fc.png

Eerste wedstrijd verloren, vervolgens in de tweede wedstrijd na 90+7 minuten op gelijke hoogte komen. In verlenging rood krijgen en vervolgens verliezen op penalty's :5

Het was zo mooi in de 90+7e minuut... 

38 minuten geleden zei MisterX:

Eerste wedstrijd verloren, vervolgens in de tweede wedstrijd na 90+7 minuten op gelijke hoogte komen. In verlenging rood krijgen en vervolgens verliezen op penalty's :5

Hier kan je al heel trots op zijn hoor. Je bent meer dan uitstekende FM manager die niet eens jaarlijks speelt, glas is half vol , je pakt ze vanzelf wel, no worries(y)

3 uur geleden zei MisterX:

Hoe bereken je het rendement als je een speler gratis hebt aangetrokken en vervolgens voor miljoenen hebt verkocht? Rendement oneindig? 

Nou ja, gratis gekomen misschien, maar het onderhoud telt ook mee. Salaris, premies, tekengeld, doorverkooppercentages. 

2 minuten geleden zei Nom de Guerre:

Nou ja, gratis gekomen misschien, maar het onderhoud telt ook mee. Salaris, premies, tekengeld, doorverkooppercentages. 

En dan nog is het uiteindelijk onmogelijk om alles mee te laten wegen. Spelers hebben invloed op elkaar, als mijn linksbuiten zo goed is dat hij 10 ballen panklaar legt voor mijn spits wordt die spits meer waard. Van Dijk werd gehaald vanwege zijn klasse en ervaring, mede dankzij hem wonnen we de CL. Heb nu 15 miljoen verlies op hem geleden maar zijn inbreng was meer waard en zo kan je nog wel even doorgaan.

1 uur geleden zei MisterX:

@La Pulga nog iemand die er niet van kan winnen.

4a680651a9c70c32c86da9851c0c6fac.png

e09bf50bc65324eafd96438eda386a55.png

Zo, daar had ik ook even niet op gerekend. Wij gelijk tegen Man Utd en Salzburg pakt Feyenoord. Groep ligt nog helemaal open

Laatste wedstrijd moeten wij naar de Kuip en Salzburg moet tegen Man Utd

Edited by Thomassje123

16 minuten geleden zei sennid:

@La Pulga nog iemand die er niet van kan winnen.

2 minuten geleden zei La Pulga:

Ik hoop binnenkort hierover terug te komen :D 

Ik had zelf helemaal niets verwacht tegen ze. Ik vond het al knap dat ik zo dicht bij kwam. 

1 minuut geleden zei MisterX:

Ik had zelf helemaal niets verwacht tegen ze. Ik vond het al knap dat ik zo dicht bij kwam. 

Ja logisch ook, maar sennid heeft het over mijn novelle waar ik even 3 prijzen uit handen gaf tegen Bayern achter elkaar :D 

6 minuten geleden zei Thomassje123:

Zo, daar had ik ook even niet op gerekend. Wij gelijk tegen Man Utd en Salzburg pakt Feyenoord. Groep ligt nog helemaal open

Succes hoop dat je wint in de Kuip!!

Ik had dit seizoen iig 0 problemen met Bayern Munchen 0-3 winst uit en 3-1 winst thuis. Alleen jammer dat ik medio februari/maart PL titel helaas kan vergeten al. Haaland is al 32 maar heeft bij nummer 1 Chelsea al maar liefst 61 goals en 11 assists in 41 duels waarvan 40 goals in PL in 29 duels, geen beginnen aan...

1 uur geleden zei Thomassje123:

980094d78e19f26a705dfd9e1f4faf94.png

Die gemiste penalty :cry:  Onvoorstelbaar dit, deze doet wel pijn hoor