Jump to content

[FM22] C.D. Guadalajara: El Rebaño Sagrado!

Daniell
 Share

Recommended Posts

vergara.png.a4b7e52c2963e1a80939e7637e2e268e.png

9. Jorge Vergara (Deel 2)

De komst van Vergara was en welkome versterking voor de club, die in de late jaren '80 in financiële problemen waren geraakt. De voorgaande eigenaren deden verwoede pogingen om de club te redden en zetten een speciale financiële eenheid op voor de club; La Promotora Deportivo. Tevens werd de club verkocht voor tien jaar. Hoewel er in de jaren '90 een geweldig team werd opgebouwd, waarvan veel spelers een iconische status verworven, bleven resultaten uit. Een aantal keren werden de play-offs gehaald maar enkel in 1997 werd Chivas kampioen. Na tien jaar had La Promotora Deportivo nog steeds schulden en werd de club aan Jorge verkocht. 

Jorge had grote ambities met de club. Zijn hele leven was hij al fan van de club uit de stad waar hij zelf het levenslicht zag. Eén van zijn eerste acties was het herstructureren van de club en daarbij nam hij meerdere directeuren aan, die allen de leiding kregen over aparte afdelingen. Tevens werden sponsors van het shirt gehaald; sindsdien staan er nog maar enkele sponsoren op het shirt. Jorge had andere manieren om aan geld te komen voor de club. Hij wilde de koosnaam Chivas naar de markt brengen en daar gebruik van maken. Chivas kreeg een eigen magazine, producten als tandenborstels en zelfs een eigen merk cola. 

In 2004 werd de bouw van een nieuw stadion aangekondigd. Daarvoor had de club het stadion met stadsgenoot en grootste rivaal Atlas gedeeld. Jorge vond dat een club ter grootte van C.D. Guadalajara over een eigen stadion moest beschikken en begon met bouwen in 2007. Het jaar nadat Chivas voor het eerst sinds 1997 weer eens kampioen was geworden. De bouw duurde drie jaar en op 30 juni 2010 werd het stadion geopend met een wedstrijd tegen Manchester United. Javier 'Chicharito' Hernandez, afkomstig uit de jeugdopleiding, werd aan de Engelsen verkocht en deze wedstrijd werd 'part of the deal'. Chicharito scoorde na acht minuten het eerste doelpunt in het nieuwe stadion. In de tweede helft speelde hij voor zijn nieuwe club maar kon een 3-2 nederlaag niet meer voorkomen. 

stadio-omnilife-chivas.png.8c4f8ae846b94b3f9f85255214656efe.png

Estadio Akron - Het ontwerp moest lijken op een vulkaan met een wolk erboven, zodat de structuur op zou gaan in de natuur en het nabij gelegen bosgebied. 49,850 plaatsen.

Jorge gaf een nieuwe toekomst aan de club. Onder zijn bewind werd de financiële malaise opgelost en werd de club in 2006 en 2017 nog eens kampioen. Tevens werd in 2015 en 2017 de Copa MX gewonnen en pakte de club in 2016 de SuperCopa MX. In 2018 werd de Noord Amerikaanse Champions League gewonnen. De fans van de club begonnen eindelijk weer te dromen van een nieuwe gouden periode. Echter sloeg in 2019 het noodlot toe...

----------------------------------------------------------

Spoiler

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Ik neem hier iedereen mee die heeft gereageerd of een like heeft achtergelaten.

Excuses weer voor de dubbele update vandaag maar ik sta te popelen om daadwerkelijk te gaan beginnen! :D

vergara.png.e82fcf946100a53053c4bb0569be4542.png

10. Jorge Vergara (Deel 3)

Zelf groeide ik op in Ocotlán, een stadje vlak bij Guadalajara. Op jonge leeftijd verloor ik de meest dierbare persoon in mijn leven; mijn moeder. Onze vader - ik heb vijf broers en een zus - kon niet langer voor ons zorgen. Enkele broers vertrokken naar de VS, op zoek naar een beter leven. Op mijn veertiende vertrok ikzelf naar Guadalajara om geld te verdienen, zo ging ik auto's wassen en werkte ik in een fabriek. Iets dat ik wél van mijn ouders geleerd had, was dat je hard moet werken als je iets wilt bereiken in het leven. Op mijn negentiende besloot ik af en toe mee te voetballen bij Oro Jalisco, puur voor het verzet. Het zorgde voor ontspanning na een drukke week. Een jaar later stond ik ineens op het veld bij Chivas en ontmoette ik nog een jaar later de nieuwe president. 

In 2006 trok ik richting Europa; de natte droom van elke Mexicaanse voetballer. Door de jaren heen bleef ik in nauw contact staan met Jorge, die mijn carrière vanuit Mexico met veel aandacht volgde. In Nederland werd ik meerdere malen kampioen, voordat ik naar Engeland vertrok. In Engeland zou ik niet heel lang verblijven. Mijn gezin werd overvallen, nota bene in ons eigen huis, waardoor we terug wilden naar Mexico. Ik ging op huurbasis bij Tigres spelen en tekende het jaar daarna een contract bij de club. In 2014 haalde Jorge me terug naar Chivas, waar ik nog eens vier seizoenen zou blijven. Ik wilde mijn actieve loopbaan nog niet beëindigen en ging afbouwen bij Veracruz. 

Begin juni (2019) werd ik verrast door een telefoontje van Jorge. Hij vertelde me dat hij Tomás Boy - aangesteld als manager in april - tot het einde van het jaar wilde aanhouden maar in aanloop naar de Clausura van 2020 iemand anders voor de groep wilde hebben. Hij vroeg daarbij of ik enige interesse had om de leiding te nemen, wanneer hij Boy zou gaan ontslaan. Na een gesprek van anderhalf uur, waarin we ideeën en plannen doornamen, kwam er een mondeling akkoord. In de maand december zou ik officieel gepresenteerd gaan worden als de nieuwe manager van mijn favoriete club. Door het dolle heen, dat was ik! 

Een paar maanden later werd ik opnieuw verwonderd en opgeschrikt door een schokkend telefoontje. Op 15 november was mijn mentor en invalvader Jorge Vergara overleden aan een hartaanval in New York. In shock gooide ik de telefoon op de haak, ik kon het bericht dat ik zojuist had ontvangen niet bevatten maar het bleek toch echt waar te zijn. 

Jorge's oudste zoon, Amaury Vergara, nam de taken van zijn vader over en werd de nieuwe president van de club. Fans van de club maakten zich zorgen over deze ontwikkeling, aangezien Amaury's passie in de filmindustrie lag. Ikzelf had wel vertrouwen in Amaury, zeker na ons laatste gesprek waarin hij aangaf zijn vader zijn visie te blijven volgen. Tevens gaf hij aan op de hoogte te zijn van ons mondelinge akkoord. Toch stelde Amaury Luis Fernando Tena aan als nieuwe hoofdcoach, in samenspraak met de nieuwe technisch directeur; Ricardo Peláez. Ik was gebroken omdat ik net mijn actieve loopbaan als speler had stopgezet om me voor te bereiden op mijn nieuwe avontuur. Als ik dit had geweten was ik misschien nog wel een jaartje doorgegaan.

Na zeven maanden stuurde Amaury Tena alweer de deur uit vanwege tegenvallende resultaten en kreeg ik - een jaar later dan de bedoeling was - alsnog mijn eerder beloofde aanbieding... 

Nu is het natuurlijk aan jullie om te raden wie ik ben!

Het personage ga ik in de volgende update bekendmaken.

Spoiler

TAGLIJST

@Mordurette @rich ruzzian @MNie @Fantasy @Michaelinho* @19CH98 @delichris @ElMarcos @Marius @DGremlin @Vis @Nummerke10 @FMNOOB @JordiW. @KayDeManaager  @FlyD @Kyrill @jefri @mattihamstra  @kossimos @xJordinosaur @Titan @Glenn08 @Rossi

Wil je hieraan toegevoegd worden of juist worden weggehaald? Laat het me gerust weten!

Edited by Daniell

Duizend maal excuses maar nu zijn we echt los! :D 

ElRebanoSagrado!.png.0ed5e7bb8b87a3c512a45c1160c363a0.png

10. Aanstelling

tweet.PNG.ad5ecdffbc771780d0b20b558787dee6.PNG

11.png.bf1aaa0c040524fa062ea6b475a88367.png

aan.PNG.531fe8695a5c7d8cb52fec81e6477bce.PNG

Spoiler

TAGLIJST