Jump to content
Pre-order FM25 nu. Steun MU & ontvang korting! ×

Wie is de Mol? 2024

Kelvin

Recommended Posts

Op 18-2-2024 om 22:13 zei Aaron21:

Slechte bron inderdaad, als zijn we nog niet aan de finale. Er moeten nog 2 kandidaten uit.

Sor heeft niks mollerig gedaan deze aflevering en corrigeert steeds meer kandidaten die iets fout doen. Bovendien lijkt het alsof Babs vol op Rosario is gegaan (of heel misschien Fons), dus ik durf een lichte potloodstreep te zetten.

Fons is ook weer zo obvious, ik kan het echt moeilijk geloven, heeft naast zijn mollerig gedrag ook al teveel kandidatenacties achter zijn naam.

Rian ook weer erg kandidaats vond ik. Geloof het ook niet meer.

We moeten dan toch kijken naar Kees of Anna, vrees is. Ik dacht echt dat Anna de fanatieke kandidaat was, maar toch nog maar even in de gaten houden, met Jan Versteegh e.d. in het achterhoofd.

Ik vind het echt bijzonder moeilijk en eigenlijk niet zo'n heel leuk seizoen qua opdrachten.

Ehm, die marimba-opdracht waar Kees de noten even goed hing, ging Sor zeggen dat er een noot omlaag moest. En wie was de pianist bij de enige ingeleverde opdracht die niet goed gemaakt was?

Edited by Hwb

2 uur geleden zei Hwb:

Ehm, die marimba-opdracht waar Kees de noten even goed hing, ging Sor zeggen dat er een noot omlaag moest. En wie was de pianist bij de enige ingeleverde opdracht die niet goed gemaakt was?

Babs zat op Sor. Konden ze helaas niet wegknippen aangezien ze nog altijd met dat idiote penningmeesterschap zitten.

14 uur geleden zei Aaron21:

Babs zat op Sor. Konden ze helaas niet wegknippen aangezien ze nog altijd met dat idiote penningmeesterschap zitten.

Durf me af te vragen of niet iedereen op Sor zat; hebben we concrete aanwijzingen dat iemand op iemand anders dan Sor zat?

Overigens zijn er de laatste afleveringen toch weer heel veel hints naar Anna; gaat weer lekker met al die dubbelzinnige hints.

8 minuten geleden zei Rogier.:

Durf me af te vragen of niet iedereen op Sor zat; hebben we concrete aanwijzingen dat iemand op iemand anders dan Sor zat?

Overigens zijn er de laatste afleveringen toch weer heel veel hints naar Anna; gaat weer lekker met al die dubbelzinnige hints.

Naar de hints kijk ik niet zo, want naar iedereen zijn er wel prima hints.

Dat Babs heel de tijd bij Sor wou in de opdrachten en na haar exit het geld aan Sor overhandigd zegt wmb genoeg. Dit kunnen ze ook niet weg editen.

4 minuten geleden zei Aaron21:

Dat Babs heel de tijd bij Sor wou in de opdrachten en na haar exit het geld aan Sor overhandigd zegt wmb genoeg. Dit kunnen ze ook niet weg editen.

Als iedereen op hem zit, dan zou Babs juist kunnen zitten, maar doordat ze eruit ligt denken dat ze fout zat. Volgens mij bedoeld Rogier dat te zeggen. 

• Like 1

5 minuten geleden zei MisterX:

Als iedereen op hem zit, dan zou Babs juist kunnen zitten, maar doordat ze eruit ligt denken dat ze fout zat. Volgens mij bedoeld Rogier dat te zeggen. 

Ja, prima, maar de kans is echt heel klein dat dit het geval is. Sor gedraagt zich de laatste 2 afleveringen ook als een echte kandidaat. 

Nu ja, ik sta ergens halverwege de Anna-tunnel.

38 minuten geleden zei MisterX:

Ja dit inderdaad. Volgens mij zat iedereen in ieder geval al deels op Sor, dus het is even de vraag wat iedereen in de test heeft gedaan.

Ik vind Sor overigens de laatste afleveringen nog wel best verdacht, hij heeft nou ook niet veel goede dingen gedaan. Dus ‘kandidatengedrag’ kan ook een act zijn. Maargoed, we gaan het zien. Ben er zelf nog niet echt uit eigenlijk (Sor, Rian, Anna zijn nog over in mijn ogen), toch wel anders dan andere jaren.

Op 23-2-2024 om 14:26 zei Aaron21:

Ik snap niet zo goed waarom je dat penningmeesterschap zo belangrijk maakt (ook niet waarom dat zo'n rol speelt in het programma trouwens) en waarom dat Babs hem de pot geeft een aanwijzing is dat zij op Sor zat.

Heb van de week trouwens wel gelezen dat Babs heeft gezegd toch wat gespreid te hebben bij de test.

Overigens zet Daniël Verlaan zijn geld op Anna. Brengt weinig geld in de pot én zit volgens hem vaak op sleutelposities in de opdrachten. Volgens hem zijn dat de twee belangrijkste dingen om op te letten om een mol te spotten.

Op 23-2-2024 om 00:08 zei Aaron21:

Als je dan nu naar de genoemde verdenkingen kijk:

Rian zat overduidelijk op Kees en Fons. Zou je die namen dan nu ook weg kunnen strepen?

Kees zat op Rian en Fons op Anna. Dus als Kees of Fons de mol zou zijn, dan zou het logischer zijn als die ander eruit vliegt.

In dat geval blijft alleen Anna als kandidaatmol over, dus dan zou ze het wel moeten zijn... En heeft alleen Fons haar tot nu toe in het vizier, en misschien ook Rosario, want zijn verdenking was niet echt te horen.

Al was het stukje van vorige week van Babs iets minder concreet dan wat er nu in deze aflevering werd gezegd over de verdenkingen, dus er is nog wel een kleine kans dat Rosario het is, maar die werd het meest vertrouwd. Toch wel opvallend als hij dan toch de mol blijkt te zijn.

Edited by MisterX

Lijkt me toch duidelijk dat het Anna is nu. 

Anna zit op Fons en Fons zit op Anna is zo'n typisch Nederlands één-tweetje. Die zitten alvast in de finale. Op wie Sor zit houden ze geheim omdat Fons en Anna zijn hoofdverdachten zijn. Sor is dus de 3e finalst. Dat Kees er nog inzit, nadat hij op Rian ging, kan je misschien verklaren door vragen als is de mol een man / vrouw etc. Beetje simplistisch, maar ik ben verder gewandeld in de Anna-tunnel en ben nu ook vrij overtuigd.

Het is ook iets in de psychologie dat vrouwen veel makkelijker andere vrouwen om de tuin leiden dan mannen, dus je zal vaak zien met een vrouwelijke mol, dat er meer mannen dan vrouwen overblijven op het eind.

46 minuten geleden zei Aaron21:

Lijkt me toch duidelijk dat het Anna is nu. 

Anna zit op Fons en Fons zit op Anna is zo'n typisch Nederlands één-tweetje. Die zitten alvast in de finale. Op wie Sor zit houden ze geheim omdat Fons en Anna zijn hoofdverdachten zijn. Sor is dus de 3e finalst. Dat Kees er nog inzit, nadat hij op Rian ging, kan je misschien verklaren door vragen als is de mol een man / vrouw etc. Beetje simplistisch, maar ik ben verder gewandeld in de Anna-tunnel en ben nu ook vrij overtuigd.

Het is ook iets in de psychologie dat vrouwen veel makkelijker andere vrouwen om de tuin leiden dan mannen, dus je zal vaak zien met een vrouwelijke mol, dat er meer mannen dan vrouwen overblijven op het eind.

Toch niet meer zo overtuigd dat het Rosario is? Maakte zich toch behoorlijk verdacht deze aflevering..

11 uur geleden zei Elano:

Toch niet meer zo overtuigd dat het Rosario is? Maakte zich toch behoorlijk verdacht deze aflevering..

Als 3 afleveringen niet meer, een beetje opletten.

Ik heb hem enkel verdacht na aflevering 5 omdat de hints echt heel mooi waren richting hem. 

Rosario deed deze aflevering echt extreem kandidaats. Ik hoor graag wat jij dan precies verdacht vond.

Erg verdacht is het niet als je Rian daar niet afschiet met haar 2K euro en vervolgens in het bootje vrij weinig uitspookt.

Dat ze hem de pot gaf, is een blijk van vertrouwen. M.a.w. ze is eruit gegaan op Sor. De 2e kandidaat waarop ze spreidde, afgeleid uit de afleveringen, moet wel Fons geweest zijn. 

Daniël Verlaan heeft het trouwens bij het rechte eind.

@Hwb

Zo interpreteerde ik ook de verdenkingen. Fons zit op Anna, Anna zit op Fons. Typisch WIDM Nederland. Dat ze niet tonen dat Sor op Anna zit, is omdat ze ons graag  willen doen geloven dat Fons de mol is. Helaas zijn we slimmer en slimmer geworden, als molloten en trappen we daar niet meer in. Enkel simpel (of casual) Nederland gelooft nog dat Fons de mol is.

