Jump to content

Jouw laatste transfer

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1 uur geleden zei Mordurette:

Ik denk dat ik een stuk of zes Belgen gehaald heb met de leeftijd 17 of jonger. Hoogste transfersom geloof ik 25k. Benieuwd of ze kunnen doorgroeien tot bruikbare spelers. 

Nog specifieke clubs waar je die zo goedkoop wegplukt? 

Ik heb enkele talenten bij RB Salzburg weggehaald net na hun jeugdinstroom, wie weet wordt het wat. 

Jerdy Schouten wordt de nieuwe maestro van het Rotterdamse middenveld. Jongen uit de regio!

Fmdxlg7.png

Edited by Urbeto

1 uur geleden zei Urbeto:

Ik heb enkele talenten bij RB Salzburg weggehaald net na hun jeugdinstroom, wie weet wordt het wat. 

Zal vanavond even voor je kijken. Betreft wel FM21 en zit in het vijfde seizoen. Zijn zo uit m'n hoofd paar amateurclubs en clubs op lager niveau. Zag dat de top uit België achter die spelers aan zaten dus zullen vast wel wat potentie hebben 😄

4 uur geleden zei Urbeto:

Jerdy Schouten wordt de nieuwe maestro van het Rotterdamse middenveld. Jongen uit de regio!

Fmdxlg7.png

Sparta Petegem, Tubize, Eendracht Aalst, RFC Wetteren, KV Turnhout, KVK Ninove, Acrenoise en Avanti Stekene. Hieronder een voorbeeldje van een speler die ik bij één van de clubs heb weggehaald voor 12K.

c0621959d67d126bafdfa928eebfb323.png

8 uur geleden zei Nummerke10:

Had met Tottenham een keer spelers van 17 en jonger gesorteerd op wereldreputatie om te zien wat daar uitkwam. Deze jongen had 2,5 ster en kostte 825K :classic_love: lijkt erop dat dit wel een mooie manier is om grote talenten uit wat kleinere voetballanden eruit te pikken.

image.thumb.png.d3cf35d934f325dee290c9a73fc4b09d.png

Heerlijk talentje dit!

Hoe doe je dat sorteren en filteren juist? Sorteer je de wereldreputatie dan van hoog naar laag? Want meestal zijn dat toch dure spelers dan?

10 uur geleden zei RubenS2:

Heerlijk talentje dit!

Hoe doe je dat sorteren en filteren juist? Sorteer je de wereldreputatie dan van hoog naar laag? Want meestal zijn dat toch dure spelers dan?

Ja van hoog naar laag. Denk dat ze nationaal al zo'n reputatie hebben dat de wereldreputatie omhoog gaat. Deze staan nu bij mij bovenaan, hebben samen al 34 interlands en 22 jeugdinterlands gespeeld. Het grootste talent van een echt grote club (Real) heeft maar 1 ster wereldreputatie.

image.png.f906052b027fb3cea4e7b3047a146b99.png

Maar is begonnen met Arsenal en meteen even schoon schip gemaakt en de nodige wonderkids naar Londen gehaald. Eerste wat ik moest doen was Elneny, Cedric en Chambers verkopen. Dit trio leverde al 38 miljoen op. Vervolgens moest ik ook van grootverdiener Lacazette af. Ik bood m in eerste instantie aan voor 15 miljoen maar heb er 10 miljoen voor gekregen en betaal het aankomende jaar nog 380k per maand mee voor Zenit.

Bij de inkomende transfers werd het pas echt leuk. In totaal echt grof geld uitgegeven maar dan zijn we de aankomende jaren ook voorzien in de selectie.

image.png.8bd2a99abd6c75ea5a0cc06e768fb715.png

De nodige miljoen zijn op tafel gegooid maar wat een spelers krijgen we daar voor terug. Adeyemi heeft helaas nog geen werkvergunning dus is voor een jaartje naar Kopenhagen gestuurd. 

Zojuist Lorenzo Lucca door het bestuur laten halen voor 10,25 miljoen. Na een goed 1e seizoen met Feyenoord wist ik voor het WK in Qatar maar 12 keer te scoren en werden we uitgeschakeld in Europa. Lorenzo Lucca had 5 wedstrijden nodig om er 12 te maken :) Nu ziet het er weer rooskleurig uit.

Ik ben een beetje verliefd op de Italiaanse spits van 2.01m. Hij doet me denken aan Daniele Pederzoli die ik ooit toebedeeld kreeg in FM18. Een Italiaanse regen van 2.01 met fysiek en spits technisch alles boven de 18. Mijn beste regen ooit, wat een fantast. 

Op 21-11-2021 om 13:29 zei Nummerke10:

Had met Tottenham een keer spelers van 17 en jonger gesorteerd op wereldreputatie om te zien wat daar uitkwam. Deze jongen had 2,5 ster en kostte 825K :classic_love: lijkt erop dat dit wel een mooie manier is om grote talenten uit wat kleinere voetballanden eruit te pikken.

image.thumb.png.d3cf35d934f325dee290c9a73fc4b09d.png

Komt bij mij echt nauwelijks wat uit. Hoeveel procent scoutingskennis had je?

44 minuten geleden zei Nummerke10:

@putdus  Ik heb 33% en een wereldwijd scoutingpakket. Misschien komt het wel door het kleine beetje kennis van het Midden-Oosten dat deze spelers zichtbaar werden... Heb nooit echt veel aandacht aan die wereldkennis gehad trouwens. 

image.png.69d057e6229c98947024bcac587badce.png

Dus je moet bovenop een wereld pakket ook nog je scoutingkennis uitbreiden?? Ik had altijd wel het idee dat Wereld alles dekte.

Iemand die dit kan bevestigen? @Nom de Guerre misschien?

