Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Save game met Feyenoord, mijn filosofie: 
- Spelers aanschaffen uit de Eredivisie 

- Nederlanders aanschaffen (dit kan dus van buiten de Eredivisie zijn)

- En, met name: eigen jeugdspelers opleiden + jeugdspelers kopen (geen nationaliteits-vereiste)

Hiermee bereik ik in seizoen 2 en 3 de 1e KO ronde van de CL... 2x eruit geknikkerd door AC Milan waar Tomori alles aan gort kopt pff

6 minuten geleden zei Kami:

Laatste wedstrijden krijg ik regelmatig tegendoelpunten in blessuretijd. Heeft dat met fitheid te maken? Nochtans is mijn selectie -denk ik- conditioneel in orde.

Zou best kunnen. Als je je team de hele wedstrijd vol laat pressen, dan raken ze op het einde vermoeid. En daar kan de tegenstander dan van profiteren. 

31 minuten geleden zei MarcFM1:

- En, met name: eigen jeugdspelers opleiden + jeugdspelers kopen (geen nationaliteits-vereiste)

Hiermee bereik ik in seizoen 2 en 3 de 1e KO ronde van de CL... 2x eruit geknikkerd door AC Milan waar Tomori alles aan gort kopt pff

Wel jammer van de verkeerde club ;c 

Edited by MisterX

Binnen de hele selectie zijn er 3 spelers geblesseerd. Dat is normaal niet echt een probleem, maar als ze dan alle drie rechtsbuiten zijn is het toch al lastiger:

1537640518_Schermafbeelding2022-04-15om09_57_14.thumb.png.7a6a52d6183ca2db7189e5cadd8f1ed6.png

Die Pawlak is trouwens opvallend veel geblesseerd (vooral aan zijn enkel) voor iemand die benedengemiddeld blessuregevoelig is:

679879167_Schermafbeelding2022-04-15om09_57_38.thumb.png.3e7b4190327aa2463a7fa5de876d4851.png

1 uur geleden zei MisterX:

Zou best kunnen. Als je je team de hele wedstrijd vol laat pressen, dan raken ze op het einde vermoeid. En daar kan de tegenstander dan van profiteren. 

Ja, ik speel wel met veel pressing. Deed ik vorig seizoen ook, maar dan kreeg ik haast nooit nog een doelpunt tegen in extra tijd. Misschien omdat ik veel nieuwe en jonge spelers heb ingepast. Laatste wedstrijden loopt het beter. Team moest misschien beter op elkaar ingespeeld raken. 

9 uur geleden zei MarcFM1:

Hoe ziet je selectie eruit nu?

10 minuten geleden zei PatjePauw:

Hoe ziet je selectie eruit nu?

Zit nu eind seizoen 3. Coetzee is de enige waarvoor ik een uitzondering heb gemaakt omdat het een Zuid-Afrikaan is (in het licht van Kermit Erasmus en de vroegere samenwerking met Supersport United). 

Benita ook veel als rb gebruikt, maar halverwege dit seizoen verhuurd omdat hij echt te weinig speelde. Zal zich helaas niet ontwikkelen tot een basisspeler. 

fey 1.jpg

fey 2.jpg

4 uur geleden zei MisterX:

Een Kroaat voor 0 euro op 15 jarige leeftijd opgepakt. Is nu 16 jaar. En ik kan er gewoon 7,5 mln. voor krijgen. Plus 50% van de volgende verkoop :<

Lekker man, ik heb een Costa Ricaan gekocht voor 700K en verkocht voor 45 miljoen

FM gister even eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd doordat ik na de laatste update weer grijze spelers had bij oa het NL elftal. Wel de Real Name fix erop gegooid maar op de een of andere manier lukte het niet😆.

Nieuwe save begonnen met Everton, eens zien of dit zo gaat werken. Team instructies moeten wellicht nog wat getweaked worden, evenals de spelersrollen.image.png.62518e778677d01201032d1e2e9e8642.png

2 uur geleden zei JC14:

FM gister even eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd doordat ik na de laatste update weer grijze spelers had bij oa het NL elftal. Wel de Real Name fix erop gegooid maar op de een of andere manier lukte het niet😆.

Nieuwe save begonnen met Everton, eens zien of dit zo gaat werken. Team instructies moeten wellicht nog wat getweaked worden, evenals de spelersrollen.image.png.62518e778677d01201032d1e2e9e8642.png

Extremely high tempo, counter-press en much more often pressing... met Everton :classic_blink: eeeuh, gewaagd zullen we maar zeggen :D

Gaat lekker. Bayern wie? Veel geld in selectie gestopt maar moet /mag ook wel als je ziet wat Liverpool, Chelsea en United doen. City en Spurs zijn al jaren figuranten.

20220416145057_1.jpg

20220416145101_1.jpg

20220416130905_1.jpg

Edited by Kyrill

Hoe pakken jullie training aan?

Ik heb wat trainingsschema's van internet geplukt (alweer een tijd geleden) en die ben ik als een blind paard gaan gebruiken. Ik heb dus eigenlijk geen flauw idee wat ik nu precies aan het doen ben.

En daarbij negeer ik eigenlijk volledig mijn tweede elftal en jeugdteam. Die laat ik gewoon over aan mijn assistent...

Edited by MisterX

3 uur geleden zei Karlo:

Extremely high tempo, counter-press en much more often pressing... met Everton :classic_blink: eeeuh, gewaagd zullen we maar zeggen :D

Haha ja ik heb ook geen idee of dit werkt. We gaan het zien. Volgens mijn assistent kunnen we het Gegenpress systeem spelen😆. Maar zal tzt nog wel het eea tweaked. Zeker tegen de top 6. 

5 uur geleden zei MisterX:

Hoe pakken jullie training aan?

Ik heb wat trainingsschema's van internet geplukt (alweer een tijd geleden) en die ben ik als een blind paard gaan gebruiken. Ik heb dus eigenlijk geen flauw idee wat ik nu precies aan het doen ben.

En daarbij negeer ik eigenlijk volledig mijn tweede elftal en jeugdteam. Die laat ik gewoon over aan mijn assistent...

Niemand tips? 

47 minuten geleden zei MisterX:

Niemand tips? 

Staat een artikel over op de website als ik het goed heb. En er is een podcast aflevering over opgenomen ook volgens mij. Twee twijfels dus ;c 

Ik hoopte de schade te beperken tegen Liverpool, liep iets anders af dan verwacht😆. Mijn tactiek is inmiddels wel wat anders dan die ik hier gister deelde. Een aantal team instructies gewijzigd en ben naar 4231 gegaan. Sta nu 3e na 5 wedstrijden.image.thumb.png.c6e1ff34e790c4b47e21b1c140704eeb.png