@MisterX

Ik begrijp niet dat iemand na de laatste 2 à 3 afleveringen Sor nog verdenkt. 

@Erwin.

Edited by Aaron21

Ze vertrouwen Sor het meeste, kun je hem dan niet wegstrepen juist?

Sor sleutelpositie, kan gewoon al het verdiende geld eruit halen. En deed hij dus ook. Maar kom je als Mol ook in die positie? Lijkt mij in deze fase van het spel toch ook lastig, want dan moeten mensen jou als meeste vertrouwen. Zal toch wel iemand goed zitten qua Mol?

Stuk trouwens om Hé Macarena :-D

Lukte Fons dus als enige om die 2e laag te bouwen. Voor mijn gevoel deed hij er ook het langste over, en liet hij zo de tijd wegtikken. Ergens wel verdacht ook, dat hij zo graag die 2e laag wilde. Geen risico lopen dat hij toch door werd gelaten door Sor, en zo geld zou binnen brengen?

Edited by 007mark

Sor kan blijkbaar niet peddelen en niet vissen. Schiet bovendien iedereen af muv degene die het meest vertrouwd wordt.

Anna kwam met de suggestie om 'boek' als werkwoord te gebruiken bij die zinnenopdracht. Dat was anders -700 geweest. Lijkt mij niet iets wat de mol doet.

Je bent degene die het minst wordt vertrouwd, dan word je natuurlijk zeker afgeschoten. Waarom dan voor een joker gaan? Fons vond het blijkbaar fijn om Sor een joker te geven.

En @Aaron21 als ze eruit is gegaan op Sor, waarom zou ze hem dan nog vertrouwen en de pot toespelen? Ik denk dat ze hem de pot gaf, omdat ze een bondje hadden en ze met hem de meeste klik leek te hebben. Speelt wel of geen mol verder niet echt een rol in imo.

55 minuten geleden zei Hwb:

Sor kan blijkbaar niet peddelen en niet vissen. Schiet bovendien iedereen af muv degene die het meest vertrouwd wordt.

Anna kwam met de suggestie om 'boek' als werkwoord te gebruiken bij die zinnenopdracht. Dat was anders -700 geweest. Lijkt mij niet iets wat de mol doet.

Je bent degene die het minst wordt vertrouwd, dan word je natuurlijk zeker afgeschoten. Waarom dan voor een joker gaan? Fons vond het blijkbaar fijn om Sor een joker te geven.

En @Aaron21 als ze eruit is gegaan op Sor, waarom zou ze hem dan nog vertrouwen en de pot toespelen? Ik denk dat ze hem de pot gaf, omdat ze een bondje hadden en ze met hem de meeste klik leek te hebben. Speelt wel of geen mol verder niet echt een rol in imo.

Omdat Babs dan weet dat Sor een kandidaat is en de pot veilig is. Bijzonder zwakke argumenten richting Sor ook als je het mij vraagt. Je weet ook niet eens of ze in de min konden bij die opdracht. Anna was ook zichtbaar ontgoocheld dat de zin werd goedgekeurd. Ze probeerde gewoon verwarring te zaaien op het eind.

9 minuten geleden zei Aaron21:

Omdat Babs dan weet dat Sor een kandidaat is en de pot veilig is. Bijzonder zwakke argumenten richting Sor ook als je het mij vraagt. Je weet ook niet eens of ze in de min konden bij die opdracht. Anna was ook zichtbaar ontgoocheld dat de zin werd goedgekeurd. Ze probeerde gewoon verwarring te zaaien op het eind.

Dat eerste: oja, tuurlijk, stom. Maar ook bij de mol als penningmeester is de pot wel veilig.

Sor is voor mij als mol steeds verdachter geworden, door hints (molik, bril) en gedrag (-3000 gepakt, wil als muzikant noten van vader jakob verkeerd hangen, kan de piano niet zo bespelen dat de nummers geraden worden, schiet veel geld af, hengelt geen woorden binnen, kan ook niet peddelen volgens Rian).

Anna was imo niet ontgoocheld, maar verbaasd. En zelfs als ze niet in de min zouden kunnen, dan nog kwam zij met de suggestie om 'boek' als werkwoord te gebruiken, waardoor überhaupt een tweede zin gevormd kon worden, waarmee geld werd verdiend. Zelfs al was die zin discutabel.