6 uur geleden zei Brozai:

Dus je moet bovenop een wereld pakket ook nog je scoutingkennis uitbreiden?? Ik had altijd wel het idee dat Wereld alles dekte.

Iemand die dit kan bevestigen? @Nom de Guerre misschien?

Voor zo ver ik weet is een wereldpakket enkeldat je jouw scouts overal naar toe mag sturen. Het bepaald Ansich niet de kennis over de gebieden

42 minuten geleden zei Nummerke10:

Mooie transfer voor zo'n bedrag :D Ik heb hem bij Tottenham ook, PSG is nu geïnteresseerd in zijn diensten en dat kan weleens richting de 200 miljoen lopen.

Voor mijn doen is dit veel geld voor een speler en tevens de duurste inkomende transfer tot nu toe. Speelt die bij jou in spits of op de flank? 

image.thumb.png.6e86c225cc97f5e91888075fbe1a2d9d.pngEn weg is hij... Had ik het zelf geaccepteerd? Nee. Kan ik er mee leven? Ja :) 

Ik ga het geld denk ik stoppen in Oosterwolde EN van Drongelen EN Botman. Dan kan ik er weer even tegenaan op de linkerhelft. Heb nu alleen Senesi nog over, maar daar gaat ook wel een bod voor komen. En zo niet, dan ook prima :) 

Voorin zit ik prima en op het middenveld heb ik heel veel talent. Dus mag best wat investeren achterin :P  De jeugd in persoon van Hendriks, Janitzek (Bayern), Breinburg en Candelaria is gewoon simpelweg niet goed genoeg.

EDIT: Mag blij zijn als het lukt om er eentje te halen, haha. Nu ook goed verder aan het kijken. 

Uiteindelijk niks uitgekomen. Ik ga het seizoen in met de Portugeees Montóia, speelt al een jaartje bij ons als back-up. Breinburg daar nu achter. Kan ermee door (zeker in potentie), wel een zwakke plek voor dit seizoen. Transfermarkt is nog een paar weken open, dus als er iets leuks voorbij komt hap ik wel.

Wel Zeno Debast opgepakt als back-up voor Senesi (10mln). Misschien met de overige 20 miljoen van Malacia een absolute ster van de transferlijst plukken richting deadline day :P 

Edited by Brozai

1 uur geleden zei Brozai:

En weg is hij... Had ik het zelf geaccepteerd? Nee. Kan ik er mee leven? Ja :) 

Ik ga het geld denk ik stoppen in Oosterwolde EN van Drongelen EN Botman. Dan kan ik er weer even tegenaan op de linkerhelft. Heb nu alleen Senesi nog over, maar daar gaat ook wel een bod voor komen. En zo niet, dan ook prima :) 

Voorin zit ik prima en op het middenveld heb ik heel veel talent. Dus mag best wat investeren achterin :P  De jeugd in persoon van Hendriks, Janitzek (Bayern), Breinburg en Candelaria is gewoon simpelweg niet goed genoeg.

EDIT: Mag blij zijn als het lukt om er eentje te halen, haha. Nu ook goed verder aan het kijken. 

Uiteindelijk niks uitgekomen. Ik ga het seizoen in met de Portugeees Montóia, speelt al een jaartje bij ons als back-up. Breinburg daar nu achter. Kan ermee door (zeker in potentie), wel een zwakke plek voor dit seizoen. Transfermarkt is nog een paar weken open, dus als er iets leuks voorbij komt hap ik wel.

Wel Zeno Debast opgepakt als back-up voor Senesi (10mln). Misschien met de overige 20 miljoen van Malacia een absolute ster van de transferlijst plukken richting deadline day :P 

Mooi bedrag hoor! Alleen jammer van die doorverkoopclausule, daar pak je waarschijnlijk geen extra geld meer door. Zonde dat al die opties niet helemaal haalbaar blijken. Wellicht kan je Victor Kristiansen en Matias Vina nog bekijken, die heb ik hier als mogelijke opvolgers op de shortlist staan. Aké is ook een speler die ik volg, maar is qua salaris (nog) niet haalbaar. Misschien heb jij meer geluk ;) 

Is Breinburg bij jou beter dan Candelaria?

1 uur geleden zei Urbeto:

Mooi bedrag hoor! Alleen jammer van die doorverkoopclausule, daar pak je waarschijnlijk geen extra geld meer door. Zonde dat al die opties niet helemaal haalbaar blijken. Wellicht kan je Victor Kristiansen en Matias Vina nog bekijken, die heb ik hier als mogelijke opvolgers op de shortlist staan. Aké is ook een speler die ik volg, maar is qua salaris (nog) niet haalbaar. Misschien heb jij meer geluk ;) 

Is Breinburg bij jou beter dan Candelaria?

Heb ik ook bekeken, maar vind ergens ook dat alle opties teveel salaris vragen. Dat is zo'n stap die je na twee seizoenen moet gaan maken om de 'betere' spelers binnen te halen, maar voelt nu nog niet goed, wil dan eigenlijk eerst nog 2/3 spelers flink verkopen. Mwaaa Breinburg is in potentie iets beter, maar zijn het allebei net niet. Ik ben sowieso ook geen fan van het type speler Candelaria. Ben meer van de complete backs. 

EDIT: Hoop Nuno Tavares van Arsenal te huren voor 0,- en kan hem later voor 6,5 miljoen overnemen. Zijn waarde is 30 miljoen. Wat een vondst :)

Mogen de twee Portugezen gaan concurreren op links als hij voor ons kiest.

Als het niet lukt ben ik ook aan het overwegen om eens de tacticus uit te gaan hangen en voor een soort 352 te gaan :) 

Edited by Brozai