Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #35

Platina32

Aanbevolen berichten

afbeelding.png

Na een behoorlijke onderbreking wordt deze editie voortgezet door het Rusland van komodo25! Terwijl bovenin de ranglijst de spanning om te snijden is, heeft Rusland slechts 22 punten en is het maar de vraag of de wodkaflessen uit de koelkast getrokken gaan worden, deze editie. Het hard-rock nummer valt nog niet bepaald in de smaak bij de andere deelnemers, al zijn ze dat in Rusland wel gewend, aangezien het land in het festival nog nooit in de top 10 wist te geraken(!). 

Stemronde 15/20

https://scorewiz.eu/scoreboard/view/part/483072/15/15/nlyzu4nwq0

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, daar vreesde ik al voor. Compleet weggezakt. Opnieuw zou het wel onwaarschijnlijk geweest zijn mocht ik hier punten van gekregen hebben.

Dat deze editie maar rap om is, ik wil een nieuw liedje insturen. 

Ik denk dat Zwitserland, Zweden, VSA, Slovenie en Zuid-Afrika nog moeten. Wellicht meeste kansen op punten van de Zwitsers. Zuid-Afrikanen misschien een paar punten. Slovenie kan ook. Van Zweden en de VSA ben ik al 100% zeker dat het niets wordt, gezien hun inzendingen.

___

Rusland had wel een leuke inzending. Scoort hier toch echt wel slecht, zeker als je weet dat ik punten heb gegeven voor een genre waar ik niet of nauwelijks naar luister. Maar het is misschien wat te veel "daddy's rock" voor hier.

Misschien moet ik me maar eens wagen aan de uitdaging om de Russen in de top 10 te krijgen. Ik ken wel enkele Russische groepjes of artiesten, vrees alleen niet dat ze hier goed genoeg zullen scoren.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk wel erg dat de Russen nog nooit top 10 hebben gehaald, terwijl 76 landen het wel al gedaan hebben :-D. In 5 (dus nu de zesde) deelnames is het nog niet gelukt. Ik heb even gekeken en ik denk dat Rusland het land met de meeste deelnames is, zonder dat het al eens een top 10 plaats heeft bemachtigd.

Ik heb zelf 4 keer top 10 bemachtigd. En ik ben verantwoordelijk voor de hoogste eindnotering van Turkije en de hoogste eindnoteringen van Niger en Indonesie (allebei nipt top 10), de laatste zelfs in een bezetting met 26 landen. Het andere land waarmee ik in de top 10 eindigde is denk ik Australië in de vorige editie. Het zal helaas niet lukken deze keer.

Japan, Zuid-Korea en Rusland zijn sowieso landen dat ik nog eens wil vertegenwoordigen. En voor Hong Kong, Singapore en Puerto Rico ligt er ook een inzending klaar.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou wel leuk zijn om eens af te gaan aan wie ik het meeste punten gaf, en wie er de meeste aan mij gegeven heeft over alle edities heen. Ik heb nu ook nog niet aan zoveel edities meegedaan. Socrates/Zeus en ivago zijn de eerste 2 waarvan ik het gevoel dat ik veel punten van krijg, en anderzijds er ook veel aan geef. Grote Ree geef ik meestal ook veel punten aan. Van de rest weet ik het totaal niet.

Ik let wel nooit op op wie een liedje heeft ingezonden. Dat staat ook niet bij de post waar de liedjes in staan of de Spotify afspeellijst (ik kijk enkel naar land eigenlijk).

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 24-12-2021 om 15:14 zei Laki:

Het zou wel leuk zijn om eens af te gaan aan wie ik het meeste punten gaf, en wie er de meeste aan mij gegeven heeft over alle edities heen. Ik heb nu ook nog niet aan zoveel edities meegedaan. Socrates/Zeus en ivago zijn de eerste 2 waarvan ik het gevoel dat ik veel punten van krijg, en anderzijds er ook veel aan geef. Grote Ree geef ik meestal ook veel punten aan. Van de rest weet ik het totaal niet.

Ik let wel nooit op op wie een liedje heeft ingezonden. Dat staat ook niet bij de post waar de liedjes in staan of de Spotify afspeellijst (ik kijk enkel naar land eigenlijk).

Ik meen mij te herinneren dat @Chimpa ooit bezig was om dit inzichtelijk te maken maar ik weet niet wat de status hiervan is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

15 uur geleden zei Grote Ree:

Ik meen mij te herinneren dat @Chimpa ooit bezig was om dit inzichtelijk te maken maar ik weet niet wat de status hiervan is.

Hier heb ik wel eens hardop over nagedacht inderdaad, aangezien mij dit ook bere-interessant lijkt om in te kunnen zien. Echter ben ik hier niet actief mee bezig. Met het Excel bestand is er al wel een mooi startpunt eventueel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites