Jump to content

[FM22] C.D. Guadalajara: El Rebaño Sagrado!

Daniell
 Share

Recommended Posts

Een goednieuwsverhaal op de vroege ochtend. Ik neem aan dat de flessen tequila nu uit de bureaulade worden getrokken om te klinken op deze eerste successen :D Ik blijf het waarderen hoe je alle onderdelen van het spel blijft toelichten en dat je erover na blijft denken, zoals nu de impact op het salarishuis en de financiële stootkracht. 

ElRebanoSagrado!.png.3737f451301d7d4d5b9de7c949ca444d.png

17. Carlos Salcido: 'Winterstop' (Deel 2)

Met goed nieuws over de jongste jeugd werd door Hoofd Opleidingen Isidro de bijeenkomst voortgezet. In februari zijn er een aantal jeugdexponenten oud genoeg om de overstap naar de O20 te maken. Meneer Aranda heeft een mooi overzicht gemaakt van wat we kunnen verwachten. Over het geheel genomen zou dit een uitstekende lichting jeugdspelers zijn. Zo zou er een doelman bij zitten die het ver kan gaan schoppen, lijkt één van de centrale middenvelders een toptalent te zijn en zijn er twee spitsen die het eerste kunnen halen. Eén van de vleugelverdedigers wordt een grote toekomst toegedicht en schijnt er een flankspeler met potentie door te komen. We zullen even moeten afwachten tot februari om te beoordelen of Isidro het bij het juiste eind heeft maar dit wordt gezien als veelbelovend nieuws.

957935027_previewintake.PNG.3b4a0b7ddc9a5bdce0af468263d2490b.PNG

Van Isidro gaan we naar Marco - manager van de O20 - die verteld over een aantal spelers. Over twee maanden krijgt hij te maken met de nieuwe lichting en dus werd er in samenspraak met de rest van de aanwezigen ruimte gemaakt in het O20 elftal. Enkel de zeventien- en achttienjarigen blijven achter, spelers die ouder zijn worden doorgeschoven naar Tapatío, ons B-elftal dat deelneemt aan de Expansion League. Op die manier hopen we dat enkele van hen een volgende stap in hun ontwikkeling kunnen zetten. Tevens werden enkele spelers aangemerkt als 'overbodig' al kunnen we hun contracten vanwege de financiële situatie nog niet ontbinden. De volgende spelers werden aangemerkt als 'veelbelovend' en mogen de komende jaren absoluut niet vertrekken:

Bij Tapatío hoeft niemand perse te vertrekken maar mag bijna iedereen tegen een goed bod vertrekken. Er is geen enkele speler die daar buitensporige salarissen verdient of zó slecht is dat ze buiten de boot vallen. Opnieuw komen er enkele rapporten op tafel over spelers die absoluut niet mogen vertrekken:

Tegen het einde van de vergadering werd besloten om Eduardo García, Gilberto Orozco en Sebastián Martínez te laten aansluiten bij het eerste elftal. Na afloop van de Torneo Clausura gaan we opnieuw bij elkaar zitten om de nieuwste ontwikkelingen te bespreken. Tegen die tijd zullen immers de 34 verhuurde spelers in potentie huiswaarts kunnen keren, mits de optionele afkoopsommen niet worden betaald. 

----------------------------------------------------------

Spoiler

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi @kmk @roeliho @Jotew @RubenS2

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Ik neem hier iedereen mee die heeft gereageerd of een like heeft achtergelaten.

ElRebanoSagrado!.png.68c8381aadb066f80c00d9678382a7b8.png

18. Transferperiode & Prima Start

Halverwege december ging de binnenlandse transfermarkt open, vanaf één januari konden we spelers aan buitenlandse clubs verkopen. Het duurde tot de laatste dag van december voordat de eerste spelers vertrokken. Op deze dag vertrokken er vier spelers omdat zij uit hun contracten liepen. Wat dat betreft moeten we opletten in Mexico omdat sommige spelers contracten tekenen die aan het einde van een kalenderjaar aflopen maar er zijn ook heel veel spelers die het Europese model aanhouden. Dit betekent dat er dus elke zes maanden spelers zouden kunnen vertrekken! Voordat ik de vertrekkende spelers bij naam ga noemen, wil ik eerst jullie geheugen even opfrissen want dit waren de elf spelers die wij hadden genomineerd om te laten vertrekken:

