Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

10 uur geleden zei Nummerke10:

Zowaar 3e geworden in de CL-groep met Chelsea, Dynamo Kiev en Red Bull Salzburg. Ik leg de schuld maar gewoon bij FM, die zullen Dynamo wel extra goed hebben gemaakt in de laatste update vanwege de oorlog daar. Dat we zelf thuis van ze verloren ga ik natuurlijk niet als reden aandragen ;c

Nu wel een van de favorieten voor de Europa League denk ik, hoewel ik net zag dat Liverpool ook daarin actief is. Schaduwfavoriet dan maar.

Valt me tegen van je. Kiev en Salzburg had je best kunnen/moeten hebben ;c

@Kyrill Helemaal gelijk in, is ook teleurstellend! In de Europa League intussen wel Ferencvárosi, Liverpool en Atalanta uitgeschakeld. Nu tegen Atlético Madrid in de halve finale... Met Ajax en Sevilla in de andere halve finale kan het zomaar een Nederlands onderonsje worden in de finale.

In de winterstop nog wat ervaring teruggehaald richting de Eredivisie. Leuk als back-up en om de virtuele Ajax-fans helemaal leip te maken natuurlijk :D Ihattaren komt niet echt aan spelen toe, heeft ook rugnummer 83 gekregen.

image.png.987b146e4644b74eb1a9222a4442cb40.png

1 minuut geleden zei Nummerke10:

@Kyrill Helemaal gelijk in, is ook teleurstellend! In de Europa League intussen wel Ferencvárosi, Liverpool en Atalanta uitgeschakeld. Nu tegen Atlético Madrid in de halve finale... Met Ajax en Sevilla in de andere halve finale kan het zomaar een Nederlands onderonsje worden in de finale.

In de winterstop nog wat ervaring teruggehaald richting de Eredivisie. Leuk als back-up en om de virtuele Ajax-fans helemaal leip te maken natuurlijk :D Ihattaren komt niet echt aan spelen toe, heeft ook rugnummer 83 gekregen.

image.png.987b146e4644b74eb1a9222a4442cb40.png

Lekker man lekker. Alleen die middelste ken ik niet, maar lekker man. Vooral Ferencvarosi uitschakelen kan je trots op zijn, Liverpool stelt niks voor ;c:mrgy:

Bam! Back to back promoties. Met Notts County begonnen in de Vanarama National League. Volgend seizoen League one. Kan teren op een bevredigende samenwerking met Arsenal (4 huurlingen van hun) en een paar uiterst degelijkse typische LLM voetballers.  2 miljoen erbij voor salarissen dus we gaan weer op free transfer jacht :) 

image.thumb.png.5de2711464eb3c3d75ba4b6049b30257.png

8 minuten geleden zei Arezo:

Bam! Back to back promoties. Met Notts County begonnen in de Vanarama National League. Volgend seizoen League one. Kan teren op een bevredigende samenwerking met Arsenal (4 huurlingen van hun) en een paar uiterst degelijkse typische LLM voetballers.  2 miljoen erbij voor salarissen dus we gaan weer op free transfer jacht :) 

image.thumb.png.5de2711464eb3c3d75ba4b6049b30257.png

_O_(y) Trots op je!

5 uur geleden zei Arezo:

National League is een beetje een bottleneck, als je daar uit bent is back to back to back promotie naar Championship goed te doen. Championship is dan het volgende moeilijke punt. 

Mooi verschil in lonen in deze divisie (8e tier van Engeland) ik doe het met 2.1k, nummer 2 in lonen met 156k en dan Chippenham met 629k aan lonen. Bijna 310x zoveel aan lonen als ons en 3x zoveel als de nummer 2 in lonen. Ze zijn ook als enige professioneel terwijl nog non contracts aanbieden aan mijn spelers

1556611037_FootballManager20202022-03-3003_17_50.thumb.png.a8879a3af33b98eaeb62596e59437465.png

Edited by bobjuh

4 uur geleden zei bobjuh:

Mooi verschil in lonen in deze divisie (8e tier van Engeland) ik doe het met 2.1k, nummer 2 in lonen met 156k en dan Chippenham met 629k aan lonen. Bijna 310x zoveel aan lonen als ons en 3x zoveel als de nummer 2 in lonen. Ze zijn ook als enige professioneel terwijl nog non contracts aanbieden aan mijn spelers

Zijn dit soort divisies ondertussen een beetje gebalanceerd? Je hebt van die databases met Engeland tot tier 10 ofzo. Maar het team wat je op tier 10 kunt vormen, zou ook gewoon mee kunnen in tier 6. Met hetzelfde team zou je gewoon 4x op rij kunnen promoveren, met 2 vingers in de neus. Zo werkte dit soort databases vroeger in ieder geval. Is dat ondertussen beter geregeld? Voor mij is dit eigenlijk altijd de reden geweest om niet met fanmade competities te werken. Dus geen databases met extra divisies in een speelbaar land of spelen in een normaal niet-speelbaar land voor mij. Reden twee was trouwens de kans op crashes in deze fanmade divisies. 

Is dat ondertussen verbeterd? 

