Jump to content

[FM 2021] Time for something new

chrisje1993
 Share

Recommended Posts

8fTcoib.png

Time for something news. Dit is mijn gedachtegang achter deze laatste save van mijn kant met FM 2021. In deze gedachtegang heb ik geen zin meer om een lang project te starten. Ik heb geen zin meer om een club helemaal op te bouwen. Vandaar ook de keus om met PSG aan de slag te gaan. Wel zal het binnen de club het op een andere manier aan toe gaan. Ze zijn natuurlijk groot geworden met hun rijke sjeik. Dit geld zal nu ook weer gebruikt gaan worden maar dan op een andere manier. Ik zal altijd de eigen jeugd belangrijk vinden. Hier gaat dan ook de grootste aandacht heen. Aangezien de club in het begin nogal moeilijk doet over het uitbreiden van de jeugd zal ik in het begin ook proberen veel talenten te kopen en zelf verder op te leiden en het tweede team. Naarmate ik verder kom wil ik de eigen jeugd gaan gebruiken om dit te doen. Op het gebied van uitdaging zit hier natuurlijk niet veel. Dit is dan ook bewust door me gekozen. Ik kan wel verklappen dat in de eerste transferperiode wel nog flink geld uitgegeven is.

Ik speel met een nieuwe update. Hierin zijn de transfers voor komend seizoen al verwerkt. Ook de promotie/degradatie in verwerkt. Hierdoor zijn Sergio Ramos, Georginio Wijnaldum en Gianluigi Donnarumma al drie nieuwe spelers in de miljoenenformatie. Buiten deze spelers zijn er nog 2 nieuwe spelers bij de selectie gekomen. De eerste speler is misschien wel de meest begeerde speler in de top. Superspits Erling Haaland komt voor 139 miljoen over van Borussia Dortmund. De tweede en laatste speler is ook een aanvallende versterking. Lionel Messi liep uit zijn contract bij Barcelona dus kon dit buitenkansje niet laten liggen. Transfervrij komt hij de selectie versterken. 

Ook zijn er spelers die de club tijdelijk en definitief verlaten hebben. Idrissa Gueye is voor een bedrag van 23,5 miljoen naar Real Madrid verhuisd. Layvin Kurzawa is de tweede speler die naar een andere club mocht gaan zoeken. Olympique Lyon neemt hem over voor een bedrag van 8,25 miljoen. Doelman Garissone Innocent mocht vertrekken door de komst van Donnarumma. Club Brugge maakt uiteindelijk een bedrag van 185K over. De laatste speler die definitief de club verlaat is Samuel Noireau-Dauriat. FC Nantes betaalt 160K voor hem. Dan zijn er nog acht spelers die komend seizoen tijdelijk ergens anders gaan spelen. Danilo Pereira gaat een jaartje bij Villareal spelen, Alphonse Areola en Sergio Rico gaan samen tijdelijk naar Shakhtar Donetsk. Timothee Pembele gaat proberen om met Amiens SC te promoveren naar de Ligue 1. Eric Junior Dina Ebimbe gaat voor Grenoble spelen, Xavi Simons voor USBCO, Mitchel Bakker voor Brentford en Arnaud Kalimuendo gaat bij Sochaux spelen. 

Edited by chrisje1993

QFPknBw.png

De voorbereiding - In de voorbereiding zijn we gegaan voor maar liefst negen wedstrijden. Deze keus is er omdat er een nieuw systeem ingeslepen moest worden. Resultaten zijn dan ook niet zo belangrijk in deze voorbereiding. Hetgeen wat wel belangrijk is is de fitheid en dat ze de tactiek wat onder de knie krijgen.

De eerste wedstrijd was tegen Celtic. Hier kwamen we 1x tot scoren via Pablo Sarabia in de 26ste minuut. Uiteindelijk was dit genoeg voor een 0-1 overwinning. Vier dagen later volgde het duel tegen FC Porto. Ook hier kwamen we 1x tot scoren. Ditmaal was het Mauro Icardi die in de 37ste minuut de scoren opende. Helaas was het dit keer niet genoeg. Otavio benutte in de 67ste minuut een strafschop. Hierdoor kwam de eindstand op het scorebord 1-1. Al met al kon ik tot op dit moment best tevreden zijn want we gaven niet veel weg. Wel zullen we beter met onze kansen om moeten gaan.

Uit bij het Israëlische Bnei Sakhnin kwamen we in de 31ste minuut door een doelpunt van Anthony Varenne op achterstand. Danilo Pereira trapte in de 48ste minuut een strafschop erin waardoor we op gelijke hoogte kwamen. Helaas kwamen we weer niet vaker tot scoren en moesten we genoegen nemen met een gelijkspel. We bleven nog even in Israël voor nog een tweede duel. Ditmaal was het Hapoel Kfar-Saba. Wederom een, bij mij, nietszeggende ploeg uit dat land. Toch komen we alweer niet vaker dan 1x tot scoren. Braziliaan Neymar scoorde in de 50ste minuut de enige treffer van de wedstrijd. Dit duel winnen we dus wel met 0-1. Tot nu toe lijkt het erop dat het team steeds genoeg neemt met 1 doelpunt. Dit moet beter in de loop van de voorbereiding anders gaan we een zwaar jaar tegemoet.

Naar het Israëlische trainingskamp gaan we richting Rusland om daar te oefenen tegen CSKA Moskou. Binnen een kwartier kwamen we op 0-1 door Leandro Paredes. Vlak na de rust verdubbelde Neymar de score. Het lijkt er dit keer op dat we eens een keer door blijven gaan. Niets is minder waar want we geven deze voorsprong weg. Ivan Oblyakov (56ste minuut) en Adolfo Gaich (60ste minuut) maakte de 1-2 en de 2-2. Gelukkig trokken we toch de winst over de streep. In de 88ste minuut was het jeugdspeler Alexandre Fressange die de 2-3 binnen schoot. We vervolgen onze reis naar Turkije. We gaan voetballen in de heksenketel van Fenerbahce. Het was een zware wedstrijd voor ons. Toch komen we op voorsprong via Neymar in de 52ste minuut. Hij benutte de strafschop die we kregen door een overtreding op Wijnaldum. Na 90 minuten stond nog altijd 0-1 op het scorebord waardoor we ook dit duel winnen. Al met al toch twee zware uitwedstrijden kunnen winnen. Hopelijk houden we dit vol.

Na deze zware duels vond ik het tijd voor een leuk partijtje op de training. Het Tweede XI van PSG was de volgende oefenwedstijd. Het was in dit duel vooral interessant om te zien hoe twee teams met precies dezelfde tactiek het tegen elkaar uitvoeren. Door 2 benutte strafschoppen in de 6de en 35ste minuut van Mauro Icardi komen we 2-0 voor. Presnel Kimpembe maakte in de 36ste minuut de 3-0. Na rust doet het tweede XI wat terug via Cédric N'koum. Die via een strafschop in de 55ste minuut een eretreffer maakt. Na 63 minuten bepaald Pablo Sarabia de eindstand. 4-1 overwinning. Na al die uitwedstrijden vond ik het tijd om ook in eigen stadion te gaan voetballen. Shakhtar Donetsk komt op bezoek. Weer komen we op 2-0 door twee doelpunten van Mauro Icardi. Vlak voor het eindsignaal scoord Valeriy Bondar van Shakhtar nog een doelpunt, helaas voor hem was het in het verkeerde doel. 3-0 overwinning tegen Shakhtar Donetsk was een prima resultaat. 

Als laatste krijgen we Racing Club 78 Neauphile-Pontchartrain op bezoek. Deze Franse amateurclub moet makkelijk opgerold kunnen worden door ons. Binnen 10 minuten is het duel al beslist. Pablo Sarabia, Neymar en Mauro Icardi hebben dan al een keer gescoord. Het laatste doelpunt voor de rust komt nog op naam van Neymar. In de rust besluit ik het volledige elftal te wisselen om de rest ook nog aan het werk te zien. Die spelers gaan dan ook volledig aan de bak in de tweede helft en we weten nog 8x te scoren. Angel Di Maria 2x, Arnaud Kalimuendo 3x, Thilo Kehrer, Juan Bernat en Mitchel Bakker komen nog tot scoren. Met deze 12-0 overwinning sluiten we de voorbereiding af en zijn we klaar voor het echte werk. Althans we zullen moeten....

@MNie Dankjewel. Natuurlijk nog een grote dank aan @xPeejay voor de banners!

@ElMarcos Leuk om te horen dat je deze gaat volgen!

@RubenS2 De jeugd zal wel pas wat later echt zijn vruchten gaan uitwerken. Alles wat nu gebeurd is ter voorbereiding nog van.

@19CH98 We zijn zeker overal favoriet. Toch zullen we elke wedstrijd er weer vol voor moeten gaan en waken voor gemakzucht. 

@timpy00 De titel heb ik vooral uitgekozen omdat ik het over een andere boeg ga gooien bij PSG. Ze worden toch voornamelijk gezien als koopclub. Hier ga ik verandering in de loop van de save aan brengen.

@delichris Dankjewel.

Met deze uitmuntende selectie moet héél wat, zo niet alles, mogelijk zijn. De scores tijdens de voorbereiding lang nog wat aan de lage kant maar het is natuurlijk nog vroeg.

2 uur geleden zei timpy00:

Ik zal niet bitchen op het feit dat je titel niet kloppend Engels is :classic_blush:

Ben wel benieuwd naar je seizoen, je schrijft prima in elk geval.

Dat eerste dacht ik gisteren ook al :mrgy:

Tijd voor het echte werk!

1LpwHRB.png

De Tactiek:

We beginnen achterin. Voor de plek onder de lat hebben we twee man. Aanwinst Gianluigi Donnarumma krijgt hierbij de voorkeur boven Keylor Navas. Dit omdat er bij Donnarumma ook nog genoeg groei mogelijkheden in zit en dus nog beter kan worden dan hij al is. Navas zal met zijn ervaring vanaf de bank moeten gaan zorgen voor wat extra begeleiding.

Ik speel met drie centrale verdedigers. Marquinhos, Sergio Ramos en Presnel Kimpembe zullen in de basis beginnen. Achter hun hebben we nog de beschikking over Thilo Kehrer en Abdou Diallo.

sbkiH44.png

Het middenveld bestaat uit 4 man. De eerste is Achraf Hakimi die als RVV veel op zal komen over de rechterflank. Toch zal hij altijd alert blijven om op tijd terug te zijn om een eventuele counter eruit te halen. Ik pak deze positie mee met de middenvelders omdat hij vrij aanvallend staat. Aan de linkerkant varieer ik met een LVV of LM afhankelijk van de tegenstander. Is het een LVV dan zal Juan Bernat de voorkeur op die plek krijgen. Als LM is het Angel Di Maria. Het centrale duo bestaat uit een dynamische middenvelder en een spelmaker voor de defensie. Marco Verratti en Georginio Wijnaldum zullen hier de voorkeur krijgen voor Leandro Paredes, Julian Draxler, Ander Herrera en Rafinha.

k0FH4jp.png

Dan komen we uit bij de voorste drie. Hiervan zijn er twee diepe spitsen die met hun snelheid vooral in de diepte zullen spelen en een schaduwspits erachter. Hier hebben we de meeste keuze. Neymar als schaduwspits en Kylian Mbappe en Erling Haaland ervoor zal over het algemeen de basis zijn. Voor deze positie heb ik ook nog Pablo Sarabia, Lionel Messi en Mauro Icardi. Ook zal jeugdspeler Sekou Yansané meetrainen met het eerste maar de minuten nog vooral in de onder-19 maken.

yvpXri5.png

@MNie Klopt inderdaad. Het afmaken mag/moet beter gaan in de competitie.

@Marius Er moet genoeg mogelijk zijn met deze selectie. Toch is hij wat aan de smalle kant nog dus het is hopen dat er niet te veel blessures en schorsingen tegelijk zullen zijn.

@19CH98 Klopt nu proberen dit vast te houden in de competitie.

@timpy00 en @RubenS2 Mijn excuses voor het foute Engels in de titel..... Verder bedankt voor jullie reactie.

@delichris Op zich niet verkeerd maar had beter gekund.

@ElMarcos Voor het gevoel was dit inderdaad een mooie wedstrijd. Heb daar ook bewust voor gekozen.

vPoOdsG.png

Na de volle voorbereiding moesten we ervoor zorgen dat we er meteen stonden. We starten namelijk meteen tegen Stade Rennes en Olympique Marseille. Hierna volgden Stade Reims, Troyes, FC Metz en Strasbourg. Dit betekent voor ons minimaal 15 punten. Alleen de uitwedstrijd in Marseille houd ik rekening met eventueel een gelijkspel. 

PSG - Stade Rennes

Al na 9 minuten zorgt Neymar ervoor dat we op voorsprong kwamen. Diezelfde Neymar verdubbelde de scoren door een mooie individuele actie de score. In de 42ste minuut krijgen we via de VAR een penalty toegewezen. Dit kan op dit moment dan ook maar een iemand nemen. Neymar staat achter de bal om zijn hattrick te completeren. Hij faalde niet en de 3-0 is een feit. Na de rust bleven we veelvuldig aanvallen maar kwamen niet meer tot scoren. We starten de competitie met een 3-0 overwinning.

Olympique Marseille - PSG

Dan komt de lastige uitwedstrijd tegen Marseille. In de eerste helft bleef de wedstrijd op en neer gaan. Beide ploegen lieten zien dat ze volop de aanval wilden opzoeken. Pas na rust komt de brilstand van het scorebord. In de 53ste minuut zorgt Argentijn Mauro Icardi voor de 0-1. Na 69 minuten kwam het Noorse supertalent Erling Haaland vrij voor het doel. Hij schoof de bal beheerst binnen. 0-2 in het voordeel van ons. Marseille bleef proberen maar naar 75 minuten gooide we de wedstrijd definitief in het slot. Mauro Icardi scoorde zijn tweede goal van het duel. Uiteindelijk bleek dat een gouden wissel te zijn. Icardi kwam het veld voor de geblesseerde Mbappe in en zorgde eigenhandig met 2 doelpunten en 1 assist voor een 0-3 overwinning.

PSG - Stade Reims

In deze wedstrijd waren we vanaf het eerste fluitsignaal weer heer en meester. Na 23 minuten maakte Angel Di Maria de openingstreffer. 4 Minuten later verdubbelde Mauro Icardi de scoren. Achraf Hakimi pikte ook een doelpunt in de 40ste minuut mee. Een minuutje later maakte Neymar er zelfs 4-0 van. Na de rust hoopte ik eigenlijk dat ze door bleven duwen en door gingen voor een monsterscore. Helaas gebeurde er in de tweede helft nagenoeg niks. Hierdoor bleef de 4-0 score tot het einde op het scorebord.

Troyes - PSG

Dit zou weer een makkelijk duel voor ons moeten worden. Niets bleek minder waar. Troyes Liet vanaf het eerste fluitsignaal zien dat ze het niet zomaar cadeau gingen geven. Pas na 57 minuten vond Neymar het gaatje om een doelpunt te maken. Dit doelpunt bleek uiteindelijk het breekpunt van Troyes te zijn. Hierna waren we oppermachtig. Toch konden we dat niet in de score uitwerken. Mauro Icardi besliste het duel pas in de 79ste minuut. 0-2 was dan ook uiteindelijk de einduitslag.

PSG - FC Metz

Het vijfde duel was een thuiswedstrijd tegen Metz. Het leek wel alsof hun nog niet helemaal wakker waren in het begin, want Habib Maïga scoorde al na 2 minuten in zijn eigen doel. Marco Verratti tekende na 33 minuten voor het eerste doelpunt van een PSG speler. Dit was dan wel in het juiste doel waardoor er een 2-0 tussenstand in de rust op het scorebord staat. Na de rust gingen we rustig verder met het uitbreiden van de scoren. Erling Haaland maakte zijn 2de doelpunt van het seizoen naar iets minder dan een uur spelen. Het laatste doelpunt van de wedstrijd kwam op naam van Neymar. Hij zorgde voor een 4-0 overwinning.

Strasbourg - PSG

Het laatste duel van deze update is de uitwedstrijd tegen Strasbourg. Waar ik gedacht had dat we het hier niet al te moeilijk zouden moeten hebben waren we het volledige duel de mindere. Toch komen we naar een kwartiertje op een 1-0 voorsprong (met wat behulp van de VAR) door een benutte strafschop van Sergio Ramos. Deze voorsprong was niet van lange duur want na 24 minuten zorgde Habib Diallo voor de gelijkmaker namens Strasbourg. 3 minuten later maakte Erling Haaland door een goed uitgevoerde counter weer voor de voorsprong. Na dit doelpunt kregen we dan eindelijk iets meer controle over de wedstrijd. Toch bleef Strasbourg de betere kansen krijgen. Het was niet voor niets dat Donnarumma tot man of the match werd uitgeroepen. Er werd niet meer gescoord in dit duel. Wel kon Strasbourg niet met elf man eindigen want in de 90ste minuut kreeg Danilo nog een rode kaart.

Al met al kunnen we tevreden terug kijken op de eerste 6 duels van de competitie. We hebben nog 18 punten en pas 1 tegengoal gekregen. Ik moet wel zeggen dat we niet een heel moeilijk programma hadden dus eigenlijk wel een beetje aan onze stand verplicht waren om dit te halen. 

2AnbQr4.png

xiVfYEa.png

Na deze 6 uitslagen komen we uit bij de tussenstand na 6 duels. Het is dan ook logisch dat we op dit moment koploper zijn. Dit komt dan wel alleen omdat we een iets beter doelsaldo hebben dan onze directe concurrent Olympique Lyon. Lyon heeft tot nu toe ook nog een foutloze start van de competitie. Dit belooft dan ook meteen een spannende strijd te gaan worden. 

AqPwcdD.png

Wel nog een kleine opmerking. Ik had te laat een screenshot gemaakt van de stand want wilde eigenlijk een update plaatsen na 5 duels. De volgende update zal dan ook voor 4 wedstrijden zijn. Dit zodat het weer loopt zoals ik gepland had.

@MNie Het is inderdaad een tactiek die ik nog niet heb langs zien komen. Hierdoor vond ik het juist leuk om zo'n tactiek werkend te krijgen.

@RubenS2 Vind het zelf ook leuker om een tactiek te maken die niet "standaard" is. Des te mooier om tot nu toe te zien dat het nog werkt ook.

@delichris Tot nu toe mag ik nog niet klagen over de werking van de tactiek.

@ElMarcos Zoals ik hierboven al zei vind ik het juist leuker om zo'n tactiek te maken en werkend te krijgen.

@Marius Het feit dat Lionel Messi niet in de basis staat komt omdat ik de jongere Haaland en Mbappe de voorkeur geef boven hem. Het is ook een beetje geluk dat ik de luxe heb om het me te kunnen veroorloven. Hij zal wel de nodige minuten gaan maken, want ik kan lekker rouleren op die positie's.

• chrisje1993 changed the title to [FM 2021] Time for something new