Jump to content

[Estafette] Doxa Dramas

Fantasy
 Share

Recommended Posts

0 banner.png

Contractnieuws

We beginnen deze update met contractnieuws. Er waren een aantal aflopende contracten in de selectie, waaronder van mijn vriend Dimitris Mavrias waar in het eerste seizoen op een niveautje lager erg van gecharmeerd was. Er was echter maar 1 van deze contracten die ik wilde verlengen: die van de Albanese spits Eljon Toci. Dat is dan ook gebeurd. De 20-jarige, eenmalig international van Albanië tekent voor 3 jaar bij en ligt nu vast tot 2026. Hij gaat vrij veel geld verdienen voor onze begrippen, maar hij heeft tot nu toe bij ons ondanks zijn jonge leeftijd al 49 competitiewedstrijden gespeeld waarin hij 24 doel trof. Ik heb dus alle vertrouwen in hem en in zijn potentieel voor de toekomst.

4b0e6265194038192e99157c6dad9415.png

fd68b3d49b0e4e7f2cb30a4c08303207.png

Jeugdinstroom

We hebben ook de jaarlijkse jeugdinstroom weer gehad! Deze zag er als volgt uit:

14eda5dafddc33890be8233314b5e6f5.png

Ik heb de wedstrijd tegen onze onder 19 bijgewoond. Een wedstrijd waaarin de jeugdexponenten een uitstekende indruk maakten en zelfs op voorsprong wisten te komen door Barbagiannis. Uiteindelijk werd het in de slotfase nog gelijk door een ongelukkige eigen goal van diezelfde Barbagiannis, maar de jeugdexponenten wonnen uiteindelijk toch door een goal in de blessuretijd van Katsaros. Ik heb dan ook een aantal talenten gezien die ik wel zie zitten. De volgende jongens hebben dan ook een contract getekend:

Citaat

5f609fe21c362b669e8dde58b5c37129.png

b32e749ec68955d39feb0b5dc7ebf9c6.png

7f43322368d7e378dbd6d452e0c1c2a9.png

Speeldag 27

Doxa Dramas - PAOK Saloniki

Nadat ik de game overnam mocht ik beginnen aan de kampioensgroep. Dat gebeurde thuis tegen PAOK Saloniki, de ietwat tegenvallende nummer 4 van de reguliere competitie, maar wel een ploeg die inmiddels goed in vorm is met 13 punten uit de laatste 5 wedstrijden. Toch startten wij goed. De Argentijn Cisneros had een lange pass in huis op Toci, die de bal uitstekend meenam en al snel voor de 1-0 zorgde. In de eerste helft had zijn medespits Aniss 2 enorme kansen op 2-0, maar die liet hij beide liggen. In de tweede helft gebeurde er niet veel meer, mede dankzij het feit dat onze ploeg inmiddels redelijk op het tandvlees loopt na een lang seizoen. PAOK kon hier echter niet van profiteren. Tot de slotfase: PAOK scoorde via Ninua, maar de goal werd na inmenging van de VAR afgekeurd wegens buitenspel. Hierna drong PAOK aan en werd het hectisch voor onze goal. De grootste kans voor PAOK kwam uit een corner, maar de kopbal van Tzolis werd geweldig gekeerd door Bleve. De eerste drie punten van de kampioensgroep zijn dus binnen!

a89e48b8b009cb161b58a2ec77e39cd5.png

Overige uitslagen en stand

e66b079783230064898806943f18bc30.png

Speelronde 28

AEK Athene - Doxa Dramas

Uit tegen AEK Athene is onze vaste rechtsback Callan Elliot geschorst wegens zijn gele kaart tegen PAOK. Daarom vallen we terug op de eerste keus uit het kampioensseizoen van een niveautje lager: Manolis Bolakis. Het belooft een lastige wedstrijd te worden. De laatste keer dat we tegen AEK speelden, verloren we. De openingsfase gaat dan ook alle kanten op. De eerste grote kans is wel van ons: na een fantastische solo kan Toci alleen op keeper Müller af, maar die laatste is hem de baas. Even later ontstaat er een zelfde soort kans voor onze topscorer Magazzu, maar ook nu kan Müller keren. Het spel blijft op en neer gaan met de grotere kansen voor ons, maar het is AEK dat met een voorsprong gaat rusten. Cekici kegelt de bal snoeihard achter de kansloze Bleve. Na rust gebeurt er zeer weinig. We grijpen na een uur spelen hard in en ruilen de 5-2-1-2 formatie in voor een 4-2-3-1 en dus komen er met Tsintotas en Isa Luna 2 vleugelspitsen het veld op. Ook zij kunnen echter weinig potten breken en dus komt ook N'Nomo het veld nog op voor verdediger Bolakis. We staan nu nog met slechts 2 verdedigers op het veld, maar ondanks een grote kans voor Toci blijft het helaas bij een niet geheel verdiende 1-0 nederlaag.

