Jump to content
  • 0

Laptop wordt te heet door FM 2021

Martin18071982
 Share

Question

Hallo mensen,

Ik heb pas geleden een laptop gekocht de MSI GF75 ( i7 10e gen, 16 GB en Geforce 1660TI 6 GB)

De laptop heb ik aangesloten op een externe 27 inch monitor (144 FPS/hertz)

Met FIFA geen probleem maar in FM 2021 tijdens de 3D wedstrijd wordt de laptop wel heel erg heet  78- 83 graden met uitschieter tot 88. 

Heb de details op gemiddeld staan want als ik alles op max zet wordt de laptop minstens 90 graden.

Liefst zou ik in FM2021 alle details op max zetten want dat kan die makkelijk aan alleen ja dan wordt die wel heel erg heet.

Hebben meer mensen hier last van? en voor degene die hun laptop ook hebben aangesloten op een extern scherm hoe warm worden jullie laptop?

12 answers to this question

Recommended Posts

• 2

Wat is je fps in game? Zal waarschijnlijk verschillen tussen de menu's en 3d wereld. 

Ik adviseer in Nvidia config een fps limiet aan te zetten voor fm. Op mijn laptop heb ik 'm volgens mij op 45 fps staan, zodat m'n laptop amper geluid maakt. Ja, zonde van de 144hz, maar dat is gewoon teveel rekenkracht wat gepaard gaat met hitte. 

• 0
4 uur geleden zei glennix:

Daarom ben ik overgestapt naar een desktop. Ik had een redelijke game laptop maar die werd ook (te) warm. Dat ga je bij bijna alle laptops hebben.

Bij mij is die nu tijdens de 3d wedstrijden tussen de 78 en 85 graden, in de game zelf als ik geen wedstrijd heb rond de 75 graden. Zijn dat normale temperaturen?

• 0
1 uur geleden zei Stefan.:

Wat is je fps in game? Zal waarschijnlijk verschillen tussen de menu's en 3d wereld. 

Ik adviseer in Nvidia config een fps limiet aan te zetten voor fm. Op mijn laptop heb ik 'm volgens mij op 45 fps staan, zodat m'n laptop amper geluid maakt. Ja, zonde van de 144hz, maar dat is gewoon teveel rekenkracht wat gepaard gaat met hitte. 

Geen idee heb momenteel geen beperkingen aan staan, maar zou het helpen als ik de FPS beperkt? Ik kan dat beperken idd in Nvidia. En heeft dat geen invloed op de vloeiendheid van FM?

• 0
1 uur geleden zei Martin18071982:

Bij mij is die nu tijdens de 3d wedstrijden tussen de 78 en 85 graden, in de game zelf als ik geen wedstrijd heb rond de 75 graden. Zijn dat normale temperaturen?

Ik heb de temperatuur nooit echt in de gaten gehouden bij mijn laptop, ik weet alleen dat de fan van mijn laptop serieus hard aan het draaien was tijdens het spelen.

• 0
3 minuten geleden zei glennix:

Ik heb de temperatuur nooit echt in de gaten gehouden bij mijn laptop, ik weet alleen dat de fan van mijn laptop serieus hard aan het draaien was tijdens het spelen.

De mijne ook, heb de fans zo ingesteld hoe warmer de laptop hoe sneller de fans moet draaien. Zou het beperken van de FPS of minder competities laden wat helpen denk je?

• 0
7 minuten geleden zei Martin18071982:

De mijne ook, heb de fans zo ingesteld hoe warmer de laptop hoe sneller de fans moet draaien. Zou het beperken van de FPS of minder competities laden wat helpen denk je?

Misschien dat de FPS beperken kan helpen, minder competities laden gaat niet voldoende helpen want het simuleren en in 3D kijken blijft veel rekenkracht kosten voor de laptop.

• 0
9 uur geleden zei Stefan.:

Hoe doe je dat juist? En wat bedoel je met het vetgedrukte?

• 0
8 uur geleden zei Martin18071982:

Geen idee heb momenteel geen beperkingen aan staan, maar zou het helpen als ik de FPS beperkt? Ik kan dat beperken idd in Nvidia. En heeft dat geen invloed op de vloeiendheid van FM?

Dat heeft het wel. Maar 45 is voor mij persoonlijk prima voor fm. Je kan ook eerst 60 proberen. 

Het zal ongetwijfeld helpen. 

30 minuten geleden zei RubenS2:

Hoe doe je dat juist? En wat bedoel je met het vetgedrukte?

Zijn laptopscherm is 144hz. Dat is niet de standaard, ook al zie je het steeds vaker op telefoons, televisies en monitoren. Vroeger was alles 60hz. Het betekent simpelweg dat het scherm vaker per seconde kan weergeven, wat voor een veel vloeiender ervaring leidt.

Als je je fps limiteerd, zoals ik voorstel, zal die 144hz geen enkel verschil maken.