Jump to content

[Estafette] Doxa Dramas

Fantasy
 Share

Recommended Posts

1504007726_0banner.png.fd666fe5049b2a682f99b2c584fc0aae.png

01. Doxa Dramas - Δόξα Δράμας

Een nieuwe estafettegame hier op MU. Dit keer een editie met daarbij betrokken; @RicoV1989, @Vis, @timpy00, @Jeroen. en ondergetekende. Het team waar we de top mee gaan proberen te bestormen luistert naar de naam Doxa Dramas. Genoeg voer voor spektakel dus, als je puur en alleen al op de naam af gaat. Doxa Dramas, wat zo goed als 'Glorie van de Drama' betekent, is een voetbalclub uit Drama (Oost-Macedonië / Thracië). Niet te verwarren met Noord-Macedonië, wat weer ten noorden ligt van de periferie (of gewoon 'regio' in het Nederlands) waarin we aan de slag gaan. In het westen grenst de periferie aan Centraal-Macedonië overigens, voor de triviafanaten. Tot 1912 behoorde de periferie tot het Ottomaanse Rijk en na de Eerste Balkanoorlog werd het gebied onderdeel van Bulgarije. Totdat Griekenland, Servië, Roemenië en Turkije een coalitie vormden om de nieuwe Bulgaarse macht te breken en het stuk land toebedeeld werd aan Griekenland, maar Bulgarije behield het Thracische deel met een 120 kilometer lange kustlijn. Maar goed; tot zo ver deze geografie- en geschiedenisles. Tijd voor het gedeelte waarin we naar FM gaan.

1007127523_1aanstelling.png.9a81d83953b01d47e43322ff4cccf04f.png

We gaan spelen in de Super League 2. Het tweede niveau van Griekenland dus. Een competitie waarin twaalf ploegen mee doen die elkaar twee keer treffen. Zo'n korte competitie? Nee, want na 22 duels wordt de competitie verdeeld in een kampioens- en een degradatiegroep. Na 22 potjes komen er dus nog tien achteraan, waarna de kampioen promoveert en de runner-up in een play-off wedstrijd tegen de nummer zeven van de degradatiegroep van de Super League One gaat spelen. Snapt u het nog? We merken het vanzelf. Wijzelf krijgen van het bestuur de opdracht om in de middenmoot te eindigen in de competitie en de vijfde ronde van de beker te bereiken. Lekker ambitieloos dus. Eens zien of we onszelf en het bestuur kunnen behagen. Ik acht ons toch op z'n minst in staat om het in de kampioensgroep mee te gaan doen, wat dus een plek in de bovenste helft van de competitie betekent na de reguliere competitie.  

1936495687_2verwachtingen.png.6934a0d47e863b48e49625d189b7d1be.png

Het team dan. Twee degelijke doelmannen, een enkele verdediger die er mee door kan en een overvloed aan middenvelders. En dan tot slot nog drie jongens die vanaf de vleugel én in de spits uit de voeten kunnen. Gevalletje grote jongens achterin, snelle jongens voorin dus. Qua tactiek gaan we om mee te beginnen niets spannends doen. Een platte 4-4-2 met snelle spitsen en geen gekke spelersinstructies. 

164709946_3team.png.f58c60d407bf4c67ccbb830c2590420f.png

Dan tot slot nog even de selectiereglementen:

• Maximaal 8 spelers van buiten de EU;
  • Maximaal 5 niet-EU-spelers (Spelers -23 niet meegerekend);
  • Maximaal 99 spelers in de selectie;
  • Minimaal 15 spelers in de selectie.

Aan die laatste twee kunnen we gemakkelijk voldoen, maar die eerste (en met name de tweede) regel wordt een uitdaging. We hebben namelijk zes spelers van buiten de EU en zullen daar direct deze transferperiode een knoop over moeten doorhakken. Ik heb geen zin in ongelukkig spelers of een - te dure - speler van buiten de EU in de selectie te hebben. En dan hebben we centraal achterin nog wel een probleem, dus daar zal de focus liggen op het gebied van inkomende transfers. 

@Fantasy @RicoV1989 @Vis @timpy00 @Jeroen.

1360553426_0banner.png.9b54513347be5db9d21b217aeb59d346.png

02. Tijd voor het echte werk

Achterin lag de grootste uitdaging, want met drie centrale verdedigers voor twee beschikbare posities is het wel érg krap allemaal. Bij enige blessures of schorsingen komen we meteen in spelersnood in de achterhoede, dus wierpen we een blik op de vertegenwoordigde jeugdploegen. Daar liep Giorgos Agiotis rond, een 21-jarige centrale verdediger. Die mag dus mooi overstappen naar de A-kern.

942496334_1agiotis.thumb.png.dfa1a1e1e865efbdbe54ded6d4c37999.png

Daar hield het niet op, want ondanks de weinig beschikbare financiële middelen hielden we onze ogen en oren open voor meer versterkingen. En die werd gevonden in Alexandros Malis. De 23-jarige verdediger mogen wij een jaar huren van Panetolikos, uitkomend op het hoogste niveau van het land. Hij is ook direct de beste centrale verdediger die we dit seizoen tot onze beschikking gaan hebben. 

