Jump to content

FM Café

Fantasy
 Share

Recommended Posts

Had even dubbelrol Spanje/Man United, daarna alleen even Spanje tot Boca vrijkwam, daarna Spanje/Boca.

Nu WK gewonnen, vorig jaar nations league, dus nu weer alleen op Boca focussen.

image.png.37472a47f4034fed934475c9363a47aa.png

Goede nieuws is (voor mij dan hè, jullie hebben er geen zak aan :D) dat Guardiola eindelijk gestopt is. Dat betekent in principe dat het einddoel voor m'n Journeyman challenge 7220 is:

image.png.9cecea1a6276ddbab02b5e29e0979902.png

En uiteraard nog 2 CL's winnen (Z-Amerika en Afrika). Nog niet voorbij met de pret :) 

4 minuten geleden zei neva:

Had even dubbelrol Spanje/Man United, daarna alleen even Spanje tot Boca vrijkwam, daarna Spanje/Boca.

Nu WK gewonnen, vorig jaar nations league, dus nu weer alleen op Boca focussen.

image.png.37472a47f4034fed934475c9363a47aa.png

Goede nieuws is (voor mij dan hè, jullie hebben er geen zak aan :D) dat Guardiola eindelijk gestopt is. Dat betekent in principe dat het einddoel voor m'n Journeyman challenge 7220 is:

image.png.9cecea1a6276ddbab02b5e29e0979902.png

En uiteraard nog 2 CL's winnen (Z-Amerika en Afrika). Nog niet voorbij met de pret :) 

Echte ''soort'' van Journey Man ben je, niet per se LLM (y):chief:

8 minuten geleden zei Kyrill:

Echte ''soort'' van Journey Man ben je, niet per se LLM (y):chief:

Wel begonnen op tweede niveau van Indonesië, dat is wel LLM :D 

Maar inderdaad, ik wil niet ergens te lang blijven hangen.

Edited by neva

7 uur geleden zei xanderoo:

Ja, dat wel. Maar waarom blijven ze nog bij de club als hun contract afgelopen is.

Tja dat is nu eenmaal zo. Als jouw contract als manager afloopt blijf je ook bij de club tenzij je daarna zelf nog ontslag neemt... 

7 uur geleden zei xanderoo:

Ja, dat wel. Maar waarom blijven ze nog bij de club als hun contract afgelopen is.

Je kunt ze toch vrijgeven bij einde contract.

Deze optie kan je aanklikken het moment dat je het bericht krijgt dat hun contract afgelopen is.

18 uur geleden zei La Pulga:

Had wel een logo pack en zo maar zo'n facepack was 15 gig en dat paste niet echt op mijn SSD. 

Pff vind ik ondertussen dit op een andere website _O_

image.thumb.png.f9a3ce6eebc12f443da4227f9353c9fd.png

Toevallig een linkje? Zou graag wat retro kits gebruiken in mijn save :D

2 uur geleden zei Mordurette:

Tja dat is nu eenmaal zo. Als jouw contract als manager afloopt blijf je ook bij de club tenzij je daarna zelf nog ontslag neemt... 

Ahzo, wist ik niet. Ook als je manager bent dus...

Het valt mij op dat topspitsen altijd beter lijken te presteren als ze bij jou in de competitie zitten dan wanneer ze in een andere competitie zitten. In mijn BFC Dynamo game heeft Moukoko in de afgelopen 2 jaar 39 en 33 goals gemaakt. Twee keer genoeg voor de Golden Boot. In dezelfde game waarin ik naar Atlético en daarna Bournemouth ging heeft Moukoko er 13 en 22 gemaakt. Dat is dus minder dan de helft dan toen ik in die competitie speelde.

In La liga maakte Rudinei 39 competitiegoals toen ik erin actief was tegenover 24 in mijn Dynamo-safe. Haaland maakte er 31 in de Premier League toen ik erin actief was tegenover 16 in de Dynamo safe.

Dat betekent dus dat deze spelers in de vier jaar dat ik bij ze in de competitie zat 142 goals maakten, 35,5 gemiddeld dus, terwijl ze in mijn afwezigheid 75 wat een gemiddelde is van 18,75. 

Ziet iemand meer nog dat wanneer topspitsen als Haaland, Mbappe en Moukoko in je competitie zitten er veel meer wordt gescoord door ze dan wanneer ze in een andere competitie zitten?

aae018d17aede145bc8c0205c0bacf94.png

Weergaloos. In de Nations League divisie B 'gewoon' even de winnaar worden in deze groep. Volgende keer dus strijden tegen landen als Spanje, Frankrijk, Duitsland, Italië, etc. in de divisie A! Onze genaturaliseerde Spanjaard Javier topscorer met 6 doelpunten van onze poule. Ondertussen hebben 10 spelers zich genaturaliseerd en zijn er weer 2 Portugezen onderweg die bij mijn Vaduz spelen. Ook Nederlandder Xavier Mbuyamba heeft een paspoort bemachtigd maar wilt voorlopig nog wachten op het Nederlands elftal ;e

46 minuten geleden zei Nummerke10:

Het valt mij op dat topspitsen altijd beter lijken te presteren als ze bij jou in de competitie zitten dan wanneer ze in een andere competitie zitten. In mijn BFC Dynamo game heeft Moukoko in de afgelopen 2 jaar 39 en 33 goals gemaakt. Twee keer genoeg voor de Golden Boot. In dezelfde game waarin ik naar Atlético en daarna Bournemouth ging heeft Moukoko er 13 en 22 gemaakt. Dat is dus minder dan de helft dan toen ik in die competitie speelde.

In La liga maakte Rudinei 39 competitiegoals toen ik erin actief was tegenover 24 in mijn Dynamo-safe. Haaland maakte er 31 in de Premier League toen ik erin actief was tegenover 16 in de Dynamo safe.

Dat betekent dus dat deze spelers in de vier jaar dat ik bij ze in de competitie zat 142 goals maakten, 35,5 gemiddeld dus, terwijl ze in mijn afwezigheid 75 wat een gemiddelde is van 18,75. 

Ziet iemand meer nog dat wanneer topspitsen als Haaland, Mbappe en Moukoko in je competitie zitten er veel meer wordt gescoord door ze dan wanneer ze in een andere competitie zitten?

Komt mss omdat de wedstrijden volledig gesimuleerd worden door de match engine in jouw competitie en niet voor andere competities? Afhankelijk van de full detail van de competitie dus..

2 uur geleden zei Nummerke10:

Ik zat met/bij Chelsea met Haaland tot medio 2026. Onder mij heeft ie dat seizoen met 46 goals gehad seizoen erna toen ik in Argentinie was kwam ie maar tot 19 goals.. daarna wel weer 33. En zie zelf Mbappe ik vind het voor iemand als  hem bij Liverpool waar ie gratis heen ging matige moyenne/rendement....En die 33 en 28 goals van Haaland kwamen toen ik weer terug was in Engeland bij Arsenal :)

20220306171646_1.jpg

20220306171655_1.jpg

20220306171700_1.jpg

20220306171711_1.jpg

20220306171717_1.jpg

2 uur geleden zei Steels:

Komt mss omdat de wedstrijden volledig gesimuleerd worden door de match engine in jouw competitie en niet voor andere competities? Afhankelijk van de full detail van de competitie dus..

Ik heb geen competities verwijderd of toegevoegd in de tussentijd, maar de Bundesliga zou dus minder volledig worden gesimuleerd als ik er niet in actief ben waardoor de kwaliteiten van de spelers minder tot uiting komen? Of hoe bedoel je dit?

Zie bij @Kyrill ook een toename en afname gekoppeld aan zijn aanwezigheid in de competitie.

728740737_Vitesse_Competitions.thumb.png.8a2e0b9f2fa2f967058e343cd1bd8bed.png

Mijn eerste volledige seizoen met Vitesse en wat voor één. Mijn doel was om de Conference te winnen en eventueel een stap hogerop te maken in deze competitie, maar het liep anders. We stonden zeer ruim voor, maar ja al die nationaliteiten moesten nog even wat spelen voordat ik wat kan dumpen ;c. Nu wij kampioen zijn wil ik wel eens zien wat ik met deze club kan bereiken in de CL/EL.

4 uur geleden zei Nummerke10:

Ik denk dat @Daniellhier wellicht meer over weet, maar die heb ik al een tijdje niet gezien.

2 uur geleden zei Nummerke10:

Ik heb geen competities verwijderd of toegevoegd in de tussentijd, maar de Bundesliga zou dus minder volledig worden gesimuleerd als ik er niet in actief ben waardoor de kwaliteiten van de spelers minder tot uiting komen? Of hoe bedoel je dit?

Zie bij @Kyrill ook een toename en afname gekoppeld aan zijn aanwezigheid in de competitie.

General:

There are differences between unloaded Nations, view-ony, playable and playable with full details. In a Nation, you can select some leagues playable, view-only, or unloaded. The effect is roughly the same as for a whole Nation:

unloaded Nation 

• No schedule, games are fully simulated in background
  • No visible league table
  • No full squads (only if you load them via the advanced db)
  • No staff (After the first sacking of the real manager, there will be in most cases no new head-coach and other staff members)
  • Low transfer-activity
  • Games will be simulated with the quick Match-Engine
  • Less injuries

Nation view only

• League-schedule
  • League table
  • No full squads (only if you load them via the advanced db)
  • No staff (After the first sacking of the real manager, there will be in most cases no new head-coach and other staff members)
  • Low to medium transfer-activity
  • Games will be simulated with the quick Match-Engine
  • Less injuries

Nation playable

• League-schedule
  • League table
  • Full Squads
  • Existing Staff
  • Realistic transfer-activity
  • Some games will be simulated with the Full Match Engine.
  • increase of injuries

Nation playable + full detail

• League-schedule
  • League table
  • Full Squads
  • Existing Staff
  • Realistic transfer-activity
  • Games will be fully simulated
  • More injuries than only playable

What is the benefit of simulating Leagues in full detail?

You will get more realistic stats and results. The player development takes more calculations into account.  If you simulate other Leagues and Nations with full detail you will get a stronger AI, especially when you play against them.

image.png.2cb0b6ae2b11d380e3b95f1be0bcd078.png

Nou, het is nog niet de Libertadores, maar het is wel een mooie prijs én een teken dat we goed op weg zijn.

O, en de financiële misère kunnen we ook enigszins achter ons laten nu. Alles op rolletjes, dus ik ben een gelukkig mens ;c 

image.png.bd836deaba267dcea554a348222d7517.png

1 uur geleden zei neva:

image.png.2cb0b6ae2b11d380e3b95f1be0bcd078.png

Nou, het is nog niet de Libertadores, maar het is wel een mooie prijs én een teken dat we goed op weg zijn.

O, en de financiële misère kunnen we ook enigszins achter ons laten nu. Alles op rolletjes, dus ik ben een gelukkig mens ;c 

image.png.bd836deaba267dcea554a348222d7517.png

Hoe lang heeft dat geduurd om je financiën op orde te krijgen?

2 uur geleden zei Steels:

Hoe lang heeft dat geduurd om je financiën op orde te krijgen?

Goed half jaar. Verkocht m'n sterspeler voor 6 miljoen, toen sloot het bestuur een lening af voor de resterende 14 miljoen. Heb de halve selectie naar buiten gesaneerd.

Staan nu 8 miljoen in de plus en maken in de meeste maanden weer winst, terwijl we toch een competitief elftal op de been hebben staan. 