Met Demir die nog op vakantie was (natuurlijk) en met 5 spelers die internationale verplichtingen hadden voor Oranje mochten we het opnemen tegen Ajax, dat alleen maar Sergio Padt hoefde te missen. Vijf basisspelers dus die ontbraken tegenover 1 dikke pad... Geen lekkere uitgangspositie.

image.png.6595a52cea93ffdf77e7eda74f9437e6.png

Leek ook lange tijd een trauma te worden maar met dank aan een sterke slotfase wisten we toch nog de Europa League te pakken :classic_love: Fijn als je dan een Madueke hebt die een bal de kruising in werkt :D

image.thumb.png.bc3c88ca6d4ede5ce78cffcb3315dc3c.png

5 uur geleden zei MisterX:

Zijn dit soort divisies ondertussen een beetje gebalanceerd? Je hebt van die databases met Engeland tot tier 10 ofzo. Maar het team wat je op tier 10 kunt vormen, zou ook gewoon mee kunnen in tier 6. Met hetzelfde team zou je gewoon 4x op rij kunnen promoveren, met 2 vingers in de neus. Zo werkte dit soort databases vroeger in ieder geval. Is dat ondertussen beter geregeld? Voor mij is dit eigenlijk altijd de reden geweest om niet met fanmade competities te werken. Dus geen databases met extra divisies in een speelbaar land of spelen in een normaal niet-speelbaar land voor mij. Reden twee was trouwens de kans op crashes in deze fanmade divisies. 

Is dat ondertussen verbeterd? 

Het is in principe heel makkelijk om van bijvoorbeeld tier 10 naar tier 6 te komen. Met mijn FM22 save in Groenland had ik niemand gekocht maar alleen maar contract gegeven aan greyed out spelers om mijn 1e elftal, reserve and nder 18 te vullen en was meteen de sterkste in de divisie en het daaropvolgene seizoen na promotie ook in die divisie. FM is eigelijk ook niet echt gemaakt om zo laag te spelen. Het zit allemaal heel dicht bij elkaar en als je maar iets sterker bent steekt je kop Je hoofd boven het maaiveld en is het vrij simpel om een aantal keer achter elkaar te promoveren.

Omdat ik bij mijn 3e club zit en ik met vorige clubs beiden de Champions League heb gewonnen heb ik een hoge reputatie wat spelers halen wat makkelijker maakt en daarom heb ik mezelf dan ook beperkingen opgelegt. Standaard als ik in lagere divisies speel mag ik alleen spelers uit de regio halen. Het is niet echt realistisch dat een speler uit het buiteland naar een club gaat uit divisie 7 in Engeland. Als ik omhoog ga relax ik de restricties. Bij mijn vorige club deed ik een homegrown challenge dus alleen spelers die maximaal 18 waren zodat ze homegrown zouden worden, met Sheffield wil ik alleen maar Engelse kopen, een compleet Engels team. Dit allemaal om het interessant te houden 

1 uur geleden zei neva:

Zo. Een nieuw hoofdstuk:

image.png.7f664b108b0f447c1864c375091e4ab3.png

Ik wilde zeggen: op termijn moet je wel mijn team achter je gaan laten en dus genoegen nemen met een tweede plek.

Vervolgens zie ik dat RB Salzburg tweede staat achter het team dat ik gerebrand heb en dus al eerste staat. Dat 'op termijn' is dus in jouw game al werkelijkheid geworden :D

3 uur geleden zei neva:

Zo. Een nieuw hoofdstuk:

image.png.7f664b108b0f447c1864c375091e4ab3.png

Veel plezier en succes! Hier gaat het ook best lekker. Als ik niet 1-1 thuis had gespeeld tegen Stoke stonden nu 1e ipv 2e....

KOmen er wel:

20220330231614_1.jpg

20220330232538_1.jpg

20220330234002_1.jpg

20220330234045_1.jpg

20220330234051_1.jpg

20220330234102_1.jpg

Heb je Stoke toch opgestookt met je Ze kunnen kampioen worden... Oppassen met wie je uitlokt in FM @Kyrill!

Nadat eerder Scamacca na seizoen 2 voor 95 miljoen vertrok richting Arsenal was het na 4 seizoenen de beurt aan Sesko om te vertrekken. Na 31 competitieduels en 21 goals vond AC Milan het wel logisch om 105 miljoen voor hem neer te leggen. Een bedrag waar ik niet om ga klagen :D

Scamacca is met 1,95 m een lange spits en Sesko deed daar met zijn 1,96 nog een schepje bovenop. Dan is het logisch dat je een opvolger haalt die deze trend voortzet.... En met 1,97 past deze geweldenaar dan ook perfect in ons aankoopbeleid :classic_love:

Hoelang blijft Wout Weghorst de held van Oranje? - De Witte Duivel

7 minuten geleden zei W00t:

Jazeker, ben eigenlijk weer terug na een uitstapje Rotterdam. Woon achter VV hellevoet, in de Glaciswijk.

Leuk man, daar heb ik nog een jaartje of twee gevoetbald. Lang geleden. Woon zelf in de Kooistee. Niet het beste stukje Hellevoet maar heb zelf nergens last van.