Jump to content

Bugs, frustraties en rariteiten

Fantasy
 Share

Recommended Posts

3 minuten geleden zei rich ruzzian:

Zijn ze niet overgenomen door Russen in-game? In de echte wereld is er namelijk geen Rus te bekennen in Groningen. 

Nee. zie de screenshot maar. Gaat om een interne promotie en dan hebben we Marat Magadeev. Het is mijn Krasnodar game, dus ook toevallig "Russisch" zeg maar.

6 minuten geleden zei MNie:

Nee. zie de screenshot maar. Gaat om een interne promotie en dan hebben we Marat Magadeev. Het is mijn Krasnodar game, dus ook toevallig "Russisch" zeg maar.

Hmmm, zou je eerder bij Vitesse verwachten. Groningen heeft geen banden met Russen of Rusland. 

Willem II (reputatie 5567 op 10.000) en Sparta (rep 5562) willen een speler van mijn Finse team (rep 5555) halen en de speler is boos dat ik hem niet naar een grotere club laat gaan.

Willem II speelt al jaren degradatievoetbal, ik speel letterlijk de dag van het aanbod uit bij Juve in de CL.

Sparta speelt Eerste Divisie (koploper)

Is dat echt zo eendimensionaal gerekend? Een Fins topteam dat 4x kampioen is, 3e keer op rij CL poulefase speelt, wordt dat lager ingeschat dan een Willem II of Sparta? Ik bedoel, in het echt zal een Finse speler nooit bij Sparta tekenen, zeker niet omdat het hoogste salaris bij Sparta niet eens in de buurt komt van zijn huidige salaris bij mij.

Edited by Satyr

3 minuten geleden zei Satyr:

Willem II (reputatie 5567 op 10.000) en Sparta (rep 5562) willen een speler van mijn Finse team (rep 5555) halen en de speler is boos dat ik hem niet naar een grotere club laat gaan.

Willem II speelt al jaren degradatievoetbal, ik speel letterlijk de dag van het aanbod uit bij Juve in de CL.

Is dat echt zo eendimensionaal gerekend? Een Fins topteam dat 4x kampioen is, 3e keer op rij CL poulefase speelt, wordt dat lager ingeschat dan een Willem II of Sparta? Ik bedoel, in het echt zal een Finse speler nooit bij Sparta tekenen, zeker niet omdat het hoogste salaris bij Sparta niet eens in de buurt komt van zijn huidige salaris bij mij.

Wellicht te maken met de reputatie van de competitie?

Zojuist zei Satyr:

Ja, dat zal ongetwijfeld, maar de speler heeft het over een grotere club, niet competitie.

Ik gok dat dat het is, maar eerlijk voelt het allerminst natuurlijk. Wat je zegt als je tegen Juventus in de CL moet voetballen of tegen MVV is wel een verschil. Hopelijk verpest het je save niet, want je had ook al issues met je doelman.

Rariteit: Met een Finse club financieel oppermachtig zijn, met een transferbudget van 40 miljoen. Het bestuur wil dat ik dat geld uitgeef, maar spelers die zoveel kosten, willen niet naar Finland. En als dan een bod van 15/20 miljoen geaccepteerd wordt, grijpt de voorzitter in omdat het onrealistisch is.

2 uur geleden zei AntiChrist7:

Hoe kan je de GK zijn in TOTY, maar niet GK van het seizoen? :classic_huh:

Vind ik ook vaak vaag, dat een speler van het jaar bv niet in het team van het jaar staat..geen idee welke logica daar achter zit..

8 uur geleden zei Steels:

Vind ik ook vaak vaag, dat een speler van het jaar bv niet in het team van het jaar staat..geen idee welke logica daar achter zit..

Het is wel realistisch in elk geval, bij de FIFA Awards stond de beste speler van de vrouwen ook niet in het team van het jaar :-D

Ik heb nu dat als ik spelers zoek dat ik spelers vind die helemaal niet aan mijn voorwaarden voldoen. Bijvoorbeeld, ik stel in dat ik alleen maar spelers willen zoeken met een EU-nationaliteit, maar in de resultaten blijf ik ook Afrikaanse spelers (zonder tweede nationaliteit) vinden. Hetzelfde geldt voor een voorwaarde van spelers onder de 20, zitten er ook jongens van 21 tussen. Heel vreemd en ik heb dit nooit eerder gezien, maar kan/zal aan mij liggen.  

