Jump to content
Wegens succes verlengd! Bestel nu jouw Mystery United shirtje met korting. Gebruik de code 'manutd' 🔥 ×

Wie is de Mol?

Kelvin

Recommended Posts

2 uur geleden zei Aaron21:

Vertel mij eens wat Stijn gemold heeft in aflevering 2?

Voor mij is dit één van de duidelijkste kandidaten.

Mislukte molacties. De mol leek bij de kluizenkraak te moeten zijn (Rik zei: Mol, succes bij de kraak). Hij was in ieder geval gepakt door een bewaker (wat nauwelijks in beeld werd gebracht, ook opvallend). Denk dat zijn plan door Roos werd gedwarsboomt bij de servetten.

Edited by Chiemel

1 uur geleden zei timpy00:

Die kist met die servetten hadden ze toch easy open kunnen maken?

De juiste code was 871. Nu haddden ze 7 7 1 aan servetten. De kans is groot dat iemand gemold heeft dus een servet verstopt heeft. Het aantal servetten kan nooit lager zijn, en als je logisch nadenkt is de kans ook niet groot dat er 8 servetten verstopt zijn. Dan zijn er maar een paar combinaties mogelijk om te proberen en die heb je op een cijferslot zo geprobeerd.

Hoh, dat Sophie daar niet aan gedacht heeft zeg.

Het zou een molactie kunnen zijn, maar in 'the heat of the moment' kan het zijn dat je er niet aan denkt. Ik vond die Sophie bvb. wel verdacht veel bij die kistjes blijven staan. Zo weinig mogelijk open krijgen? 

Ze was ook niet oprecht op zoek naar die servietten, naar mijn gevoel, terwijl er wel potentieel een joker voor haar aan vast ging. Ik zou in ieder geval als een malle geprobeerd hebben met andere combinaties, want zoveel zijn er niet met 3 cijfers.

@Chiemel Waarom zou je in godsnaam als mol weigeren als een kandidaat voorstelt op haar eigen initiatief een actie uit te voeren waarmee geld uit de pot gehouden wordt. Het is echt duidelijk te zien dat hij hierover aarzelt. Dat is het moment waarop ik hem (bijna, want na 2 afleveringen is te vroeg) afgeschreven heb. Hij zal nog heel mols uit de hoek moeten komen om daar verandering in te brengen.

2 uur geleden zei Erwin.:

In de intro aflevering viel me al op hoe weinig Teun mee te delen had. Ik had dus al verwacht dat hij snel af zou vallen.

Dat, maar vooral hoe erg hij zijn best deed om te doen lijken dat hij langdurig in het spel zat.

”Hebben ontzettend toffe dingen gedaan, gezien, etc.” Zocht bovendien heel erg de interactie met de andere deelnemers die intro.

Stijn is nog steeds de mol. Kan in ieder geval goed liegen. 

Gabriel stond helaas al zo'n beetje onderaan mijn verdachtenlijstje, wat dat betreft heeft zijn eliminatie niet geholpen.

Edited by Chiemel

32 minuten geleden zei Chiemel:

Stijn is nog steeds de mol. Kan in ieder geval goed liegen. 

Gabriel stond helaas al zo'n beetje onderaan mijn verdachtenlijstje, wat dat betreft heeft zijn eliminatie niet geholpen.

De mol wil in het raadteam zitten, lijkt me. 

Vorige aflevering dacht ik nog aan Sophie, maar dat werd allesbehalve bevestigd deze aflevering. 

Zit nog altijd te wachten op de eerste kandidatenactie van Bridget, maar er is nog tijd, want ik voel het nog niet zo.

Zojuist zei Erwin.:

Zoals zo vaak in Nederland weten ze geen overzicht te creëren in de opdracht voor de kijkers. Wij zien dus vooral chaos

Dat was exact het probleem. Hier kan je helemaal niks aan analyseren.

En dat terwijl er sowieso al nooit iets valt te halen uit die afleveringen. We zien een samenvatting van twee/drie opdrachten + shit die tussendoor gebeurt in een uurtje tijd ivm die 24 uur die ze op elkaars lip zitten en vaak gesplit in groepen ook.

36 minuten geleden zei Viktor:

En dat terwijl er sowieso al nooit iets valt te halen uit die afleveringen. We zien een samenvatting van twee/drie opdrachten + shit die tussendoor gebeurt in een uurtje tijd ivm die 24 uur die ze op elkaars lip zitten en vaak gesplit in groepen ook.

Hier ben ik het niet mee eens.

Vond het wel weer een leuke aflevering. Ray en Sam stijgen op mijn verdachtenlijstje, waar Roos nog steeds op staat. Maaike valt voor mij toch een beetje af, want die deed bij de karaoke wel heel erg haar best.

4 minuten geleden zei 007mark:

Vond het wel weer een leuke aflevering. Ray en Sam stijgen op mijn verdachtenlijstje, waar Roos nog steeds op staat. Maaike valt voor mij toch een beetje af, want die deed bij de karaoke wel heel erg haar best.

Wat vond je dan zo verdacht aan Ray?

Die Maaike kan nog wel lekker zingen, hé.

24 minuten geleden zei Aaron21:

Wat vond je dan zo verdacht aan Ray?

Die Maaike kan nog wel lekker zingen, hé.

Ik weet het eigenlijk niet precies met hem :D Maar blijft door mijn hoofd gaan dat de groep de Mol heeft aangewezen. En daar vind ik hem nog steeds een goede optie voor.

12 uur geleden zei MisterX:

Is het dan toch gewoon Roos? 

Zou ik uiteindelijk niet echt leuk vinden. Maar naast de overduidelijk molstreken, vond ik het vooral opvallend hoe goed ze voorbereid leek te zijn op die leugentest. Ze is al vanaf dag 1 veruit het meest verdacht, dat is bij de mol bijna nooit zo.

Edited by Chiemel

Het is wel allemaal opzichtig van Roos. Met dat ijs ook dat zij die ballen met limonade gemakkelijk stuk kon maken. Nora liep ook een knop voorbij in het spookhuis en Stijn leek daar echt te mollen door elke geluid te maken.

Gelukkig niet meer op Ray gegaan anders was ik veel punten kwijt geweest.

Voor Stijn was het wel makkelijk om deze rol te ´spelen´ in het spookhuis, maar denk dat hij echt zo is. Nora in ieder geval niet afgeschoten en die valt daardoor wel een beetje af voor mij. Deed ook heel voorzichting op dat bruggetje wat al kraakte. als Mol laat je jezelf toch minimaal wel 1x afschieten, lijkt mij. Of dat is buiten beeld gebeurd, maar dat lijkt mij niet. Het missende geld wat Ray benoemde, was namelijk door 2 mensen die de laatste knop niet hebben gezien; Bridget en Nora.

Roos nog steeds wel heel hoog bij mij. Met Sophie en Maaike.

Op 25-1-2025 om 21:43 zei Chiemel:

Zonde dat Ray eruit is. Vond ik ook veruit het minst verdacht dan.

@Aaron21 vind je Stijn nog steeds niet verdacht nu hij pak 'm beet 1750eu in één opdracht uit de pot heeft gehaald?

Nee, is ondertussen op de radar gekomen. Het is voorlopig erg moeilijk nog, maar heb niet het gevoel dat we het bij Nora, Maaike, Sam en Roos moeten zoeken.