Jump to content

[FM21] Nie idziesz sam - Lech Poznań

TheRedOne
 Share

Recommended Posts

hTaEa4q.png

01 - NIE IDZIESZ SAM

SEIZOEN 2020/2021

POZNAŃ - Lech Poznań heeft een nieuwe trainer voor het komende seizoen. De Italiaan Domenico Tedesco neemt de taken over van Dariusz Żuraw die sinds 2019 voor de groep stond. Tedesco komt over van Spartak Moskou waar hij ontslagen werd na wisselvallige resultaten. Nu mag de voormalig oefenmeester van onder meer Schalke 04 zijn kunsten vertonen in Polen bij Lech Poznań. Het bestuur van de Kolejorz heeft hoge verwachtingen van de 34-jarige Italiaan. Het bestuur wil komend seizoen Legia Warschau verslaan in de strijd om het kampioenschap. Het bestuur wil weer eens de PKO Ekstraklasa winnen, want de laatste keer dat Lech Poznań deze prijs wist te winnen was alweer 5 jaar geleden. Domenico Tedesco tekent een tweejarig contract in het INEA Stadion bij Kolejowy Klub Sportowy Lech Poznań.

"Ik kijk er heel erg naar uit om komend seizoen de leiding te mogen hebben over deze ploeg. Lech Poznań is een prachtige club met een rijke historie en ik ben trots dat ik er nu een onderdeel van uit mag maken. Het bestuur heeft mij vertrouwen gegeven en we gaan nu dan ook gezamenlijk een project aan. Een project om met Lech Poznań prijzen te gaan winnen, nationaal en Europees. Maar ook het ontwikkelen van Poolse toptalenten die ons naar een hoger niveau kunnen gaan tillen en natuurlijk ook het nationale elftal van Polen. Het gaat een zwaar project worden zeker met Legia Warschau waar we altijd rekening mee zullen moeten houden, maar ik heb er onwijs veel zin in. Nie idziesz sam. Zei ik dat goed? Haha." aldus de kersverse oefenmeester Domenico Tedesco over zijn aanstelling bij Lech Poznań.

ll7Ta1Y.png

DOMENICO TEDESCO ALS TRAINER VAN SCHALKE 04

Domenico Tedesco heeft een lastige klus te klaren in zijn eerste seizoen bij Lech Poznań. De Italiaan moet het gaan opnemen tegen Legia Warschau in de strijd om de titel in het PKO Ekstraklasa. Een lastige taak aangezien Legia in de laatste vijf seizoenen, maar liefst vier keer kampioen is geworden. Alleen in 2019 wist Piast Gliwice vriend en vijand te verassen en Legia te weerhouden van het winnen van de competitie. Onder de vorige trainer Dariusz Żuraw werd de club tweede in de competitie, maar het bestuur hoopt dat het onder Domenico beter verloopt. Maar niet alleen de competitie is belangrijk voor het bestuur. Ook in de Puchar Polski moet er gepresteerd worden en moet er minimaal de finale gehaald worden. Met minder neemt het bestuur geen genoegen. Europees zijn de verwachtingen dat Lech Poznań de vierde kwalificatie ronde van de UEFA Europa League weet te behalen. De Polen stromen direct in bij de eerste ronde dus zal er direct prestatie voetbal geleverd moeten worden door de mannen van Domenico Tedesco.

jdiCTLI.png

DOELSTELLINGEN LECH POZNAŃ 2020/2021

Its3Jlg.png

SELECTIE LECH POZNAŃ 2020/2021

EGg8txF.png

02 - DE VOORBEREIDING

SEIZOEN 2020/2021

POZNAŃ - De voorbereiding van Lech Poznań zit erop. De ploeg van Domenico Tedesco kwam goed uit de verf en lijkt klaar te zijn voor het nieuwe seizoen. De Polen speelden zes oefenwedstrijden en hadden een trainingskamp in Nederland waar ze RKC Waalwijk en SC Telstar troffen. Verder trof de ploeg van Tedesco nog Veternik, ROW Rybnik, FK Sarajevo en sloot het haar oefenperiode af met een thuiswedstrijd tegen het Tsjechische Mladá Boleslav. Een duidelijke voorbereiding voor de Polen die zich klaar moesten gaan stomen voor het nieuwe seizoen en de Europa League kwalificatierondes. 

In de zes oefenwedstrijden die Lech Poznań speelden scoorden de Polen maar liefst vierentwintig doelpunten en kreeg het er maar twee tegen. Een mooie start voor Tedesco die zijn team fris en aanvallend voetbal liet spelen met enorm veel jong talent in de basis. Spelers als Filip Marchwiński, Damian Koltański en Jakub Kamiński kwamen heel goed aan bod en de eerstgenoemde werd zelfs topscoorder van de voorbereiding met zes doelpunten. Door de blessure van Mickey van der Hart kwam ook de talentvolle keeper Krzysztof Bąkowski aan bod. De pas 17-jarige doelman keepte drie wedstrijden en kreeg twee doelpunten tegen en wist een keer de nul te houden. 

Ed4JYho.png

OEFENWEDSTRIJDEN LECH POZNAŃ 

Qua transfers bleef het rustig na de aanstelling van Domenico Tedesco. Er waren geen inkomende transfers, maar er was wel een uitgaande transfer. De 21-jarige Arkadiusz Kaczmarek nam afscheid van Lech Poznań en ging aan de slag bij Widzew Łódź die 7,500 euro overmaakten voor de spits. Voordat Tedesco het roer over nam waren er wel een paar klappers qua uitgaande transfers. Jakub Moder vertrok naar Brighton voor 10,5 miljoen euro, Kamil Jóźwiak ging voor 4 miljoen euro naar Derby County en de laatste miljoenentransfer was Robert Gumny die voor 3 miljoen euro naar FC Augsburg vertrok. Veel grote klappers voor een club als Lech Poznań.

Als versterkingen werden er drie spelers gekocht en de rest kwam gratis of via een huurconstructie naar de club. De club gaf in totaal 1,7 miljoen euro uit aan transfers om de ploeg te versterken. De eerste versterking was Jesper Karlström die voor 725k overkwam van het Zweedse Djurgårdens IF. Verder werden nog Jan Sýkora overgenomen van Slavia Praag voor 700k en Antonio Milić van RSC Anderlecht voor 250k. Dan zien we verder nog een bekende naam op het lijstje staan en dat is Filip Bednarek die gratis over werd genomen van sc Heerenveen. De Poolse doelman wilde graag terugkeren naar zijn vaderland en Lech Poznań wist dit te bewerkstelligen. 

XZtXnQd.png

TRANSFERS LECH POZNAŃ

Bedankt voor alle reacties!

@delichris Ik heb zelf ook nog nooit in Polen gemanaged, maar ik dacht laten we eens iets nieuws proberen. Hoop dat jullie het verhaal tof gaan vinden!

@19CH98@JordiW.@MNie@Niek.@Mordurette@Marius@DGremlin

EGg8txF.png

03 - WIJ GAAN EUROPA IN!

SEIZOEN 2020/2021

POZNAŃ - Veel blije gezichten in Poznań bij KKS Lech Poznań, want de eerste periode onder Domenico Tedesco was zeer sterk. De club is nog ongeslagen in zowel de PKO Ekstraklasa, de Puchar Polski en in de UEFA Europa League. Ook heeft de Italiaan al twee persoonlijke prijzen gewonnen als Manager van de Maand van de PKO Ekstraklasa. Een vliegende start voor de kersverse 35-jarige oefenmeester. "Ik ben enorm trots op de jongens. We hebben een prachtige start beleefd in alle drie de competities. We moeten gewoon op dezelfde voet doorgaan en dan kijken waar het seizoen eindigt" aldus Domenico Tedesco tegen de pers.

Op het moment staat Lech Poznań op de tweede positie in de PKO Ekstraklasa. Ze hebben echter wel één wedstrijd minder gespeeld dan koploper Górnik Zabrze. Qua scorend vermogen zit het wel snor in Poznań, want de ploeg van Domenico Tedesco heeft in vijf wedstrijden tijd maar liefst zeventien doelpunten gemaakt. Geen enkele club heeft op dit moment meer gescoord en dat terwijl sommige clubs wel al een wedstrijd meer gespeeld hebben. Ook verdedigend staat het als een huis in het INEA stadion. Lech Poznań kreeg maar drie doelpunten te incasseren. Een heel goed resultaat voor de club en het bestuur hoopt dat ze deze vorm kunnen vasthouden. 

1LUAGtU.png

UITSLAGEN IN DE PKO EKSTRAKLASA

lRl4AZX.png

STAND IN DE PKO EKSTRAKLASA

In de eerste ronde van de Totolek Puchar Polski trof Lech Poznań tweevoudig winnaar van het toernooi Lechia Gdańsk. En Lechia kwam heel sterk op voorsprong in de blessuretijd van de eerste helft. Marek Niewiadomski wist de bal langs Filip Bednarek te schieten en zo zijn ploeg op een 1-0 voorsprong te zetten. In de 58e minuut kwam Lech Poznań sterk terug met een goal van de centrale verdediger Bartosz Salamon. En dan toch in de laatste minuten van de wedstrijd kwam het team van Domenico Tedesco als winnaar uit de strijd. In de 86e minuut schoot Tymoteusz Puchacz zijn club naar de 1-2 en dus naar de tweede ronde van de Totolek Puchar Polski.

0iwV2ju.png

UITSLAGEN IN DE TOTOLEK PUCHAR POLSKI

In de UEFA Europa League had Domenico Tedesco de taak om met Lech Poznań de vierde kwalificatieronde te halen. Als de Italiaan dat wist te behalen dan was het bestuur tevreden geweest. Echter was de loting voor de Polen heel gunstig en hadden ze tot de derde kwalificatieronde niet echt tegenstand. In de derde kwalificatieronde troffen ze het Zweedse IFK Göteborg. Een gelijkwaardige tegenstander voor Lech Poznań, maar ze kwamen wel als winnaar uit de strijd door met 0-2 te winnen van de Zweden. In de allesbeslissende ronde trof Tedesco het Cypriotische APOEL, wederom een redelijk gelijkwaardige tegenstander. Een spannende wedstrijd tussen beide die uiteindelijk beslist werd in de 118e minuut van de verlenging. De Oekraïner Vasyl Kravets wist de beslissende goal te maken om Lech Poznań door te sturen naar de groepsronde van de UEFA Europa League.

In deze Groep J van de UEFA Europa League treffen de Polen onder meer Feyenoord, Braga en Sparta Praag. Qua budget is Lech Poznań de kleinste club van deze vier. Het gaat ook een enorm lastige klus worden voor Domenico Tedesco om na de winter nog actief te zijn in Europa, maar de Italiaan zelf wil er alles voor doen. "We zijn ver gekomen met de jongens, we hebben onze doelstelling al gehaald dus ik ben al heel trots. Maar nu zijn we er en nu willen we er ook vol voor gaan natuurlijk. We gaan Europa kennis laten maken met het vernieuwde Lech Poznań." aldus Domenico Tedesco na de loting van de groepen. 

o444Hpt.png

UITSLAGEN IN DE UEFA EUROPA LEAGUE

p4coFSz.png

GROEP J VAN DE UEFA EUROPA LEAGUE

Bedankt voor de reacties!

Ik zag dat er wat verwarring was rondom de transfers die gedaan zijn, excuus. Bij deze, ik heb zelf GEEN transfers gedaan bij Lech Poznań. Alle transfers die je ziet zijn al gemaakt voordat ik bij de club kwam. Ik heb alleen één jeugdspeler verkocht voor 7,5k. Meer niet. 

@19CH98 Op het moment, dus met de UEFA Europa League gelden erbij hebben we 14,5 miljoen euro op de bank staan. Daar kan je leuke dingen mee doen haha.

@MNieDat kan je zeker zeggen. Het loopt allemaal prima

@DGremlinHaha, niks tegen mijn vaste centrumverdediger he! Hij speelt de pannen van het dak

@Marius Klopt inderdaad, lastig om een goed beeld te krijgen in de voorbereiding waar we precies staan. Gelukkig laten we in zowel de competitie als Europa zien dat we er heel goed voor staan. 

@delichris@JordiW. @Mordurette

Als een raket uit de startblokken geschoten zeg! Vooral mooi om zien dat je in Europa de groepsfase behaald hebt. Daarin kan je nu gewoon vrijuit je kans gaan zonder enige druk.