Jump to content

[FM22] C.D. Guadalajara: El Rebaño Sagrado!

Daniell
 Share

Recommended Posts

ElRebanoSagrado!.png.be750981b74bf610f31aafe8b79f2fae.png

15. La Liguilla

liguilla.png.bc88d76eda642aa0e7ca943da83b608a.png

p = door op penalty's / h = door als hoogst geplaatste team

De uitslagen zijn over twee wedstrijden

----------------------------------------------------------

Spoiler

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi @kmk @roeliho @Jotew

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Ik neem hier iedereen mee die heeft gereageerd of een like heeft achtergelaten.

Eén keertje een beetje geluk om als hoger geplaatst team door te stoten, waarmee je weer ziet hoe zo'n play-offs toch weer voor spanning kunnen zorgen, maar verder overtuigend doorgestoomd naar een eerste prijs! Een droomdebuut toch voor een nieuwe trainer.

Nu ook definitief kampioen van dit gedeelte van de competitie; erg knap gedaan! Zo'n hooggeplaatstenregel kan me ook nog wel bekoren. Je zal als de beste van het hele seizoen er maar uitvliegen door een of andere zeikgoal, wat bij de Nederlandse play-offs nog wel eens gebeurt ;e 

Zo, na een poosje lezen ben ik ook weer bij. Beter laat dan nooit denk ik dan :classic_ninja: Na een enorm interessante uiteenzetting over de Mexicaanse competitie en een korte toelichting over de opzet van je game (waarin ik hetzelfde systeem hanteer als jou), volgen verschillende mooie grafische updates. Ook de prestaties zijn al gevolgd, met een mooie eerste prijs. Leuk om te zien hoe je tactische flexibiliteit aan de dag brengt, trouwens.

Dit doet het bij mij nog meer kriebelen om eraan te beginnen, maar ik ga braaf op de MU-update wachten :D

ElRebanoSagrado!.png.d628a41efd31eb16bcd184538e3f91d3.png

16. Carlos Salcido: 'Winterstop'

Zaterdag speelden we de laatste wedstrijd om de Tornea Apertura en gisteren werd de gehele dag het kampioenschap gevierd op het trainingscomplex Verde Valle. De jongens hebben het afgelopen half jaar uitstekende prestaties geleverd en daarom heb ik ze een week vrijaf gegeven. We hebben een kleine maand de tijd om ons voor te bereiden op de Torneo Clausura, waar we vanzelfsprekend opnieuw willen laten zien dat wij dé club van Mexico zijn! Om die reden ben ik vandaag gewoon op de club en heb ik om 09:00 uur een bijeenkomst met Ricardo, Isidro, Jorge, Francisco, Marco en natuurlijk Amaury om ons voor te bereiden op de komende transferperiode. 

Zoals gebruikelijk trapt Amaury de vergadering af met een positieve noot: "Iedereen gefeliciteerd met het kampioenschap, dat hebben we met zijn allen mooi voor elkaar gekregen! We hebben niet al te veel tijd om na te genieten dus ik wil graag dat jullie iedereen bij de club scherp proberen te houden want bijna iedereen heeft laten zien dat we wel degelijk meetellen. Ik wil niet teveel druk op de selectie leggen door te zeggen dat we weer kampioen moeten worden dus voor de Clausura wil ik op zijn minst de halve finale bereiken."

Nadat iedereen klaar is met het brave ja-knikken, begint Amaury over de financiële situatie waarin we ons bevinden. Aan het einde van zijn verhaal wordt duidelijk dat we het afgelopen half jaar zes miljoen Euro van de openstaande schulden hebben weten weg te werken. Mede daardoor staat er minder geld op de rekening en is het ontstane transferbudget van zo'n €500K volledig in het salarisbudget gepompt, waardoor we momenteel precies binnen dat budget blijven. "Carlos en Ricardo, wat mij betreft krijgen jullie alle vrijheid om de selectie te versterken maar houd er rekening mee dat jullie eerst spelers zullen moeten verkopen om ruimte in het budget te creëren."

Terwijl zo'n beetje de hele club gisteren het kampioenschap aan het vieren was, ben ik bezig gegaan met mijn huiswerk. Samen met de data analist heb ik de statistieken van de afgelopen zes maanden bekeken en daaruit kwamen enkele conclusies naar boven.

statistieken.PNG.c2665711c0a60cd0fdbdce2009cb0059.PNG

Als eerste viel ons op dat de selectie te groot is. Van de 30 spelers in totaal heb ik gebruik gemaakt van slechts 25 van hen. Van die groep zijn er acht spelers die minder dan tien wedstrijden gespeeld hebben, waardoor ik al gauw besloot dat de selectie verkleind mag worden in de aanstaande transferperiode. Francisco, Ricardo en ik hebben maar liefst elf spelers voor een vertrek genomineerd:

• Hiram Mier | 32 jaar | Centrale Verdediger | 4 wedstrijden | 30k
  • Sergio Flores | 26 jaar | Verdedigende Middenvelder | 2 wedstrijden | 60k
  • Ever Corona | 19 jaar | Aanvallende Flankspeler | 1 wedstrijd | 0
  • Alejandro Mayorga | 24 jaar | Linker Verdediger | 7 wedstrijden | 400k
  • Oribe Peralta | 37 jaar | Spits | 4 wedstrijden | 1k
  • J. Godinez | 24 jaar | Spits | 2 wedstrijden | 25k
  • Rodrigo Reyes | 20 jaar | Centrale Verdediger | 0 wedstrijden | 1k
  • Ronaldo Cisneros | 24 jaar | Spits | 0 wedstrijden | 30k
  • Carlos Cisneros | 28 jaar | Aanvallende Flankspeler | 0 wedstrijden | 50k
  • Miguel Jiménez | 31 jaar | Doelman | 0 wedstrijden | 1k
  • J. Rodriguez | 29 jaar | Doelman | 0 wedstrijden | 1M

Wanneer het ons lukt om bovenstaande elf spelers te verkopen tegen de verwachte transferwaarde, zouden we in totaal € 1.598.000,- ophalen. Tevens zou dit een besparing op de salarissen van € 248.400,- per maand betekenen, waarmee er ineens van alles mogelijk zou zijn om de selectie op oorlogssterkte te brengen. Na het zien van de cijfers en het aanhoren van mijn beredenering, gaat iedereen akkoord met mijn transferplannen. Vervolgens krijgen Jorge, Marco en Isidro het woord om ons in te lichten over de ontwikkelingen bij de jeugd...

----------------------------------------------------------

Iedereen bedankt voor het blijven reageren op mijn verhaal en bedankt voor de mooie woorden! 

Spoiler

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi @kmk @roeliho @Jotew

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Ik neem hier iedereen mee die heeft gereageerd of een like heeft achtergelaten.