Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU Worldvisionsongfestival #35

Platina32

Aanbevolen berichten

MU Worldvisionsongfestival #35

afbeelding.png

Introductie

Welkom, allen, bij alweer de vijfendertigste editie van het MU Worldvisionsongfestival! De presentatie wordt uiteraard verzorgd door de winnaar van de vorige editie: Engeland. We zitten hier allen verzameld in de geweldige O2 Arena in Londen, een complex dat meer dan geschikt is om deze editie te huisvesten. Met maar liefst 20,000 beschikbare plaatsen (die overigens allemaal bezet zijn) is deze venue een lust voor het oog, zowel van binnen als van buiten. 

the-O2-londen.jpg

De presentatie van deze avond wordt verzorgd door niemand minder dan Jeremy Clarkson. Net als hij het podium betreedt, wordt er echter door de speakers bekend gemaakt dat de (ongetwijfeld zéér enerverende) speeches van niemand minder dan Koningin Elizabeth II en premier Boris Johnson, helaas niet door kunnen gaan vanwege nog onbekende redenen. 

Hiertoe besluit Clarkson om prompt over te gaan op de inhoud van het festival. Hier volgen: 

De Regels

Iedere deelnemer mag één nummer insturen. Dit nummer hoeft niet per se op YouTube te staan, maar mag bijvoorbeeld ook op Soundcloud staan. Een vereiste is dat (één van) de artiest(en) uit jouw gekozen land komt of hier sterke banden mee heeft. Uiteraard mag ieder land maar 1x gekozen worden. Je bent zelf helemaal vrij in de muziekstijl of de gezongen taal! Kies je een nummer met een niet Engelstalige tekst kunnen we bij aanvraag een vertaling naar het Engels toevoegen in een spoiler. Mocht dit je wens zijn, dan kun je deze songtekst zelf in een spoiler toevoegen onder je kozen nummer. Het vetorecht is deze keer in handen van Satyr, winnaar van de vorige editie. Dit betekent dat hij altijd het land mag kiezen dat hij wil, ook al heeft iemand anders al een nummer uit dit land ingestuurd. Deze pechvogel moet dan een nieuwe inzending bedenken. 

Inschrijven
Om jezelf in te schrijven vul je het onderstaande lijstje in en plaats je deze in dit topic. Ook als je nog niet eerder hebt meegedaan, ben je van harte welkom! 

Citaat

Land:

Artiest:

Nummer:

Youtube/SoundCloud link:

De deadline voor het inschrijven voor deze editie van het songfestival wordt vooralsnog bepaald op Zaterdag 4 september 23:59. Mocht je dit niet kunnen redden, zet het dan alsjeblieft in dit topic neer en dan kunnen we in onderling overleg de deadline opschuiven. 

Stemmen

Wanneer de inschrijving gesloten is, stuurt iedereen zijn top 10 met twee reservelanden (dus eigenlijk een top 12) via een PM naar mij. Als alle stemmen binnen zijn, worden deze één voor één gepresenteerd zoals jullie gewend zijn. Iemand zijn nummer één krijgt 12 punten, de nummer twee krijgt er 10, de nummer drie krijgt er 8, de nummer vier 7. Dit gaat door tot en met nummer tien, deze krijgt 1 punt. Wanneer er landen niet stemmen zullen de reserves inschuiven om punten te ontvangen.

Veel plezier allemaal! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ging eigenlijk een liedje inzenden en ik zie dat Ivago een ander nummer van dezelfde groep al eens heeft ingezonden... Slecht geëindigd trouwens. Al is mijn nummer dat ik klaar had een stuk catchier, maar ik geef de voorkeur aan iets dat nog niet gekend is in te sturen, en ik ben zelf mijn eigen nummer dat ik klaar had liggen beugehoord. Ik ga er nog eens over nadenken wat ik instuur.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei Satyr:

Ik had dat met VNV Nation, dat liep best goed af :classic_tongue:

Ja, de volgende 2 die ik wou insturen hadden hetzelfde probleem, ook al door iemand ingezonden. Ja, ik weet het, het is misschien een ander nummer. Het nummer dat ik nu klaarhad is catchier en toegankelijker, dan het nummer dat Ivago had ingezonden (één dat ik zelf niet ken), maar ik ga het toch niet inzenden omdat ik het zelf beu ben gehoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Land: Kaapverdie

Artiest: Erika De Casier

Nummer: Little Bit

Youtube link:

Twijfel tussen welk liedje, en twijfel tussen welk land, want Kaapverdië, Denemarken, Portugal en België kunnen allemaal. Maar goed, keuzes moeten gemaakt worden.

Normaal zou ik Kaapverdië kiezen als het om een groter land ging, maar Portugal is eigenlijk al redelijk obscuur (maar 4 keer vertegenwoordigd). En ze heeft een grotere band met Portugal (geboorteland) dan Kaapverdië (afkomst van vader, en dus familienaam), maar misschien heeft ze de grootste band nog met Denemarken (deel v. jeugd doorgebracht, en waar ze nu woont). En België (afkomst van moeder) of de VS (lange tijd v. jeugd doorgebracht) kunnen gewoon ook. Wel te maken gehad met racisme in Denemarken. Geen idee waar ze zelf het liefst voor zou willen uitkomen.

Dus ik weet het niet, maar wel een fantastische artieste. Ik ga voor Kaapverdië omdat ik echt niet zie hoe we anders dat land ooit kunnen opvullen op de MU map, en ze wel meermaals zegt in interviews veel naar muziek uit Cabo Verde geluisterd te hebben vroeger [en ook naar Radiohead, als enige uit haar vriendenkring], dus het moest wel van invloed geweest zijn en meer dan wie ook dat ik kan bedenken heeft ze een grotere band mee.

Anders Portugal, als mensen dat liever niet hebben. Ik bedoel landkeuze is sowieso al niet één van de meest populair genomen landen.

Nummer kiezen was ook niet eenvoudig, ze heeft echt meerdere goede, maar of het naar de zin van dit forum is, betwijfel ik, maar ze mag wel wat bekender worden.

bewerkt door Laki
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pharrell:

Land: Japan

Artiest: Nintendo, Qumu

Nummer: Super Bell Hill (Remix)

Link; Staat op youtube, nu ff geen tijd voor link. zoek maar op

Graag een link bijvoegen, dan maak je het voor de organisatie een stuk gemakkelijker. Dat kun je doen door je eerdere bericht te editten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites