Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Coëfficiëntenupdates van 007mark

007mark

Aanbevolen berichten

FC Basel - OGC Nice

Feyenoord - AS Roma

RSC Anderlecht - AZ Alkmaar

Internazionale - Benfica

Juventus - Sporting CP

Een droomloting voor de Fransen, aangezien Basel echt niet zo goed bezig is dit seizoen. Denk dat Feyenoord een vervelende loting heeft, terwijl AZ echt perspectief heet richting een vervolg in de UCL. Benfica treft het wederom goed en maakt denk ik goede kans, terwijl Sporting CP weer een zware kluif gaat krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5. Frankrijk 61.164 (+0.167)

FC Basel - OGC Nice 2-2

Gelijkspelletje, maar Nice verschaft zich denk ik een goed uitgangspositie voor het halen van de halve finale.

6. Nederland 59.300 (+0.400)

Feyenoord - AS Roma 1-0

RSC Anderlecht - AZ Alkmaar 2-0

Feyenoord met een zeer bruikbare overwinning, terwijl AZ zich blameert tegen de nummer 9 van België. Maar mag de pret niet drukken, want HET 2E CL-TICKET IS DEFINITIEF BINNENNNNN!!!

7. Portugal 55.882 (+0.000)    

Benfica - Inter 0-2

Juventus - Sporting CP 1-0

HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS, HELEMAAL NIETS IN PORTUGAAAAAL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Arezo:

Dus met een beetje beleid spelen Ajax en Feyenoord (in alfabetische volgorde) de komende jaren CL en voegt PSV zich daar soms bij, dat zou wel lekker zijn.

Poh, dat zou lekker zijn voor de competitie he? Met wat geluk een jaar of 2/3 3 plekken in de CL. Lekker man. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei Arezo:

Dus met een beetje beleid spelen Ajax en Feyenoord (in alfabetische volgorde) de komende jaren CL en voegt PSV zich daar soms bij, dat zou wel lekker zijn.

Sterker nog, als je de punten van het oudste seizoen eraf haalt, staan we voorlopig 5e, boven Frankrijk, met Portugal op een straatlengte achterstand.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Chiemel:

Meer ploegen in de CL, betekent waarschijnlijk wel weer minder punten pakken. Dus als ze ook nog een beetje weten te overwinteren zou dat wel fijn zijn. Ook al gaat het hele systeem wel wat overhoop qua opzet.

+ de punten worden gedeeld door 6 in plaats van 5, scheelt ook nogal

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Chiemel:

Meer ploegen in de CL, betekent waarschijnlijk wel weer minder punten pakken. Dus als ze ook nog een beetje weten te overwinteren zou dat wel fijn zijn. Ook al gaat het hele systeem wel wat overhoop qua opzet.

Inderdaad lastiger om daar punten te pakken, maar je hebt dan altijd nog het vangnet van 3e worden en afvallen naar de EL.

Overigens pak je per team dat groepsfase CL haalt (ook als automatisch is) direct al 4 bonuspunten. Wat je wel moet delen door het aantal deelnemers.

26 minuten geleden zei Thomassje123:

+ de punten worden gedeeld door 6 in plaats van 5, scheelt ook nogal

Dat maakt inderdaad wel een vrij groot verschil. Zeker omdat ik niet echt zie welke 6e ploeg in Nederland dan óók punten moet gaan halen. Vitesse had eenmalig wel een goede run met de uitschakeling van o.a. Anderlecht en Spurs. Heeft ook wel geholpen.

Ajax

Feyenoord

PSV

AZ

Twente

FC Utrecht??

Denk dat FC Twente met een beetje normaal beleid wel een serieuze ploeg kan gaan worden. Ook omdat het in potentie een grotere club is dan bijvoorbeeld AZ. Is dit topic niet helemaal de juiste plaats voor misschien, maar je kan ook zomaar hebben dat nog kleinere clubs het een keer redden als 6e via de play-offs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Inderdaad lastiger om daar punten te pakken, maar je hebt dan altijd nog het vangnet van 3e worden en afvallen naar de EL.

Overigens pak je per team dat groepsfase CL haalt (ook als automatisch is) direct al 4 bonuspunten. Wat je wel moet delen door het aantal deelnemers.

Dat maakt inderdaad wel een vrij groot verschil. Zeker omdat ik niet echt zie welke 6e ploeg in Nederland dan óók punten moet gaan halen. Vitesse had eenmalig wel een goede run met de uitschakeling van o.a. Anderlecht en Spurs. Heeft ook wel geholpen.

Ajax

Feyenoord

PSV

AZ

Twente

FC Utrecht??

Denk dat FC Twente met een beetje normaal beleid wel een serieuze ploeg kan gaan worden. Ook omdat het in potentie een grotere club is dan bijvoorbeeld AZ. Is dit topic niet helemaal de juiste plaats voor misschien, maar je kan ook zomaar hebben dat nog kleinere clubs het een keer redden als 6e via de play-offs.

Vrees dat Twente te veel aan kwaliteit gaat inleveren deze zomer. Als Twente zich plaatst voor een voorronde is het nog verre van zeker dat ze die ook halen, kijk naar afgelopen seizoen (ook al was het een pittige loting)

Het liefste heb je een duidelijke top 4 of 5 want dan kun je de meeste punten halen. Of Twente zich al kan nestelen in deze top 4 of 5 betwijfel ik nog. En ik ben dan ook nog eens Twente supporter

1 ding weet ik wel: De Eredivisie is geen kleine jongetje meer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Dit valt weg met het nieuwe systeem in 2024 toch? Kan niet vinden of er uberhaupt nog degradatie is van CL naar EL, maar ik geloof het niet 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

56 minuten geleden zei Chiemel:

Dit valt weg met het nieuwe systeem in 2024 toch? Kan niet vinden of er uberhaupt nog degradatie is van CL naar EL, maar ik geloof het niet 

In FM in ieder geval niet. Maar of die het systeem goed geïmplementeerd hebben is nog maar de vraag. Het WK 2026 is bijvoorbeeld ook niet 16 poules van 3 maar 12 van 4. Nu konden ze daar niets aan doen maar misschien dat hier ook opeens op het laatste moment iets veranderd gaat worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites