Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Ik kwam wat filmpjes tegen van een oude sign up novelle van mij. Wat een drama kwaliteit was dat beeld. Zowel FM zelf, maar ook Youtube. Max 360p, geen eens 720p of 1080p (HD) als kwaliteit? Als ik hier naar terug kijkt, dan ziet het er totaal niet uit :-D

Dit was denk ik FM2011. Weet iemand nog of hij  mee deed en welke speler hij had gemaakt? :D

Ik noemde mijn speler bij al dat sign ups toen vaak al Jan Jansen. Als ik nu mee doe met zo'n sign up, is het vaak nog steeds die naam 

Edited by MisterX

7 uur geleden zei JesseNL:

Nou, na een half jaar afwezigheid (dacht dat FIFA een jaar wel leuk zou zijn..) kom ik met hangende pootjes terug. Mijn vraag is gelijk: heeft iemand dit al geprobeerd?

https://www.fmscout.com/a-wannachup-japan-club-fix.html

Heb altijd al in Japan willen beginnen maar de missende club informatie hield mij tegen. 

Bij de vorige update van hier zat een realistische Japanse competituestructuur. Staat een uitleg bij deze challenge geloof ik:

281406328_FMNOOB_Inbox-60.thumb.png.8a34c8a6fd487c7e40215953e1478077.png

Hupsakee, in 2039 mijn vierde CL voor de Hexagon-Challenge. Scheelt dat ik alle andere landen niet heb ingeladen in Europa, maar toch had ik niet verwacht dat ik binnen 3,5 seizoen dit zou kunnen met deze club. 

Nu alleen nog Afrika en Oceanië. 

17 uur geleden zei MisterX:

Ik kwam wat filmpjes tegen van een oude sign up novelle van mij. Wat een drama kwaliteit was dat beeld. Zowel FM zelf, maar ook Youtube. Max 360p, geen eens 720p of 1080p (HD) als kwaliteit? Als ik hier naar terug kijkt, dan ziet het er totaal niet uit :-D

Dit was denk ik FM2011. Weet iemand nog of hij  mee deed en welke speler hij had gemaakt? :D

Ik noemde mijn speler bij al dat sign ups toen vaak al Jan Jansen. Als ik nu mee doe met zo'n sign up, is het vaak nog steeds die naam 

Ik zit trouwens te denken om zo'n sign up novelle weer te starten (mits er voldoende interesse in is - ik hoor dat graag als reactie op deze post). Ik zie eigenlijk nog zelden dit soort sign ups. 10 jaar terug zag je ze een heel stuk vaker. 

Ik heb alleen 1 probleem: mijn meest recente FM is FM20. En die heb ik via de Epic store. En om een of andere reden vonden ze het bij Sigames logisch om er bij de Epic store geen editor bij te doen. Oftewel: ik zou niet zelf in staat zijn om alle spelers toe te voegen...

Het leven lacht me toe bij PSV :D In het tweede seizoen halverwege gewoon netjes eerste en als tweede door in de CL-groep. De nieuwe aanwinsten doen het uitstekend, Gakpo en Madueke zijn natuurlijk geweldige flankspelers en dan komt er ook nog eens zo'n lichting aan. Nu maar hopen dat de soep wél net zo heet wordt gegeten als dat ie wordt geserveerd. 

image.png.d35893a75648507df32318371740ef95.png

1331449066_Holland_SeniorSquad.thumb.png.08f9dd6f96bf8a1edd8193b3fe5f5e42.png

De keerzijde van jarenlang alleen Nederland als Europese competitie ingeladen te hebben. Gewoon een tekort aan fatsoenlijke spelers voor het nationaal elftal. Met de standaard database koopt de AI veel uit het buitenland en bijvoorbeeld PSV heeft maar 1 geboren Nederlander in het eerste elftal. 

Ook te weinig homegrown spelers die een acceptabel niveau hebben om mee te doen waardoor de clubs ook weer in problemen komen in de CL. 

Voor het eerst dat ik dit op deze manier meemaak.

Edited by FMNOOB

28 minuten geleden zei Nummerke10:

Het leven lacht me toe bij PSV :D In het tweede seizoen halverwege gewoon netjes eerste en als tweede door in de CL-groep. De nieuwe aanwinsten doen het uitstekend, Gakpo en Madueke zijn natuurlijk geweldige flankspelers en dan komt er ook nog eens zo'n lichting aan. Nu maar hopen dat de soep wél net zo heet wordt gegeten als dat ie wordt geserveerd. 

Dat wil vaak behoorlijk tegenvallen, wel een puntje voor FM 23 die previews

3 minuten geleden zei Thomassje123:

Dat wil vaak behoorlijk tegenvallen, wel een puntje voor FM 23 die previews

Ja zal uiteindelijk ook wel tegenvallen maar nu kan ik tenminste nog dromen, de keren dat ik een vooruitzicht van meer dan 3 sterren heb gehad is op de vingers van een hand te tellen.

56 minuten geleden zei FMNOOB:

De keerzijde van jarenlang alleen Nederland als Europese competitie ingeladen te hebben. Gewoon een tekort aan fatsoenlijke spelers voor het nationaal elftal. Met de standaard database koopt de AI veel uit het buitenland en bijvoorbeeld PSV heeft maar 1 geboren Nederlander in het eerste elftal. 

Ook te weinig homegrown spelers die een acceptabel niveau hebben om mee te doen waardoor de clubs ook weer in problemen komen in de CL. 

Voor het eerst dat ik dit op deze manier meemaak.

Uh, zou het niet juist andersom moeten zijn? Juist als je Nederland hebt ingeladen, dan zouden er toch juist alleen genoeg Nederlanders door moeten komen, terwijl andere landen zouden struggelen met hun kwaliteit? 

1 uur geleden zei Nummerke10:

met welke selectie speel je nu?

@PatjePauw

Dit is het eerste elftal. Götze zal deze zomer vertrekken want zijn contract loopt af in 2024 (zit nu winterstop 2022/23). Voor de rest hoop ik Scamacca, Gakpo en Madueke zo lang mogelijk te houden. Veerman zal zijn contract ook verlengen als spelmaker voor de defensie en Sangaré hoeft zich nog geen zorgen te maken. Is wel een plek waar een eventuele verbetering kan plaatsvinden bij flinke verkopen.

De backs Arana en Menino zijn net als Ahmedhodzic nieuw dit jaar en zeker van een basisplaats in de nabije toekomst. Omegaric kwam in de eerste transferperiode. Hij begint zich meer en meer te profileren maar ik ben vrij gecharmeerd van Kaiky en die zit nog bij Santos dus komt misschien richting Eindhoven. In het doel is Onana een lekkere middelvinger naar Ajax :D

image.png.6f3b4e7d41289a1fe6a173a30ed07507.png

Drommel is reservekeeper maar zal waarschijnlijk wel een keer vertrekken. Niet goed genoeg en heeft net zoveel uitstraling in zijn hele lijf als Onana in zijn kapsel alleen. Sambo ken ik nog van mijn BFC Dynamo carrière, hij is een goede back-up op rechtsachter. Teze is ook een goede back-up en als eigen kweek iemand die ik wil houden. Naast hem is Saliba gehuurd om de strijd aan te gaan met Omeragic nadat er een te goed binnen kwam op Obispo.

Centraal op het middenveld is er talent genoeg met nieuwelingen Johannesson en Sandry en daarvoor met Moleiro, de natuurlijk opvolger van Götze. Bakayoko en Mauro zijn ook weer fijne back-ups en Vinicius mag na de zomer lekker terug naar Portugal. Op het moment is Van Duiven verhuurd aan NEC om minuten op te doen in de Eredivisie. Met 7 goals en 3 assists in 16 duels doet hij het goed daar.

image.png.6667fe5a2c2b3e2fa84e292f43116935.png

4 uur geleden zei Nummerke10:

@PatjePauw

Dit is het eerste elftal. Götze zal deze zomer vertrekken want zijn contract loopt af in 2024 (zit nu winterstop 2022/23). Voor de rest hoop ik Scamacca, Gakpo en Madueke zo lang mogelijk te houden. Veerman zal zijn contract ook verlengen als spelmaker voor de defensie en Sangaré hoeft zich nog geen zorgen te maken. Is wel een plek waar een eventuele verbetering kan plaatsvinden bij flinke verkopen.

De backs Arana en Menino zijn net als Ahmedhodzic nieuw dit jaar en zeker van een basisplaats in de nabije toekomst. Omegaric kwam in de eerste transferperiode. Hij begint zich meer en meer te profileren maar ik ben vrij gecharmeerd van Kaiky en die zit nog bij Santos dus komt misschien richting Eindhoven. In het doel is Onana een lekkere middelvinger naar Ajax :D

image.png.6f3b4e7d41289a1fe6a173a30ed07507.png

Drommel is reservekeeper maar zal waarschijnlijk wel een keer vertrekken. Niet goed genoeg en heeft net zoveel uitstraling in zijn hele lijf als Onana in zijn kapsel alleen. Sambo ken ik nog van mijn BFC Dynamo carrière, hij is een goede back-up op rechtsachter. Teze is ook een goede back-up en als eigen kweek iemand die ik wil houden. Naast hem is Saliba gehuurd om de strijd aan te gaan met Omeragic nadat er een te goed binnen kwam op Obispo.

Centraal op het middenveld is er talent genoeg met nieuwelingen Johannesson en Sandry en daarvoor met Moleiro, de natuurlijk opvolger van Götze. Bakayoko en Mauro zijn ook weer fijne back-ups en Vinicius mag na de zomer lekker terug naar Portugal. Op het moment is Van Duiven verhuurd aan NEC om minuten op te doen in de Eredivisie. Met 7 goals en 3 assists in 16 duels doet hij het goed daar.

image.png.6667fe5a2c2b3e2fa84e292f43116935.png

Probeer wel wat meer NL spelers te halen, die fout maak ik ook vaak 😆

7 uur geleden zei Thomassje123:

Ik wil de staf van mijn -19 gaan renoveren, dat is hard nodig. Wat zijn de eigenschappen die belangrijk zijn voor een manager -19 en een assistent -19? Behalve werken met jonge spelers uiteraard

Als je gaat zoeken naar stafleden kan je in de zoekfunctie ook op rol zoeken. Dan geef het spel gelijk aan welke eigenschappen voor die rol belangrijk zijn.

Daarnaast zou ik ook kijken naar karakter en eventjes voorkeurstactiek. 

15 uur geleden zei MisterX:

Uh, zou het niet juist andersom moeten zijn? Juist als je Nederland hebt ingeladen, dan zouden er toch juist alleen genoeg Nederlanders door moeten komen, terwijl andere landen zouden struggelen met hun kwaliteit? 

Beetje het verhaal wat Nummerke10 zegt. Ik ben al bezig met mijn 19de seizoen en er zitten praktisch geen echte spelers meer in het spel en de combinatie dat de clubs alles uit het buitenland halen, omdat men ook veel geld heeft, nekt gewoon de Nederlandse jeugdopleiding.  Meestal zit er wel een balans in, maar in dit geval blijkbaar niet ;c.

42 minuten geleden zei FMNOOB:

Beetje het verhaal wat Nummerke10 zegt. Ik ben al bezig met mijn 19de seizoen en er zitten praktisch geen echte spelers meer in het spel en de combinatie dat de clubs alles uit het buitenland halen, omdat men ook veel geld heeft, nekt gewoon de Nederlandse jeugdopleiding.  Meestal zit er wel een balans in, maar in dit geval blijkbaar niet ;c.

Ik zou verwachten dat er dusdanig veel newgens gegenereerd worden, dat de grote talenten altijd wel boven komen drijven. 

Blijkbaar werkt dat dan toch anders. 

10 minuten geleden zei MisterX:

Ik zou verwachten dat er dusdanig veel newgens gegenereerd worden, dat de grote talenten altijd wel boven komen drijven. 

Blijkbaar werkt dat dan toch anders. 

Die worden er zeker gegenereerd, maar als minimaal de helft van die toppers een andere nationaliteit (Marokko, Suriname, Kaapverdië) heeft dan blijft er ook niet veel over.

10 uur geleden zei JC14:

Probeer wel wat meer NL spelers te halen, die fout maak ik ook vaak 😆

Oh geen fout tot nu toe met mijn transfers hoor haha :D Was bijna rond met Rensch als rechtsback maar hij koos voor Monaco. Karsdorp wilde een te hoog salaris dus dan wordt er doorgeschakeld. Ik ga geen gehandicapte Nederlanders halen als er betere spelers van buitenaf beschikbaar zijn. Het moet uiteindelijk inderdaad geen vreemdelingenlegioen worden maar zover zijn we nog lang niet.

Waar is FM22 op dit moment het goedkoopst om aan te schaffen? 

En dan bedoel ik wel iets betrouwbaars en legaal. Ik zag ook ergens toegang tot een of ander Steam account voor 6 euro ofzo. Dat klinkt niet bepaald zuivere koffie of iets legaals... 

Edited by MisterX

4 uur geleden zei MisterX:

Waar is FM22 op dit moment het goedkoopst om aan te schaffen? 

En dan bedoel ik wel iets betrouwbaars en legaal. Ik zag ook ergens toegang tot een of ander Steam account voor 6 euro ofzo. Dat klinkt niet bepaald zuivere koffie of iets legaals... 

cdkeys.com is volgens mij wel goedkoop en legit