Jump to content

[FM21] PSV - the Brainport Academy.

Rob1981
 Share

Recommended Posts

Mooi om de dubbel te kunnen vieren! Duidelijk oppermachtig in eigen land. In Europa was Shakhtar nog een behoorlijk taaie klant maar door Napoli aan de kant te zetten bewijs je dat er rekening dient gehouden te worden met PSV. Benieuwd naar de tegenstander in de finale!

300223787_BannerPSV.png.bdbb41c06bd96c55ceb9c3d40d159979.png

De jeugd heeft de toekomst en de finale...

Met de titel op zak konden we zonder risico wat talenten voor het eerst laten ruiken aan het eerste elftal. Dat resulteerde in het debuut van allereerst Hellemons tegen FC Twente. De wedstrijd werd met 1-0 gewonnen en na rust mocht hij invallen. Op dat moment was hij de jongste debutant ooit. Tot een week later: thuis tegen FC Emmen startte Grim in de basis en mochten wederom Hellemons maar ook Rahman invallen: Grim scoorde in de met 3-2 gewonnen wedstrijd en werd daarmee de jongste doelpuntenmaker in de Eredivisie ooit. Rahman was met zijn 15 jaar en 255 dagen de jongste speler ooit. Leuke ontwikkelingen in de aanloop naar de finale tegen Arsenal dus.

Spoiler

Grim.thumb.jpg.3da00ebea198e4171fedbf18bbb27c72.jpgRahman.thumb.jpg.70b4996c3f1c3d6f6f7de441d4ccb5a5.jpg

Want Arsenal zou de tegenstander worden in de finale. Een sterk Arsenal, tenminste in Europa, want behoudens het verlies in de tweede halve finale tegen Benfica (2-3) hadden zij geen enkele wedstrijd verloren en toch een aantal moeilijke tegenstanders gehad zoals Real Sociedad, Stade Rennes en AS Roma, die allen zowel thuis als uit klop kregen tegen de Londenaren. Er stond ons dus een zware tegenstander te wachten.

De finale: Arsenal-PSV.

Bij ons was iedereen fit en we traden dus aan met dezelfde 11 als tegen Napoli. Dat wil dus zeggen met Sangaré als verdedigende middenvelder en als buitenste middenvelders Götze en Zahavi. Arsenal trad met haar sterkste 11 aan, dus ook met Ödegaard, Aubemayang en Lacazette. We begonnen erg behoudend en zoals bij veel finales was de wedstrijd een tactisch steekspel met enorm veel oponthoud en vooral aan Arsenal-zijde enorm veel gele kaarten. Zowat de eerste echt kans van Arsenal zat erin, het ws Aubemayang die scoorde. Na 17 minuten keken we tegen een achterstand aan. Binnen het half uur had de wedstrijd gespeeld kunnen zijn maar gelukkig werd de treffer van Willian afgekeurd. In de rust mopperde ik flink tegen de spelers, we hadden niets laten zien. We besloten iets minder behoudend te gaan spelen. Na rust was het niet veel beter, tot in de 67e minuut Malen voor de zoveelste keer dit seizoen een halve kans omzette in een doelpunt: 1-1! Hierna kabbelde de wedstrijd voort. Arsenal verziekte de wedstrijd door overtredingen, wij waren machteloos iets extra's te doen. Zo werd het verlenging. Daar waar wij alle wisselmogelijkheden gebruikten deed Arsenal weinig. Ondanks dat enkele spelers "in het rood" stonden moesten zij blijven staan. Hierdoor kreeg ik wat hoop. Het was in de blessuretijd van de tweede verlenging toen wij een corner kregen. Malen nam hem en hij kwam op het hoofd van Ahmedhodzic, die de bal keurig in de verre hoek kopte 2-1! Een minuut later floot de scheids voor het einde, het was ongelooflijk maar waar, PSV wint de Europa League!

Spoiler

763069702_finalearsenal.thumb.jpg.d949170f24b6db3e6bfdb4b4e0b56380.jpg

Spoiler

@Basjvw  @chrisje1993  @TheRedOne @RicoV1989@JordiW.  @FlyD   @mattihamstra @Marius

@19CH98  @MNie  @Marius @Kyrill

Ik heb even weinig tijd, maar ik wilde dit toch snel met jullie delen! Ik zal snel wat meer info geven over het seizoen. Fijne zondag allemaal!

• 1 month later...

Banner.png.ded706456960ab21c5bdd4ba29b0d1dc.png

Beste volgers,

Ondanks een zeer succesvolle transferzomer, met het aantrekken van Koopmeiners, Christensen (Chelsea) en Onana (Ajax, komt pas in de winterstop), lukt het me even niet me op dit spel te focussen. Vandaar geen updates meer. Met de nieuwe FM binnen een maandje denk ik dat het hem niet meer gaat worden, sorry! Dank in elk geval voor jullie aandacht en wie weet tot een volgend verhaal.

Groeten,

Rob

1 uur geleden zei Rob1981:

Banner.png.ded706456960ab21c5bdd4ba29b0d1dc.png

Beste volgers,

Ondanks een zeer succesvolle transferzomer, met het aantrekken van Koopmeiners, Christensen (Chelsea) en Onana (Ajax, komt pas in de winterstop), lukt het me even niet me op dit spel te focussen. Vandaar geen updates meer. Met de nieuwe FM binnen een maandje denk ik dat het hem niet meer gaat worden, sorry! Dank in elk geval voor jullie aandacht en wie weet tot een volgend verhaal.

Groeten,

Rob

Begrijpelijk en herkenbaar Rob!! Bedankt voor je mooie verhalen vooral die van niederkorn!!_O_:classic_love: