Spring naar bijdragen

Aanbevolen reacties

Geplaatst

Morgen gaat het toernooi beginnen van het Atletiek. Ook hier heeft Nederland wat troeven in handen. Schippers op de 200m en uiteraard de 4x100 m. Maar ook de 4x400 m vrouwen kunnen voor een verrassing zorgen. En dan hebben we nog onze loopwonder Sifan Hassan die op de 5km en de 10km de favoriet is. Femke Bol is ook een kanshebber om de finale van de 400m horden te gaan halen. Hopelijk komen hier nog wat medailles voor Nederland.

Schippers heeft zich terug getrokken voor de 100m sprint. 

bewerkt door Tim'

• Antwoorden 142
  • Weergaven 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste antwoord

Bijdrages in dit topic

Meest populaire berichten

• Speciaal voor @Socrates

• Martina.

• Wat ben jij ook eigenlijk een enorme zure af en toe @Socrates.  Die open deuren van Sedoc boeien mij geen hol. Heerlijk dat enthousiasme, werkt aanstekelijk. Heeft verder ook prima verstand van de

Geplaatst
  • Auteur
1 minuut geleden zei rich ruzzian:

Hassan kan ook besluiten om de 1500meter te gaan lopen. Daar is ze ook kanshebber. 

Bij mij weten doet ze die niet vanwege het programma als ik het goed heb. Van mij mag ze die wel lopen. Elke medaille erbij is een reden tot een feestje.

Geplaatst

Maakt Nadine Visser ook nog kans bij het hordenlopen? En de zusjes De Witte wellicht. Zijn ook toppers binnen Europa in ieder geval.

Geplaatst
  • Auteur
4 minuten geleden zei 007mark:

Maakt Nadine Visser ook nog kans bij het hordenlopen? En de zusjes De Witte wellicht. Zijn ook toppers binnen Europa in ieder geval.

Visser is geblesseerd geweest. Ik weet niet in hoeverre zij fit is. En de meisjes de Wit zijn er ook nog inderdaad. Top dat je die noemde.

Geplaatst
58 minuten geleden zei delichris:

Bij mij weten doet ze die niet vanwege het programma als ik het goed heb. Van mij mag ze die wel lopen. Elke medaille erbij is een reden tot een feestje.

Is nog niet helemaal duidelijk volgens mij want de 1500 meter zit tussen de 5 en 10km in. Dus ze zou ook nog 1 van de lange afstanden kunnen laten vallen. Maar denk dat ze de 1500 zal laten vallen. Zijn nog al wat wedstrijdjes nodig voor je bij de finale bent van de 1500meter. 

Geplaatst
  • Auteur
Zojuist zei rich ruzzian:

Is nog niet helemaal duidelijk volgens mij want de 1500 meter zit tussen de 5 en 10km in. Dus ze zou ook nog 1 van de lange afstanden kunnen laten vallen. Maar denk dat ze de 1500 zal laten vallen. Zijn nog al wat wedstrijdjes nodig voor je bij de finale bent van de 1500meter. 

Ze wilt juist op de 5km en de 10km goud halen. Dat had ze al gezegd. En qua finales was het niet goed met de data. Te weinig rust en daarom loopt ze voor nu geen 1500m, maar je weet het met haar nooit.

Geplaatst
50 minuten geleden zei rich ruzzian:

Het is sowieso fijn dat de finales allemaal in de middag qua NL tijd zijn. 

Dat is wel beter dan zwemmen ja. Man man, dat hebben ze lekker vroeg gedaan zodat dat in de avond is voor de VS. Dat amper kunnen zien daardoor :( 

Geplaatst

Die 4x400m gemengd ziet er wel heel goed uit zeg. Zeker nu de VS niet meer meedoet.

Geplaatst
4 minuten geleden zei himan:

Die 4x400m gemengd ziet er wel heel goed uit zeg. Zeker nu de VS niet meer meedoet.

Helemaal mee eens. Komt Femke Bol nog in de ploeg voor de finale? Want dan pak je zomaar nog een ruime seconde winst ten opzichte van wat je nu had in de serie

Geplaatst
34 minuten geleden zei 19CH98:

Helemaal mee eens. Komt Femke Bol nog in de ploeg voor de finale? Want dan pak je zomaar nog een ruime seconde winst ten opzichte van wat je nu had in de serie

Dat was nog niet duidelijk toch? Maar goed, estafette blijft altijd een lastig in te schatten onderdeel.

Iemand enig idee welke medaillekansen bij atletiek allemaal serieus zijn?

Geplaatst
3 minuten geleden zei timpy00:

Dat was nog niet duidelijk toch? Maar goed, estafette blijft altijd een lastig in te schatten onderdeel.

Iemand enig idee welke medaillekansen bij atletiek allemaal serieus zijn?

Voorafgaand aan de spelen heb ik in een ander topic een heel lijstje gemaakt met de medailles die ik verwacht en bij atletiek kwam ik tot deze 4:

Sifan Hassan x2

4x400m vrouwen estafette

Femke Bol

Met de kennis van nu wil ik daar de gemengde estafette wel aan toevoegen maar veel meer zal er niet inzitten denk ik. Nu zijn 5 atletiek medailles natuurlijk al geweldig in zo'n mondiale sport. 

Geplaatst
41 minuten geleden zei 19CH98:

Voorafgaand aan de spelen heb ik in een ander topic een heel lijstje gemaakt met de medailles die ik verwacht en bij atletiek kwam ik tot deze 4:

Sifan Hassan x2

4x400m vrouwen estafette

Femke Bol

Met de kennis van nu wil ik daar de gemengde estafette wel aan toevoegen maar veel meer zal er niet inzitten denk ik. Nu zijn 5 atletiek medailles natuurlijk al geweldig in zo'n mondiale sport. 

Wellicht zijn er ook nog kansen in het discuswerpen met Jorinde van Klinken (als een van de weinigen over de 70 meter geworpen dit jaar)

Geplaatst
2 minuten geleden zei Elano:

Wellicht zijn er ook nog kansen in het discuswerpen met Jorinde van Klinken (als een van de weinigen over de 70 meter geworpen dit jaar)

Ik zou het niet erg vinden maar OS is wel iets andere druk dan normaal. Dat zag je vanmiddag ook bij de kogelstootster die bijna 2 meter toegaf op haar normale kunnen. Natuurlijk zijn dan excuses voor te verzinnen maar in dit geval ben ik van het eerst zien dan geloven. 

Geplaatst
52 minuten geleden zei 19CH98:

Ik zou het niet erg vinden maar OS is wel iets andere druk dan normaal. Dat zag je vanmiddag ook bij de kogelstootster die bijna 2 meter toegaf op haar normale kunnen. Natuurlijk zijn dan excuses voor te verzinnen maar in dit geval ben ik van het eerst zien dan geloven. 

Klopt, de spelen zijn een evenement op zichzelf. Maar haar voorseizoen zag er goed uit, en 70 meter is echt een barrière waar niet veel vrouwen in slagen. Spreek slechts een hoop uit 

Geplaatst
12 uur geleden zei Elano:

Klopt, de spelen zijn een evenement op zichzelf. Maar haar voorseizoen zag er goed uit, en 70 meter is echt een barrière waar niet veel vrouwen in slagen. Spreek slechts een hoop uit 

Verstandig. Heeft het niet gered vannacht ;c

Geplaatst
  • Auteur
14 uur geleden zei Elano:

Jammer dat mijn plaatsgenoot het niet kon redden, maar we hebben Nick Smits nog.

Ook zijn de vrouwen en mannen 4x100m ook kansrijk voor een medaille.

Geplaatst
  • Auteur
21 uur geleden zei 19CH98:

Net bekend gemaakt dat ze inderdaad gaat lopen. En Nederland heeft Bonevacia ook ingebracht.

Geplaatst
  • Auteur

Dit was wel heel spannend. Ik heb alleen niet mee gekregen waarom USA en Dominicaanse Republiek weer mochten meedoen. Ik hoor Leo Haan nog zeggen dat die laatste Nederlander sneller is dan die laatste Pool. Nou ik kan zeggen dat dit niet het geval was.