Jump to content

Coëfficiëntenupdates van 007mark

007mark
 Share

Recommended Posts

Daar gaan we weer.

5. Frankrijk - 55.748

Wolfsburg - LOSC Lille 1-3

Paris Saint Germain - Club Brugge 4-1

Sturm Graz - AS Monaco 1-1

Olympique Lyon - Rangers 1-1

Olympique Marseille - Lokomotiv Moskou 1-0

Tottenham Hotspur - Stade Rennes NNB

Super resultaten voor Frankrijk, dat een enorme sprong maakt qua aantal punten. Hierdoor zijn ze dit jaar na Nederland en Engeland voorlopig de nr. 3 op de ranking. Alle 6 de clubs die Europees spelen zijn gewoon door, dus de polonaise kan daar ook nog een tijdje worden voortgezet waarschijnlijk.

6. Portugal - 50.049

Ajax - Sporting Portugal 4-2

Porto - Atletico Madrid 1-3

Benfica - Dynamo Kiev 2-0

SC Braga - Rode Ster 1-1

Bonuspunten voor Benfica in de Champions League en Braga wordt tweede in de Europa League. FC Porto wist het echter niet te bolwerken en Sporting Portugal verloor van een Nederlandse deelnemer. Al met al dus geen superweek voor het Portugese voetbal.  Toch spelen deze 4 ploegen allemaal na de winter nog Europees. Tweemaal in de CL en tweemaal in de (zware) EL. Kan dus ook zomaar zijn dat het snel over is.

7. Nederland - 44.300

Ajax - Sporting Portugal 4-2

Real Sociedad - PSV 3-0

AZ - Randers 1-0

Vitesse - NS Mura 3-1

Feyenoord - Maccabi Haifa 2-1

Eigenlijk waren alle bonuspunten vorige week al uitgedeeld. Enkel PSV kon nog een extra duit in het zakje doen, maar helaas waren die kansloos en gaan ze voor een vervolg in de UCL. De ploegen in deze competitie bleven donderdag weer foutloos en hebben dit seizoen uitstekend meegescoord voorlopig. Resulteert ook weer in 1e plek op de lijst van dit jaar. De overwintering van Vitesse zal nog afhangen van de UEFA, maar met minimaal 4 ploegen die straks nog Europees spelen is de score meer dan uitstekend te noemen.

8. Oostenrijk - 37.850 

RB Salzburg - Sevilla 1-0

Genk - Rapid Wien 0-1

Sturm Graz - AS Monaco 1-1

LASK Linz - HJK Helsinki 3-0

De week kon bijna niet beter voor de Oostenrijkers. Salzburg wist de doorgang in de CL veilig te stellen en pakte daarmee noodzakelijke bonuspunten. Ook Rapid Wien pakte de laatste kans voor een vervolg in de UCL, een trapje lager op de Europese ladder. Daarnaast snoepte Sturm Graz een puntje af van een topploeg en wist LASK ongeslagen te blijven (16 uit 18). Na de winter zien we 3 ploegen nog terug in Europees verband.

9. Rusland - 34.282

Zenit St. Petersburg - Chelsea 3-3

Legia Warshau - Spartak Moskou 0-1

Olympique Marseille - Lokomotiv Moskou 1-0

De belangrijkste overwinning kwam deze week van Spartak Moskou, die hiermee groepswinnaar werden van een zware EL-poule (met ook Napoli en Leicester). Hierdoor slaan ze de tussenronde over en pakken ze mooie bonuspunten. Zenit zal ook erbij zijn in de EL, terwijl Lokomotiv klaar is met voetballen. De twee Russische ploegen moeten dus ervoor zorgen dat ze Schotland weer achter zich houden, die ze nu net hebben ingehaald.

10. Schotland - 34.100

Olympique Lyon - Rangers 1-1

Celtic - Real Betis 3-2

Ook geen slechte week voor de Schotten, aangezien Rangers als 2e nu door is achter Lyon en Celtic toch nog wist te winnen, ondanks dat het al zeker was van de UCL. Beide ploegen gaan voor de tussenronde, in twee verschillende competities. 

De rest

Hier achter gaan we niet meer verder kijken. Oekraine heeft namelijk geen ploegen meer Europees spelen en is ingehaald door Servië. België staat daar weer achter op de 13e plaats voorlopig.

Ajax staat inmiddels op de 14e plek op de clubranking. Laat je het bijzonder slechte jaar 17/18 echter weg, dan staan ze zelfs 10e. Enorm knap voor een Nederlandse ploeg.

Moldavië is door de bovenmaatse prestaties van Sherrif Tiraspol het laagst geklasseerde land (33e) wat nog een deelnemer heeft na de winter. Oekraine (12e) is het hoogst geklasseerde land zonder deelnemers over.

Champions League

Geplaatst: Manchester City, Liverpool, Ajax, Real Madrid, Bayern Munchen, Manchester United, LOSC Lille, Juventus

Ongeplaatst: PSG, Atletico Madrid, Sporting Portugal, Inter Milan, Benfica, Villareal, RB Salzburg, Chelsea

Europa League

Vrije ronde: Olympique Lyon, AS Monaco, Spartak Moskou, Eintracht Frankfurt, Galatasaray, Rode Ster, Bayer Leverkusen, West Ham

Geplaatst: Rangers, Real Sociedad, Napoli, Olympiakos, Lazio Roma, SC Braga, Real Betis, Dinamo Zagreb
Ongeplaatst: RB Leipzig, FC Porto, Borussia Dortmund, Sheriff Tiraspol, FC Barcelona, Atalanta, Sevilla, Zenit St. Petersburg

Conference League

Vrije ronde: LASK Linz, AA Gent, AS Roma, AZ Alkmaar, Feyenoord, FC Kopenhagen, Stade Rennes, FC Basel

Geplaatst: Maccabi Tel Aviv, Partizan Belgrado, Bodo Glimt, Randers, Slavia Praag, Spurs/Vitesse, FK Qarabag

Ongeplaatst: Sparta Praag, PSV, Leicester City, Fenerbahce, Olympique Marseille, FC Midtjylland, Celtic, Rapid Wien

Frankrijk

Chelsea - LOSC Lille

Paris Saint Germain - Real Madrid

Olympique Marseille - FK Qarabag

Drie ploegen gaan in actie komen, omdat Olympique Lyon, AS Monaco en Stade Rennes hun poules gewonnen hebben. De lotingen zorgen voor zware tegenstanders in de Champions League, terwijl Marseille een zeer goede kans maakt om door te gaan in de Conference League.

Portugal

Sporting Portugal - Manchester City

FC Porto - SS Lazio

Benfica - Ajax

Sheriff Tiraspol - SC Braga

Droomloting voor Braga in de Europa League. De rest van de ploegen gaan het denk ik toch zwaar krijgen. Wel alle ploegen komen in actie, dus dat kan wel eens een goede ronde gaan worden.

Nederland

Benfica - Ajax

PSV - Maccabi Tel Aviv

Rapid Wien - Vitesse*

Eigenlijk allemaal lotingen met prima perspectief. Had allemaal veel zwaarder kunnen uitvallen. Sterker: voor Ajax gebeurde dat in eerste instantie ook ;c 

Oostenrijk

RB Salzburg - Bayern Munchen

Rapid Wien - Vitesse*

Salzburg zou het sowieso zwaar krijgen, maar Bayern lijkt me ook wel een van de sterkste ploegen van het moment. Acht ze daarom vrij kansloos om een stult te bewerktstelligen.

Rusland

Zenit St. Petersburg - Real Betis

Slechts 1 van de 2 ploegen komen in actie. Prima loting denk ik zo.

Schotland

Borussia Dortmund - Rangers

Celtic - Bodo Glimt

Die eerste is wel echt een heerlijke pot moet ik zeggen. Celtic heeft het lekker getroffen met een potje naar de poolcirkel.

Heerlijke updates, thanks man. 

Vraagje, misschien heb je 't al gezegd, maar ik kon het niet vinden, is dit een volwaardige ronde qua punten? Dus dat je qua coefficienten in het geval van winst eigenlijk liever in de tussenronde zou zitten dan dat je al door bent. Lijkt me niet logisch, dus zal wel niet, maar toch.  

12 minuten geleden zei Abe:

Vraagje, misschien heb je 't al gezegd, maar ik kon het niet vinden, is dit een volwaardige ronde qua punten? Dus dat je qua coefficienten in het geval van winst eigenlijk liever in de tussenronde zou zitten dan dat je al door bent. Lijkt me niet logisch, dus zal wel niet, maar toch.  

Bonuspunten voor groepswinst. Die zullen dat wel (meer dan) compenseren.

3 uur geleden zei Abe:

3 uur geleden zei MetalMichael:

Bonuspunten voor groepswinst. Die zullen dat wel (meer dan) compenseren.

Bonuspunten voor groepswinst staat gelijk aan 1 overwinning. 

En ook geld trouwens voor plaatsing bij laatste 16 al. 

• 1 month later...
  • 2 weeks later...

Helaas weer geen update, doordat ik helaas ziek ben. Lekker op tijd naar bed dus.

Gister had je eigenlijk gehoopt op een overwinning tegen een Portugese tegenstander, zeker nu je ook ziet dat Porto er goed voor staat. Hopelijk kunnen PSV en Vitesse daar dus wat tegenover zetten.

• 2 weeks later...

5. Frankrijk: 57.748

Real Madrid - Paris Saint Germain 3-1

FC Porto - Olympique Lyon 0-1

Leicester City - Stade Rennes 2-0

Olympique Marseille - FC Basel 2-1

SC Braga - AS Monaco 2-0

Lille gaat volgende week pas spelen tegen Chelsea, al zal dat niet meer lukken om door te gaan verwacht ik. Ook PSG is het niet gelukt om door te gaan. Lyon zet wel een goede eerste stap in de EL, terwijl in de UCL gemixte resultaten te zien zijn. 

6. Portugal: 51.882

Manchester City - Sporting Portugal 0-0

FC Porto - Olympique Lyon 0-1

SC Braga - AS Monaco 2-0

Sporting was al kansloos, maar bezorgt het land toch nog wat puntjes door gelijk te spelen in de terugwedstrijd. Porto had thuis een beter resultaat willen neerzetten, terwijl Braga wat mij betreft toch een verrassende overwinning pakt.

7. Nederland: 46.300

PSV - FC Kopenhagen 4-4

Bodo Glimt - AZ Alkmaar 2-1

Partizan Belgrado - Feyenoord 2-5

Vitesse - AS Roma 0-1

PSV en Vitesse netjes door de tussenronde gekomen, maar helaas geen goed vervolg kunnen geven. Voor Vitesse geen schande, maar van PSV verwacht je meer. Feyenoord echt een uitstekende overwinning, terwijl AZ het niet weet te bolwerken tegen de stuntploeg uit de Noordpool (bijna dan). Wel een zwaar onterechte strafschop overigens.

8. Oostenrijk: 38.450

Bayern Munchen - RB Salzburg 7-1

Slavia Praag - LASK Linz 4-1

Salzburg kreeg een flinke oorwassing en LASK is eigenlijk al kansloos om verder te gaan. Eigenlijk heeft het ook niet meer super veel zin om Oostenrijk bij te houden, gezien de flinke achterstand op Nederland.

9. Schotland: 35.300

Rangers - Rode Ster Belgrado 3-0

Jarenlang moest Celtic de Schotse eer hooghouden, maar het is toch mooi om te zien dat Rangers nu helemaal terug lijkt. Hebben Borussia Dortmund al uitgeschakeld en zetten nu ook al een grote stap richting de kwartfinales. Misschien wel een ploeg om serieus rekening mee te houden voor de eindoverwinning.

10. Rusland: 34.482    

Spartak Moskou uitgeschakeld door sancties. Geen ploegen meer, dus Rusland gaan we vanaf nu vergeten

Op 25-11-2021 om 23:15 zei 007mark:

@Steels Aangezien België nog niet dichtbij staat, laat ik het nu even voor wat het is. Anders kan ik straks alle landen op de lijst wel meenemen hierin ;c  Staan nu in ieder geval 13e, op 0.025 achter Servië.

Daarom doet België niet mee in deze updates. 

Begint inderdaad met een grote domper, zeker omdat het tegen een Portugese ploeg is. Die hiermee ook weer een overwinning + bonuspuntje pakken.

Hopelijk weten de andere Nederlandse ploegen in de UCL de eer te redden.