Jump to content

[FM22] C.D. Guadalajara: El Rebaño Sagrado!

Daniell
 Share

Recommended Posts

ElRebanoSagrado!.png.6496c8e10ba28fd7fde5805e2d9612b8.png

11. Day One

Na alle verplichtingen die horen bij de aanstelling van een nieuwe manager, kunnen we eindelijk aan de slag! Hoewel ik de geschiedenis van de club inmiddels goed ken, loop ik de club nog eens door in FM22. Een maand lang heb ik mij ingelezen over de clubcultuur, haar geschiedenis én heb ik een documentaire gekeken op Amazon Prime. Toch kunnen zaken in Football Manager er soms ineens heel anders uit zien. Vandaar dat ik op de eerste dag altijd de club op verschillende facetten beoordeel.

club.PNG.b102494cd9016c86463f735f4e7eac08.PNG 

De club heeft een goede reputatie in Football Manager maar met een prognose van een achtste plaats hebben we duidelijk wat op te bouwen de komende seizoenen. Het eerste overzicht geeft aan dat Club América onze aartsrivalen zijn, gelukkig geeft de club informatie ook Atlas, Pumas en Cruz Azul weer als rivalen. Op het screenshot staat overigens dat de club vorig seizoen op de -1e plek is geëindigd, een duidelijke fout. Bij aanvang staan er maar liefst 44 prijzen in de kast, al is het al weer drie jaar geleden dat die voor het laatst werd aangevuld. 

Ik schrik van de financiën, daar had ik toch wel iets meer mogelijkheden verwacht máár we gaan een uitdaging vanzelfsprekend niet uit de weg. Er staat een kleine 8,5 miljoen Euro op de bank maar er is geen enkele ruimte voor transfers. Het salarisbudget bedraagt ruim 1,1 miljoen Euro per maand maar de club geeft bij aanvang al meer uit dan die toegestane 1,1 miljoen. De echte schok kwam toen ik het financiën scherm opende. Een netto schuld van 132 mijoen Euro stond me daar aan te staren, slik... 

Qua faciliteiten hebben we dan weer niets te klagen dus wellicht gaan we ons vooral focussen op de eigen jeugd. Goh, verrassing! De club beschikt over een uitstekend trainingscomplex, heeft een goed jeugdcomplex, een goede jeugdopleiding en een uitzonderlijke werving van jeugdspelers. De technische staf zou wat uitgebreid en verbeterd kunnen worden maar meestal houd ik mij daar in het eerste seizoen vanaf. Op zich is het hier in Guadalajara aardig geregeld maar in de toekomst wil ik toch wel de best mogelijke mensen om mij heen. 

staf.PNG.172e09ed2d9b8d4a3e6e247080b57d05.PNG

Wanneer ik voor het eerst de selectie bekijk, springt één ding meteen in het oog. Er zitten maar liefst 55 spelers in de selectie! Iets te veel als je het mij vraagt. Gelukkig zijn er al wel 25 van hen verhuurd, waardoor we 30 spelers overhouden. Bij de verhuurde spelers zitten een hoop overbodige jongens, die we dus volgende zomer gaan proberen te lozen. Echter zijn er ook een aantal die we goed zouden kunnen gebruiken. José Juan Macías is verhuurd aan Getafe en het is voor ons te hopen dat zij de optie van tien miljoen niet gaan lichten, ik zou Macías er graag bij houden.

Gallito Vázquez is verhuurd aan competitiegenoot Toluca en ook zij hebben een optie tot koop. Ik denk dat Vázquez niet gaat terugkeren aangezien Toluca slechts €210k hoeft te betalen bij een overname. José David Ramírez is wel een speler die terug gaat keren maar dit seizoen speelt hij op huurbasis bij Club León. Javier López speelt dit seizoen voor San Jose Earthquakes, zij moeten 1,7 miljoen betalen willen ze hem definitief inlijven. Gael Sandoval gaat ook terugkeren naar Guadalajara maar speelt dit seizoen bij Mazatlán. 

Profielen van José Juan Macías, Gallito Vázquez, José David Ramírez, Javier López en Gael Sandoval

Spoiler

macias.thumb.PNG.915d27438dea0ed4bb4a1e383eae767f.PNG

vazquez.thumb.PNG.a683e2ea81cf1b5a5e192715dfb5bfb7.PNG

ramirez.thumb.PNG.a561c89cc903cd98a1e4b59ad55ab723.PNG

lopez.thumb.PNG.a954abec5c4ba1bf93a2ed59ef645d78.PNG

sandoval.thumb.PNG.7d86d89fa36dacccc11799750c396c45.PNG

best.PNG.cbc2f08bf316982a9c35ee0bee69e0ec.PNG

Drie van onze vijf beste spelers zijn dertig plus, wat inhoudt dat de volgende generatie moet gaan opstaan. Linksback Cristian Calderón (24) en aanvaller Alexis Vega (23) zijn degenen die de nieuwe generatie moeten gaan leiden. Zij worden op vrij jonge leeftijd als beste spelers van de club gezien. Het talent in de eerste selectie bevindt zich voornamelijk in de voorhoede. De 18-jarige spits Luis Puente heeft de grootste belofte, al is hij wel eerst vijf tot zeven maanden uit de roulatie. Sowieso is hij redelijk blessuregevoelig maar ik geloof dat we daar wel omheen kunnen werken. Ik zal daar in toekomstige updates op terug komen! Met de twee jaar oudere César Huerta hebben we nog een beloftevolle speler in de gelederen. Huerta moet zich nog wel bewijzen maar kan in ieder geval op alle posities in de aanval uit de voeten. 

Profielen van Cristian Calderón en Alexis Vega

Spoiler

calderon.thumb.PNG.6781822cbacf47350c16b653ff704773.PNG

vega.thumb.PNG.ec6ff963ffcfc8898dbdf84aa9d940f2.PNG

Profielen van Luis Puente en César Huerta

Spoiler

puente.thumb.PNG.5d14be1c9da67289e2356b99c2aa7b15.PNG

huerta.thumb.PNG.6d86b9086ea1faa782db0688821ed54a.PNG

Over het geheel genomen staat er denk ik een uitgebalanceerde selectie, die zich leent om in verschillende formaties te kunnen spelen (daarover later meer). We zullen de komende seizoenen overigens hard moeten werken om de professionaliteit binnen de club op te krikken. Het grote gros van de spelers heeft slechts een gebalanceerde persoonlijkheid. Omwille van het onderstaande screenshot van de selectie, heb ik de geblesseerde Puente naar het B-team gestuurd en alle verhuurde spelers verborgen. 

selectie.PNG.42b35cb3bc03f41bbe812bf9cfe34a9b.PNG

----------------------------------------------------------

Spoiler

@delichris - Bedankt voor je reactie, je had het inderdaad goed!

@Fantasy - Bedankt, we zijn inderdaad los nu! :D 

@FMNOOB - Inderdaad, leek me wel leuk een vrij bekend personage te gebruiken!

@xJordinosaur - We gaan beginnen!

@ElMarcos - We zijn begonnen hoor! Ik dacht inderdaad dat het leuk zou zijn een herkenbare naam als manager te gebruiken.

@Marius - Bedankt voor de complimenten, zoals ik al zei wil ik in deze novelle graag tussen verschillende type updates gaan wisselen!

@Titan - Ik kijk hier al ruim een maand naar uit, langer wachten was niet meer mogelijk!

@JordiW. - Bedankt voor de complimenten, nu gaan we écht beginnen inderdaad!

@MNie - Mooi dat het grafische werk ook in de smaak valt, bedankt!

@mattihamstra - Bedankt!

@kossimos - Bedankt!

@kmk - Bedankt voor de mooie woorden, we gaan nu echt beginnen, ik zal je meenemen in de taglijst ;) 

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Ik neem hier iedereen mee die heeft gereageerd of een like heeft achtergelaten.

Edited by Daniell

De lange termijn financieën zijn wel een dingetje maar verder lijk je goed terecht gekomen. De grote kern geeft je waarschijnlijk wel een paar opties om een basis op te bouwen, en die jeugdwerking gaat in de toekomst ongetwijfeld nog van pas komen. 

Qua transfers lijkt er de komende jaren nog niet zoveel mogelijk vanwege de torenhoge schuld.. Verder heb je wel een mooie selectie staan waarbij een hoop spelers eventueel aardig wat geld kunnen gaan opleveren gezien hun talent.

Met zo'n enorme selectie moet er financieel wel ruimte gecreëerd kunnen worden door wat handig handelen op de transfermarkt. De gekozen database en je visie daarachter kunnen zich dan gelijk gaan bewijzen! Een achtste plaats als prognose is ergens best prettig. Het neemt gedeeltelijk wat druk weg bij de kersverse hoofdcoach en hij heeft de tijd de ploeg naar zijn hand te zetten.

Wat een selectie :classic_ohmy: Als je daar wat spelers van weet te lozen scheelt dat al behoorlijk wat in de salariskosten natuurlijk, dus daar valt een hoop winst te behalen. Hopelijk breken die abominabele financiën je niet op op de langere termijn en weet je door goed beleid op dat vlak ook snel zwarte cijfers te noteren. 

Prima maar grote selectie. Huerta is one to watch. Aantal lozen en dan kan je misschien met budgetten schuiven, qua schulden een vergelijkbare situatie met Cruzeiro (146m ofzo schuld).

Wat zijn de verwachte financiën de komende jaren? Kloppen vaak niet maar wel goede indicatie.