• Hiram Mier | 32 jaar | Centrale Verdediger | 4 wedstrijden | 30k / 0
  • Sergio Flores | 26 jaar | Verdedigende Middenvelder | 2 wedstrijden | 60k / 50k
  • Ever Corona | 19 jaar | Aanvallende Flankspeler | 1 wedstrijd | 0 / 0
  • Alejandro Mayorga | 24 jaar | Linker Verdediger | 7 wedstrijden | 400k / 675k
  • Oribe Peralta | 37 jaar | Spits | 4 wedstrijden | 1k / 0
  • J. Godinez | 24 jaar | Spits | 2 wedstrijden | 25k / niet verkocht
  • Rodrigo Reyes | 20 jaar | Centrale Verdediger | 0 wedstrijden | 1k / 2,2k
  • Ronaldo Cisneros | 24 jaar | Spits | 0 wedstrijden | 30k / niet verkocht
  • Carlos Cisneros | 28 jaar | Aanvallende Flankspeler | 0 wedstrijden | 50k / niet verkocht
  • Miguel Jiménez | 31 jaar | Doelman | 0 wedstrijden | 1k / niet verkocht
  • J. Rodriguez | 29 jaar | Doelman | 0 wedstrijden | 1M / 1,4M

Bij vier van deze spelers is het niet gelukt om een vertrek te forceren maar verder hebben we onze doelen bereikt. Hiram Mier, Oribe Peralta, Miguel Ángel Ponce en Gael Sandoval liepen uit hun contract en vertrekken zonder dat ze ons geld opleveren. Echter werden de salarislasten wel enorm gedrukt, alleen Peralta verdiende al zo'n €105k per maand! 

free.PNG.79f59c4872fd53237792c5cb88e4c56b.PNG

In de eerste twee weken van januari vond het echte werk plaats en de laatste speler vertrok op 1 maart. Behalve de spelers die op de lijst stonden, vertrok onze vaste rechtsback voor €120k naar Seattle Sounders; Jesús Sánchez. In totaal haalden we een mooie €2,2M bij elkaar. Daarnaast lieten we enkele reserve spelers gaan. Aan inkomende kant was er geen activiteit. Met de terugkeer van enkele verhuurde spelers had ik de selectie al gauw weer rond!

out.PNG.271441bad413b28f2f8cd2c69da2a5f2.PNG

Zo keerden Oswaldo Alanís na anderhalf jaar en Javier López na een jaar terug van San Jose Earthquakes. Josecarlos Van Rankin kwam terug van zijn uitleenbeurt aan Portland Timbers en kon zo de plaats van rechtsback Jesús Sánchez overnemen. Daarnaast werd Sebastián Pérez Bouquet nog overgeheveld vanuit de O20, aangezien hij daar een uitstekende indruk maakte met twaalf doelpunten en vijf assists in 22 wedstrijden. Zo kregen we een selectie van 28 man bij elkaar, die er klaar voor zijn om opnieuw indruk te maken in de Liga MX!

terug.thumb.PNG.357ad02183ca10977093bfd01bbe0beb.PNG

Op 8 januari zouden we onze eerste competitiewedstrijd tegen Mazatlán spelen maar de tweede zou pas op 22 januari volgen. Rond die eerste wedstrijd werden dan ook vier friendlies georganiseerd om de nieuwe samenstelling van spelers aan elkaar te laten wennen. Een kleine tactische wijziging (want @Nom de Guerre daagde me uit om mijn spits op te offeren) gaf ons een vliegende start in de Clausura. In de eerste vier wedstrijden wisten we maar liefst veertien(!) keer te scoren en slikten we slechts drie tegengoals. 

Tactiek

Spoiler

image.png.067c033d0ec7329724f2a6120115e2ec.png

gammes.PNG.cc807494fb3397351d0b59318980f1d1.PNG

stand.PNG.cda400f64f61e913a8a48f380c43244e.PNG

----------------------------------------------------

Spoiler

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi @kmk @roeliho @Jotew @RubenS2

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Ik neem hier iedereen mee die heeft gereageerd of een like heeft achtergelaten.