Jump to content

[FM22] C.D. Guadalajara: El Rebaño Sagrado!

Daniell
 Share

Recommended Posts

Geweldig om je tactiek zo onder de loep te nemen maar aan de resultaten zal het momenteel in ieder geval niet liggen. Natuurlijk prik je er liever al eens een doelpuntje meer in maar op het einde van de rit blijven het dezelfde drie punten.

ElRebanoSagrado!.png.6c569b741899143344aaf8f9d4b9bf49.png

14. Verandering van spijs doet eten

Na het terugkijken van een aantal wedstrijden begon ik met enkele lichte wijzigingen aan de speelwijze. In de eerstvolgende wedstrijd speelden we zo in een 4-2-3-1 met twee verdedigende middenvelders. Tevens werd de mentaliteit wat teruggeschroefd en verdwenen de instructies Meer Dieptepasses en Expressiever Spelen. Dit resulteerde in een 2-0 overwinning op Club Léon, die vorig jaar nog de openingsronde wisten te winnen. Echter, tijdens die wedstrijd vielen mij een aantal zaken op die mij niet bevielen en dus knutselde ik vrolijk verder. De aanvallende middenvelder werd een linie terug gezet en zo eindigden we met een 4-3-3 formatie, waarbij dus twee verdedigende middenvelders op het veld stonden. 

Daarmee gingen we de volgende twee wedstrijden in. Eerste speelden we gelijk tegen Sporting Kansas City in de halve finale van de Leagues Cup. Na 90 minuten werden we uitgeschakeld middels penalty's. Geen nood aan de man want het bestuur vindt dit toernooi zinloos en dus zijn er geen consequenties aan verbonden. Met de volgende wedstrijd - tegen Pachuca - in het achterhoofd, stelde ik ook een flink aantal reservespelers op. De thuiswedstrijd tegen Pachuca gingen we in met dezelfde speelwijze. De oud club van Hirving Lozano - op dat moment tweede op de ranglijst - ging met 2-1 onderuit in het Akron Stadion maar toch was ik nog niet tevreden.

Met nog zes wedstrijden in het vooruitzicht, besloot ik om de boel helemaal om te gooien. Ik besloot terug te grijpen naar de formatie die ik bij Feyenoord gehanteerd had in mijn eerste test save. Nou ben ik vrij avontuurlijk wat FM betreft en dus ging ik daarmee puzzelen. Een laatste linie met drie man, bestaande uit twee Wide Centre Backs en een Risicoloze Centrale Verdediger op rugdekking bleef bestaan. Daarvoor werd aan beide zijden een Inverted Wing Back gepositioneerd. Centraal op het middenveld kwamen twee aanvallende Mezalla's tevoorschijn. Als aanvallers werd er gekozen voor twee Shadowstrikers en een Valse Nummer 9

tactiek.PNG.fb092520228761f6f236b03310cd998f.PNG

Vanaf hier kreeg ik eindelijk te zien waar ik naar verlangde; meer doelpunten! De eerstvolgende wedstrijd werd met 3-1 gewonnen van FC Juárez, waarmee we de maand september afsloten als aanvoerder van de ranglijst. In de maand oktober gingen achtereenvolgens Atlético San Luis (5-0), Querétaro FC (3-1), Santos Laguna (2-1) en Monterrey FC (1-0) over de knie. De laatste wedstrijd werd met 3-2 gewonnen van Cruz Azul, waardoor we als nummer één - en ongeslagen - het reguliere seizoen eindigden. Daarmee werd de belangrijkste doelstelling behaald; kwalificeren voor de kwartfinale van de play-offs!

wedstrijden.PNG.3c5897f7197a8b32ad462ae38bad0e31.PNG

stand.PNG.59d8ec59336fb882de73963a7cee7877.PNG

----------------------------------------------------------

Spoiler

@Fantasy - Een leuke update inderdaad, alleen is er nu niets meer van over :D

@Titan - Bedankt voor de mooie woorden! Op zich was er niet heel veel aan de hand inderdaad, het was alleen niet leuk om die wedstrijden te kijken. Ik wilde graag wat meer doelpunten zien en die heb ik uiteindelijk gekregen, daar gaat het uiteindelijk om!

@delichris - Bedankt voor de reactie!

@DGremlin - Bedankt voor de reactie!

@kmk - Er is inmiddels weer wat veranderd, ik ga er nu niet een hele update aan wijden maar hoop dat ik mijn gedachtegang opnieuw goed verwoord heb. 

@Kyrill - Bedankt kerel!

@ElMarcos - Hoewel het een interessante update was - ook om te schrijven - is er niets meer van over! De resultaten zijn inderdaad gewoon goed te noemen en hier gaan we dan ook op voortbouwen. 

@FMNOOB - Bedankt voor de reactie!

@Marius - Bedankt! De resultaten waren niet slecht maar het mocht wel iets overtuigender, dat heb ik uiteindelijk voor elkaar gekregen. 

@mattihamstra - Bedankt voor de reactie!

@Mordurette - Het gat is alleen maar groter geworden!

@kossimos - Bedankt!

@roeliho - De tactiek is alweer veranderd en ik kan niet beloven dat dat niet weer gebeurt! Resultaten zijn inderdaad uitstekend en het gat is dus alleen maar groter geworden.

@JordiW. - Bedankt!

@Rossi - Huerta heeft een uitstekende eerste seizoenshelft achter de rug. Sepulveda doet het ook prima! Ik zal binnenkort eens wat spelers uitlichten ;) 

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi @kmk @roeliho @Jotew

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Ik neem hier iedereen mee die heeft gereageerd of een like heeft achtergelaten.

Edited by Daniell

Lekker liggen knutselen aan de tactiek zonder dat de resultaten er onder te lijden hadden. Integendeel, de doelpuntenproductie is omhoog geschroefd en het doel is bereikt. Gezien de voorsprong in de reguliere competitie lijk je nu ook meteen titelfavoriet, al kunnen in zo'n play-offs de rollen volledig omgekeerd worden.

Prachtig om te lezen hoe je ons meeneemt in je tactische keuzes en omzettingen. Het lijkt erop dat je nu de wonderformule gevonden hebt, al weet je het in FM tegenwoordig nooit! De resultaten mogen er zijn; afgetekend kampioen van de openingsronde.