Jump to content

Club gezocht

Fantasy
 Share

Recommended Posts

• 3 weeks later...

Wil in afwachting op de overname van Den Haag en de verwerking daarvan in een update beginnen aan een nieuwe game. Ben alleen niet zeker welke club...

Heb wel een aantal waar ik aan denk: New England Revolution, Leeds, Swansea, Bordeaux of Celta

10 minuten geleden zei Rossi:

Wil in afwachting op de overname van Den Haag en de verwerking daarvan in een update beginnen aan een nieuwe game. Ben alleen niet zeker welke club...

Heb wel een aantal waar ik aan denk: New England Revolution, Leeds, Swansea, Bordeaux of Celta

Mexico? Je kan er in korte tijd heel veel prijzen winnen (7 in totaal). Als Amerika je aanspreekt. Mexico heeft toegankelijkere regels maar je gaat om de zelfde cups spelen zo ongeveer.

29 minuten geleden zei Arezo:

Mexico? Je kan er in korte tijd heel veel prijzen winnen (7 in totaal). Als Amerika je aanspreekt. Mexico heeft toegankelijkere regels maar je gaat om de zelfde cups spelen zo ongeveer.

Heb ik ook naar zitten kijken. In het verleden een korte periode gezeten, MLS boeit mij wel meer. Heb daar ook een novelle gehad en de drafts en competitie waren erg leuk. Nu toch maar gekozen voor Swansea. Lijkt een prima mix tussen ervaring en talent te lopen en een haalbare doelstelling (play-offs) in het eerste seizoen.

39 minuten geleden zei Rossi:

Heb ik ook naar zitten kijken. In het verleden een korte periode gezeten, MLS boeit mij wel meer. Heb daar ook een novelle gehad en de drafts en competitie waren erg leuk. Nu toch maar gekozen voor Swansea. Lijkt een prima mix tussen ervaring en talent te lopen en een haalbare doelstelling (play-offs) in het eerste seizoen.

Succes! En natuurlijk een link met Ado. Al is die volgens mij wat verwaterd? 

• 2 weeks later...

Ik ga iets doen wat ik nog nooit in FM gedaan heb; een save starten ergens buiten de standaard competities (en dus landen). Nou zat ik te denken om de Scandinavische kant op te gaan. De volgende clubs trokken daarbij mijn aandacht, in Noorwegen:

Vålerenga IF

In mijn tijd als staflid bij OSM, zaten er twee broers in de staf die sterke familie en supporters-banden hadden met deze club. Zodoende destijds eens wat meer informatie over hen bekeken, en ook over de competitie. Afgelopen seizoen (2021) zijn ze als 7e geeindigd in de Elitenserien. 

Lillestrøm SK

Hiervoor geldt eigenlijk hetzelfde als bij bovenstaande club, echter was één van de broers hier meer fan van. Ik verwacht wel dat deze club iets groter is, waardoor het misschien nét iets minder uitdagend is. Dit team eindigde afgelopen seizoen als 4e in de Elitenserien. Echter in het 2020 seizoen speelden ze nog op het 2e niveau.

SK Brann

Afgelopen 2021 seizoen zijn zij gedegradeerd naar de OBOS Ligean, ofwel het 2e niveau van Noorwegen. 

IK Start

Spelen net als Brann in de OBOS Ligean. Echter degradeerden zij al een jaar eerder, na het seizoen 2020. 

---

Benieuwd naar jullie voorkeur en ervaringen, en wat jullie daarbij aanbevelen. Ik heb dus nog nooit in zo'n competitie gespeeld, dus voor mij is het nieuw. Daarmee hoop ik de uitdaging en het plezier voor mezelf weer terug te vinden in het spel! :) Daarnaast zijn het ook originele keuzes, wat het voor mij leuker maakt op dit moment. 

Valerenga en Lillestrom zijn wel grotere clubs ja. Goede opleidingen ook.

Start was een grote club. Brann heeft PSV toen eens uitgeschakeld in de UEFA Cup, @Nom de Guerre haalde dat vorige keer aan in de podcast, als ik me niet vergis.

Zelf zou ik voor Brann gaan, denk ik.

@neva @Steels @Nom de Guerre Dank heren voor de reacties. 

Verassend, mijn voorkeur ging vooralsnog uit naar IK Start, daar ik Brann toch iets groter acht. Wel weer vreemd dat IK Start slechts één doelman in de selectie heeft. De reden daarachter kan ik vooralsnog niet vinden eigenlijk.. edit: Oja, ze hebben nog een maand natuurlijk voor transfers! xD

Daarnaast, hebben ze dus een pauze van begin november tot eind maart, mooi een lange ruk zeg! :P Hoe is het in Noorwegen met transferperiode in de zomer geregeld? Ik weet dat ze in de winter tot 31 maart geopend zijn.

Op basis van welke bevindingen gaat jullie voorkeur uit naar Brann @neva @Steels?

(edit: excuus, is iets helemaal mis gegaan met het plaatsen van mijn post zie ik, heb ze bij deze even samengevoegd)

Edited by Jotew

4 uur geleden zei Jotew:

@neva @Steels @Nom de Guerre Dank heren voor de reacties. 

Verassend, mijn voorkeur ging vooralsnog uit naar IK Start, daar ik Brann toch iets groter acht. Wel weer vreemd dat IK Start slechts één doelman in de selectie heeft. De reden daarachter kan ik vooralsnog niet vinden eigenlijk.. edit: Oja, ze hebben nog een maand natuurlijk voor transfers! xD

Daarnaast, hebben ze dus een pauze van begin november tot eind maart, mooi een lange ruk zeg! :P Hoe is het in Noorwegen met transferperiode in de zomer geregeld? Ik weet dat ze in de winter tot 31 maart geopend zijn.

Op basis van welke bevindingen gaat jullie voorkeur uit naar Brann @neva @Steels?

(edit: excuus, is iets helemaal mis gegaan met het plaatsen van mijn post zie ik, heb ze bij deze even samengevoegd)

Grootste 'probleem' met de transferperiode is dat de andere Europese clubs in de zomer wel jouw spelers kunnen wegkopen maar jij er niks voor in de plaats kan halen als ik het me goed herinner.

1 minuut geleden zei Mordurette:

Grootste 'probleem' met de transferperiode is dat de andere Europese clubs in de zomer wel jouw spelers kunnen wegkopen maar jij er niks voor in de plaats kan halen als ik het me goed herinner.

Of ik google compleet verkeerd, of ik kijk er stijl overheen maar kan het zo gauw niet vinden, wat de regels zijn ;c

• 2 weeks later...

Heren, ik ben eigenlijk op zoek naar een club met een degelijke youth rating in een lagere divisie. Bij voorkeur een kleine club uit een grote stad (1860 München / Bayern München). Iemand tips?

Birmingham City is misschien geen kleine club maar wel uit de tweede stad van Engeland en actief op het tweede niveau. Heb je meteen het broertje van Jude Bellingham als mooi jeugdproduct (als ie in de game zit).

8 uur geleden zei Jann:

Heren, ik ben eigenlijk op zoek naar een club met een degelijke youth rating in een lagere divisie. Bij voorkeur een kleine club uit een grote stad (1860 München / Bayern München). Iemand tips?

Deportivo uit Spanje? 

Goedemiddag

even snel een vraagje. ik zou graag lagere competities willen downloaden nu zie ik veel mensen die klagen dat het crashed heeft iemand een linkje die hij zelf geprobeerd heeft zonder crashes en zo min mogelijk buggs alvast bedankt!