Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

32 minuten geleden zei Steels:

Speel je met of zonder files van Daveincid? 

Is dat een must have iets? Heb je een link voor me dan?

Zijn er nog andere must haves? Ook qua graphic packs etc. Ik heb nog wel een of ander logo pack voor FM20. Die moet ik ook nog eens updaten. 

12 uur geleden zei MisterX:

Hebben ze 2e teams en jeugdteams ook allemaal op de schop gegooid?

Wat ik vaak deed, als ik nieuw bij een club startte, was alle spelers naar het eerste doen. Vervolgens maakte ik per positie een selectie. Nuttige spelers blijven in het eerste, spelers die weg mogen gaan naar het tweede, en de talenten voor de toekomst gaan naar het jeugdteam.

Nu lukt het al niet om spelers vanuit het tweede over te zetten naar het eerste... En overbodige spelers vanuit het eerste kan ik niet naar het tweede zetten. En ook jonge spelers terug zetten naar het jeugdteam gaat vreemd. Soms lijkt dat wel te lukken, soms niet.

Enige optie die ik altijd te zien krijg, is het beschikbaar stellen van de speler voor bijvoorbeeld het jeugd team. Voor bijvoorbeeld 'tot wedstrijdfit' en dan opties voor 45 min, 60 min, 90 min... 

Normaal gesproken was dit allemaal heel duidelijk. Maar in deze FM totaal niet meer?! 

@MisterX Misschien heb je hier wat aan www.footballmanager2022voorbeginners.nl

Ik heb een logopack van TCM en die hebben echt heel veel logo's. 

Edited by delichris

6 minuten geleden zei delichris:

@MisterX Misschien heb je hier wat aan www.footballmanager2022voorbeginners.nl

Ik heb een logopack van TCM en die hebben echt heel veel logo's. 

Ik ben ondertussen al uit het probleem. Ik heb dat ook in een andere post aangegeven. Tweede teams in Oostenrijk zijn een soort van fake tweede teams. Het zijn andere clubs. Dat was het issue. 

Volgens mij heb ik daarvan de FM20 versie. Of in ieder geval een verouderde versie. Die ga ik sowieso nog even updaten. Ik heb ook al een real name fix voor de copyright issues etc.

eigenlijk zoek ik nog een goede skin. Aanbevelingen zijn welkom. 

cb4013a6f5136258fccd0b94898f7bde.png

Maken 0-1 in de 90e minuut, afgekeurd. 92e minuut 1-0 Faroer. FM being FM. En ja terechte nederlaag maar het hoeft echt niet op deze manier

Volgende wedstrijd tegen Spanje:

Niks aan de hand maar de bal wordt niet goed uitverdedigd. Dat wil zeggen ik zeg voetballend uitverdedigen door het midden maar de bal wordt lukraak naar voren geschoten. Gevolg: Balverlies. Maar dan een voorzet en een verdediger die duwt, penalty in hetzelfde hoogtepunt, 1-0 22e minuut. 30e minuut: 0-4, alles gaat er in.

Oh ja en met San Marino hebben mijn backs ALTIJD een dikke onvoldoende, ongeacht hun rol, het maakt geen drol uit

Deze match engine is echt pure poep!

Edited by Thomassje123

3 uur geleden zei delichris:

Er zijn veel mooie skins beschikbaar, maar niet alle skins willen ook op een laptop als je daar op speelt.

Ik speel op een laptop, maar volgens mij 17 inch, dus de meeste skins zullen wel werken. Én ik heb een tweede scherm, waar ik het meestal op heb staan.

Ik heb ondertussen wel een skin gevonden die me wel aan staan, maar de tekst van opgeleid door land/club staat in het Chinees bij een spelersprofiel. Eens kijken hoe ik dat op kan lossen...

19 minuten geleden zei MisterX:

Ik speel op een laptop, maar volgens mij 17 inch, dus de meeste skins zullen wel werken. Én ik heb een tweede scherm, waar ik het meestal op heb staan.

Ik heb ondertussen wel een skin gevonden die me wel aan staan, maar de tekst van opgeleid door land/club staat in het Chinees bij een spelersprofiel. Eens kijken hoe ik dat op kan lossen...

Dat van het Chinese gedeelte heb ik eens eerder gezien. Maar met welke versie weet ik niet meer.

34 minuten geleden zei delichris:

Dat van het Chinese gedeelte heb ik eens eerder gezien. Maar met welke versie weet ik niet meer.

Op de pagina van fmscout (waar ik de skin vandaan heb) staan trouwens wel wat meer meldingen over Chinese tekst, lees ik. Dus het ligt blijkbaar aan de skin. Maar ik mis de kennis om het zelf aan te kunnen passen. En blijkbaar heeft de auteur er schijt aan, zijn al meldingen van maanden terug.

Toch eens verder gaan kijken. Het nadeel is van heel veel skins is wel dat ze enorm donker zijn. En de enkele uitzondering op die regel is dat ze wit zijn en daarmee weer te licht voor mij. Toch eens verder zoeken.

6 uur geleden zei MisterX:

Op de pagina van fmscout (waar ik de skin vandaan heb) staan trouwens wel wat meer meldingen over Chinese tekst, lees ik. Dus het ligt blijkbaar aan de skin. Maar ik mis de kennis om het zelf aan te kunnen passen. En blijkbaar heeft de auteur er schijt aan, zijn al meldingen van maanden terug.

Toch eens verder gaan kijken. Het nadeel is van heel veel skins is wel dat ze enorm donker zijn. En de enkele uitzondering op die regel is dat ze wit zijn en daarmee weer te licht voor mij. Toch eens verder zoeken.

Ik gebruik FM Rensie 2022, zeer tevreden over!

8 minuten geleden zei Nummerke10:

Je hebt zelf ook eerst lekker zitten Stoke door dit team te noemen als favoriet hè!

Klopt idd, guilty as charged:-D:-D

:checkit: Bij deze vraag kies ik 30-40% van de tijd mijn eigen team of een team dat neva nooit gaat worden ;c

Edited by Kyrill

Na enkele FM-loze maanden vorige week maar weer eens een Journeyman-save opgepakt. Na in seizoen 1 het Turkse Ankaraspor via play-offs naar promotie te hebben geleid, ben ik nu net binnen bij Genclerbirligi. Nadat ik in mijn eerste wedstrijd mijn oude club met 6-0 de boot instuurde, pakken we net een meer dan verdiend punt op bezoek bij de koploper. Ik ben benieuwd waar dit gaat stranden, de verschillen naar boven zijn erg klein. 

6RXJxnw.png

8 uur geleden zei MNie:

Toch maar weer een side game met ADO begonnen en dan is dit wel een lekker bericht natuurlijk

afbeelding.thumb.png.24610d4e5adb2a8d17b8292fb2111b44.png

afbeelding.thumb.png.c0d8d749944783cab6fa02eed9dd6faf.png

afbeelding.thumb.png.6a14dc590bf396371811c8e96c3a3034.png

Soms verpest dat juist mijn game, als je opeens een bak met enorm veel geld gaat krijgen. Helemaal als dat tijdens een LLM game gebeurt. 

37 minuten geleden zei MisterX:

Soms verpest dat juist mijn game, als je opeens een bak met enorm veel geld gaat krijgen. Helemaal als dat tijdens een LLM game gebeurt. 

Ik ben in een klap uit de schulden en het transferbudget is naar 7 miljoen (was ca. 3 miljoen) dus het valt wel mee. Halverwege seizoen 3. 

20 minuten geleden zei MNie:

Ik ben in een klap uit de schulden en het transferbudget is naar 7 miljoen (was ca. 3 miljoen) dus het valt wel mee. Halverwege seizoen 3. 

Ik heb ook wel eens gehad dat je een transferbudget van 20 mln. krijgt in de League Two of dat soort onrealistische dingen...

Bij geen schulden meer en een lichte stijging van het transferbudget valt de impact inderdaad mee. Dan is het vaak wel prima. 

1 uur geleden zei MisterX:

Ik heb ook wel eens gehad dat je een transferbudget van 20 mln. krijgt in de League Two of dat soort onrealistische dingen...

Bij geen schulden meer en een lichte stijging van het transferbudget valt de impact inderdaad mee. Dan is het vaak wel prima. 

Ben nu bij de transferperiode, dus ga even kijken wat er te halen is. Wellicht iets betere spelers dan eerst, maar dat moet nog even blijken. Tot nu toe lijkt het allemaal mee te vallen qua impact.

Edit: Zie wel dat ik opeens 40K salaris per week kan betalen. Dat is wel een enorm sprong.

Edited by MNie

Zowaar 3e geworden in de CL-groep met Chelsea, Dynamo Kiev en Red Bull Salzburg. Ik leg de schuld maar gewoon bij FM, die zullen Dynamo wel extra goed hebben gemaakt in de laatste update vanwege de oorlog daar. Dat we zelf thuis van ze verloren ga ik natuurlijk niet als reden aandragen ;c

Nu wel een van de favorieten voor de Europa League denk ik, hoewel ik net zag dat Liverpool ook daarin actief is. Schaduwfavoriet dan maar.