Geplaatst 16 juli 20214 jr. Leuk al die wedstrijden, maar als we geen medailles halen, heeft het allemaal natuurlijk weinig zin. Daarom mag iedereen even een voorspelling gooien: Wat wordt de top tien van de medaillespiegel? Hoeveel medailles gaat Nederland halen? Ben benieuwd hoe veel vertrouwen MU heeft in TeamNL! Ons record qua medailles staat op 25 (Sydney, 2000) en de vorige spelen kwamen we tot 19 medailles. Even een kleine hint: het onderzoeksbureau Gracenote heeft het volgende voorspeld:
Geplaatst 16 juli 20213 jr. De top 10 is als volgt: 1. USA 2. Rusland 3. Verenigd Koninkrijk 4. China 5. Nederland 6. Japan 7. Frankrijk 8. Duitsland 9. Australië 10. Italië Nederland pakt tussen de 40 en 45 aan medailles.
Geplaatst 16 juli 20213 jr. Auteur Mijn top 10 is: 1. Verenigde Staten 2. China 3. Rusland 4. Japan 5. Verenigd Koninkrijk 6. Nederland 7. Australië 8. Frankrijk 9. Duitsland 10. Zuid-Korea Nederland pakt 38 medailles.
Geplaatst 16 juli 20213 jr. Zijn er zoveel nieuwe onderdelen/medaillekansen bijgekomen dat NL opeens kans maakt op bijna 2x zoveel medailles als ooit tevoren? Of zijn we hier in NL te optimistisch geworden?
Geplaatst 16 juli 20213 jr. Auteur 4 minuten geleden zei 19CH98: Zijn er zoveel nieuwe onderdelen/medaillekansen bijgekomen dat NL opeens kans maakt op bijna 2x zoveel medailles als ooit tevoren? Of zijn we hier in NL te optimistisch geworden? Eigenlijk weet ik niet precies waar dat grote verschil vandaan komt. Ik weet wel dat het niet alleen maar aan Nederlands optimisme ligt, want Gracenote is een Amerikaans bedrijf.
Geplaatst 16 juli 20213 jr. 1 minuut geleden zei Tim': Eigenlijk weet ik niet precies waar dat grote verschil vandaan komt. Ik weet wel dat het niet alleen maar aan Nederlands optimisme ligt, want Gracenote is een Amerikaans bedrijf. Zijn dat ook die Amerikanen die voor elk onderdeel een losse voorspelling doen? Of haal ik nu dingen door elkaar? Ben namelijk oprecht benieuwd waar dus dat verschil vandaan komt, bijna 2x zoveel medailles is niet niks op deze aantallen.
Geplaatst 16 juli 20213 jr. We schijnen goed te zijn bij het zeilen. Daarnaast ook op de fiets natuurlijk. (Vrouwen)wielrennen, BMX, MTB en baan hebben we kansen. Traditioneel gezien halen we bij zwemmen ook altijd wel wat, maar geen idee hoe dat nu voor staat
Geplaatst 16 juli 20213 jr. Auteur Gracenote geeft inderdaad aan dat we vooral bij het fietsen (zowel binnen als buiten) en het zeilen medailles mogen verwachten.
Geplaatst 16 juli 20213 jr. 1 uur geleden zei 19CH98: Zijn er zoveel nieuwe onderdelen/medaillekansen bijgekomen dat NL opeens kans maakt op bijna 2x zoveel medailles als ooit tevoren? Of zijn we hier in NL te optimistisch geworden? Wat dacht je van de Atletiek onderdelen en de zwem onderdelen. Daar kan je gewoon zo'n 15 medailles alleen al pakken. Met judo kan je ook gewoon een aantal pakken en dan zit je op zo'n 20. En dan ook nog eens in het baanwielrennen waar je ook zeker 5 kan pakken. De wegwedstrijd bij de vrouwen kan je gewoon 1,2,3 worden en dan met het tijdrijden ook twee dan zit je gewoon op 30. Surfen kunnen wij er twee pakken goud heren en goud dames. Hockey heren en vrouwen dan zit je al op 34. Handbal is een mogelijkheid en voetbalvrouwen dan zit je op 36. Paardensport misschien wel 1. Skeetkate is ook een kandidaat dan zit je al op 38. BMX zeker medaillekansen daar misschien wel 2 en dan hebben wij er 40. 3x3 Basketball heren is zeker een optie dan al 41. Mountainebiken met van der Poel dan zit ik al op 42. En ik vergeet zeker nog een aantal.
Geplaatst 16 juli 20213 jr. 12 minuten geleden zei delichris: Wat dacht je van de Atletiek onderdelen en de zwem onderdelen. Daar kan je gewoon zo'n 15 medailles alleen al pakken. Met judo kan je ook gewoon een aantal pakken en dan zit je op zo'n 20. En dan ook nog eens in het baanwielrennen waar je ook zeker 5 kan pakken. De wegwedstrijd bij de vrouwen kan je gewoon 1,2,3 worden en dan met het tijdrijden ook twee dan zit je gewoon op 30. Surfen kunnen wij er twee pakken goud heren en goud dames. Hockey heren en vrouwen dan zit je al op 34. Handbal is een mogelijkheid en voetbalvrouwen dan zit je op 36. Paardensport misschien wel 1. Skeetkate is ook een kandidaat dan zit je al op 38. BMX zeker medaillekansen daar misschien wel 2 en dan hebben wij er 40. 3x3 Basketball heren is zeker een optie dan al 41. Mountainebiken met van der Poel dan zit ik al op 42. En ik vergeet zeker nog een aantal. Ik help het je hopen maar dit is dus een scenario wat ik als veel te optimistisch zie. Zou het natuurlijk niet erg vinden laat ik dat voorop stellen
Geplaatst 16 juli 20213 jr. Auteur 40 minuten geleden zei delichris: En ik vergeet zeker nog een aantal. Alleen al zeilen en roeien, waar we er ook zeker wat kunnen pakken. Ik pas mijn voorspelling aan naar 50 medailles
Geplaatst 21 juli 20213 jr. Op 16-7-2021 om 13:47 zei 19CH98: Zijn er zoveel nieuwe onderdelen/medaillekansen bijgekomen dat NL opeens kans maakt op bijna 2x zoveel medailles als ooit tevoren? Of zijn we hier in NL te optimistisch geworden? We hebben echt een grote equipe met veel kanshebbers.https://nos.nl/tokyo2020/artikel/2376011-deze-nederlandse-sporters-zijn-gekwalificeerd-voor-de-spelen
Geplaatst 21 juli 20213 jr. 3 minuten geleden zei rich ruzzian: We hebben echt een grote equipe met veel kanshebbers.https://nos.nl/tokyo2020/artikel/2376011-deze-nederlandse-sporters-zijn-gekwalificeerd-voor-de-spelen Bedankt voor het overzicht, ga zo eens kijken of ik dan ook een gokje kan wagen met betrekking tot het aantal medailles voor NL.
Geplaatst 21 juli 20213 jr. Spoiler Atletiek: Sifan Hassan x2 4x400m vrouwen estafette Femke Bol Baanwielrennen: Harrie Lavreysen x2 Jeffrey Hoogland Teamsprint mannen Kirsten Wild BMX: Laura Smulders Niek Kimmann Boksen: Nouchka Fontijn Hockey: Mannen Vrouwen Judo: Sanne van Dijke Noël van 't End Mountainbiken: Mathieu van der Poel Openwaterzwemmen: Sharon van Rouwendaal Ferry Weertman Roeien: Mannen dubbelvier Mannen acht Vrouwen dubbel twee Vrouwen dubbel vier Vrouwen vier zonder Wielrennen: Anna van der Breggen x2 Annemiek van Vleuten x2 Tom Dumoulin Zeilen: Kiran Badloe Lilian de Geus Marit Bouwmeester 470 klasse vrouwen Zwemmen: Arno Kamminga Ranomi Kromowidjojo Kira Toussaint 4x100 estafette Zijn inderdaad meer medaille kanshebbers dan ik verwacht had, ik kom tot 37 medailles op deze manier. Zelfs bij een rampzalig verlopende Spelen moet het oude record er dus makkelijk aangaan denk ik.
Geplaatst 21 juli 20213 jr. Auteur Bij het zeilen is ook Nicholas Heiner een grote kanshebber, nummer 2 op de wereldranglijst en ook zilver op het laatste WK.
Geplaatst 21 juli 20213 jr. 12 minuten geleden zei Tim': Bij het zeilen is ook Nicholas Heiner een grote kanshebber, nummer 2 op de wereldranglijst en ook zilver op het laatste WK. Zo zie je maar dat mijn sportkennis soms ook wel eens de mist ingaat. Zal hem niet erbij zetten in de edit want dat is valsspelen maar die heb ik dan inderdaad over het hoofd gezien. Was in ieder geval geen bewuste keuze om hem er buiten te laten, iets wat ik bijvoorbeeld bij de handbalvrouwen wel bewust deed
Geplaatst 21 juli 20213 jr. @19CH98: Op Tom Dumoulin zou ik niet rekenen voor een medaille. In het baanwielrennen is er wel wat mogelijk met Van Schip - Havik. In het zwemmen maakt Femke Heemskerk ook kans op een medaille (zou wel ten koste van Kromo kunnen gaan). Het totale aantal medailles blijft dan dus gelijk
Geplaatst 21 juli 20213 jr. De voetbalvrouwen ook niet te vergeten @19CH98, of is dat ook een bewussie?
Geplaatst 21 juli 20213 jr. 2 minuten geleden zei FlyD: @19CH98: Op Tom Dumoulin zou ik niet rekenen voor een medaille. In het baanwielrennen is er wel wat mogelijk met Van Schip - Havik. In het zwemmen maakt Femke Heemskerk ook kans op een medaille (zou wel ten koste van Kromo kunnen gaan). Het totale aantal medailles blijft dan dus gelijk Ik heb echt vertrouwen erin dat Dumoulin een medaille gaat halen. Zeker een tijdrit is iets wat je prima voor kan bereiden ook als je lange tijd uit koers bent geweest. Daarnaast denk ik dat de 0 verwachtingen van de meesten hem wel eens goed kunnen doen. Gecombineerd met het feit dat hij geen Tour oid heeft gereden denk ik dat hij een medaille gaat halen. Van Schip - Havik op de koppelkoers was een twijfelgevalletje in mijn hoofd maar niet meegenomen, koppelkoers is lastig te voorspellen maar ik verwacht helaas geen medaille. Femke Heemskerk denk ik niet dat zij een medaille gaat halen, hoewel ik het een geweldige topsportvrouw vind om naar te luisteren, haar interviews vind ik echt mooi, is zij het toch altijd net niet als het erop aankomt. Laat mij graag verrassen maar er ook bewust uitgelaten. 6 minuten geleden zei Rogier.: De voetbalvrouwen ook niet te vergeten @19CH98, of is dat ook een bewussie? Heb ik er zeker bewust uitgelaten. De poulefase is wel te overleven, het zou knap zijn als ze zich na de 10-3 niet plaatsen voor de volgende ronde (desnoods als beste nummer 3) maar vind ze tegen de toplanden toch niet zo sterk dat ik verwacht dat ze 2 van de 3x gaan winnen.
Geplaatst 21 juli 20213 jr. Medaille voor Dumoulin is niet zomaar binnen. Genoeg concurrentie. Van Aert, Evenepoel, Ganna, Almeida, Thomas, Dennis, Asgreen, Cavagna, Roglic, Küng.. Ik zie het niet gebeuren. Ganna, Van Aert en dan Roglic/Evenepoel/Dennis zou mijn gok zijn.
Geplaatst 21 juli 20213 jr. @19CH98: Ganna, Asgreen, Kung en Van Aert schat ik hoger in dan Dumoulin. En dan zijn er nog Roglic, Evenepoel, Cavagna en Dennis. Lijkt me geen makkelijke klus voor Tom, maar ik gun het hem zeker. Op welke afstand verwacht jij de medaille voor Kromo trouwens? Op het laatste EK vond ik haar niet overtuigend en was Heemskerk zelfs beter.
Geplaatst 21 juli 20213 jr. 50 meter vrije slag moet medaille voor Kromo er wel inzitten @FlyD Daar won ze goud en zat Heemskerk buiten het podium. 21 juli 20213 jr. bewerkt door rich ruzzian
Geplaatst 21 juli 20213 jr. 8 minuten geleden zei FlyD: @19CH98: Ganna, Asgreen, Kung en Van Aert schat ik hoger in dan Dumoulin. En dan zijn er nog Roglic, Evenepoel, Cavagna en Dennis. Lijkt me geen makkelijke klus voor Tom, maar ik gun het hem zeker. Op welke afstand verwacht jij de medaille voor Kromo trouwens? Op het laatste EK vond ik haar niet overtuigend en was Heemskerk zelfs beter. Ik denk oprecht dat het feit dat hij hier al maanden naartoe werkt zonder afleidingen in zijn voordeel gaat werken. Voor de meeste wielrenners is de OS toch echt een bijnummer in vergelijking tot klassiekers en het WK maar Dumoulin is zich hier al maanden op aan het voorbereiden. Ik verwacht zoals @rich ruzzian al zegt de medaille op de 50 vrij
Geplaatst 21 juli 20213 jr. Ik wil Maya Kingma op de triatlon nog noemen, verwacht dat die buiten vele hier hun gezichtsveld blijft. Vaak zie je toch dat in die wegwedstrijd bij de vrouwen 1, 2 en 3 ofzo wordt genoemd voor Nederland, maar dat lijkt me toch wel een sterk staaltje. Het kan, maar wel lastig.