Jump to content

Club gezocht

Fantasy
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...
37 minuten geleden zei Rossi:

Staat volgens mij een mooi artikel op de homepage

Edit

https://manutd.nl/fm-22-beste-jeugdopleidingen/

Dit artikel heb ik gezien. Maar de meeste van deze clubs zijn toch al wel clubs die voor Europees voetbal spelen. Inmiddels is de keuze op Valencia gevallen. Ook omdat er een extra uitdaging ligt gezien de financiën. 

34 minuten geleden zei vlietje:

Ik ben aan het twijfelen. Tussen in Engeland met een laag team beginnen (yeovil of Stockport bijvoorbeeld)

Of in Spanje met een laag team beginnen (CD Castellon of Cultural Leonesa bijvoorbeeld)

Mensen met tips welk land en club

Enkele tips:

• UD Melilla - Deze Spaanse club kent zijn thuis op het Afrikaanse continent. Melilla is namelijk een Spaanse enclave aan de Marokkaanse kust. Deze unieke omstandigheid zou er op lange termijn voor kunnen zorgen dat je de eerste Afrikaanse club zou kunnen worden die een Europese prijs pakt. 
  • AD Ceuta - Zelfde verhaal, andere enclave aan de Marokkaanse kust. 
  • Notts County - Oudste profclub ter wereld die anno 2021 echter vooral vergane glorie symboliseert. Spelend in de Vanarama National League heb je een mooie weg te gaan om grote rivaal Nottingham Forest voorbij te steken. Prachtige tenues ook. 
  • Bolton Wanderers - Een bekende naam uit de recente Premier League geschiedenis, totdat de ploeg in 2012 na 11 seizoenen Premier League degradeerde. Sindsdien is het snel bergafwaarts gegaan, waardoor de ploeg zich in 2021 terugziet in de League Two. Echter: de faciliteiten zijn er natuurlijk nog uit de Premier League tijd. Het is een mooie basis om op termijn mee terug te keren op de hoogste niveaus van het land. 
Edited by Urbeto

Op 21-11-2021 om 19:37 zei T10:

Kan iemand mij een club adviseren met goede jeugd(opleiding) of talenten. Liefst in Europa maar geen Nederland. Hoeft ook niet perse op het hoogste niveau te zijn?

Derby County is eigenlijk de eerste die mij te binnen schiet.
Het is echter wel een beetje een basic keuze
Club speelt tegenwoordig in de Championship maar heeft financiële problemen.
Daardoor begin je al met 12 puntenaftrek.
Je zal dus wel gebruik moeten maken van de jeugdfaciliteiten. Die overigens nog best aardig zijn:

Training Facilities: 17
Youth Facilities: 16
Youth Recruitment:15

Edited by agolaide

22 uur geleden zei Urbeto:

Enkele tips:

• UD Melilla - Deze Spaanse club kent zijn thuis op het Afrikaanse continent. Melilla is namelijk een Spaanse enclave aan de Marokkaanse kust. Deze unieke omstandigheid zou er op lange termijn voor kunnen zorgen dat je de eerste Afrikaanse club zou kunnen worden die een Europese prijs pakt. 
  • AD Ceuta - Zelfde verhaal, andere enclave aan de Marokkaanse kust. 
  • Notts County - Oudste profclub ter wereld die anno 2021 echter vooral vergane glorie symboliseert. Spelend in de Vanarama National League heb je een mooie weg te gaan om grote rivaal Nottingham Forest voorbij te steken. Prachtige tenues ook. 
  • Bolton Wanderers - Een bekende naam uit de recente Premier League geschiedenis, totdat de ploeg in 2012 na 11 seizoenen Premier League degradeerde. Sindsdien is het snel bergafwaarts gegaan, waardoor de ploeg zich in 2021 terugziet in de League Two. Echter: de faciliteiten zijn er natuurlijk nog uit de Premier League tijd. Het is een mooie basis om op termijn mee terug te keren op de hoogste niveaus van het land. 

22 uur geleden zei van der Water:

Notts County heb ik vorig jaar een hele toffe save mee gehad. Uiteindelijk de CL gewonnen.

Notts County is zeker een mooie club. Ben alleen bang dat het te makkelijk gaat met Notts county om de PL te halen en daardoor al snel saai wordt. 

Weet iemand nog een interessante club in Duitsland?

* Liefst enkele goede talenten.

* Historie mag, maar is niet noodzakelijk.

* De basis qua selectie moet in orde zijn, niet dat ik eerst het halve elftal moet vervangen. 

* Bundesliga of 2de Bundesliga.

NB: HSV voldoet prima aan bovenstaand profiel, maar die heb ik vorig jaar al gehad en zoek iets origineels.

7 minuten geleden zei Elano:

* De basis qua selectie moet in orde zijn, niet dat ik eerst het halve elftal moet vervangen. 

NB: HSV voldoet prima aan bovenstaand profiel, maar die heb ik vorig jaar al gehad en zoek iets origineels.

Schalke of Hannover?

1 uur geleden zei Elano:

Fortuna Düsseldorf. Mooie club is 1 keer kampioen geworden en 2 keer de beker gewonnen. Net over de grens dus ook leuk om eens te bezoeken. Hebben een groot stadion waar 54 duizend man in kunnen.

1 uur geleden zei Elano:

Fc Kaiserslautern, vorig jaar een geweldige game mee gehad. 

• 2 weeks later...

Ik ben het spoor bijster. Het lukt me maar niet een ‘binding’ met een save te krijgen.. Nu ook enkele weken niet gespeeld maar begint te kriebelen. Misschien toch met mijn eigen clubje Twente starten omdat ik daar binding mee heb? Schalke? Financieel aan de grond, terug naar de gloriejaren brengen? St Pauli? Waarom, geen idee. In FM20 paar leuke seizoenen mee gehad. 

Of toch weer Kaiserslautern, blijf ik een ge-wel-dige club vinden waarvan ik veel wedstrijden live kijk!

Ik speel voornamelijk in de bekende landen. (NL, Duitsland, Italie etc)

Tips zijn welkom!

Edited by Jotew

1 uur geleden zei Jotew:

Ik ben het spoor bijster. Het lukt me maar niet een ‘binding’ met een save te krijgen.. Nu ook enkele weken niet gespeeld maar begint te kriebelen. Misschien toch met mijn eigen clubje Twente starten omdat ik daar binding mee heb? Schalke? Financieel aan de grond, terug naar de gloriejaren brengen? St Pauli? Waarom, geen idee. In FM20 paar leuke seizoenen mee gehad. 

Of toch weer Kaiserslautern, blijf ik een ge-wel-dige club vinden waarvan ik veel wedstrijden live kijk!

Tips zijn welkom!

Schalke is natuurlijk wel een mooie uitdaging. Tweede niveau, financieel weinig mogelijkheden. Kans om gelijk wat jeugd in te passen omdat spelers kopen niet echt mogelijk is. Ik zeg doen.

2 uur geleden zei Jotew:

Tips zijn welkom!

Als je naar binding zoekt, zou ik idd kiezen voor een club waar je in real life ook binding mee hebt.

2 uur geleden zei Jotew:

Tips zijn welkom!

1860 München? En proberen Bayern van de troon te stoten? 

Ik ben zelf in de FM Editor bezig om in alle Europese landen de regel aan te passen dat ze alleen spelers mogen opstellen die uit dezelfde land komen als waar de club speelt (Dus bij Ajax alleen Nederlandse spelers, bij Real Madrid alleen Spaanse spelers, etc etc.). Waarbij ik ook elk land zodanig aanpas dat dubbele nationaliteiten niet zijn toegestaan.

Zodra dat allemaal gedaan is moet ik eens op zoek gaan naar een club waarbij ik meteen met leuke (jeugd)spelers kan beginnen die uit eigen land komen.

PS. Waarom ik op het idee ben gekomen om dat te doen, omdat vanwege de corona maatregelen de grenzen van veel landen gesloten waren. Dacht ik aan een situatie waarbij voetbalclubs ook geen spelers meer mochten halen van het buitenland, dus steeds meer aangewezen waren op spelers uit eigen land. Daarnaast zeer nieuwsgierig wat het doet op lange termijn in het spel.

14 uur geleden zei Jotew:

Tips zijn welkom!

Wellicht kan je proberen Greuther Fürth beter te laten presteren dan in real life? Flinke uitdaging ;)

1 minuut geleden zei ADG-Vincent:

Ik ben zelf in de FM Editor bezig om in alle Europese landen de regel aan te passen dat ze alleen spelers mogen opstellen die uit dezelfde land komen als waar de club speelt (Dus bij Ajax alleen Nederlandse spelers, bij Real Madrid alleen Spaanse spelers, etc etc.). Waarbij ik ook elk land zodanig aanpas dat dubbele nationaliteiten niet zijn toegestaan.

Zodra dat allemaal gedaan is moet ik eens op zoek gaan naar een club waarbij ik meteen met leuke (jeugd)spelers kan beginnen die uit eigen land komen.

PS. Waarom ik op het idee ben gekomen om dat te doen, omdat vanwege de corona maatregelen de grenzen van veel landen gesloten waren. Dacht ik aan een situatie waarbij voetbalclubs ook geen spelers meer mochten halen van het buitenland, dus steeds meer aangewezen waren op spelers uit eigen land. Daarnaast zeer nieuwsgierig wat het doet op lange termijn in het spel.

Klinkt als een leuk concept!

5 minuten geleden zei ADG-Vincent:

Ben benieuwd wat dit gaat doen in de eerste transferperiode. De grote clubs zullen wel echt hard in de problemen gaan komen vermoed ik. 

Dank voor de reacties heren! @Urbeto @Mordurette @Copywriter @Steels 

Even de voor en nadelen van Schalke, Kaiserslautern, Greuther Furth en 1860 Munchen op een rijtje. Het mooiste vind ik bouwen aan een club, in alle facetten. Van de jeugdopleiding tot aan de andere faciliteiten.

Schalke 04

Positief: Grote binding met FC Twente, (misschien wel te?) goede jeugdopleiding, financieel goed beleid voeren om alle schulden weg te werken. Geweldige supporters en een prachtig stadion. Zowel een 1e, 2e als -19 elftal.

Negatief: Eigenlijk niks volgens mij..

Kaiserslautern

Positief: Een club met een geweldige historie, afgezakt naar een te laag niveau. Geweldig stadion en supporters. Daarnaast veel goede spelers met tevens aardig wat jonge spelers! Daarnaast in eerdere versie een leuke save mee gehad die crashte na seizoen 2..

Negatief: Weet zo niet wat te noemen, op het feit dat ik eerder met ze gespeeld heb na maar heb die save nooit af kunnen maken wat ik destijds erg zonde vond...

1860 Munchen

Positief: Op den duur het grote Bayern van de troon stoten. Mooi clubje op een niveau waar nog veel winst te boeken valt. Leuke selectie met ook enkele goede jeugdige spelers. Wel een minder stadion en faciliteiten maar keerzijde is dat het dan aan mij is om daar stappen in te maken, dus een leuke uitdaging.

Negatief: Foeilelijk logo, ten opzichte van Kaiserslautern natuurlijk een veel minder stadion en mindere faciliteiten, waarvan het voordeel is dat er aan te werken valt.

Greuther Furth

Positief: Valt meer uit te halen dan wat ze nu in real life laten zien. Relatief jong elftal met Jetro Wilems en Nick Viergever als Nederlander. Leuke club met mooie tenue's. Prima stadion voor een club als hun, valt nog genoeg aan te verbouwen en te verbeteren.

Negatief: Heb niet echt binding met deze club. Daarnaast spelen ze al in de Bundesliga, terwijl diep van binnen mijn voorkeur uit gaat naar een iets lager geplaatst elftal.

Kortom, lastige keuzes jongens! :classic_unsure: