Jump to content

[FM20] Sign-up: Nederlandse Investeerders

Chiemel
 Share

Recommended Posts

U1IYP3b.png

SIGN-UP: NEDERLANDSE INVESTEERDERS

Ik zit even in een dip met mijn eigen game en wilde daarom even iets anders. Geïnspireerd door Create Your Legend en door Geef de jeugd de kans challenge wilde ik even iets proberen. In deze sign-up krijg je 200 miljoen aan startbudget om een Nederlandse ploeg uit de lagere klasses (1e t/m 4e) van de piramide (dmv gedownloade update uiteraard) omhoog proberen te werken. Jij bepaalt wat er met die 200 miljoen gebeurt, vervolgens ga ik het spel simuleren en geef een update per ~seizoen.

Wat kan je met die 200 miljoen doen?

• Upgraden van training facilities: 2 miljoen per upgrade [1-20].
  • Upgraden van youth facilities: 2 miljoen per upgrade [1-20]
  • Upgraden van junior coaching: 2 miljoen per upgrade [1-20]
  • Upgraden van youth recruitment: 2 miljoen per upgrade [1-20]
  • Stadium capacity verhogen: 1 miljoen per 1000 stoeltjes [1-100.000]
  • Minimum attendance verhogen: 1 miljoen per 1000 [1-100.000]
  • Club reputation verhogen: 5 miljoen per 1000 [1-10.000)
  • Een front end sugar daddy toevoegen (+ verzin eens een leuke naam/persoon als je dit kiest): 50 miljoen [ja/nee]
  • De club professional maken ipv semi-prof: 10 miljoen [ja/nee]
  • Het niveau van de club die je kiest kost ook geld:
    • 4e klasse: 0
    • 3e klasse: 10
    • 2e klasse: 20
    • 1e klasse: 30
  • Je hoeft niet de volledige 200M te investeren, wat overblijft gaat naar de clubkas.

Willekeurige benchmarks:

Spoiler

Training facilities:

• Ajax: 19
  • Helmond: 16
  • Spakenburg: 1

Youth facilities

• Ajax: 18
  • Spakenburg: 3

Junior coaching:

• Spakenburg: 3

Youth recruitment:

• Spakenburg: 4

Club reputation

• Ajax: 7650
  • Helmond: 3600
  • Spakenburg: 3300

Inschrijving

Je kan je inschrijven door naar mij een PM te sturen met je clubkeuze en de investeringen die je wilt doen. Ik ga deze sign-up met max 10 deelnemers doen om het een beetje praktisch te houden voor mezelf.

Om rekening mee te houden

• Dit is FM20, dus als je wilt kijken naar de klasse waarin je club zit moet je kijken naar het seizoen 2019/2020 (vanuitgaande dat de update klopt). Ik wil dit eventueel wel voor je checken als je hierover twijfelt. Ook zijn de facilities in FM20 iets anders geregeld dan in FM21 zover ik weet, je moet je gewoon aan het voorgestelde lijstje houden.
  • In deze update zitten sowieso wat mankementen die niet allemaal heel belangrijk zijn op het moment, wel goed om te weten dat de meeste clubs uit de lagere klasses geen U19 team hebben
  • Alle variabelen die je kiest kunnen gedurende het spel veranderen door het spel zelf. Welke variabelen het meest gevoelig zijn voor verandering en welke het meeste bijdragen aan de lange termijn successen ga ik je niet per se bij helpen (das juist het spel), mag in het topic wel over gediscussieerd worden.
  • Ik beschik alleen over de in-game editor en doe daarin de nodige aanpassingen. De pre-game editor heb ik niet tot mijn beschikking (omdat ik het spel via EpicGames heb verkregen)

Taglist van @Daniell van Create Your Legend

@007mark @FlyD @Richarð. @Thierryvane @bas2204 @sennid @QuaLyon @Regis @StanleyW @Keko @Mordurette @Copywriter @Zorsky @van der Water @Fantasy @La Pulga @Stefan. @nasje92 @neva @Jeroen. @Steels @JesseNL @Geppiej @Erwin. @spaansetukker @Christian. @misterhille @capelle1212 @komodo25 @Nummerke10 @chrisje1993 @Reflex @RubenS2

@Karlo @MNie @Marius @MisterX @ReneLeBlanc @Kyrill @Jotew @FMNOOB @Rossi @Elsjorro1990 @Titan @Chiemel @Urbeto @Jespresso @NicoHaak @Nom de Guerre @Arezo @Vis @RicoV1989 @19CH98 @rich ruzzian

Edited by Chiemel

8 minuten geleden zei nasje92:

Wordt het budget per seizoen geüpdatet aan de hand van prestaties?

Bij aanvang ben ik niet van plan budgetten aan te passen of iets dergelijks. Gewoon jullie lijstje verwerken aan het begin van het spel en dan simuleren. Budgetten zullen door het spel (AI) zelf wel veranderen natuurlijk. 

Enige wat ik nog kan bedenken is dat als alle clubs stagneren in bijvoorbeeld de eerste klasse dat ik daar iets mee ga doen, maar moet je dus niet vanuitgaan.

Edited by Chiemel

Gepost (edited)
U1IYP3b.png

De geruchten gaan rond dat een jeugdige groep investeerders bezig is om de Nederlandse voetbalpiramide een flinke dreun te geven. Het zou gaan om een vriendengroep die gezamenlijk miljarden te besteden hebben die zij gewoon doodleuk willen investeren in lokale voetbalverenigingen. Vermoedelijk zijn het een tiental jongens die bevriend zijn en hun geld hebben verdiend door cryptovaluta. De echte namen van deze personen lijken vooralsnog niet bekend, maar er gaat een lijst rond van pseudoniemen:

@Daniell

@komodo25

@Erwin.

@Fantasy

@Copywriter

@Vis

@19CH98

@nasje92

@chrisje1993

@van der Water

• Meerdere van jullie moeten nog de volledige lijst insturen. Let op: het beginpunt van het niveau van de faciliteiten en dergelijke is 0, wat de huidige faciliteiten van de clubs in de database zijn maakt niet uit. Dus als je trainingsfaciliteiten op 1 wilt hebben kost dat al 2 miljoen.
  • Van der Water moet nog een nieuwe clubkeuze doorgeven, Heracles komt toch niet uit in de 1e klasse.
  • Ik ga jullie keuzes redelijk bekendmaken bij de start van de sign-up, aangezien ik de ontwikkelingen van de verschillende facetten wil gaan bijhouden.
Edited by Chiemel

Heb nu 6 volledige lijstjes, 3 waarvan ik alleen nog maar de clubkeuze heb en van @van der Water moet ik ook nog een clubkeuze hebben. Ideetje voor het kiezen van de club, de overige 9 clubs komen uit: Drenthe, Noord-Brabant, Flevoland, Noord-Holland, Groningen, Gelderland, Limburg, Overrijssel en Utrecht. Dus als je voor een club uit Friesland, Zeeland of Zuid-Holland kiest maakt dat het verhaal wat completer. Maar hoeft absoluut niet! 

17 uur geleden zei 19CH98:

Ben druk met verhuizing vandaag, hoop dat ik vanavond pc werkend heb dat ik er even rustig voor kan gaan zitten, bed en kast is natuurlijk belangrijker

Matras op de grond kan ook en de groenteboer heeft vast wel sinaasappelkistjes ;c