Op 21-1-2022 om 14:44 zei Satyr:

WaArOm GeBrUiK jE dE InGaMe EdItOr

- Speler A wil weg naar een grotere club, ik zeg nee --> selectie boos dat ik hem niet verkoop

- Speler A wil weg naar een grotere club, ik zeg na dat gesprek oke --> selectie boos dat ik onze sterspeler verkoop

Ik word strontziek van die onzin in FM. Zelfde als spelers die drie minuten ná de transferdeadline ineens weg willen.

image.png.42f12f84eb5dad78b9558d65d16d33d2.png

Speler wil weg, prima, bied ik 'm aan, geen geïnteresseerden, ga ik met 'm babbelen of ie zelf ff z'n best wil doen om weg te raken, krijgen we dit....

image.png.4f426f8f8e534c65fd28532cf017a91a.png

Nog geen 24 uur na z'n eigen transferverzoek...

4 uur geleden zei Abe:

Ik heb nu dat als ik spelers zoek dat ik spelers vind die helemaal niet aan mijn voorwaarden voldoen. Bijvoorbeeld, ik stel in dat ik alleen maar spelers willen zoeken met een EU-nationaliteit, maar in de resultaten blijf ik ook Afrikaanse spelers (zonder tweede nationaliteit) vinden. Hetzelfde geldt voor een voorwaarde van spelers onder de 20, zitten er ook jongens van 21 tussen. Heel vreemd en ik heb dit nooit eerder gezien, maar kan/zal aan mij liggen.  

Welk land speel je? In sommige landen gelden Afrikaanse spelers bijvoorbeeld als EU spelers, zoals bijvoorbeeld in Hongarije als ik me niet vergis. Zelfde geld voor Servische spelers die in Tsjechië als EU spelers gelden.

1 uur geleden zei Abe:

image.png.42f12f84eb5dad78b9558d65d16d33d2.png

Speler wil weg, prima, bied ik 'm aan, geen geïnteresseerden, ga ik met 'm babbelen of ie zelf ff z'n best wil doen om weg te raken, krijgen we dit....

image.png.4f426f8f8e534c65fd28532cf017a91a.png

Nog geen 24 uur na z'n eigen transferverzoek...

Een stoot zoals dit heeft me ook aangespoord de editor te enablen.

-maak belofte aan jeugdspeler dat je hem uitleent

-bied hem aan elke week, geen reactie

-stuur hem naar een affiliate - weigert hij

-1 september "waarom hebje me niet uitgeleend?'. Er was niemand geintresseerd

"er zijn clubs geintresseerd jij leugenaar, ik vertel het iedereen in de club"

Tja.... En dan heb je in elk volgend interview "je hebt vroeger beloftes gebroken, klopt dat?"

Ja, ongelofelijk. De reden dat Amin (die gozer hierboven) wegwilde, is dat hij heimwee had. Hij had hiervoor z'n hele leven in Zweden doorgebracht voor dat ik 'm naar Hongarije haalde. Klonk logisch dus. Nu heb ik 'm uiteindelijk verkocht aan een andere ploeg.... in Hongarije ;e  

Net als in FM 21 gaat het salaris van een manager nog steeds niet mee met de reputatie en financiële middelen van de club. Als ik het bij BFC Dynamo ook maar aandurf om meer dan 18K per week te vragen worden de contractonderhandelingen meteen gestopt. Er lopen spelers hier rond die boven de 200K zitten en er is een balans van boven de 400 miljoen ;c

2 minuten geleden zei Nummerke10:

Net als in FM 21 gaat het salaris van een manager nog steeds niet mee met de reputatie en financiële middelen van de club. Als ik het bij BFC Dynamo ook maar aandurf om meer dan 18K per week te vragen worden de contractonderhandelingen meteen gestopt. Er lopen spelers hier rond die boven de 200K zitten en er is een balans van boven de 400 miljoen ;c

ik zou ontslag nemen :classic_sleep:

Dit kan toch niet mannen? LIke wtf... Wil zijn opties exploreren bij aflopen van contract maar wil tegelijk ook wel nieuw contract dus wat is het nou haha? En als ik dan probeer nieuw contract over te praten, willen ze 0.0 praten/onderhandelen kan niet eens voorstel doen...:5;e

20220203011545_1.jpg

20220203011552_1.jpg

Op 25-1-2022 om 14:55 zei Satyr:

Dit was ook een doorn in het oog in FM21 bij mijn San Marino game. Ik had die talentvolle back van Ajax, Salah Eddine ofzo, bij mijn Juvenes Dogana, in de competitie van San Marino. Wij speelden CL en kwamen meestal de groep door, anders haalden we wel minimaal laatste 16 EL. 

Komt Helmond Sport met een bod van een ton. Wil meneer weg omdat het een grotere club is. Ploeg stond kansloos onderaan in de Jupiler League. Flikker op man.

12 uur geleden zei AntiChrist7:

Club die 800k/week spendeert aan spelerslonen, weigert hun voorstel van 12k per week voor de nieuwe manager te verhogen....

Well  fuck you too Lyon

Ja die frustratie heb ik ook. Salaris managers groeit amper mee met groei van de club terwijl spelers wel lachend 5 miljoen of meer per jaar verdienen.