718756122_2malis.png.e2a2d87b418fcc2d8e1e5f0b68373108.png

Spoiler

1695440885_3malis.thumb.png.8b229dca6fbf42d3c44bd92c12881118.png

Qua uitgaande transfers mocht Anestis Tasios vertrekken. De jongeling had geen enkele toekomst en streek wel een loon op. Financieel zitten we niet zo ruim, dus toen Anagennisi Giannitson - wie kent die club niet?! - zich meldde mocht hij direct vertrekken. Αντίο en de groeten daar. 

246864435_4tasios.png.e33d227d29c10132ca034124ddda3f6e.png

En tot slot het dilemma van de zes non-EU spelers die we in de selectie hadden. Daar werd Stephen Hammond het slachtoffer van. De van Mallorca B overgekomen middenvelder mag direct weer - tijdelijk - vertrekken en gaat bij Panachaiki voetballen. Zij nemen het merendeel van zijn salaris over en daarin hebben we dus ook weer iets meer ruimte. 

1996076207_5hammond.png.67cf6847b64cef5c6e626ffa9c7598c7.png

Nadat alle transferperikelen waren afgerond konden we ons in oktober - eindelijk - opmaken voor de voorbereiding. Ik dacht lekker in augustus en september te beginnen, maar daar kwam ik van een koude kermis thuis. De overwinning op Panionios springt natuurlijk direct in het oog, want tot voor kort was die ploeg nog actief op het allerhoogste niveau. Tegenwoordig acteren ze echter op het vierde amateurniveau, de Gamma Ethniki, nadat ze er niet in waren geslaagd om over genoeg financiële middelen te beschikken om op het hoogste niveau actief te blijven. Knap staaltje boekhouden daar dus. Maar goed; nu kunnen we in november en december beginnen met de competitie. Dat werd hoog tijd, als je het mij vraagt.

46018156_5wedstrijden.png.9e2415880e053b7404b2b7ecdcdefee0.png

1 uur geleden zei JordiW.:

Succes met deze uitdaging heren! Gooi mij maar in de mentions. :)

7 minuten geleden zei RubenS2:

Grieken en boekhouden... Gooi me gerust tussen de mentions trouwens. Tenzij je die vind-ik-leuk altijd gaat geven vlak voor je een update plaatst, want dan vervult het dezelfde functie ;)

Was de mentions en reacties even vergeten, maar zal jullie verwittigen bij een nieuwe update ;) 

1242914445_0banner.png.6f406d8343ac90b91fb807a070dedb87.png

03. Tijd om het stokje door te geven

Een wisselvallig begin. Zo kunnen we het wel stellen. Drie nederlagen, drie overwinningen en een gelijkspel werden genoteerd tijdens de eerste maand voetballen in de Super League 2. Srdan Vujaklija is aardig op schot, want hij wist al zeven treffers te maken in de openingsmaand. Geen slecht gemiddelde als je het mij vraagt. Dat er nog genoeg te verbeteren valt, dat lijkt me overbodig om te vermelden. Ik laat de spelers voorlopig gewoon lekker voetballen in de platte 4-4-2 waar we ook mee begonnen. De bookmakers voorspellen ons een plek in de grijze middenmoot en voorlopig staan we daar dan ook met deze resultaten. Om een gooi te doen naar het linker rijtje zullen we toch wel iets stabieler moeten gaan presteren. En dan stabiel met overwinningen natuurlijk, niet met nederlagen. 

image.thumb.png.2ecbdbdf8ae42ef9f7f93c58b8c19aae.png

In december ging het gelukkig een stuk beter. We begonnen de maand waar we november mee geëindigd waren; winnen. In de eerste week van laatste maand van 2020 wisten we de drie punten veilig te stellen tegen OF Ierapetras en Diagoras. Twee toch wel vrij gelijkwaardige tegenstanders als je het mij vraagt, dus extra mooi dat we hen wisten te verslaan en zo bekleden we na negen wedstrijden de vierde plek op de ranglijst met zestien punten. De zegereeks werd voortgezet tegen Trikala, een duel waarin Vujaklija voor de verandering een keer níét het net wist te vinden. En dan de bekerwedstrijd tegen de amateurs van AS Rodos. Een pot om heel snel te vergeten. Na 55 minuten spelen - bij een 2-2 tussenstand - ontving Dimitris Mavris zijn tweede gele kaart en hij mocht gaan douchen. We kwamen nog snel daarna op een 2-3 voorsprong, maar gingen uiteindelijk met 5-3 ten onder. Zuur, zonde en volledig onnodig. En bovendien verwachtte het bestuur dat we de vijfde ronde zouden halen. Volgend jaar zal dat beter moeten. De bekeruitschakeling werd gelukkig wel rechtgezet dankzij Bruno Barranco tegen Panachaiki, een directe concurrent zo halverwege de ranglijst. Zijn hattrick zorgde voor een 3-0 overwinning om de maand mee af te sluiten!

image.png.9d4e7feceaca53996e0ad017af4fc13c.png

Tot slot nog even de tussenstand dan vlak voor de jaarwisseling. Tijd voor mijn opvolger om wellicht nog wat aan de tactiek te schaven, de selectie al dan niet te versterken en spelers te verkopen én alvast een oriënterende blik op volgend seizoen te gaan werpen.

image.png.52833b08ba067f3e42e74cb953a155d9.png

Download voor mijn opvolger; succes Rico!

@timpy00 @JordiW. @chrisje1993 @RubenS2

Thanks voor de reacties!