Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Eredivisie: Wekelijkse Analyse(s)

Pharrell

Aanbevolen berichten

Om te beginnen doe ik even een korte van NEC-PEC

NEC speelde vloeiend en counteraanvallend. Wanner de bal gewonnen was direct naar voren voor een kans. PEC speelde dat spel wel weer anders. Direct aanvallen. Beide speelde direct maar NEC speelde kortere balletjes. PEC hun buitenspel"val" werkte niet en leverde zelfs een rode kaart op. PEC speelde lang uit, net als NEC. 

Is het een aanrader om terug te kijken?: Zeker, counteraanval op zijn best

Samenvatting ESPN staat op YouTube

Hele wedstrijd waarschijnlijk op een illegale site

Nou, nu het topic van het archief weg is, is het hier officieel geopend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Analyse FC Groningen- FC Utrecht

Groningen domineerde vandaag. Deze directe aanvallen maakte impact, voornamelijk met de slordige verdediging van Willem Janssen. Echte maakte Maarten Paes vaak de reddingen voor Utrecht en gingen de Domstedelingen over in de aanval met de gebruikelijke 4-3-3. Wegverdedigen ging vaak met de full-backs erbij, wat vele kansen van Groningen heeft vergooid. Het counter-possesie spel van Utrecht vandaag in plaats van het directe-possesie spel tegen Sparta heeft op bepaalde punten, zoals de aanvaal de kop gekost. Ondanks de stand was het constant nagelbuiten voor beiden supporters maar het eindigde gelijk door onder andere Mark van de Maarel en Maarten Paes.

Kortom:Leuk potje om te kijken, Groningen dominant maar trok niet aan het laatste eind tegen titel "dark horse" Utrecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit ziet er nu een beetje uit als los zand deze analyse. Tactische analyse is imo wat er structureel gebeurd. Dus wat kunnen we daadwerkelijk zien. Dit lijkt meer op een samenvatting met wat leuke termen.

Maar jij geeft aan dat de full backs iets doen wat doen ze precies, wellicht is bijvoorbeeld een afbeelding ( @Lazy?) Toevoegen om je bevinding te illustreren mogelijk. Dat maakt het ook makkelijker om een disucissie of gesprek aan te gaan denk ik.

Waaruit blijkt bijvoorbeeld counter possessie spel en wat houd dit voor jou in. Dat soort dingen.

Maar goed slechts mijn mening en tips om het topic aan het draaien te krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Pharrell:

Analyse FC Groningen- FC Utrecht

Groningen domineerde vandaag. Deze directe aanvallen maakte impact, voornamelijk met de slordige verdediging van Willem Janssen. Echte maakte Maarten Paes vaak de reddingen voor Utrecht en gingen de Domstedelingen over in de aanval met de gebruikelijke 4-3-3. Wegverdedigen ging vaak met de full-backs erbij, wat vele kansen van Groningen heeft vergooid. Het counter-possesie spel van Utrecht vandaag in plaats van het directe-possesie spel tegen Sparta heeft op bepaalde punten, zoals de aanvaal de kop gekost. Ondanks de stand was het constant nagelbuiten voor beiden supporters maar het eindigde gelijk door onder andere Mark van de Maarel en Maarten Paes.

Kortom:Leuk potje om te kijken, Groningen dominant maar trok niet aan het laatste eind tegen titel "dark horse" Utrecht.

Sorry dat ik het zeg, maar dit is meer de RTL-analyse in de rust. "Ze moeten meer scoren, anders winnen ze niet" kunnen we natuurlijk allemaal roepen :D 

Waar ik dan benieuwd naar ben is, zoals timpy00 hierboven ook aangeeft, zijn inderdaad wat die fullbacks dan precies doen én wat er anders moet. Waarom was Janssen slordig? Waren er geen afspeelmogelijkheden, stond 'ie zelf verkeerd, of waar lag dat aan. En ik ben wel benieuwd naar de analyse van Groningen dan ook, niet alleen in die van de plaatselijke FC. Hoe kan het dat Groningen zó veel kansen kreeg, maar niet tot scoren kwam. Was dat dankzij Paes of maakten de spitsen van Groningen de verkeerde keuzes. 

Zonder sluikreclame te maken voor degene die dit topic een nieuw leven inblies; ik was meer op zoek naar analyses zoals dit: https://betweentheposts.net/ . Natuurlijk niet in zo'n uitgebreide vorm als daar, maar toch wel iets meer in die richting.

Link naar opmerking
Deel via andere websites