Jump to content

Bugs, frustraties en rariteiten

Fantasy
 Share

Recommended Posts

30 minuten geleden zei MisterX:

Ik bied ze aan om te verkopen tegen een goed bod. Dat is wat anders dan dat ik er meteen van af moet.

Zet je er een bedrag in? Meestal is het beter om geen bedrag te noemen als je ze aanbiedt.

Ben coach van Ajax. Mijn scouts hebben 2 talenten van PSV gescout van 18 jaar (100 kennis). Allebei moeten ze nog hun debuut maken. Ze spelen dus hun wedstrijdjes bij psv -18 en jong psv. Geschatte transferkosten per speler? +- 30 miljoen. Niet echt realistisch als je het mij vraagt. 

47 minuten geleden zei 1990ajax1990:

Ben coach van Ajax. Mijn scouts hebben 2 talenten van PSV gescout van 18 jaar (100 kennis). Allebei moeten ze nog hun debuut maken. Ze spelen dus hun wedstrijdjes bij psv -18 en jong psv. Geschatte transferkosten per speler? +- 30 miljoen. Niet echt realistisch als je het mij vraagt. 

Voor talenten vragen clubs al jaren extreem hoge bedragen. Dit soort transfersommen zijn voor FM normaal voor dit soort spelers. 

38 minuten geleden zei Kami:

Laatste wedstrijden kom ik vaak hetzelfde tegen. Afgekeurde goals in blessuretijd. Om de twee wedstrijden ofzo is het van dat... :classic_wacko:

Ik had iets van 4 van mijn eerste 11 doelpunten die afgekeurd werden ivm buitenspel na de VAR. Het lijkt er echter op dat het gaat om confirmation bias. Daarna heb ik het niet super vaak gehad (en ook al een aantal keer de andere kant, dat het doelpunt toch telt). 

Oh, en bij mij was het niet in blessuretijd. 

image.png.6bedf2e89aaa60df82b60df5ab3bf48e.png

Dit staat gewoon op 100%, maar als ik dan vervolgens een hele bulk aan jeugdspelers te huur aan bied, dan krijg ik alleen maar boden van 0% bijdrage.

Nu heb ik dezelfde set aan jeugdspelers 1 voor 1 handmatig aangeboden voor 100% bijdrage. Het resultaat? Alle boden zijn 100% bijdrage.

Vervolgens bied ik de spelers waar nog geen bod op geweest is opnieuw aan. Het resultaat? Weer alleen maar 0% bijdrage op spelers.

Transfer -> aanbieden -> voor huur lijkt dus gebugged te zijn. Ongeacht je setting, lijkt hij de spelers dan gewoon voor 0% aan te bieden.

Dat wordt dus voortaan heel irritant alle spelers 1 voor 1 aanbiedingen... 

Wanneer gaat de loting nu precies plaats vinden? Iedere dag wordt het weer met een dag uitgesteld... 

image.png.855e8f961be0ddceb76d00e208bc1039.png

image.png.b9c8371b79ab06afb8f22536e3a60969.png

image.png.841391b99ac06586e6285cc713b3bdb9.png

image.png.75d9005c88c55343dbcb5d651f97532a.png

Volgens mij is dit uitstelgedrag van de Oostenrijkse bond al in oktober ergens begonnen...

23 uur geleden zei MisterX:

image.png.6bedf2e89aaa60df82b60df5ab3bf48e.png

Dit staat gewoon op 100%, maar als ik dan vervolgens een hele bulk aan jeugdspelers te huur aan bied, dan krijg ik alleen maar boden van 0% bijdrage.

Nu heb ik dezelfde set aan jeugdspelers 1 voor 1 handmatig aangeboden voor 100% bijdrage. Het resultaat? Alle boden zijn 100% bijdrage.

Vervolgens bied ik de spelers waar nog geen bod op geweest is opnieuw aan. Het resultaat? Weer alleen maar 0% bijdrage op spelers.

Transfer -> aanbieden -> voor huur lijkt dus gebugged te zijn. Ongeacht je setting, lijkt hij de spelers dan gewoon voor 0% aan te bieden.

Dat wordt dus voortaan heel irritant alle spelers 1 voor 1 aanbiedingen... 

Daar staat ook dat die instelling geldt voor het eerste elftal ;) Je moet dat apart instellen voor het 2de en de -18.

1 minuut geleden zei FlyD:

Daar staat ook dat die instelling geldt voor het eerste elftal ;) Je moet dat apart instellen voor het 2de en de -18.

Dat is wel een goede, nooit geweten dat ze het dus gesplitst hadden. Hetzelfde had ik ook al ervaren in FM20, dus daar zat ook al de splitsing in. Vroeger bestond die niet en was het gewoon 1 instelling voor alles. 

Een grote frustratie is bij mij dat goede trainers ineens minder goed worden en iets mindere maar niet beter worden.

Ik had bij PSV op een bepaald moment op 10 van de 12 trainingsonderdelen 5 sterren. Nu wordt er elke paar maanden weer iemand minder goed, en betere trainers kan ik niet vinden. Hebben jullie dat ook? Heb nu dus meer 4,5 ster trainers dan 5-sterren trainers, terwijl mijn grote doel is om een keer alles 5- sterren te hebben..

Blijkbaar had ik een verzoek ingediend voor meer transferbudget. Daar komt het bestuur op 1 februari op terug. Ze keuren het goed, op 1 februari: De dag waarop de transfermarkt dicht is gegaan en ik er dus niets meer aan heb ;e

2 minuten geleden zei neva:

Christiansen in de basis!

Dat staat 'ie niet zo vaak meer, maar deze wedstrijd wel :D  

image.png.3514f352cc666d135e4a3c4491463e7f.png

Moet er wel bij zeggen dat de tegenstander in de bekerfinale actief is op het derde (!) niveau van IJsland, dus kon aardig uit de voeten met wat jeugdspelers die geen (jeugd)interlands speelden aangevuld met Guðmundsson, Christiansen en Norheim uit de A-kern :mmm: 

Mag ik klagen over team dynamics?

Speler wilde weg, maar was nog niet het goede bod. Ik wilde er meer voor hebben.

Selectie werd boos dat speler niet weg mocht. Beloofd dat ik de speler daarom toch zou verkopen.

Speler is een paar weken later verkocht.

Nu is de selectie boos dat ik de speler heb laten gaan. Ze vinden dat hij niet verkocht had moeten worden.

Make up your mind, selectie... 

3 uur geleden zei MisterX:

Mag ik klagen over team dynamics?

Speler wilde weg, maar was nog niet het goede bod. Ik wilde er meer voor hebben.

Selectie werd boos dat speler niet weg mocht. Beloofd dat ik de speler daarom toch zou verkopen.

Speler is een paar weken later verkocht.

Nu is de selectie boos dat ik de speler heb laten gaan. Ze vinden dat hij niet verkocht had moeten worden.

Make up your mind, selectie... 

Dat is om al te wennen aan FM met vrouwenvoetbal ;c

Maar serieus: zorg voor een goede aanvoerder, dat lost heel veel problemen op.

3 uur geleden zei FlyD:

Maar serieus: zorg voor een goede aanvoerder, dat lost heel veel problemen op.

Over welke eigenschappen heb je het bij een goede aanvoerder? 

Ik heb namelijk het idee dat de huidige niet verkeerd is. 

21 minuten geleden zei MisterX:

Over welke eigenschappen heb je het bij een goede aanvoerder? 

Ik heb namelijk het idee dat de huidige niet verkeerd is. 

Vooral leiderschap is belangrijk. Je kunt hem eventueel ook nog op leiderschapcursus sturen. En hij zou in de dynamiek-piramide bovenaan moeten staan.

50 minuten geleden zei FlyD:

Vooral leiderschap is belangrijk. Je kunt hem eventueel ook nog op leiderschapcursus sturen. En hij zou in de dynamiek-piramide bovenaan moeten staan.

Hij heeft een 15 (hoogste van hele team) voor leiderschap.

Hij staat bovenaan in de piramide.

Hij is onbetwiste basisspeler.

Hij is de oudste van het hele team.

Daarmee vinkt hij zo'n beetje alle vinkjes af die ik kan bedenken. 

Een speler die na een half seizoen weg wil nadat hij bijna alles speelt, goed speelt, scoort en assists geeft, CL speelt, aan de leiding in de competitie staat, ...

Reden? Speelt niet op zijn favoriete positie. :classic_rolleyes:

Op 26-4-2022 om 18:00 zei Kami:

Een speler die na een half seizoen weg wil nadat hij bijna alles speelt, goed speelt, scoort en assists geeft, CL speelt, aan de leiding in de competitie staat, ...

Reden? Speelt niet op zijn favoriete positie. :classic_rolleyes:

Had je dat mss beloofd bij de contractvoorwaarden?

4 uur geleden zei Steels:

Had je dat mss beloofd bij de contractvoorwaarden?

Ja, dat denk ik wel. Herinner me het echter niet meer. Los daar van, als je goed speelt, scoort, assists geeft en kampioen speelt, ga je daar toch niet over zeiken? :classic_biggrin: