Jump to content

FM Café

Fantasy

Recommended Posts

Even een vraagje weer voor de kenners: rouleren jullie of doen jullie dat zo min mogelijk?

Ik heb het idee dat als ik spelers altijd opstel dat ze na verloop van tijd geen conditie meer hebben, maar als ik ze 1 op de 5 wedstrijden spaar, dat ze dan te weinig conditie opbouwen. 

En hebben jullie nog tips voor een goed trainingsschema?

Edit: en hetzelfde geldt voor interlands. Veel spelers kunnen geen twee interlands kort achter elkaar spelen. Hoe regelen jullie dat?

Edited by Rob1981

In seizoen 2 moet je haast wel rouleren, door het WK. Je speelt dan geheel januari en het grootste gedeelte van februari 2 wedstrijden per week. Als je Europees speelt, trekt zich dit door tot aan de laatste wedstrijd dag.

Rouleren hoort er gewoon bij en soms moet je gewoon een speler, ondanks slechts 80% fitheid, gewoon opstellen. Zodoende forceer je de speler door te moeten spelen.

2 uur geleden zei Rob1981:

Even een vraagje weer voor de kenners: rouleren jullie of doen jullie dat zo min mogelijk?

Ik heb het idee dat als ik spelers altijd opstel dat ze na verloop van tijd geen conditie meer hebben, maar als ik ze 1 op de 5 wedstrijden spaar, dat ze dan te weinig conditie opbouwen. 

En hebben jullie nog tips voor een goed trainingsschema?

Edit: en hetzelfde geldt voor interlands. Veel spelers kunnen geen twee interlands kort achter elkaar spelen. Hoe regelen jullie dat?

Ik rouleer best vaak. Ook voor de ontwikkeling van jonge talenten. Voor een Europese wedstrijd of tegen een laagvlieger gun ik mijn eerste elftal helemaal rust en laat ik de bankzitters en de rest opdraven. 

20 minuten geleden zei Lensherr:

Ik rouleer best vaak. Ook voor de ontwikkeling van jonge talenten. Voor een Europese wedstrijd of tegen een laagvlieger gun ik mijn eerste elftal helemaal rust en laat ik de bankzitters en de rest opdraven. 

Is het niet zo dat spelers (afhankelijk vd nationale competitie waar jouw team in speelt) beter Europees kunnen voetballen om te groeien? 

In andere woorden: talenten van Spurs hebben meer baat bij een Europese wedstrijd tegen Atalanta dan tegen Everton?

c9d669de405df4e89b1cdf46510b5ace.png

En dat is Champions League nummer vijf. De kneusjes waren niet meer nodig in de eindstrijd, ook een keer leuk om met de sterkste elf te spelen (behalve Camavinga dan, maar Rice was geschorst) :classic_love:

3 minuten geleden zei Tim':

c9d669de405df4e89b1cdf46510b5ace.png

En dat is Champions League nummer vijf. De kneusjes waren niet meer nodig in de eindstrijd, ook een keer leuk om met de sterkste elf te spelen (behalve Camavinga dan, maar Rice was geschorst) :classic_love:

Lekker man, lekker. Wat voor formatie speel je dat je zowel met Musiala, Haaland, Sesko als Mbappe basis staat? hahaa

@Rob1981 roulatie is een MUST niet zo rigoreus als de staff vaak voorstelt maar ik raad het wel aan ja.

1 minuut geleden zei Kyrill:

Lekker man, lekker. Wat voor formatie speel je dat je zowel met Musiala, Haaland, Sesko als Mbappe basis staat? hahaa

Haaland - Sesko

Mbappé - De Bruyne - Musiala

Rice

Frimpong - Dias - Tomori - Gomez

Ederson

Dit is mijn sterkste elf. Met als reserves spelers als Éric García, Bukayo Saka, Eduardo Camavinga, Phil Foden en Ansu Fati.

1 minuut geleden zei Tim':

Haaland - Sesko

Mbappé - De Bruyne - Musiala

Rice

Frimpong - Dias - Tomori - Gomez

Ederson

Dit is mijn sterkste elf. Met als reserves spelers als Éric García, Bukayo Saka, Eduardo Camavinga, Phil Foden en Ansu Fati.

Doe normaal, hoe houdt je stand tegen teams als Bayern, Real, Juventus met dit? Dit is wel echt heel veel druk op de schouders van Rice? ZIekelijk team iig...

2 minuten geleden zei Kyrill:

Doe normaal, hoe houdt je stand tegen teams als Bayern, Real, Juventus met dit? Dit is wel echt heel veel druk op de schouders van Rice? ZIekelijk team iig...

Ja, dat vraag ik me ook wel eens af. Ik zorg gewoon dat ik minimaal één keer vaker scoor dan mijn tegenstander. Maar de nul houden gebeurt niet vaak inderdaad.

5 minuten geleden zei La Pulga:

Haha inderdaad, dat heb ik ook in seizoen 2 meegemaakt.:D

Ook Levante?

Ik speel overigens met mijn eigen vertrouwde 4-2-3-1 tactiek en win in seizoen 1 alle prijzen in Spanje.

Europees was de 1e knock out fase het eindstation...

3 minuten geleden zei MNie:

Ook Levante?

Ik speel overigens met mijn eigen vertrouwde 4-2-3-1 tactiek en win in seizoen 1 alle prijzen in Spanje.

Europees was de 1e knock out fase het eindstation...

Ja dat kan ik natuurlijk nog niet spoilen.

Maar inderdaad, Barca is wel iets te makkelijk. Ik ga proberen om zosnel mogelijk te verhuizen naar een andere club, dan vraag ik wel weer een banner bij jou aan :classic_love:

2 minuten geleden zei La Pulga:

Ja dat kan ik natuurlijk nog niet spoilen.

Maar inderdaad, Barca is wel iets te makkelijk. Ik ga proberen om zosnel mogelijk te verhuizen naar een andere club, dan vraag ik wel weer een banner bij jou aan :classic_love:

Ja, moet zeggen dat het soepeler ging dan ik verwacht had, maar qua transfers is er wel weinig mogelijk. Heb een paar goede talenten via de instroom gekregen, dus die ga ik voor de leeuwen gooien zodra dat kan en dan wat spelers verkopen.

Phil Foden: "Ik wil graag meer spelen."

Tim: "Neem een voorbeeld aan Eduardo Camavinga, die zeurt niet zoveel."

Phil Foden: "Oh ja, daar heb je wel een punt."

Een dag later.

Eduardo Camavinga: "Ik wil graag meer spelen."

Tim: "Neem een voorbeeld aan Phil Foden, die zeurt niet zoveel."

Eduardo Camavinga: "Oh ja, daar heb je wel een punt."

:D 

47 minuten geleden zei Superboeren:

image.png.751d9f03e72c24188bfab7597e69f845.png

Weet iemand toevallig hoe dit kan? Kan geen speltype meer kiezen, kan alleen nog verder met mijn huidige game? Tijdje niet gespeeld en met de nieuwe patch werkt het niet meer. 

Allicht je skin eens herladen ofzo?

Transder Deadline day is altijd leuk om goede deals te sluiten zowel kopen als verkopen. Torino was 6 jaar geleden oppermachtig  kampioen met bijna 20 punten voorsprong op Inter maar vorig seizoen gedragadeerd. Ze hadden interesse in een van mijn verdedigers Tomislav Grgic, kroat die ik voor free had gehaald van NK Sesvete uit de 2e tier in Kroatie. Voornamelijk gehaald voor mijn reserve elftal maar hij was zelfs reserve voor mijn reserve team. Ze boden 5 miljoen en 2,5 miljoen de komende 12 maanden. Uiteindelijk gingen ze akkoord met mijn tegenbod van 15 miljoen. 

Football Manager 2020 2022-03-15 19.37.00.png

17 minuten geleden zei Fantasy:

Goeiedag wat een voorhoofd heeft die DoF van je :D 

Wat misschien erger is dat de speler die ik had verkocht precies hetzelfde voorhoofd heeft en die is pas 18 xD

Edited by bobjuh