Geplaatst 12 september 20213 jr. MU Tactics League opzet Introductie: Ik heb het spel ooit (ruim twaalf jaar geleden) bedacht omdat er toentertijd een groot aantal sign-ups plaatsvond. In mijn ogen gaf dit spel spelers ze enigszins vergelijkbare opties maar doordat het een eigen competitie is met iets meer functies lijkt het mij daarom des te leuker. Hieronder even een opzet, ik hoor graag jullie ideeën en meningen. Speluitleg: Iedere deelnemer gaat uiteindelijk leiding geven aan zijn eigen team, dit team mag je voorzien van een naam. Ik ben al een tijdje niet meer met editors en dergelijke aan de slag geweest, dus hiervoor ga ik hulp inschakelen. Gezorgd wordt natuurlijk dat de clubs gelijkwaardig aan elkaar gezien kunnen worden en dat het om jullie invulling als spelers gaat hoe de clubs zich ten opzichte van elkaar gaan verhouden. Gezien de eerste paar reacties beginnen we (vermoedelijk) met een competitie. Dit zal dus automatisch de Eredivisie zijn. Ieder speler begint met een budget van 100 miljoen euro. Hoe kom ik aan spelers? Iedereen krijgt veertien spelers uit een draft. Deze draft wordt handmatig gedaan in een daar voor bedoeld topic. Dit zal gaan volgens het snake model, ik zal een voorbeeld geven waar ik van tien spelers uit ben begaan. Dit zal de volgorde zijn in de draft: Speler 1, speler 2, speler 3, speler 4, speler 5, speler 6, speler 7, speler 8, speler 9, speler 10, speler 10, speler 9, speler 8, speler 7, speler 6, speler 5, speler 4, speler 3, speler 2, speler 1, speler 1, speler 2 etc Na de draft zijn de overige spelers in het spel beschikbaar om aan je team toe te voegen, dit gaat via een veiling (ook hier komt een topic voor). Wil je een speler hebben maak je dit kenbaar bij mij, via PM, en ik zal de spelers in het veilingtopic bekendmaken. Hierop geld dat de hoogste bieder op het verlopen van de veilingtijd met de speler aan de haal gaat. Aan het begin van het seizoen heeft iedere speler minimaal 16 spelers in zijn team en maximaal 20. Hoe kan ik bieden, krijg ik een budget dan? Ja, iedereen krijgt een budget. Het budget ligt aan het begin van het eerste seizoen voor iedereen gelijk Nu heb ik spelers, hoe verder? Na de draft en tijdens de draftperiode zal tevens de transfermarkt open zijn. Hierin mag je onderling communiceren met elkaar om spelers van elkaar over te nemen. Dit kan via je budget of mag ook via spelersruil of een combinatie daarvan. Wanneer jullie eruit zijn stuur je mij een PM en verwerk ik de transfer. Hoe zit het met de wedstrijden? Er zal een speelschema volgen. De wedstrijden speel je vervolgens als speler zelf onderling, hiervoor moet je dus met elkaar afspraken maken. Ik wil eigenlijk vastleggen dat we 4 speelrondes, dus 4 wedstrijden in 2 weken afwerken. Mochten alle wedstrijden sneller klaar zijn kunnen we altijd eerder door. Maar hierover hoor ik graag jullie mening. De Beker: We zullen ook een bekertoernooi houden, de precieze opzet is afhankelijk van het aantal deelnemers natuurlijk. Wat als de competitie begonnen is en ik me wil aanmelden? Je kunt je ten alle tijden aanmelden. De aanmeldingen worden behandeld en zullen het seizoen erop instromen in de competitie. Promotie/degradatie regeling: Gezien we met een competitie starten is dit nog niet van toepassing. Contracten spelers: Om de trainers toch te activeren niet in slaapmodus te schieten wanneer zij hun team bij elkaar hebben gekregen heb ik een idee om contracten toe te voegen. Het werkt als volgt: Iedere keer wanneer je een speler vastlegt, dus na draft, veiling of transfer dien je de speler een contract aan te bieden. Dit mag voor 1, 2 of 3 jaar. Voor ieder jaar dat je een speler een contract aanbied ben je 1 miljoen euro kwijt. Dus bij een driejarig contract kost je dat 3.000.000. Hierdoor zul je goed met je financiën om moeten gaan en slim moeten zijn welke spelers welke contracten krijgen. Om contractverlengingen moeilijker te maken zodat niet iedereen jaarlijkse contracten aanbied. Het verlengen van een contract is ook voor 1, 2 of 3 jaar en is tegen dubbele waarde als het vorige contract. Dus het tweede contract kost 2 miljoen per seizoen. Overzicht van Regels - Inschrijvingen gelden alleen als de leden zich hebben ingeschreven in het desbetreffende topic - Voor onderlinge transfers dien je de communiceren via PM - Er kan gediscussieerd worden in het daarvoor bestemde topic, in de overige topics word dit niet gedaan en de berichten zullen daar dan ook onmiddellijk worden verwijderd - Het kan zijn dat de organisatie achteraf de regels aanpast om het spel te verduidelijken en/of verbeteren - Iedereen mag meedoen Schorsingen en Blessures: Of we hier iets mee moeten en wat zit ik nog in dubio, en hoor ik graag jullie meningen. Dit is namelijk lastig omdat we steeds dus vier speelrondes in twee weken spelen en dus niet een vast schema in die wedstrijden zit. Wellicht iets met een puntensysteem en bij een x aantal punten een speler voor een blok van 4 wedstrijden geschorst is? Prijzengeld: Ook zal er prijzengeld te verdienen zijn. Dit om mensen toch aan geld te laten komen. Het prijzengeld is als volgt verdeelt. Eredivisie: 1e plaats: 120,000,000 2e plaats: 110,000,000 3e plaats: 100,000,000 4e plaats: 90,000,000 5e plaats: 80,000,000 6e plaats: 70,000,000 7e plaats: 70,000,000 8e plaats: 60,000,000 9e plaats: 60,000,000 10e plaats: 50,000,000 Beker Volgt na bekendmaking van de opzet Topscorers: Beker: 20,000,000 Eredivisie: 30,000,000 Goed mannen, heel verhaal. Ik hoop dat het duidelijk is. Ik hoor graag jullie mening en zeker ook jullie kritische punten, eventuele ideeën en vragen. Laat ook weten of je nog steeds geïnteresseerd bent. @Fantasy @van der Water @Nom de Guerre @Karlo @FlyD @RubenS2 Sorry voor de tqgs wederom, maar probeer in dit board nog een keer geïnteresseerden te zoeken en anders doen we het niet.
Geplaatst 12 september 20213 jr. Ik heb ook al genoeg te doen met mijn novelle, CYL en de geef de jeugd een kans challenge Ik denk ook dat de meeste activiteit er wel uit is wat betreft FM21 en de meesten al uitkijken naar FM22. Daarnaast vraagt dit best wel wat input van de deelnemers, bij CYL hoef je bijvoorbeeld niets te doen en daar zijn mensen dan toch wel wat happiger op.
Geplaatst 12 september 20213 jr. Misschien best hiermee wachten tot als FM22 er een maandje of 2 is. Denk dat je dan het meeste kans maakt om hiervoor gegadigden te vinden.