Jump to content

[IDS] [LLM/FM20] He who sweats more in training bleeds less in war

MisterX
 Share

Recommended Posts

Banner.png.89fd233d3ab7a96a08b28bf57c42743b.png

Voor het eerst in deze novelle heb ik uitgaand transfernieuws te melden. En niet een klein beetje, maar een hoop. Vandaag bespreken we daarom uitgaande transfers in deze transferperiode. Volgende update zal in het teken staan van het voorstellen van de selectie voor het komende seizoen en daarmee dus ook de inkomende transfers. Dan zijn jullie daarvan alvast over van op de hoogte!

Normaal bestonden de uitgaande transfers uit spelers met einde contract en werden er een paar jeugdspelers verhuurd. Dat was niet de moeite waard om daadwerkelijk te vermelden. Deze zomer is echter alles anders. Het transfergeld begint al in juni. Het Franse Valenciennes FC komt langs voor Koumetio. Met een afkoopclausule van zo'n 2 ton lijkt er niet heel veel speelruimte om te onderhandelen. Totdat ik er echter achter kom dat de clausule alleen geldig is voor binnenlandse clubs uit een hogere divisie. Uiteindelijk sluiten we de deal dat hij weg mag voor 3 ton, waarbij we ook nog een doorverkoopclausule van 50% weten te bedingen. We ontvangen nu al direct 2 ton. Het resterend bedrag wordt overgemaakt in 3 jaarlijkse termijnen.

Ook Trafford gaat ons verlaten. In dit geval viel er weinig te onderhandelen. Leeds kwam langs en bood meteen de afkoopclausule. Dan heb ik er vervolgens weinig meer over te zeggen. En weg is ie.

Ook Okera Simmonds is vertrokken voor een leuk bedrag. De eerste twee seizoen was hij de topscorer. Vorig jaar kon hij echter al geen potten meer breken en was hij niet veel meer dan een bruikbare invaller. In 16 competitiewedstrijden maakte hij dan ook maar 2 doelpunten. York kwam langs en bood 88k. Ik vond het een mooi bedrag en ik gun hem nog een mooie carrière. De League One is echter veel te hoog gegrepen voor hem.

Na een paar spelers die op huurbasis bij een andere club gaan spelen, zijn we aangekomen bij de klapper van het seizoen. Fastermann is een jeugdspeler die vorig jaar wel wat minuten heeft gemaakt in het eerste. Er kwam opeens interesse vanuit Premier League teams in het 16 jarige talent. Dan weet je: Dit talent moet een hoge potentie hebben. Het eerste bod van een paar ton kwam al snel. Maar voor een groot talent ga ik daar natuurlijk geen genoegen mee nemen. Ik heb de clubs tegen elkaar uit weten te spelen. Uiteindelijk was Brighton de gelukkige die een astronomisch bedrag van maar liefst 10 miljoen euro over had voor de speler. De helft betaalde ze direct, de andere helft verspreid over een periode van 3 jaar. Daarnaast ontvangen we ook nog eens 50% van de volgende transfer en gaan we een oefenwedstrijd tegen Brighton spelen.

Een paar weken later maken we een tweede klapper op de transfermarkt. Nog zo'n talent staat in de belangstelling van grotere clubs. Diekneite heeft echter nog geen minuut gespeeld in het eerste elftal. Voor 4 miljoen vertrekt hij nu naar Southampton. Ook in deze deal zit nog een 50% doorverkoopclausule.

Tot slot verkopen we Hoogesteger. Hij stelde me vorig jaar een beetje teleur. Ik had meer verwacht. Vervolgens komt er een club en die wil de speler voor 3,5 ton over nemen. Dan zeg ik: Strik er om en klaar. Ook in deze deal zit weer een 50% doorverkoopclausule.

En dus hebben we dit seizoen opeens grote inkomsten uit transfers. Iets wat ik van te voren totaal niet zag aankomen.

image.png.5a1819fe2ab5d63c990a07e142f01711.png

Spoiler

@komodo25 @ElMarcos @19CH98  @MNie @RubenS2 @Daniell @Marius @delichris @Kyrill @bobjuh @timpy00 @Fantasy @Jotew

Bedankt voor de reacties en de likes!

@Marius Je was te ongeduldig. Het eerste deel van de transfers (uitgaand) stond voor deze update op het programma. Deel 2 (inkomend) volgend in de volgende update. 

Veel geld brengt opeens een hoop andere zaken met zich mee. Ik zou grof geld neer kunnen gaan leggen voor spelers. En ik zou ze heel veel salaris kunnen geven. Maar dat voelt allemaal een beetje onwennig en vreemd. Uiteindelijk hebben we daardoor helemaal niet gek gedaan op de transfermarkt. We hebben 7 nieuwe spelers aangetrokken voor de selectie, maar geen enkele speler heeft ons geld gekost. Alle transfers zijn transfervrij aangetrokken, of gehuurd. Het geld staat vooral op de bank en wordt gebruikt voor investeringen in de faciliteiten.

Dat gezegd hebben, is het nu tijd voor het voorstellen van de selectie. De aankopen komen dan vanzelf wel langs.

Keepers

635528168_NickTownsend_Profiel.thumb.png.ee9d4f4be89bfe1a423c764ee6502801.png

1250185390_DanielLangley_Profiel.thumb.png.28052d9585a36c651e574980188855ec.png

Beiden keepers spelen al langere tijd bij de club. Townsend begint aan het tweede seizoen bij de club. Langley alweer aan zijn derde seizoen. Beiden zijn echter altijd back-up geweest. Het niveauverschil tussen beide spelers is echter goed zichtbaar. Townsend wordt dit seizoen onze eerste keus.

Linksback

883458699_IsmalBoura_Profiel.thumb.png.4929e3faf7c018ee8c96b11138356185.png

1492379388_JakeKenyon_Profiel.thumb.png.838cfab2bf659a371296f561a6c63393.png

773590599_MattyDowning_Profiel.thumb.png.49e31b8a547b44c11b5c8138489cf1ed.png

Vorige seizoen stond Kenyon altijd in de basis. Hij is de speler met de meeste duels onder mij. Vorig jaar raakte hij echter al langzaam op een zijspoor. Ook dit seizoen zal hij weer veelvuldig op de bank moeten zitten. Ismaël Boura zal de voorkeur krijgen. Ook Downing krijgt de voorkeur boven Kenyon, waardoor zijn rol bij de club definitief uitgespeeld lijkt.

Rechtsback

2111684382_ChrisMartin_Profiel.thumb.png.2bb454575194d6f8420be469a354af92.png

1880271463_IestynHughes_Profiel.thumb.png.9b487e176484bbf8e30cbb8c1c52fe46.png

We hebben dit seizoen Martin gehaald, zodat Hughes niet altijd hoeft te spelen. Beiden zullen echter veelvuldig in het veld staan. Ze zullen niet altijd als rechtsback spelen. Soms zullen ze ook ingezet worden op het middenveld.

Centrale verdedigers

1402965850_LiamEdwards_Profiel.thumb.png.f49aae62540c57c069b82a0ba99c63f1.png

1804089494_DynelSimeu_Profiel.thumb.png.dbb11c2fd6248ca95cdf4d8052d9ac71.png

1135403054_OliverDenham_Profiel.thumb.png.a5c6396598aa9819c7790145d3fe3f76.png

2050471194_LucaErcolani_Profiel.thumb.png.3ed1c0ec5e686357d6c401f9a48513b6.png

1433589923_ScottWootton_Profiel.thumb.png.564c1514b106e4ba4c79bb78931ddbdb.png

We hebben een hele rij aan centrale verdedigers. Vaak kunnen ze ook uit de voeten als back of net voor de verdediging. Daarmee zijn we redelijk flexibel in de inzet van de meeste spelers. Tussen de spelers zijn Downing en Edwards nieuwe aankopen. De rest zat vorig jaar ook al bij de club. Downing komt over van Macclesfield en speelde vorig jaar dus in de National League. Edwards speelde vorig jaar bij Bolton, in de League One.

Centrale middenvelders

1904130567_HarryTaylor_Profiel.thumb.png.951fbd9ae98e5528308fac70cdd2f0e2.png

978602566_AdamPhillips_Profiel.thumb.png.9a5f0d317378d635bf58ac0fca526b76.png

1465401081_NaodMekonnen_Profiel.thumb.png.4c966664ed7a9d6795d5f09c237045c1.png

1099526055_ScottHigh_Profiel.thumb.png.dfacf3e1abfe55507e5e299a9ee0a6de.png

1226414392_MaxHaygarth_Profiel.thumb.png.a43c75f8aa219cd988ac9a0bb776dbbf.png

Op het centrale middenveld zijn vooral bekende namen te vinden. Alleen Scott High is een nieuwe naam. We huren deze speler van Huddersfield. Ik vermoed dat de meeste middenvelders wel veel speeltijd krijgen. We hebben 3 posities te vullen op het middenveld. Met 5 mogelijke opties zitten we dus niet heel ruim in de centrale middenvelders.

Vleugelspelers

1964129920_DilanMarkanday_Profiel.thumb.png.da842975d50e62e61eff4244012fd206.png

230845682_JonnySmith_Profiel.thumb.png.66e22f0ac27618381d713a8a14eba579.png

1512668234_CarlosMartnez_Profiel.thumb.png.98b37e0ced2fad0f04dec668dd0e13b6.png

Markanday en Smith zijn bekende namen. Vorig jaar speelde zij ook al veel wedstrijden. Na een last minute verkoop van Hoogesteger hebben we op de aller laatste dag van de transferperiode Martinez nog weten te strikken op huurbasis. Ik verwacht dat ze alle drie geregeld in het veld zullen staan.

Spitsen

138220657_KeyendrahSimmonds_Profiel.thumb.png.350b3138a344738cd6f5d005d52aa24a.png

2013091953_LouieBarry_Profiel.thumb.png.450fe734e724e437139c682289ec2804.png

Vorig jaar leek het een broederstrijd te worden voor de spitspositie. Daar is het nooit echt van gekomen, want een andere huurspeler ging er met de basisplaats vandoor. Een van de broers is ondertussen verkocht, maar de andere Simmonds zal ook dit jaar waarschijnlijk genoegen moeten nemen met de reservebank. Barry, gehuurd van Aston Villa, zal waarschijnlijk dit seizoen onze eerste keus worden.

Spoiler

@komodo25 @ElMarcos @19CH98  @MNie @RubenS2 @Daniell @Marius @delichris @Kyrill @bobjuh @timpy00 @Fantasy @Jotew

Zeven nieuwe spelers is op zich een prima keuze om de balans niet al te veel te verstoren in de ploeg. Genoeg multifunctionele spelers in ieder geval ook om op te rekenen tijdens wat alweer een zwaar seizoen zal worden. Enkel in de spits zit je misschien wat dunnetjes.

We gaan het dit seizoen anders doen dan andere jaren. Alle wedstrijden bespreken we in 3 updates: Eerste seizoenshelft, tweede seizoenshelft en de bekertoernooien. En natuurlijk volgt op het einde nog de gebruikelijke terugblik (die ik niet mee reken in de drie updates) en kunnen er ook andere randzaken langs komen in een update. Vandaag staat in ieder geval de eerste helft van League One op het programma. Alle wedstrijden in 2022. Wat willen jullie hierna als eerste zien: De tweede seizoenshelft of de bekertoernooien?

We begonnen het seizoen met een wedstrijd tegen Rotherham. Het was niet helemaal de wedstrijd waarop ik had gehoopt. Nou ja, het begin was erg goed. Met rust stonden we 0-3 voor. In de tweede helft weet Rotherham echter terug te komen tot 3-3 in de 90e minuut. Dat had ik graag anders gezien. Wonder boven wonder pakken we toch nog de drie punten, door een doelpunten in de vierde minuut van de blessuretijd... Gelukkig.

Daarna zetten we de lijn van voorgaande jaren goed voort. We blijven boven in mee draaien met veel overwinningen, een paar gelijke spelen en een nederlaag.

image.png.0a1e7e8af2bb6e6053e4c4641e950bcc.png

Met deze serie is het niet verrassend dat we op dit moment boven aan staan. Een groot deel van het seizoen hebben we op deze plaats in de competitie gestaan. Alleen na de eerste wedstrijden stonden we niet in de top 3. 

image.png.ddf21676321d336e4aede970010a5f48.png

Op dit moment kan ik niets anders dan zeggen dat we voor directe promotie moeten gaan. Voor een volgende keer op rij. We hebben in de competitie op dit moment een gaatje van 5 punten op de nummer 2. Het gat met de nummers 3 t/m 6 (play-off plaatsen) is ondertussen al 12 punten.

image.png.a261d07d692d52d756b01014620372ac.png

Spoiler

@Marius In geval van nooit heb ik in de jeugd nog wel iets dat bruikbaar genoeg is in de spits. Daarom maak ik me niet veel zorgen voor de spitspositie. Vleugelaanvallers en middenvelders vind ik een stuk spannender.

In mijn vorige post stelde ik een vraag: Wat willen jullie eerst zien? De tweede seizoenshelft of de bekercampagnes. Jullie antwoord op die vraag? Er kwam geen reactie op de vraag. Ik ben zo vriendelijk om jullie een tweede kans te geven. Bij alweer geen respons (of als jullie enorm verdeeld zijn), dan hak ik zelf de knoop door.

Vandaag volgt daarom alvast iets anders. De focus ligt op mijn jeugdteam. Dit jaar mogen zij namelijk ook een feestje vieren. Ze winnen de U18 Youth Alliance League North-East! En dat terwijl de spelers echt niet heel bijzonder zijn. Toch een mooie prestaties voor dit team! En dat zonder manager U18... De keepertrainere U18 heeft daardoor de leiding over het U18 team. En zijn tactische kennis is niet bepaald goed. Des te verrassender dat we boven aan weten te eindigen! 

Ik heb trouwens wel medelijden met South Shields U18. Je speelt 28 wedstrijden en je eindigt op de laatste plaats met 0 punten en een doelsaldo van -70... 

image.png.8480496aacc683e3d7c8ba8e42b7a2ec.png

Spoiler

Wat er eerst komt maakt mij niet uit, daarom heb ik de vorige keer er geen antwoord op gegeven. Wat betreft deze update is het fijn dat de jeugd ook lijkt mee te groeien met het niveau van het eerste team, hopelijk kan je op termijn goede spelers hieruit halen

Mij maakt het ook niet veel uit, al vind ik de bekercampagnes misschien wel meer geschikt als toetje :) Zo'n resultaat van de jeugd is mooi maar op zich ga je er waarschijnlijk verder weinig aan hebben. Als je zo snel promoveert na mekaar blijft de jeugdwerking vaak wat achterwege en niet meteen op het niveau van de 1e ploeg. 

Er is niet echt een voorkeur, lijkt het. Dan kies ik: We doen eerst de competitie, de bekers komen als toetje.

In de tweede helft van het seizoen zetten we eigenlijk de lijn voort van de eerste helft. Er zit eigenlijk weinig verschil tussen beiden seizoenshelften. In beide verliezen we 1x en spelen we ook 6x keer gelijk. De rest wordt gewonnen. Veelal wordt de nul gehouden en we scoren er op los. 

image.png.cec95f8a31442140a409aed010560094.png

Zoals zo'n beetje altijd is het voor de computer onmogelijk om constant te blijven. Het ene team start goed, het andere team eindigt goed. Maar niemand is echt consistent. Ook dit seizoen lijkt dat weer het geval te zijn. Als jij echter wel constant kan zijn, dan kan het opeens heel hard gaan. Halverwege hadden we nog maar een gaatje van 5 punten. In de tweede helft is dat gegroeid naar 20. Dat is een best groot gat. En om nu te zeggen dat de rest slecht was? Nee, niet bepaald. Afgelopen seizoen eindigde de nummer 6 vaak met een puntentotaal rond de 70. Dit seizoen hadden ze er 83.

Wij staken er echter met kop en schouders boven uit. We pakte we meerdere records. Zo pakte we het puntenrecord en het record van minste aantal verloren wedstrijden in een seizoen. Daarnaast evenaarde we het record van Aston Villa van het aantal gewonnen wedstrijden. En ook de spelers vielen in de prijzen: Townsend pakte de meeste clean sheets in een seizoen. Phillips behaalde het hoogste gemiddelde cijfer. 

Al met al mogen we terug kijken op een mooie seizoen, waarbij we voor een vierde keer op rijd de barrière van 100 punten hebben verbroken en voor een vierde keer op rij gaan promoveren. En dus spelen we volgend jaar in de Championship!

image.png.f57519876cf4cacc22514f24af0ea0ca.png

Spoiler

Na het zien van de resultaten wist je natuurlijk al hoe laat het was; kampioen met een straat voorsprong! Heel knap om al die records neer te zetten. Met deze vorm verwacht ik nog wel een stuntje in één of ander bekertornooi ook.

Vandaag is het tijd voor de kers op de taart of het toetje: De bekercampagnes van 2022/23. Niet getreurd, dit seizoen is nog niet direct afgelopen. In de volgende update zullen we nog kijken naar de prestaties van de spelers en andere statistieken over het seizoen.

We beginnen maar met de minst prestigieuze beker, de EPL Trophy. Dit is de beker voor de League One en League Two teams, aangevuld met wat U23 teams van hoger spelende clubs. Deze beker begint met een poulefase waarin een gelijkspel eigenlijk niet bestaat. Bij een gelijkspel na 90 minuten worden er namelijk penalties genomen. De winnaar krijgt 2 punten, de verliezer 1.

