Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

59 minuten geleden zei Steels:

Nou mijn scout die enkel Engeland & Schotland moet scouten, Engels spreekt, 100% kennis heeft van beide landen heeft de laatste 44 dagen ook geen enkel report meer uitgebracht.. Erger me hier echt enorm aan. Ik bedoel maar, in Engeland alleen al zijn er bijna elke dag wedstrijden (Premier League, FA/Carabao Cup, Europese wedstrijden, jeugdwedstrijden, ...) Hoezo, kan mijn scout over geen enkele speler een report maken? Heb niet eens filters ingesteld..

Kan je een screen maken hoe je het hebt ingesteld? Wellicht kunnen we dan wat beter helpen...

12 minuten geleden zei Mordurette:

Kan je een screen maken hoe je het hebt ingesteld? Wellicht kunnen we dan wat beter helpen...

Zit op het werk maar het is als volgt:

- Nations: England & Scotland
- Until Finished

Verder niets aangeduid..

Zojuist zei Steels:

Zit op het werk maar het is als volgt:

- Nations: England & Scotland
- Until Finished

Verder niets aangeduid..

Ik zou 1 specifiek land selecteren en dan 2-3 maanden maximum. Zoals eerder gezegd staan er ook hele goede gidsen op YT. Vind de regio England en Scotland zelf niet zo interessant wegens hele dure spelers. Zijn veeel betere.

2 minuten geleden zei Arezo:

Ik zou 1 specifiek land selecteren en dan 2-3 maanden maximum. Zoals eerder gezegd staan er ook hele goede gidsen op YT. Vind de regio England en Scotland zelf niet zo interessant wegens hele dure spelers. Zijn veeel betere.

Ik ben manager van Newcastle, dus ivm homegrown noodzakelijk + geld is geen probleem.

Links naar goede gidsen dan? Want de meeste van die youtube gidsen vind ik eigenlijk alles behalve goed. De meeste focussen op nation knowledge, maar ik wil gewoon veel reports van spelers binnenkrijgen. Maakt me niet uit of die speler dan goed of slecht is..

Van een goeie scout met 100% knowledge van England mag je toch iedere week nieuwe reports verwachten me dunkt..

1 uur geleden zei MisterX:

Mijn 16 jarige spits is opgeroepen voor het nationale elftal, niet het jeugdelftal :D

Eens kijken of hij de voorkeur krijgt boven Haaland ;c

Blijkbaar is het een hele goede regen. Hij is als enige regen opgenomen in de top 50 beste wonderkids en dan ook gewoon meteen op plek 6 :<

Een andere speler (geen regen, speelde al vanaf het begin bij de club) staat trouwens op plek 27. 

5 minuten geleden zei Arezo:

Ligt ook een beetje welke club je bent natuurlijk. Zeker op lager niveau in de Engelse piramide ben je enorm beperkt en ben je vooral aan het vissen in deze regio.

1 minuut geleden zei Steels:

Ik ben manager van Newcastle, dus ivm homegrown noodzakelijk + geld is geen probleem.

Links naar goede gidsen dan? Want de meeste van die youtube gidsen vind ik eigenlijk alles behalve goed. De meeste focussen op nation knowledge, maar ik wil gewoon veel reports van spelers binnenkrijgen. Maakt me niet uit of die speler dan goed of slecht is..

Van een goeie scout met 100% knowledge van England mag je toch iedere week nieuwe reports verwachten me dunkt..

Als ik links ga plaatsen word ik gabanned. Sommige mensen kunnen mij missen. FM Scout en Zealand zijn echt prima te kijken imo. Probeer eens 2-3 maanden te scouten, bij mij stromen de rapporteren binnen. Geen idee wat je fout doet.

3 minuten geleden zei Arezo:

Als ik links ga plaatsen word ik gabanned. Sommige mensen kunnen mij missen. FM Scout en Zealand zijn echt prima te kijken imo. Probeer eens 2-3 maanden te scouten, bij mij stromen de rapporteren binnen. Geen idee wat je fout doet.

Hoeveel reports krijg je dan? Zal idd eens proberen 2-3 maanden.

Nu is het meeste voorlopig 20 reports van een scout die Spanje, Frankrijk en Portugal doet op ongeveer 4-5 maanden tijd.

8 minuten geleden zei Arezo:

Heeft @Fantasy de touwtjes zo hard aan getrokken dat een mede-user helpen ondertussen al een ban oplevert? Dat kan ik me haast niet voorstellen... 

Een link naar een YouTube tutorial of iets mag volgens mij gewoon toch? Wat niet mag, is het volgende.

Citaat

Reclame

Het maken van reclame is verboden op MU. Er bestaat daarentegen wel onderscheid tussen verscheidene vormen van reclame. Zo zal het werven van mensen voor een bepaald platform altijd strafbaar zijn, des te meer wanneer het een directe concurrent op het gebied van Football Manager en/of gaming betreft. Het doorverwijzen naar een bepaald spel of tool waarbij de initiatiefnemer(s) geen directe concurrentie vormen voor MU, is in principe wel toegestaan, tenzij anders beoordeeld door een moderator. Bij twijfel is het aan te raden om eerst een moderator te contacteren, vooraleer je iets op het forum plaatst.

Torrents, streams en overige illegale downloads

Het aanbieden van torrents, streams of ander illegaal download materiaal is bij wet verboden. Het aanbieden of plaatsen van deze diensten of downloads is dan ook niet toegestaan.

edit; wat een speler. Matthijs de Ligt op 38-jarige leeftijd, 206 interlands en nog zulke attributen :< 

image.thumb.png.1b4156c14de70315c841f9ffa182104c.png

2 minuten geleden zei JesseNL:

Als je team van semiprof naar profclub getransformeerd wordt, worden dan alle contracten automatisch veranderd naar een voltijds contract?

Nee, dat gebeurt pas bij nieuwe contracten. 

97e85ef949eadd7fd1247b51d5ac986d.png

:cry:

Het zat er een keertje aan te komen, maar we moeten het vanaf nu doen zonder deze clublegende. Klein positief punt: nu komt Phil Foden na zeven jaar ook een keer aan spelen toe.

52 minuten geleden zei JesseNL:

Als je team van semiprof naar profclub getransformeerd wordt, worden dan alle contracten automatisch veranderd naar een voltijds contract?

Moet je zelf allemaal regelen door nieuwe contracten aan te bieden.

15 uur geleden zei Arezo:

Nog steeds benieuwd naar hoeveel scouting reports jullie dan exact binnenkrijgen eigenlijk..

EDIT: Ben nu beetje aan het uitzoeken wat het beste werkt.

Stellen jullie transferbedrag in? Stond altijd op 'Automatic' bij mij, maar heb het nu eens naar hoogste mogelijke ingesteld..

Edited by Steels

Ik vind scouting ook steeds trager worden met de nieuwe FM-edities. Ik heb om die reden gewoon attribute masking uitgezet. Ik zoek gewoon zelfs via wat filters bij spelers zoeken naar spelers. Of ik ga gewoon de diverse nationale (jeugd-)teams af om daar te kijken of er nog iets leuks tussen zit.

2 uur geleden zei MisterX:

Ik vind scouting ook steeds trager worden met de nieuwe FM-edities. Ik heb om die reden gewoon attribute masking uitgezet. Ik zoek gewoon zelfs via wat filters bij spelers zoeken naar spelers. Of ik ga gewoon de diverse nationale (jeugd-)teams af om daar te kijken of er nog iets leuks tussen zit.

Ik doe precies hetzelfde, heb wel scouts uitstaan om pareltjes te vinden maar die komen eigenlijk niet zo vaak voor.

Zelf heb ik in mijn save Argentinië en Brazilië ingeladen en daar zijn toch wel regelmatig pareltjes te vinden in zowel het eerste als jeugdteams. Heb nu in mijn AZ save derde seizoen een heerlijke Braziliaanse spits (13 mil) en Argentijnse middenvelder (7 mil) welke ons in de winter komen versterken.

Ik heb een heel bataljon aan scouts maar die worden gewoon door hoofd scout aangestuurd. Heb ooit geprobeerd om het zelf in te stellen maar kreeg steeds berichten met: Deze competitie is interessant om te scouten en daar had ik geen zin in ;c

Meeste van scouting doe ik zelf. Onder 20-teams van Argentinië enzo scouten, nieuwe instroom doorspitten en veel verslagen opvragen van de NxGn 50.

56 minuten geleden zei drakizin:

Ik doe precies hetzelfde, heb wel scouts uitstaan om pareltjes te vinden maar die komen eigenlijk niet zo vaak voor.

Zelf heb ik in mijn save Argentinië en Brazilië ingeladen en daar zijn toch wel regelmatig pareltjes te vinden in zowel het eerste als jeugdteams. Heb nu in mijn AZ save derde seizoen een heerlijke Braziliaanse spits (13 mil) en Argentijnse middenvelder (7 mil) welke ons in de winter komen versterken.

In die landen zijn de spelers altijd schreeuwend duur. Ik probeer die landen dus eigenlijk te ontlopen. Elders zijn de spelers een stuk goedkoper. 

6 minuten geleden zei MisterX:

In die landen zijn de spelers altijd schreeuwend duur. Ik probeer die landen dus eigenlijk te ontlopen. Elders zijn de spelers een stuk goedkoper. 

True maar ook lastiger te vinden, de aanwas daar is immers een heel stuk kleiner.

En heel eerlijk is geld niet bepaald een probleem met mijn aan- en verkoopbeleid. De eerste paar seizoenen verkoop ik meer dan dat ik aankoop waardoor we zulke bedragen ons gemakkelijk kunnen veroorloven.

Ik ben voor zo'n beetje voor het eerst in de data hub gaan zoeken. Ik kwam daar een XG ranklijst tegen.

Op basis van die ranglijst had ik gewoon eerste moeten worden met een straatlengte voorsprong, maar Red Bull heeft veel meer punten gepakt dan je op basis van de XG zou verwachten :5