Update:

Titel gepakt :mrgy: Had hem een wedstrijd voor het einde moeten beslissen, stond 4 punten voor op River. Onderling duel, kom een kwartier voor tijd op 0-1 voor, pakt m'n linksback rood. Wordt het 1-1 en in tussen minuut 85 en 90 scoren ze er nog drie. Helaas.

Kneep 'm wel even, want laatste duel was tegen de nummer 3 en die zijn ook beresterk, maar gelukkig speelde ik thuis. En ik weet niet wat er precies gebeurde, maar het werd de grootste zege van het jaar:

image.thumb.png.dbf506e567241cff31ef1be2c618e3f1.png

Overigens ook nog eens voor niks, want River verloor met 5-3..

Copa Libertadores zit ik ook in de kwartfinale (die loopt door twee seizoenen heen). Hopelijk kan ik het team een beetje bij elkaar houden, maar ik heb 2 belangrijke huurlingen, dus dat wordt nog wat.

Maar gaat eigenlijk sneller dan ik verwacht, had wel verwacht minimaal een extra jaar nodig te hebben nationaal.

Edited by neva

Even wat vraagjes voor de experts hier! 

Ik ben nu in mijn achtste seizoen met PSV bezig en op zich gaat alles perfect. Ik heb alleen drie vragen waarbij ik benieuwd ben of iemand me kan helpen:

* Ik verkoop elk jaar voor veel geld, koop weinig en werk ruim binnen het loonbudget. Toch spaar ik jaarlijks vrij weinig (kom ook ver in de CL en wordt kampioen). Hoe komt het dat de club niet jaarlijks enkele honderden miljoenen op de bank krijgt?

* Ik heb alles ruim verbeterd. Toch blijft jeugdwerving op 4,5 ster staan. Hoe kan ik dat verbeteren?

* Ik heb bijna op alle gebieden 5-sterren training. Echter zijn er trainers met pensioen gegaan en heb ik geen betere terug kunnen halen. Ik heb op het moment alleen de Nederlandse competitie aan staan. Vergroot ik de kans op extra en goede stafleden als ik competities toevoeg? En zo ja, moet ik die dan speelbaar toevoegen?

Hopelijk kan iemand mij helpen! Bedankt alvast!

@Rob1981 De Eredivisie is natuurlijk geen goudmijn qua sponsorinkomsten en prijzengeld. Dus hoewel je ruim binnen het loonbudget werkt zullen de salarislasten nog steeds veel hoger zijn dan de standaard inkomsten van PSV. In het echt is dat nu ook met Ajax het geval. Ze moeten elk jaar wel spelers verkopen en ver komen in de Champions League om financieel gezond te blijven. Ook voor een PSV zijn verkopen noodzakelijk, vooral als het een keer slecht gaat in Europa. Je zal dus afhankelijk blijven van verkopen van spelers ben ik bang (maar op een gegeven moment zal je balans vanzelf richting de honderden miljoenen gaan).

De jeugdwerving is volgens mij ook deels gekoppeld aan je reputatie. Dit betekent dus dat je reputatie nog niet hoog genoeg is om de jeugdwerving ook op 5 sterren te krijgen.

Qua stafleden denk ik dat jouw theorie klopt met het toevoegen van speelbare competities maar dat durf ik verder eigenlijk niet te zeggen.

En jammer genoeg verandert prijzengeld en tvinkomsten niet (of heel erg weinig/traag). Dus zelfs als je de Eredivisie competitiever maakt dan de PL op lange termijn krijgen, alle PL clubs nog altijd nog elk jaar 140m voor niets (100m tv geld + 40m prijzengeld) terwijl je het zelf met peanuts moet doen.

Je beste manier om geld te verdienen in dit stadium is beginnen met wonderkid farming, en ook in eigen jeugd investeren. natuurlijk heb je Ajax als concurrent, dus die trekken ook veel van de jeugdintake naar zich toe