bb33792fe684760b1979bec3f2630479.png

1e03fb8357567fee53a6010c36b93c5b.png

Normaliter post ik altijd updates per maand en aangezien maart nu afgelopen is, blijft voor deze keer bij deze 2 potjes. Morgen april!

@Jeroen. @Fantasy @RicoV1989  @RubenS2 @MNie @Marius @19CH98  @timpy00 @Vis

Edited by RicoV1989

Ik was verrast dat je niet aan de leiding stond na deze heerlijke resultaten. Blijkbaar heeft Olympiakos het goede ritme toch ook te pakken gekregen. Het verschil is echter miniem waardoor ik toch nog verwacht dat een remonte in de kampioensgroep er zeker nog zit. Ook al omdat de competitie waarschijnlijk de enige focus wordt want Europees lijkt het toch wel dat de club uitgezongen is.

EDIT: Blijbkaar was er ondertussen ook nog een update van Rico maar de situatie blijft vergelijkbaar. De strijd om de titel zou dus wel eens beslist kunnen worden in de onderlinge duels met Olympiakos!

Edited by Marius

0 banner.png

Speelronde 29

Doxa Drama - Olympiakos

Na de wedstrijd tegen AEK Athene volgde een interlandperiode. Deze kwam ons wel goed uit, want met name Portanova en Magazzu maken een vermoeide indruk. Ondanks dat we veel internationals hebben, zij de 2 sterkhouders van ons team dus niet en dus komen zij in deze interlandbreak aan hun welverdiende rust toe. Rust die ook nodig was, want we hervatten de competitie met een rechtstreeks duel om de koppositie. Olympiakos komt bij ons op bezoek. Elliot is terug van zijn schorsing en keert terug in de basis. Dat betekent echter niet dat Bolakis naar de bank gaat. Hij verhuist naar de linksbackpositie, want eerste keus Apostopoulos is gehuurd van Olympiakos en mag niet tegen zijn eigenlijke werkgever spelen.

De rustperiode heeft ons duidelijk goed gedaan, want we starten wervelend. Binnen een kwartier staan we al op 2-0 door Toci en Limouri. Tegenvaller is echter dat we gaan rusten met 2-2: Olympiakos heeft in het laatste kwartier het betere van het spel en scoort via de 2 oud-Eredivisionisten Klich en Idrissi. Na rust pakken wij het echter weer op. Toci maakt direct na rust zijn tweede goal van de middag en in de slotfase is het invaller Isa Luna die de bal toevallig voor zijn voeten krijgt, maar wel zeer koeltjes afrondt. We brengen Olympiakos pas de tweede nederlaag van het seizoen toe en de koploper komt nu dus uit Drama!

27af9d0308af224d3a2b958ce5d3d919.png

d64d0142de280a6ab9f354050fb7f059.png

Speelronde 30

NPS Volos - Doxa Dramas

We mochten voor het eerst onze koppositie verdedigen op bezoek bijde nummer laatst van de kampioensgroep, NPS Volos. Dat dit de nummer laatst was bleek ook wel: we speelden de ploeg helemaal weg en we kregen kans op kans. Toch hadden we moeite met deze kansen benutten. We moesten uiteindelijk wachten tot de blessuretijd van de eerste voordat Toci de score opende na een lange combinatie die doorliep tot niet alleen in de 16 van de tegenstander, maar zelfs tot in de 5. Na rust hetzelfde spelbeeld: Bleve hoefde nauwelijks in actie te komen, maar de kansen waren niet aan ons besteed. Zelfs een penalty ging er niet in: Portanova miste. De in zo'n situatie misschien wel verwachtte onverwachte gelijkmaker bleef echter uit. Aniss scoorde vanuit een moeilijke hoek de 0-2. Met deze overwinning blijven we koploper

a1d837e084a87c01946c20a1751354c2.png

ada608b1d8611cbb4379801ab1752501.png

Speelronde 31

Aris Saloniki - Doxa Dramas

Vervolgens de lastige uitwedstrijd bij Aris Saloniki. We begonnen matig en Aris kreeg de betere kansen. Uit het niets kwamen we echter op 0-1: Aniss scoorde na een uitstekende assist van Magazzu. Even later leken we de uitgelezen kans te krijgen om op 0-2 te komen, maar de VAR draaide een gegeven penalty (en daarmee ook zeer waarschijnlijk een tweede gele kaart voor een verdediger van Aris) terug. Blijkbaar putte Aris hier moed uit en na een uur spelen kwamen ze op gelijke hoogte door een goed uitgespeelde goal van Scheidler. Dit was het sein voor ons om in te grijpen, maar precies op het moment dat ik een aantal tactische veranderingen wilde doorvoeren scoorde Toci een intikker en dus de 1-2. Hierna waren we beter en hadden we een grote kans op 1-3, maar deze ging voorlangs. In blessuretijd krijgen we dan toch het deksel op de neus: Doffo geeft ons een opdoffer door 2-2 te maken.

7a541b306b4324bd0be0e438c083074e.png

7d1d59f86df35f7c4d60c8e8e0e1da58.png

Speelronde 32

PAOK Saloniki - Doxa Dramas

We mogen ons proberen te herstellen van deze tegenvaller bij PAOK Saloniki. De eerste helft was zeer saai, maar er werd wel gescoord. Vanuit het niets bracht Swiderski PAOK op een 1-0 voorsprong. Vlak daarna was het alweer bijna gelijk: Aniss zette vanaf eigen helft een solo in, maar de doelman van PAOK was hem uiteindelijk de baas. Dit was wel het sein voor ons om het initiatief over te nemen. Uiteindelijk gingen we dan ook met een gelijkspel rusten: het was Aniss die de bal tegen de touwen schoot nadat de bal per toeval bij hem terecht was gekomen, aangezien de pass eigenlijk voor Toci bedoeld was. Ook na rust blijven we de betere ploeg. Het is Magazzu die doorloopt en pas op het allerlaatste moment kan worden gestuit door Van Hecke. Je blijft echter het gevoel hebben dat een treffer van onze kant niet uit kan blijven. Na exact een uur spelen blijkt dat ook waar te zijn. Toci kopt een corner van Magazzu binnen en nog geen minuut later doet Aniss precies hetzelfde. Zo heeft Magazzu er ineens 2 assists bij en staat het 1-3. Nog eens 3 minuten later wordt de scheidsrechter geroepen door de VAR. Pereira heeft een overtreding gemaakt op Elliot en die overtreding is een penalty waard. Aniss wordt naar voren geschoven om zijn hattrick te completeren, maar hij schiet de bal recht door het midden en zorgt ervoor dat Herrerin makkelijk kan redden. De beslissing is echter allang gevallen en we spelen de wedstrijd eenvoudig uit. Diep in blessuretijd scoort PAOK weliswaar nog, maar deze goal wordt door de VAR afgekeurd.

9b8b701ffa13dfd41940d3d38d613c91.png

0deb9da9168d52779fcd639bf5ed6069.png

Speelronde 33

Doxa Dramas - AEK Athene

De laatste wedstrijd van april is thuis tegen AEK Athene. Deze ploeg staat een beetje in niemandsland op de derde plek. Ver voor op nummer 4 Aris Saloniki, ver achter op nummer 2 Olympiakos. We hopen daarom dat de motivatie er een klein beetje af is bij AEK. Ik herinnerde de jongens er ook aan dat onze vorige confrontatie met AEK verloren ging en er dus nog een rekening open stond. Dat leidde echter tot een tegenvallende eerste helft. Wij kwamen tot een paar kleine kansen, maar helaas stichtten deze weinig gevaar. AEK schoot überhaupt niet, laat staan dat ze dat op doel deden en dus een kans kregen. En aangezien ze in de eerste helft niet schoten, valt er te raden wat er in de tweede helft gebeurde: hun eerste schot was er eentje vanaf een meter of 30, maar deze viel wel binnen: 0-1. Het werd zelfs nog erger, want even later viel ook AEK's tweede schot binnen. Daarop zetten we spits Isa Luna erbij voor verdediger Portanova en proberen we te redden wat er te redden valt. Enkele minuten later scoort Toci ook de aansluitingstreffer, maar na overleg met de VAR gaat hier een streep doorheen. 5 minuten voor tijd scoort Toci die aansluitingstreffer alsnog en het is eentje die wel telt. Het is echter te laat en dus leiden we een zeer zure en ook onverdiende nederlaag. Omdat onderling resultaat boven doelsaldo gaat staan we echter nog wel eerste.

63f01783a2c37edd18c11f98f487863f.png

Spanning ten top in ieder geval. Met 10 op 15 in de heenronde van deze kampioenspoule doe je het zeker niet onaardig. Een gelijkaardig parcours in de terugronde zou wel eens genoeg kunnen zijn, al zal veel misschien ook afhangen van het onderling duel met Olympiakos.

0 banner.png

Transfernieuws in

Voordat we deze update beginnen, eerst transfernieuws. Het is misschien niet zo spectaculair, maar we hebben 2 gehuurde spelers een extra seizoen aan ons weten te binden. Het gaat om linksback Apostolopoulos en aanvallende middenvelder Magazzu. De voorwaarden blijven exact hetzelfde, wat betekent dat Apostolopoulos geheel gratis voor ons blijft voetballen, terwijl we voor Magazzu slechts 30% van zijn loon hoeven te betalen.

4378e3e93e68a1f3d480f4d3611c04c6.png

f55395a83d4ae1af13a6b65e68c093bd.png

Speelronde 34

Olympiakos - Doxa Dramas

Dé kraker staat op het programma: de uitwedstrijd tegen mede-koploper Olympiakos. We moeten echter verzwakt aan de wedstrijd beginnen. Op linksback start Sotirakos, aangezien onze eerste keus gehuurd is van Olympiakos. Ook Tsintotas moet starten op het middenveld, omdat Serrano geschorst is. Dat betekent dat wij toch enigszins moesten wennen. Olympiakos was veel beter en het was een wonder dat we met 0-0 de rust haalden. Het leek me duidelijk dat een punt het hoogst haalbare zou worden. Na rust kregen wij echter de eerste kans: Toci probeerde de bal over de doelman van Olympiakos heen te stiften vanaf een meter of 18, maar de laatste was ternauwernood terug en wist de bal te keren. Vlak daarna kwam dan toch de tegenvaller: Quinones kopte Olympiakos op 1-0. Even later gaf de scheidsrechter een makkelijke penalty aan de thuisploeg. Hij moest bij de VAR komen en even leek de beslissing teruggedraaid te worden, maar verrassend genoeg bleef de penalty staan. Klich schoot de bal echter via de paal naast. Vlak na de penalty maakte Olympiakos alsnog de 2-0. Centurion besloot een aanval met een rake schuiver. We probeerden met Isa Luna in plaats van verdediger Bennett nog wat om te draaien, maar we kwamen niet in ons ritme. Sterker, via Falco en Centurion maakte Olympiakos er zelfs nog 4-0 van. In de laatste minuten kregen we ineens de geest en via 2 uitstekende treffers van Toci werd het nog 4-2.

44e4866335f4ed97f5fc035dd0525c40.png

02befd99e7406bdc1084c1da974777cf.png

Speelronde 35

Doxa Dramas - NPS Volos

Thuis tegen Volos kunnen we ons revancheren voor de nederlaag en als Olympiakos punten laat liggen hebben we nog een kleine kans op de titel. Winnen van Volos zullen we zonder Magazzu moeten doen: hij is oververmoeid en licht geblesseerd en start op de bank. Serrano en Apostolopoulos keren wel terug in de basis. We beginnen uitstekend en binnen 10 minuten maakt Toci al de openingstreffer en heeft Apostolopoulos met een enorme uithaal voor 2-0 gezorgd. De linksback maakte voor rust zelfs zijn tweede treffer van de wedstrijd en leek dus voor een vroege beslissing te zorgen. Gamboa zorgde er echter voor dat Volos niet helemaal kansloos de rust in ging. Na rust gingen wij echter op dezelfde voet verder. Portanova kopt eerst nog op de paal, maar even later is het Grosdanis die dan toch de 4-1 binnen schiet. Toci stond echter buitenspel in de baan van dit schot en dus streept de VAR deze treffer door. Uit de vrije trap die volgt maakt Volos zelfs 3-2 en dus wordt het weer spannend. Even later moet de VAR weer aan de bank als Grosdanis neer wordt gelegd in de 16 en de scheidsrechter fluit, maar de VAR gaat hier niet in mee. Ondertussen staat Olympiakos tegen Aris Saloniki op 2-2, een uitslag die dus erg mee zit. Het is dan ook erg welkom als we uiteindelijk een vierde treffer maken die wél telt. Het is Aniss die hem maakt. Volos is echter nog niet klaar. In de slotfase wint Douvikas te makkelijk een luchtduel en zorgt voor 4-3. Toch komt de winst niet meer in gevaar en het feest in het stadion barst al helemaal los als blijkt dat Aris Saloniki in de slotfase Olympiakos verslaat met 3-2, waardoor in de laatste wedstrijd nog alles mogelijk is.

781a70ae47d84419cff485913d964eb7.png

c15c6763a2d4ca1ee49a2a3ca25b77ce.png

Speelronde 36

Doxa Dramas - Aris Saloniki

In de potentiële kampioenswedstrijd treden we thuis aan tegen de ploeg waar we de vorige ronde nog zo blij mee waren: Aris Saloniki. Om Olympiakos van hun vierde titel op rij af te houden, zullen we een beter resultaat moeten boeken dan die ploeg, die thuis tegen AEK Athene aantreedt. Wij moeten het doen zonder Apostolopoulos, die in de vorige wedstrijd 2 keer scoorde. De linksback pakte een gele kaart en zal deze pot wegens een schorsing moeten missen. Magazzu keert echter wel terug in de basis. De eerste kans is voor ons, maar Toci mist na een goede combinatie. Als even later Aniss wordt neergelegd in de 16, vindt de VAR dat de scheidsrechter naar de beelden moet kijken. Die geeft een penalty na het bestuderen van de beelden en het is Portanova die de strafschop benut. Slechte enkele minuten later is het Toci die een assist van Cisneros promoveert tot de 2-0. Ondertussen staat het bij Olympiakos - AEK Athene nog steeds 0-0, waardoor we op dit moment virtueel kampioen zijn. Als voor rust Toci ook nog 3-0 maakt na een assist van Magazzu is het bij ons wel beslist en gaan alle ogen gericht worden op het stadion van Olympiakos.

Na 5 minuten spelen in de tweede helft komt daar slecht nieuws vandaan: Markovic heeft de thuisploeg op voorsprong geschoten, waarmee Olympiakos nu de virtuele kampioen is. In Drama zijn we vooral aan het freewheelen. Toci kopt zijn hattrick binnen voor 4-0, maar de focus blijft bij Olympiakos. Helaas is daar in de slotfase meer slecht nieuws: Idrissi maakt er 2-0 van en dus gaat de titel voor de vierde keer op rij naar Olympiakos. Het onderlinge resultaat was exact gelijk, dus werd de titel op doelsaldo beslist. Met +54 tegenover +50 is dat van Olympiakos iets beter, maar we mogen trots zijn op het seizoen dat we gedraaid hebben!

2e768612ff225f5611e6d0ef86120cce.png

f195e448477123515ea9376b793a3533.png

Volledige eindstand

bc5d9f68c21d6b3254c308330e9a61c4.png

2a067cd80d2ee397cc9251d14f0861eb.png

Spelersstatistieken Super League One

e033825fe906150236adbc9ca393640e.png

Spelersstatistieken Doxa Dramas

e911a0933b21c1317b7ceccec5b7b136.png

098875d72b3c06aeb013ebab4c3ad5d0.png

En na @Fantasy ga ik ook mijn beurt eerder dan gepland doorgeven. Ik zou eigenlijk tot en met december doorspelen, maar sinds vandaag heb ik vakantie en dan wil je vriendin ineens samen dingen doen:D Had eigenlijk nog iets langer door willen spelen, maar dat ging ik niet meer redden, dus ik geef hem nu door zodat de volgende speler zelf de transferperiode kan doen. Succes @Vis!

Banner.png.63cf0f6944bc9bc0bc45e6d6cdc35c9e.png

Seizoen 23/24 Juli en Augustus

Transferperiode

Na een fantastisch 2e seizoen in de Griekse eredivisie en een heerlijk debuut in Europa staat ons een hete transferzomer te wachten!

Afgelopen seizoen hadden we 4 huurlingen, Aniss, Magazzu, Apastalopoulos en Limouri, deze werden allemaal verlengd met nog een jaar. Hiermee weten we wat we in huis hebben en kunnen we op verder bouwen.

Direct na het laatste fluitsignaal, half Mei, kreeg ik de save doorgeschoven waardoor ik heel veel tijd had om mij te oriënteren op de spelersmarkt. Er werd veel gescout en ook alvast de nodige lijntjes uitgelegd.

Laat ik in ieder geval voorop stellen dat ik niet heb stilgezeten, want ik ga maar gewoon beginnen met de eerste inkomende transfers!

Als eerste komt de 17 jarige Jamie Price transfervrij over van AE Larisa. Jamie heeft Australische vader en een Griekse moeder. Kost dus geen non-EU plek. Hij is trouwens direct weer vertrokken op huurbasis naar Nestos. Van hem hoop ik dat hij zich zal ontwikkelen tot een goede spits.

afbeelding.thumb.png.325dcba8f7fafe826deb5d5a6a6149d0.png

Van Panathinaikos komt de pas 16 jarige Telis Sachsanidis over, eveneens transfervrij. Ook hij is weer verhuurd, maar dan aan Ergotolis. Hopelijk ontwikkeld hij zich tot snelle flankenflitser.

afbeelding.thumb.png.969005bda149d056ea770fc9ffa75eab.png

Als echte RasGroninger moest ik natuurlijk ook even rondkijken bij de plaatselijke FC. Hier zag ik 2 leuke namen staan waarvan het contract af gaat lopen. De eerste was de in Groningen ondergewaardeerde Sam Schreck.  De inmiddels 24 jarige Duitser mag zich gaan richten op de positie van Aanvallende Middenvelder Centraal.

afbeelding.thumb.png.00616fa0aa4c2b1224ea6fd175b9d57e.png

De andere Groninger die ik er wel bij zou willen hebben is de inmiddels 25 jarige Mo El Hankouri. Helaas voor hem is hij in FM nog geen aanvoerder en rechter Wingback ;-) 

Dus werd niet Mo, maar Ilias Martsakis de 4e aanwinst. Deze eveneens 17 jarige is een rechtsback/wingback die ook gratis is over gekomen van OFI Kreta.

afbeelding.thumb.png.5b7e4902488b17691ba18155e050d6fa.png

Aanwinst nr 5 is weer een Duitser. Dominik Franke werd ook transfervrij overgenomen van FC Ingolstadt 04. Hij wordt back up op linksback/wingback, maar zal ook geregeld centraal in de verdediging mogen aantreden.

afbeelding.thumb.png.5e208b92ef383280d77b045068ffc5c5.png

De 20 jarige Braziliaanse rechter verdediger Justen komt, uiteraard transfervrij, over van Fluminense.

afbeelding.thumb.png.e0073e51fe32fe8fbe2d8a73d9ad3e1a.png

We blijven nog even in de verdedigers, want ook aanwinst nr 7 is een centrale verdediger. Een 21 jarige Griek, Apostolis Konstantopoulos. Voor hem moest wel een flink bedrag betaald worden. Er werd 750k overgemaakt naar Panetolikos.

afbeelding.thumb.png.34361f87b263097e6e910762819114ad.png

Alle voorgaande transfers kwamen allemaal binnen op 1 juli. De transfers die hierna volgen werden mede mogelijk door de nieuwe budgetten die beschikbaar kwamen. Zo had ik opeens 5 mln transferbudget en ruim een ton extra salarisbudget!

Nr8! Een 21 jarige Amerikaan met Italiaans paspoort die voornamelijk als centrale middenvelder zal gaan spelen.  Jack Imperato wordt gehuurd van Alaves.

afbeelding.thumb.png.3613a9714480b679cf29bd85cffa975a.png

Ik vond dat onze reservekeeper niet goed genoeg was. Een 16 jarige uit de eigen jeugd was nog niet goed genoeg, dus hebben we hiervoor de 19 jarige Duitse Fabian Eutinger komt transfervrij over van Red Bull Leipzig.

afbeelding.thumb.png.0ed45972c86a390ac3f3ba0590694718.png

Door de Europese wedstrijden die we moesten afwerken werd ik weer even met de neus op de feiten gedrukt. Hierin moet je voldoen aan een X-aantal Grieks opgeleide spelers waarvan minimaal 4 er 3 jaar tussen hun 15e en 21ste bij de club. Labros Smyrlis. Ja, we blijven een Griekse club en dus werd aanwinst 10 een Grieks talent. Labros, 19 jaar en over gekomen van PAOK Saloniki, zal zich mogen ontwikkelen tot spits of AMC.

afbeelding.thumb.png.5c946d2a92f61cec982c45aa95cf7d3b.png

11. Van Jong Ajax is de 20 jarige Jenno Campagne overvgekomen. Ook een centrale middenvelder.

afbeelding.thumb.png.bbeb53ee120a973dbad704b91028ec39.png

We blijven in Nederland en gaan weer een stukje Noordelijker. Wanneer je met 3 centrale verdedigers speelt, heb je daar wel een aantal spelers voor nodig. Uit Heerenveen wordt de Kosovaar Ibrahim Dresevic overgenomen. Voor hem betalen we 425k.

afbeelding.thumb.png.8a5a2588d05aa49bcc623721d0aa8cdd.png

Nog een stukje Noordelijker werd de volgende aanwinst, nr 13 alweer, opgepikt. Van het Deense Nordsjælland kwam een Engelsman over. De 20 jarige Alex Robertson speelde eerder in de jeugd van Manchester City, maar mag nu zijn kunsten als AMC bij Doxa Drama gaan tonen.

afbeelding.thumb.png.95e79105a89d22174530ec6a957b7a1b.png

De volgende 2 aanwinsten heeft alles te maken met een uitgaande transfer op Deadline Day.

Er kwamen 2 spitsen over, 1 transfervrije en 1 waar toch wel stig voor is betaald. Althans, voor Doxa Drama begrippen zeker!

De 24 jarige Spanjaard Marcos Baselga is degene die transfervrij is. Hij heeft de laatste seizoenen de bank van Real Zaragoza warm gehouden, maar hoopt nu van waarde te kunnen zijn voor Doxa Drama.

Van VVV Venlo komt de 20 jarige Thijme Verheijen over. En voor hem wordt een recordbedrag betaald van liefst 1,3 mln dat nog kan oplopen naar 1,6 mln.

afbeelding.thumb.png.1fc1c0cdabf2a09875e744337e40a022.png

afbeelding.thumb.png.448fff90332740d46cda70c2404dc226.png

Uitgaande transfers

Liefst 8 talenten werden verhuurd aan diverse lagere Griekse clubs om ervaring op te kunnen doen. Benieuwd naar hun ontwikkelingen.

De 29 jarige Braziliaan Wanderson kon bij ons niet meer rekenen op veel speeltijd. Hij vertrekt voor een fantastische 8k naar Sagan Tosu. Bijkomend voordeel is dat er nu weer een Non-EU plekje vrij is gekomen.

Maar het grote vuurwerk werd voor het laatst bewaard!

Het grote Inter uit Milaan meldde zich zo'n week voor de deadline bij Doxa Drama voor een piepjonge Nederlander die pas sinds 1 januari bij ons is. Hij kwam toen transfervrij over van NEC en heeft afgelopen seizoen alleen maar bij de onder19 gespeeld. In de voorbereiding mocht de 18 jarige Frenk Heusinkveld aansluiten bij het 1e. En in de 1e wedstrijd voor de Voorronde Conference League in de basis starten.

Zoals ik al zei kwam Inter voor hem en boden 1.5 mln. Door bonussen kon het bedrag oplopen naar 4.2 mln! Met enorme twijfels toch het bod niet geaccepteerd. 4 dagen later kwamen ze terug met een sterk verbeterd bod. 4.5 mln oplopend naar 12.5 mln door middel van bonussen.

Hier valt meer uit te halen dacht ik en dus werd ook dit geweigerd. Frenk zwaar teleurgesteld, want hij zag een droom in duigen vallen.

En ja hoor, op Deadline Day kwam een nieuw bod!

1860155162_VerkoopHeusinkveld.thumb.png.1532ccdce7a67b4624e080f8f9d01f1a.png

Morgen een update met de wedstrijden in juli en augustus.

Bedankt voor het lezen!

@Mordurette

Banner.png.a6894d7e59d45640a10cca563723c73a.png

Wedstrijden Juli en Augustus 2023

Tussen al het transfergeweld door moest er ook nog gevoetbald worden. Na een paar oefenwedstrijdjes werd het tijd voor de tweede voorronde van de Conference League. De eerste horde is het Kroatische Gorica.

Deze wedstrijd bleek later de enige wedstrijd van Heusinkveld te zijn voor hij naar Inter vertrok. DEen afgekeurde goal was zijn enige wapenfeit voor Doxa Drama. Met 2x een 2-0 overwinning plaatsen we ons voor de derde voorronde.

afbeelding.png.437f41519ee540e37c17a4ad4e1072ce.png

afbeelding.png.bcf87e0b1029faae13dfc774f493fecf.png

FC Vaduz uit Liechtenstein werd de volgende tegenstander. In de heenwedstrijd wederom weinig problemen, al hadden we veel meer dan 1 keer moeten scoren!

In de return was het krachtsverschil wederom redelijk groot, maar maken we het onszelf enorm moeilijk. Halverwege de 1e helft komen we zelfs op achterstand, gelukkig weten we het in de 2e helft recht te zetten.

afbeelding.png.59f76cb87411e7afa32b40ab4b369365.png

afbeelding.png.e445a88381811e8f885293ae0ad09742.png

Weer een ronde verder dus! Gelukkig hebben we nu eindelijk eens een makkie geloot :-)

Met een thuiswedstrijd starten we tegen een Duitse laagvlieger, namelijk Red Bull Leipzig.

Om eerlijk te zijn, hier kunnen wij haast nog niet van winnen. Zo veel geld en zo veel kwaliteit, dat komt voor ons nog een beetje te vroeg.

Maaaaaarrrrrr, zoals ik al zei beginnen we met een thuiswedstrijd. En hoe we het flikken? Geen idee! Maar we winnen met liefst 2-0! En het was nog verdiend ook!

afbeelding.png.9a3471d694f5d4bc9dd0c4f9409f8ed8.png

Dan de return. Een 2-0 voorsprong is natuurlijk een mooie uitgangspositie, maar Leipzig blijft wel een echte topclub. Drie goals maken tegen het nietige Doxa Drama zou voor hun, met hun thuispubliek erachter een eitje moeten zijn.

Saillant detail is dat deze wedstrijd op Deadline Day wordt gespeeld, en zoals in de vorige update te lezen viel was dat een behoorlijk hectische dag! Dat helpt qua voorbereiding niet mee.

Maar dan is daar de aftrap en wij verstoppen ons absoluut niet. Sterker nog, na 21 minuten staat er, weliswaar niet helemaal verdiend, een mooie 0-2 voorsprong op het scorebord! Dat betekent dat Leipzig er 5 moet maken om door te gaan! Een minuutje na onze 0-2 kwam Red Bull direct weer terug in de wedstrijd door de 1-2 binnen te knallen. en weer een paar minuten later krijgen ze een penalty. Gelukkig wist Dani Olmo hem niet te verzilveren. Op slag van rust valt alsnog de 2-2.

Het uitgangspunt van voor de wedstrijd is nu na 45 minuten nog onveranderd, zij moeten er nog steeds 3 maken.

Uiteraard blijven wij verdedigen en dringen zij aan. Kansen krijgen ze ook genoeg, maar het vizier staat niet op scherp, en onze keeper is in bloedvorm! Hoe meer tijd er verstrijkt, hoe meer onze kansen toenemen. Mede doordat zij het geloof op kwalificatie voor de groepsronde verliezen. In de laatste 10 minuten kunnen wij er nog rustig op los counteren en in de 87e minuut valt voor Leipzig het doek definitief. Cisneros weet 1 van deze counters af te maken en zo is het groot feest bij de Grieken! We verslaan het grote Red Bull Leipzig!!!

afbeelding.png.adf6b11a68af57213ca4f5843bdb94d3.png

Daags na de grootste verrassing is de loting van de groepsfase van de Conference League. En deze loting biedt zeker perspectief. Spartak Moskou lijkt mij de sterkste van de 3, dus zullen wij met AA Gent en Lyngby moeten strijden om de 2e plaats.

1203937550_LotingConferenceLeague.png.37c8f5074217d6b7314554fb5990b43c.png

@Mordurette

Ik haal nu voor de 4e keer een overbodige foto weg, maar die blijft telkens weer terugkomen. Ik begrijp er niks van, en vind het vreselijk irritant :-(

afbeelding.png

Edited by Vis