Jump to content

Wat wordt je eerste team in FM 2022?

Richarð.
 Share

Recommended Posts

8 uur geleden zei Jotew:

Ik twijfel nog tussen onderstaande teams... ;e

Wat zouden jullie doen? :) 

Sochaux is wel een mooie club inderdaad, maar daar heb je er op dat tweede niveau van Frankrijk meer van. Paris FC (Ligue 2) of Red Star (National) zijn wellicht ook leuke uitdagingen, waarbij je op termijn kan knokken om de heerschappij in de stad. Hier heb je ook niet direct die geweldige jeugdaanwas, die je bij Sochaux wel zal krijgen. 

Vind Palermo ook een leuke optie. Prachtige tenues en Italië is toch een voetballand dat nooit saai wordt. Heb er een paar jaar terug een game met Messina gehad, ook vanuit die lagere regionen. Is een leuke rit naar de Serie A! 

Palermo zit nog in de Serie C? Dan promoveer je volgens mij ook niet zo makkelijk omdat dit best wel een apart systeem is met die play-offs. Verder heb je in Italië natuurlijk echt heel veel teams die ver afgegleden zijn doordat ze failliet gegaan zijn of door de grote hoeveelheid redelijke clubs waar je zo van kan verliezen. Genoeg uitdaging dus, maar dat is bij heel veel ploegen uit de onderste regionen. 

@Urbeto @Mordurette Dank voor de reacties! Uiteindelijk heb ik voor nu voor Sochaux gekozen, waar ik ook een novelle mee gestart ben. Die club heeft vaker op m'n lijstje gestaan en het leek me een leuke eerste uitdaging. Palermo staat zeker nog op mijn lijstje om ook te gaan doen! Dus qua  lijstje waar ik over twijfelfde: we pakken ze gewoon allemaal! :-D

20 uur geleden zei Rossi:

Zijn er al grote, storende bugs ontdekt? Twijfel om hem te kopen. Maar zie het niet zitten als er grote bugs inzitten en ik ben net lekker bezig met mijn Cruzeiro(novelle)... Twijfelde over ADO en MLS, maar besloten om eens ergens te starten in een land waar ik weinig gecoacht heb door de jaren heen, Brazilië, Cruzeiro.

Alles behalve, speelt érg lekker weg tot dusver!

Ik ga het redelijk klassiek houden.  LLM met vermoedelijk een save in België, Frankrijk of Italië. Out of the box neig ik naar Oekraïne of Chili.

België gewoon als gekend van dichtbij en de spelers tegen te komen die je live aanschouwt. In Frankrijk spreken al die dubbele (Afrikaanse) nationaliteiten mij aan alsook de vrij simpele competitiestructuur. En Italië is bella Italia natuurlijk, mijn voetballand bij uitstek dat ik seizoen in seizoen uit volg. Oekraïne wegens toch steeds toonaangevend in het Oostblok geweest en ook hun de geschiedenis binnen het Russchische voetbal. Chili is dan weer als volledig te ontdekken.

Op het eerste zicht vind ik niet echt een ploeg die eruit springt in de eerste 2 landen. In Italië zie ik momenteel wel wat opties en dat land trekt me eigenlijk altijd wel aan. Oekraïne en Chili zijn onbekend, daar kan het elke ploeg worden.

Of ik het opnieuw koppel aan een challenge of zo weet ik nog niet. Maakt updaten wel leuker.

Alleszins wordt het nog goed nadenken, veel opzoeken en dan een goeie keuze maken.

Ik was erg stellig om te zeggen dat ik pas zou gaan spelen na de Full-release. Helaas toch de fout gemaakt om even op het forum te spieken;).

Inmiddels traditioneel gestart met FC Twente, om het spel te gaan verkennen. Als de 1e competitiewedstrijd (0-5 winst bij Fortuna) een voorbode is, dan kan dit ook wel eens een game van de lange termijn gaan worden. 

Opties voor de lange termijn: 

Schalke 04

Pisa

Een club uit de Vanarama (al heb ik wel moeite met de Brexit)

Al zie ik ook andere mooie opties voorbij komen zoals Palermo en Sochaux. 

Ik hoor graag wat de ervaringen zijn! 

Hoe vol goede moed ik ook begon, hoe meer ik nu begin te twijfelen of ik mijn spelplezier wel kan vinden in Frankrijk. Ik neig nog altijd naar een club uit de 3. Liga in Duitsland. Competities die ik ontzettend veel volg, en ook de competities die ik het leukst vind om te kijken. Nou heb ik mijn laatste save in FM21 met VfL Osnabruck gedaan. Dat is ook de enige save waar ik lang mee gespeeld heb en enigzins jammer vond om mee te stoppen door de beta van FM22. Maarja, dan ben ik toch zo'n knakker die gelijk de nieuwste versie wil hebben haha.

Daarom ben ik nog altijd dus aan het overwegen om in Duitsland te starten. Denkend aan:

• VfL Osnabruck - Ontzettend veel plezier uitgehaald in FM21. Prachtige club met geweldige supporters. Geweldige sfeer en een leuke selectie met veel jong talent. Ben er recent zelf geweest, en dat heeft ook die twijfel voor een Duits team nog meer doen aanwakkeren.

• 1. FC Kaiserslautern - Gevallen club wat jarenlang uit kwam in de Bundesliga. Leuk elftal, jeugdig talent. Qua staf valt er meer te verbeteren en ook qua faciliteiten. Dus meer bouwen!

Edit: ik zie dat Osnabruck tegenwoordig enkel een -19 team heeft en geen II-elftal. Kaiserslautern heeft dat daarentegen wel! Vind ik ook vaak een dingetje! :) 

Edited by Jotew

Bij release begin ik eerst met RSC Anderlecht en dan wanneer er enkele data files (vooral die van daveincid) zijn uitgebracht begin ik mijn eerste serieuze save met Parma in Serie B. Ben er alleen nog niet uit met welk alter ego, momenteel neig ik naar Daniele De Rossi.. 

Op 31-10-2021 om 21:21 zei Knight:

Als ik een beetje los ben op 22 ga ik uiteraard los op een LLM club, normaal gesproken vaak in Engeland, maar wellicht ga ik nu eens verder zoeken in Europa.

Is het weer eens tijd voor een novelle 😄? Regeren op [LLM] Hoe een reputatie kan groeien was één van de redenen waarom ik me registreerde hier. Zo zonde dat al die linkjes kapot zijn.

https://web.archive.org/web/20081011032856/http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=15839

22 minuten geleden zei Stefan.:

Is het weer eens tijd voor een novelle 😄? Regeren op [LLM] Hoe een reputatie kan groeien was één van de redenen waarom ik me registreerde hier. Zo zonde dat al die linkjes kapot zijn.

https://web.archive.org/web/20081011032856/http://forum.manutd.nl/showthread.php?t=15839

Wauw, dat haalt veel naar boven zeg! :classic_love: Jammer dat je daar niet meer vrij kunt rondkijken inderdaad. 

Misschien toch wachten met Kaiserslautern of Osnabruck totdat er een goede lower league database beschikbaar is (meistertrainerforum.de).

Tot die tijd misschien leuk om mijn eigen club, FC Twente, onder mijn hoede te nemen. Financieel groeien, de jeugd verbeteren en de geweldige tijden van 2010 doen herleven!

Wat zouden jullie doen?

7 minuten geleden zei Jotew:

Misschien toch wachten met Kaiserslautern of Osnabruck totdat er een goede lower league database beschikbaar is (meistertrainerforum.de).

Tot die tijd misschien leuk om mijn eigen club, FC Twente, onder mijn hoede te nemen. Financieel groeien, de jeugd verbeteren en de geweldige tijden van 2010 doen herleven!

Wat zouden jullie doen?

Doorgaan met die Franse club.

45 minuten geleden zei delichris:

Doorgaan met die Franse club.

Mwoa, als ik dat al doe dan start ik denk ik opnieuw... Vind het een leuk clubbie en ben ze meer en meer gaan volgen de laatste weken. Echter heb ik nu vanwege de vele afwezigheid, waardoor ik ook niet heb kunnen spelen eerder de neiging om opnieuw te starten nu mijn operatie dichterbij komt en de definitieve FM22 uit is. Daarna heb ik ook meer (lees: zeeën van) tijd om elke dag door te kunnen spelen! @delichris

Edited by Jotew

Op 7-11-2021 om 18:14 zei Stefan.:

Eigenlijk is mijn FM'en helemaal niet verandert, ik speel nog steeds zo. Met FM20 heb ik met Dulwich Hamlet de CL gewonnen. Ik wilde eigenlijk nog proberen de PL te winnen, in mijn laatste seizoen, maar nadat FM22 kwam met de Beta heb ik die game niet meer opgestart. Je kunt echt een hoop plezier beleven aan FM (als je tijd hebt ;) ).

Goed, het gaat hoe dan ook Italie worden. Nu nog kiezen tussen de volgende clubs:

• SSC Bari  -  Prachtig stadion, mooie tenue's, mooi logo, veel oude spelers dus aan mij de taak deze op een waardige manier te vervangen? Goede jeugdopleiding opzetten, financiele zekerheid inbouwen. Kortom genoeg te doen!

• Calcio Foggia  -  Jongere spelers, slechte jeugdopleiding, mooie authentiek stadion maar in principe geen fantastisch uitziend logo. Tenue's wel weer gaaf (mijn inziens) en daarnaast dus volop kans om te groeien.

• Palermo FC  -  Wat moet ik er van zeggen, de uitdaging spreekt voor zich. Echter: is het een originele keuze? Nah niet bepaald. Desondanks wel genoeg werk aan de winkel om er een stabiel Serie A team van te maken. Daarnaast misschien weer de jeugdspelers/toppers van weleer (Dybala, Cavani etc.) proberen voort te brengen over een aantal seizoenen.

Qua originaliteit en werk aan de winkel neig ik momenteel het meest naar Bari. Echter blijft Palermo ook nog enigzins in mijn hoofd spoken ondanks dat het niet een hele originele keuze is, waar ik vaak wel voorstander van ben.

Edited by Jotew

10 minuten geleden zei Jotew:

Goed, het gaat hoe dan ook Italie worden. Nu nog kiezen tussen de volgende clubs:

• SSC Bari  -  Prachtig stadion, mooie tenue's, mooi logo, veel oude spelers dus aan mij de taak deze op een waardige manier te vervangen? Goede jeugdopleiding opzetten, financiele zekerheid inbouwen. Kortom genoeg te doen!

• Calcio Foggia  -  Jongere spelers, slechte jeugdopleiding, mooie authentiek stadion maar in principe geen fantastisch uitziend logo. Tenue's wel weer gaaf (mijn inziens) en daarnaast dus volop kans om te groeien.

• Palermo FC  -  Wat moet ik er van zeggen, de uitdaging spreekt voor zich. Echter: is het een originele keuze? Nah niet bepaald. Desondanks wel genoeg werk aan de winkel om er een stabiel Serie A team van te maken. Daarnaast misschien weer de jeugdspelers/toppers van weleer (Dybala, Cavani etc.) proberen voort te brengen over een aantal seizoenen.

Qua originaliteit en werk aan de winkel neig ik momenteel het meest naar Bari. Echter blijft Palermo ook nog enigzins in mijn hoofd spoken ondanks dat het niet een hele originele keuze is, waar ik vaak wel voorstander van ben.

Palermo is een leuke club om mee te spelen (zie mijn novelle van vorig jaar met FM20), dus kan ik zeker aanraden. Origineel is het inderdaad niet, maar dat vind ik ondergeschikt aan spelplezier.

6 minuten geleden zei RubenS2:

Palermo is een leuke club om mee te spelen (zie mijn novelle van vorig jaar met FM20), dus kan ik zeker aanraden. Origineel is het inderdaad niet, maar dat vind ik ondergeschikt aan spelplezier.

Bari heeft wel zeventien 30+ spelers in de selectie. Palermo daarentegen maar 6. Dat betekent dus dat je bij Bari al snel (seizoen of 1 a 2) bijna je hele kern kwijt bent. Enerzijds is het een uitdaging. Anderzijds ben ik wel een 'Trainer' die graag een bepaalde kern bij zich houdt jaar in jaar uit. Wat dat aan gaat is Palermo inderdaad een betere optie. Ik ga je novelle van vorig jaar nog even opzoeken. Heb 'm destijds gevolgd, vandaar ook de belangstelling ;) 

1 uur geleden zei Jotew:

Bari heeft @Jespressomeen ik eerder een hele mooie game mee gehad, dus hij kan je wellicht meer vertellen. Bari is sowieso origineler dan Palermo. Calcio Foggia ziet er niet heel bijzonder uit. Wellicht is US Triestina wat voor je? Spelen in het Stadio Nereo Rocco, persoonlijk één van mijn favoriete stadions in Italië.