In een poule met Bolton, Mansfield en Blackburn U23 weten we als eerste te eindigen met 3 overwinningen. Daarmee gaan we als groepswinnaar door naar de volgende ronde. Groepswinnaar worden geeft ons echter geen voordelen in de rest van het toernooi.

image.png.4360cba66d63eb3d245248f85230c84a.png

In de tweede ronde treffen we vervolgens Bradford City. We gaan uiteindelijk door op penalties. Daarna treffen we Manchester United U23. We scoren vanuit een corner het enige doelpunt van de wedstrijd en zijn daarmee weer een ronde verder. De wedstrijd tegen Crewe eindigt ook in 1-0 voor ons en dat brengt ons in de halve finale. Daarin is Doncaster de tegenstander. We hebben geen kind aan dat team en winnen met 4-2. En daarmee staan we in de finale. Oxford United is het andere teams dat de finale heeft gehaald. De wedstrijd eindigt in een 1-1 gelijkspel en het wordt strafschoppen nemen. Uiteindelijk valt de beslissing pas na 10 strafschoppen voor ieder team: 7-6 voor ons. En daarmee prolongeren we deze beker!

image.thumb.png.7c54d25550a4bd71455b98778b198c4a.png

In de andere twee bekers kunnen we echter veel betere tegenstanders treffen én staat er zelfs een Europees ticket op het spel. Laten we eerst eens kijken naar de FA Cup. Daarin beginnen we met twee zuinige overwinningen op Gosport Borough en Chelmsford City, twee teams die beiden op het 6e niveau actief zijn. We hebben het ons zelf te moeilijk gemaakt in deze wedstrijden. Zo miste Phillips in beide wedstrijden een penalty, iets wat hij eigenlijk te vaak doet.

In de derde ronde treffen we Sunderland. Vroeger actief in de Premier League, maar ondertussen een degradatiekandidaat in de Championship. Dat we hen uitschakelen wil ik daarom eigenlijk geen eens meer een stunt noemen.

In de vierde ronde treffen we echter een Premier League team. Crystal Palace. Ik weet in ieder geval 1 ding zeker: Ze hadden weinig zin in voetballen. We winnen de wedstrijd redelijk eenvoudig met 1-4. En daarmee staan we opeens in de achtste finales en mogen we het opnemen tegen Bournemouth. We beginnen heel sterk en staan na 18 minuten al met 2-0 voor. Daarna gaat het echter alsnog mis. Bournemouth weet hun achterstand om te zetten in een voorsprong en daarmee liggen we uit de FA Cup.

image.png.3f6f02539b46a26c17034f59a7da8387.png

Tot slot hebben we nog de EFL Cup. Hierin beginnen we tegen Crewe en winnen de wedstrijd. In de tweede ronde verslaan we ook Hull City uit de Championship. Opnieuw wil ik dit geen stunt noemen. Zij zijn degradatiekandidaat in de Championship. Het verschil met de kampioen uit de League One is toch niet groot?

In de derde ronde treffen we Sheffield United. Het wordt een eenvoudige 1-4 overwinning. Dit wil ik dan wel weer een stunt noemen. Sheffield is een topclub in de Championship. Dit jaar speelde ze in de play-offs voor een ticket naar de Premier League, maar dat was helaas geen succes voor hen. 

Een ronde later weten we weer te stunten. Deze keer tegen Blackburn Rovers uit de Premier League. Na reguliere tijd staat het 1-1, maar wij zijn beter in het nemen van strafschoppen. In de kwartfinale worden we vervolgens echter naar huis gestuurd door Manchester City. Zij zijn echt nog een maatje te groot voor ons en dat is geen schande.

image.thumb.png.0f9a0c7cf885ed3fa16d3ff35f3c6939.png

Spoiler

@komodo25 @ElMarcos @19CH98  @MNie @RubenS2 @Daniell @Marius @delichris @Kyrill @bobjuh @timpy00 @Fantasy @Jotew @Elsjorro1990

@Kyrill Ik gebruik een zelfgemaakte 4-1-4-1 als basis, maar tweak die continu afhankelijk van het spelersmateriaal dat ik heb. De basis van de tactiek is vroeg druk zetten, waardoor de tegenstander hopelijk snel de bal verliest (of de lange bal speelt en ik hem zo kan onderscheppen). Vervolgens probeer ik via de flanken een aanval op te zetten.

• Marius changed the title to [IDS] [LLM/FM20] He who sweats more in training bleeds less in war